Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • loru
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4286
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez AdamB
    Tak sobie plułem w brodę po zalaniu Motula 5w30 do swojego auta i dlatego się tu dopytuje odnośnie XFE-PD 5w40.
    Miałem w swoim silniku Motul'a Spec.. , Fuchs i teraz Miller's , ta rozgrzewa się najszybciej z całej trójki, oczywiście to pojęcie względne ale byłem tym faktem na wiosnę miło zaskoczony.
    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      Czyli ten Millers rozgrzewa się szybciej niż AFL? Teraz mam Amsoil 5W40 (AFL) zobaczymy przy -20C jak wypada względem Motul X-Clean C3 5W-40. Codzienna trasa to 15 km po mieście.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Ze względu na użyty modyfikator tarcia w AFL silnik powinien "lżej" odpalać...ale będzie też wolniej się nagrzewał. W lecie to niewątpliwie +, natomiast nad zastosowaniem w zimie można się zastanowić (tz. wziąć poprawkę na to, czy olej da radę się dogrzać w trasie).
        Mam w domu fają wypowiedź przedstawiciela Amsoil na temat olejów i zastosowania grupy bazowej oleju jak wrócę do domu to wkleję na forum.
        Jak obstawiacie co jest nośnikiem w AFL (i nie tylko) ? I skąd te dobre wyniki Amsoila :diabelski_usmiech
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Jak obstawiacie co jest nośnikiem w AFL (i nie tylko) ? I skąd te dobre wyniki Amsoila
          Nośnikiem może być baza olejowa.
          Ciekawe co tam masz ciekawego :-)
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Pidziek
            co tam masz ciekawego
            takie tam... :P

            Zamieszczone przez AdamB
            testowałem Motula 5w30 i blado wypad na tle Mobila 5w30 ESP a na tle Edga to już całkowita klapa.
            Edge FST czy "normalny" Edge?
            Zalałem bratu (bo on chciał, nie ja - żeby było jasne) FST - silnik pracuje lepiej niż na fabrycznym ale bez szału.
            Zamieszczone przez AdamB
            dopytuje odnośnie XFE-PD 5w40
            wprawdzie nie mam w silniku żony XFE-PD ale też jest tam zalany Millers 5W/30 i muszę bardzo pozytywną opinie o tym oleju wystawić - silnik na nim nawet na zimno ładnie i równo pracuje. Lepiej niż na poprzedniej oliwie ( X-Lite 0W/30).
            Natomiast Amsoil 5W/20 w moim silniku jest w porządku, choć powiem szczerze...spodziewałem się czegoś więcej :roll: mam do tego oleju pewne uwagi ale też i pozytywne spostrzeżenia. Opiszę to za niedługo w wątku olej do benzyny bo olej z przebiegiem niecałych 5 tys km więc teoretycznie jeszcze za wcześniej by wyciągać daleko idące wnioski.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Seed
              Elegance
              • 2010
              • 875
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Paolo to Ty w tym chełmofonie? :diabelski_usmiech
              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dOHu459ibAw[/youtube]
              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                haha... ja to raczej jak na fotce http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/art...WSKO/120919726 + http://www.17wbz.wp.mil.pl/pl/66_302.html
                Załączone pliki
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Edge FST czy "normalny" Edge?
                  Nie pamiętam , muszę sprawdzić, ale pierwsze na pewno były samo EDGE bo FST zastąpił go niedawno i pewnie jego mam teraz wlanego. Ogólnie na Edgu już zrobiłem z 80kkm.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Jak obstawiacie co jest nośnikiem w AFL (i nie tylko) ? I skąd te dobre wyniki Amsoila
                    Nośnikiem może być baza olejowa.
                    Ciekawe co tam masz ciekawego :-)
                    pewnie ceramizer :lol:
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez piramida
                      pewnie ceramizer
                      nie... :twisted:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • dwaoka
                        Elegance
                        • 2010
                        • 927

                        Zamieszczone przez loru
                        Zamieszczone przez AdamB
                        Tak sobie plułem w brodę po zalaniu Motula 5w30 do swojego auta i dlatego się tu dopytuje odnośnie XFE-PD 5w40.
                        Miałem w swoim silniku Motul'a Spec.. , Fuchs i teraz Miller's , ta rozgrzewa się najszybciej z całej trójki, oczywiście to pojęcie względne ale byłem tym faktem na wiosnę miło zaskoczony.
                        Odnośnie wyciszenia silnika - potwierdzam w 100%. Chociaż nie nastąpiło to bezpośrednio po wymianie, dopiero na następny dzień i kilkudziesięciu km zrobionych olej się chyba dopiero "ułożył". Mowa oczywiście o XFE-PD.

                        Pozdrawiam.
                        bkc+dsg

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2727
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          haha... ja to raczej jak na fotce
                          Seed, ja mówiłem że Paolo jedzie na wywczasy

                          [ Dodano: Czw 20 Wrz, 12 22:53 ]
                          Zamieszczone przez natash
                          Motul X-Clean C3 5W-40
                          natash, coś było nie tak z tym Motulem, że zmieniłeś na amsa? Czy zwykła ciekawość i panująca moda na ten olej?

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez leonn
                            jedzie na wywczasy
                            taaaaa :zastrzelic http://www.anakonda.do.wp.mil.pl/pl/index.html
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Cromka
                              Drive
                              • 2011
                              • 94

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              A może niech bedzie zadość terminologii metalorecamicznej i przyznam rację niechaj nano bedzie znaczyć coś mikro .

                              Nanodrive nie ma C60 to wiem na pewno.
                              Popytaj kolegi wlyszkowa wyczaił temat gdzieś na stronie za ocenanem że to coś innego coś co już jest ale w innej formie, po publikacji tego linka na forum na drugi dzień jego adres był "no avaible"
                              Rozumiem, że producent kłamie z premedytacją na swojej stronie internetowej?

                              Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Ja nie piszę o XADO tylko o Nanodrive a tam nie ma fulerenów węgla
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • witachu
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1319

                                  jako że zbliża mi się mój pierwszy przegląd z wymianą oleju, zacząłem się znastanawiać czy może by nie zalać czegoś innego do silnika. pacjent to OII 2.0 TDI BKD 140km rok prod 2007. Do tej pory autko było zalewane Castrol EDGE 5W30. okres między wymianami do 15 tys km.

                                  czy jest to dobry olej za tę cene czy może kupić coś innego lepszego, nie koniecznie w tej samej cenie lub tańszy moze byc droższy jesli będzie tego wart. Co możecie polecić? Wszelkie uwagi mile widziane
                                  OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                  Auto Detailing: Dream Car Studio
                                  (znajdź również na fb)

                                  Komentarz

                                  • Ant
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 129

                                    Jeśli chodzi o Amsoila AFL 5W40 to byłem na Chorwacji Audi A3 1.9TDI ASZ 130@200KM. Temperatury na zewnątrz 25-30 stopni. Na autostradzie przy prędkościach 140-160km/h pokazywał 98-100 stopni. Najwięcej doszedł do 114stopni, ale to przy ostrej jeździe od 140-220 częstym zwalnianiu i przyspieszaniu. Na 4000km dosyć mocnej jazdy autostradowej oleju nie ubyło nic. W sumie to nie pomyślałem, bo jadąc tam mogłem wcześniej zdjąć osłonę spod silnika.
                                    RS
                                    pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Ant
                                      Na autostradzie przy prędkościach 140-160km/h pokazywał 98-100 stopni
                                      modyfikator tarcia się kłania ...
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • parasite
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1368

                                        Kurczę, ostatnio strasznie ubywa mi oleju. Znów po tym jak przekroczyłem 10-11 tyś. km strasznie szybko olej znika. Mam teraz zalanego Millersa XFD 5w40. W sklepie nie mieli nic innego w tej lepkości tylko Valvoline MaxLife 5W40, z połowy 2010 :lol: z tego co teraz widzę. Mogę go trochę dolać bo już mi się niebezpiecznie do minimum zbliża, a nie mam kiedy w najbliższym czasie podjechać na wymianę. Na Millersie zrobione jest 12500 km i potrzebuję jeszcze przez 1000-2000 km pojeździć.
                                        Swoją drogą to zastanawiające, że po przekroczeniu 10 tyś. wyraźnie zwiększa się pobór oleju. Ciekawe czym to jest spowodowane? Chyba, że faktycznie zaczęła mi się już turbina rozpadać, ale to sprawdzę po wymianie na nowy olej i czy jak zwykle pobór oleju zwolni.
                                        AGR 112KM, 232Nm
                                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez parasite
                                          Mogę go trochę dolać bo już mi się niebezpiecznie do minimum zbliża
                                          ... co za pytanie :shock: - pewnie że DOLAĆ do odpowiedniego poziomu i to jak najszybciej!
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez parasite
                                            Mogę go trochę dolać bo już mi się niebezpiecznie do minimum zbliża
                                            ... co za pytanie :shock: - pewnie że DOLAĆ do odpowiedniego poziomu i to jak najszybciej!
                                            Spoko. Dolałem, ale nie było aż tak źle bo do strefy A z instrukcji jeszcze brakowało jednej kreseczki :P Dzisiaj na parkingu przed pracą sprawdziłem po ponad 9 godzinach stania auta i było na minimum strefy B. Pod domem na podjeździe sprawdziłem przed chwilą i było troszkę niżej niż połowa strefy B. Dolałem troszkę ponad 100 ml i jest na minimum strefy C, w której zawsze staram się poziom oleju trzymać. :P
                                            Mogli to lepiej troszkę rozwiązać bo różne są wskazania w zależności gdzie auto stoi. Chciałem tylko wiedzieć czy można bez obaw dolać, bo w opisie nigdzie tego wyraźnie nie napisali.
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            • iwanowicz
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 48

                                              Witam, kolega kupił sobie OI AGR teoretycznie ma przebieg 230 jak wiadomo rzeczywistość może być troche inna, oczywiście nie wiadomo jaki olej tam siedzi ogólnie silnik troche był umyty do sprzedaży ale jakichś wycieków za bardzo nie widać moje pytanie jest takie czy zalać go 10W40 czy 5W40? zgodnnie z zasadą nie zmieniac na olej o nizszej lepkości bezpieczniej chyba zalać 10W40 i sie nie martwić tym bardziej że przy tym przebiegu chyba AGR-owi to nie bedzie przeszkadzac?

                                              Komentarz

                                              • parasite
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1368

                                                Zamieszczone przez iwanowicz
                                                Witam, kolega kupił sobie OI AGR teoretycznie ma przebieg 230 jak wiadomo rzeczywistość może być troche inna, oczywiście nie wiadomo jaki olej tam siedzi ogólnie silnik troche był umyty do sprzedaży ale jakichś wycieków za bardzo nie widać moje pytanie jest takie czy zalać go 10W40 czy 5W40? zgodnnie z zasadą nie zmieniac na olej o nizszej lepkości bezpieczniej chyba zalać 10W40 i sie nie martwić tym bardziej że przy tym przebiegu chyba AGR-owi to nie bedzie przeszkadzac?
                                                5w40 albo 0w40. Ja kupiłem z takim samym przebiegiem na liczniku i wlałem 5w40 + płukanka. Na zimę leję 0W40.
                                                Zamieszczone przez iwanowicz
                                                zgodnnie z zasadą nie zmieniac na olej o nizszej lepkości bezpieczniej chyba zalać 10W40
                                                Jakbyś przeczytał ten wątek to byś wiedział, że takiej zasady nie ma.
                                                AGR 112KM, 232Nm
                                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                Komentarz

                                                • iwanowicz
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 48

                                                  a jak zaleje 5W40 bez płukanki to tez bedzie git?

                                                  Komentarz

                                                  • Nexus6
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 4847
                                                    • Volkswagen

                                                    Zamieszczone przez iwanowicz
                                                    a jak zaleje 5W40 bez płukanki to tez bedzie git?
                                                    lepiej wyplukac silnik z szamba ktorym byl wczesniej zalewany
                                                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...