(LM mnie jak zwykle wkurza z brakiem CCS), część danych na necie jest nie aktualnych, starałem się wyszukać te aktualne (jak w przypadku Valvoline MST 5W30) który nie posiada już w karcie z 2012r. specyfikacji VW 505.01 - ten olej ma też zmienione parametry. (Valvoline PL - wypadałoby zaktualizować dane)
No i zdakowy zapis "Low Noack" w przypadku Midlanda... :?
Który byś wybrał? ... :wink:
To teraz poproszę o legendę do tabelki :szeroki_usmiech co i który parametr mówi o sobie
piramida ale którego parametru nie "kumasz"? CCS? NOACK? ...no chyba tabelka jest prosta :roll: To pacocases ją wymyślił i dobrał oleje, ja tylko uzupełniłem parametry.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
piramida ale którego parametru nie "kumasz"? CCS? NOACK? ...no chyba tabelka jest prosta :roll: To pacocases ją wymyślił i dobrał oleje, ja tylko uzupełniłem parametry.
nie kumam od tbn po przez noack, hths do ccs, jakoś wcześniej nie zwracałem na to uwagi przy wyborze oleju, nie jestem takim zboczeńcem jak wy i nie siedzę w tabelkach całymi godzinami :P
Dla mnie olej musi ładnie pracować "na ucho" :szeroki_usmiech
PAOLO ESCO, Dzięki za parametry w tabelce. Biorąc po uwagę Twoje wskazówki, najlepiej z tych propozycji wypada LM 4600 i 4200 (po cztery parametry) i tak LM 4600 parametr 1;2;3 i 6 a LM4200 parametr 4;5;7 i 8. No i jak zwykle pytanie w związku z tym remisem: które z nich są ważniejsze dla BXE?
Oprócz Midlanda i Valvoline wszystkie mają jak dla silników VW dość wysoki CCS.
Jednak HTHS jest wyższy (nie wiadomo o ile) w LM4600 i Midland.
Biorąc jedna sprawę "na nosa" i mój sposób używania auta, bardziej się skłaniam do LM 4600.
I co Ty na to?
Wiem, że PAOLO ESCO miał do czynienia z tą firmą, ale w końcu nie napisał opinii jak się olej sprawował. :twisted:
Ciekawie wygląda ten 0W40 na chłodniejsze miesiące.
ale on wypada całkiem dobrze! Powiem więcej ...ja bym go (kupujac w dobrej cenie) sprawdził. :wink:
[ Dodano: Pią 23 Lis, 12 23:51 ]
Zamieszczone przez parasite
miał do czynienia z tą firmą,
:shock: :shock: :shock: ...kurna już człowiek nie może oleju na spokojnie sprawdzić :diabelski_usmiech No no ...gratuluję ale masz pamięć! Zalałem ojcu Ardeca 5W/40 - bardziej na przepłukanie niż do jazdy. W okresie letnim olej pracował "normalnie" przed zimą zmieniłem go na inny. Szczerze to niczym mnie nie zachwycił. 1,9 TDI klepał na nim jak na "każdym". Są lepsze oleje o SAE 5W/40 ...ale 0W/30 czy ten 0W/40 - w dobrej cenie można by sprawdzić. :roll:
Jutro jadę ojcu zmienić płyn hamulcowy, płyn chłodzący i olej w skrzyni biegów...i chyba olej też :diabelski_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Znajome zdjęcie, kiedyś wykorzystywałem je w prezentacji na jakichś podyplomówkach
A żeby nie było nie na temat - pobrałem próbkę X-clean+ po 5,5 kkm (analogicznie jak wcześniej fuchsa). Niestety od tygodnia nie mam czasu dotrzeć na pocztę w godzinach pracy tej instytucji, żeby wysłać to gdzie trzeba
już raz przez Hu...we paliwo ze STATOIL o czym pisałem .. DPF mi sie zasrał ... wiec jeśli do tego doszedł by Olej tej firmy , szlag by mnie trafił ... co prawda po zmianie stacji na INNA także Statoil wszystko wróciło do normy ....
na LM4600 DPF wypala się prawidłowo
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
jakby nie bylo zapchalem dpf na paliwie ze statoila
niektóre stacje Statoil , zresztą Shell także są w Ajencji ... tych stacji trzeba unikać , poza tym Statoil ma paliwo o niskiej zawartości siarki ... co nie tak do końca jest zdrowe dla silnika , dlatego po roku tankowania odpuściłem sobie całkowicie paliwo tej firmy ... olej po doświadczeniach xtrema już także nie wchodzi w grę !
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
O wyprzedzaniu nie było mowy? Dziwna sprawa, żeby tak drastycznie zła praca silnika była tylko u jednej osoby. Może jakąś podróbę miałeś, albo coś się do niego dostało. U mojej kobiety zrobione 7000km na oleju w wysilonej 200konnej 1.9ASZ i nie mam do niego większych zastrzeżeń. A około 4000km z tego przebiegu zrobione po autostradzie z mocnymi przeginaniami, gdzie udało mi się go zagotować do ponad 110 stopni (w lato założona osłona) i takie rzeczy jak u Ciebie nie mają miejsca. Fakt, że wolno w zimę się nagrzewa, aczkolwiek nie mam porównania jak inny olej się nagrzewał w tym silniku.
gdzieś miedzy wierszami PAOLO ESCO, też wspominał, że AMS nie zrobił na niego wrażenia, być może trafił mi się jakiś feler a nie olej, mam jeszcze pudło można zawsze sprawdzić.
update
wypowiedz kolegi rOBERTO795, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=3030
Zamieszczone przez Ant
Jak chcesz mogę użyczyć samochodu na odsłuch. Może ja nie wychwytuję różnych dźwięków, ale na pewno nie mam sytuacji, żeby się bać wcisnąć gaz. Samochód aż prowokuje do tego. Może przy wymianie spuszczę go trochę i wyślę na badanie.
z miła chęcią ale obecnie wygrzebuje się z jakiejś grypy wiec najwcześniej za 2 tyg ale jak najbardziej tak.
niektóre stacje Statoil , zresztą Shell także są w ajencji ... tych stacji trzeba unikać
zgadza się, omijać takie stacje szerokim łukiem... Tankujemy tylko na sprawdzonych stacjach.
Zamieszczone przez loru
AMS nie zrobił na niego wrażenia
no zgadza się. Dlatego dziękuję za takie wynalazki, za to Millers 5W/30 (półsyntetyk ze specyfikacją Forda) sprawdził się nad wyraz dobrze w aucie żony. Teraz też zalałem do jej auta olej ze specyfikacją Forda ale LazerWay F i jestem znów zadowolony.
Zamieszczone przez xtremesystems
ciezej dogrzac silnik
to źle ...zbyt wysoka temperatura oleju też źle : ad: nie tyle jest sam olej temu winny co nowoczesne eco "badziewia" typu DPF :diabelski_usmiech (życie bez DPF-a, turbin i pompowtryskiwaczy bywa prostsze :wink: ).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
bo jesli olej jest z norma 507.00 czyli do dpf , a przy nim dpf sie nie wypala tzn. olej nie dziala
Cos Ci sie chyba pomachalczyło
Olej do silników z DPF , są to zwykle oleje ze średnią zawartością popiołów siarczanych, fosforu i siarki (mid SAPS) oraz oleje nisko popiołowe (low SAPS) które przedłużają trwałość , lub mówiąc prościej, mniej zapychają DPF ...
jeśli DPF Ci się nie wypala , to w takim razie olej działa poprawnie .. jeśli by działał źle, to wypalał by Ci się częściej !!!!!! Lub tez silnik inicjuje wypalanie a DPF nie może się wypalić prawidłowo ... wtedy jest problem !
Jeśli coś jest nie HALO ... np, kiepska jakość Paliwa lub nieprawidłowy olej .. lub inna usterka ... DPF będzie wypalał sie częściej ..
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
olej jest z norma 507.00 czyli do dpf , a przy nim dpf sie nie wypala tzn. olej nie dziala
:bajer ...proponuję zalać 15W40...DPF- będzie zapchany i będzie wypalał się częściej - znaczy się olej wg Twojej teorii będzie "działał" ...
Zmień stację na której tankujesz paliwo i trzymaj sie jednej sprawdzonej i pewnej stacji ( nie tankuj na różnych, zwróc uwagę wtedy na wypalanie się DPF-a).
Zamieszczone przez xtremesystems
nie masz racji.
jak sam zauważyłeś wystarczyło, że pogoniłeś auto w trasę i "nagle cudowne uzdrowienie" --->
Zamieszczone przez xtremesystems
spalanie na Lazerway LL moglo byc tym ze zapchal mi sie dpf ... po miescie mialem 7 - 7.5 L ...przedwczoraj przegonilem auto po autostradzie. i dzis spalanie w miescie 5.9
wiadomo nie od dziś, że silnik z DPF-em + jazda w mieście to nie najlepsze zestawienie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz