Zamieszczone przez REXAX
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Nie wiem czy było bo wątek ma 147 stron .
A jaki olej byście polecili do O2 RS 2.0 CR, silnik CEGA?
Pzdr,Jest:
O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
Była:
O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
O1 1998, 1.6 AEE + LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jimw.0 CR, silnik CEGA
- MILLERS Oils XF LONGLIFE 5W30
- MOTUL SPECIFIC VW 504 00 / 507
- LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
- Statoil LazerWay LL 5W30
- NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W30
- VALVOLINE SynPower XL-III 5W30
- FUCHS TITAN GT1 PRO C3 XTL 5W30
każdy z w/w możesz brać " w ciemno" - posiadają oficjalne specyfikacje i aprobaty VW.
Producent wg. uznania.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Niedawno byłem w aso pałwe zmienic oliwę. Przywiozłem swojego millersa XF 5w30 który ma aprobatę vw i spełnia normę 504/507. Dodatkowo jeszcze jakiś czas temu widniał na oficjalnej liście olejów aprobowanych przez vw.
Oliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.
Lista jest z dnia 24.09.13.Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nibelungwyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa
Zamieszczone przez PAOLO ESCOnie ma też LazerWay LL
Sprawę Millersa niech wyjaśnią osoby, którym zależy na tym... :wink:
ps. strona 139 tego wątku...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nibelungOliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.
Lista jest z dnia 24.09.13.
Olej nie ma oficjalnej abrobaty VW a Ty chcesz potwierdzenia w książce przez ASO, że ma :shock: no chyba nie chodzi Ci o ewentualne roszczenia gwarancyjne w przyszłości :wink:
Na oleju z biedronki też może być naklejka z napisem VW504/507
[ Dodano: Nie 27 Paź, 13 22:57 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCONadal jest Neste, Motul, Liqui Moly, Valvoline i Fuchs --- > https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0400_50700.pdf
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez jimw.0 CR, silnik CEGA
- MILLERS Oils XF LONGLIFE 5W30
- MOTUL SPECIFIC VW 504 00 / 507
- LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
- Statoil LazerWay LL 5W30
- NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W30
- VALVOLINE SynPower XL-III 5W30
- FUCHS TITAN GT1 PRO C3 XTL 5W30
każdy z w/w możesz brać " w ciemno" - posiadają oficjalne specyfikacje i aprobaty VW.
Producent wg. uznania.
Czy któryś z tych olejów będzie jakoś znacząco lepszy niż inne. I dodatkowo, przy którym z nich jest najmniejsza szansa na nacięcie się na podróbkę...?
Do tej pory zalewałem Mobil 1 ESP Formula, ale przy kolejnej wymianie spróbuję czegoś z w/w listy.
Pzdr,Jest:
O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
Była:
O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
O1 1998, 1.6 AEE + LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez nibelungOliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.
Lista jest z dnia 24.09.13.
Olej nie ma oficjalnej abrobaty VW a Ty chcesz potwierdzenia w książce przez ASO, że ma :shock: no chyba nie chodzi Ci o ewentualne roszczenia gwarancyjne w przyszłości :wink:
Na oleju z biedronki też może być naklejka z napisem VW504/507
Co do roszczeń gwarancyjnych w przyszłości,to z tego co mówił człowiek w aso,można wywnioskować, iż nawet jak olej jest na ich liście, a kupiony został nie u nich, to oni umywają ręce.
Więc teoretycznie, jeśli ktoś chce naprawdę spokojnie spać, to może się okazać, że jedynym właściwym rozwiązaniem jest lanie tego co mają w aso.Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOwysłałem już zapytanie do Statoil Polska - jak dostanę odpowiedź dam znać co i jak.
"Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pańskie pytania pragnę poinformować, że olej LazerWay LL 5W-30 spełnia wymagania norm VW 504.00 i VW 507.00, jednak w obecnej chwili nie mamy oficjalnej aprobaty.
Z informacji uzyskanych od kolegi zajmującego się tą grupą produktów, jesteśmy w trakcie uzyskiwania tej aprobaty. Spodziewamy się jej w pierwszej połowie 2014r.
W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt.
Statoil Fuel & Retail Polska Sp. z o.o.
Lubricants Department
Best regards / Pozdrawiam
Agnieszka Nytko
Koordynator Grupy Serwisu Technicznego
Technical Service Team Coordinator
email: [email protected]
Czyli tak jak się domyślałem. Są w trakcie "odświeżania" oficjalnej aprobaty VW - standard.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
a ja zwróciłem uwagę na pewny szczegół...ciekawe kto się domyśli jaki...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Pidziekdłonie czyste
2. Na korku jest "Castrol"OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO7951.Ten olej jest "mało " tłustyProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekCzego to dowodzi ?
Na poprzedniej stronie ktoś zarzucił Skandynawom, że coś jest nie tak z bazami, bo gdzieś tam inwestują. Więc tak z własnej autopsji (branża nie stricte olejowa, ale też chemiczna, koncern globalny):
- nikt tak jak oni nie dba o swoje dobre imię: Szwecja=Norwegi, Finlandia - oni trochę mniej bo za dużo chleję, Holandia, później spora przepaść Dania, Niemcy, znowu przepaść Belgia, Anglia, Francja i daleko, daleko za nimi na równi Czechy, Hiszpania, Węgry, Łotwa. Min. z tymi krajami współpracowałem i biznesowo to tak się układa. Mam na myśli współpracę co do jakości, technologii.
Nie jestem zdziwiony, że Statoil zabrał produkcję z Ostrowca. Bo jakie by nie były niższe koszty oni będą chronić swój rynek i dbać o wypełnieni swoich możliwości produkcyjnych.
- nigdy, ale to nigdy nie zgodzili się na przeniesienie produkcji do PL swoich topowych produktów, inne które stanowiły mały procent całości tak.
- w ciemno można ufać skandynawom, mentalnie w głowach mają trochę inaczej poukładane niż reszta świata, co można, ba powinno się uznać za dobry omen.
- półprodukty słane za małą wadę przechodziły dodatkowo 14 badań jakościowych na poszczególnych etapach produkcji. Potrafili cofnąć całą szarże wartą dziesiątki tyś. EU tylko dlatego, że jeden parametr się rozbiegł, pomimo, że w konsekwencji rynek nie miał produktu przez 2mce w wysokim sezonie.
Kiedyś sam miałem ochotę na to ahmerykańskie cudo, ale doszedłem do wniosku, że tu EU są wystarczająco dobre produkty i nie mo co szukać ch... do d...
Komentarz
-
-
Od 4 lat jeżdże na oleju Motul x-cess 8100 5w40 i ponieważ niedługo będę chciał znowu wymienić olej to zastanawiam się by spróbować innego...Amsoil. Co o tym myślicie? Warto? Będzie jakaś różnica?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragstermasz taką tabelkę z VW dla specyfikacji 505.00 i 502.00?
Mam coś lepszego... rozpisane godzinowo procedury testów dla specyfikacji VW 505.01 i 504.00/507.00 tylko nie każcie mi je teraz umieścić. Wszystko we właściwym czasie. Muszę potłumaczyć, to chwilę trwa.
Podaję za Institute for Fuels & Lubes Testing Salzbergen, Germany.
VW - RNT TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01 obejmuje:
10h - praca na wolnych obrotach
40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
50h - PZD czyli „krótki” test wytrzymałości pierścieni
40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
20h - symulacja jazdy autostradowej
28h – praca silnika ze zmianą obciążeń
10h – symulacja „normalnej” jazdy
14h – symulacja START/STOP ( gaszenie i odpalanie silnika non stop)
28h – symulacja pracy silnika na max zimnym i max rozgrzanym oleju
10 - PZD - test wytrzymałości pierścieni
250h
A teraz ciekawostka… w/w zestawienie to tak naprawdę II cykl badania /pracy oleju …. Który jest poprzedzony pierwszy cyklem badania obejmującego:
10h - praca na wolnych obrotach
2h - praca silnika pod pełnym obciążeniem
Jak ktoś ma ochotę na liczenie to uprzedzam… liczyłem sam :lol:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz