Zamieszczone przez REXAX
					
				
				
			
		Jaki olej do TDI
				
					Zwiń
				
			
		
	To jest podklejony temat.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Nie wiem czy było bo wątek ma 147 stron . .
 
 A jaki olej byście polecili do O2 RS 2.0 CR, silnik CEGA?
 
 Pzdr,Jest:
 O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
 Była:
 O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
 O1 1998, 1.6 AEE + LPG
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 zgodny z zaleceniami producenta czyli SAE 5W30 specyfikacja VW 504.00/507.00 czyli:Zamieszczone przez jimw.0 CR, silnik CEGA
 - MILLERS Oils XF LONGLIFE 5W30
 - MOTUL SPECIFIC VW 504 00 / 507
 - LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
 - Statoil LazerWay LL 5W30
 - NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W30
 - VALVOLINE SynPower XL-III 5W30
 - FUCHS TITAN GT1 PRO C3 XTL 5W30
 każdy z w/w możesz brać " w ciemno" - posiadają oficjalne specyfikacje i aprobaty VW.
 Producent wg. uznania.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Niedawno byłem w aso pałwe zmienic oliwę. Przywiozłem swojego millersa XF 5w30 który ma aprobatę vw i spełnia normę 504/507. Dodatkowo jeszcze jakiś czas temu widniał na oficjalnej liście olejów aprobowanych przez vw.
 Oliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.
 Lista jest z dnia 24.09.13.Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 - zgadza się, nie ma Millersa, tak samo nie ma (i nigdy nie było) Amsoila, nie ma też LazerWay LL - pewnie skończyła się ważność dokumentu zwanego „Aprobatą" (mowa o specyfikacji VW 504.00/507.00) i trzeba $ wyłożyć na nową. Nadal jest Neste, Motul, Liqui Moly, Valvoline i Fuchs --- > https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0400_50700.pdfZamieszczone przez nibelungwyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa
 
 w tej sprawie wysłałem już zapytanie do Statoil Polska - jak dostanę odpowiedź dam znać co i jak.Zamieszczone przez PAOLO ESCOnie ma też LazerWay LL
 
 Sprawę Millersa niech wyjaśnią osoby, którym zależy na tym... :wink:
 
 ps. strona 139 tego wątku...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 A czego sie spodziewałeś?Zamieszczone przez nibelungOliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.
 
 Lista jest z dnia 24.09.13.
 Olej nie ma oficjalnej abrobaty VW a Ty chcesz potwierdzenia w książce przez ASO, że ma :shock: no chyba nie chodzi Ci o ewentualne roszczenia gwarancyjne w przyszłości :wink:
 
 Na oleju z biedronki też może być naklejka z napisem VW504/507  
 
 [ Dodano: Nie 27 Paź, 13 22:57 ]
 Ale jakie inne mega egzotyczne nazwy niektórych oleii na tej liście się znajdują :lol:Zamieszczone przez PAOLO ESCONadal jest Neste, Motul, Liqui Moly, Valvoline i Fuchs --- > https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0400_50700.pdf
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Nie mniej przeglądając ten wątek widziałem różne wpisy dotyczące kultury pracy silnika na różnych oliwach.Zamieszczone przez PAOLO ESCOzgodny z zaleceniami producenta czyli SAE 5W30 specyfikacja VW 504.00/507.00 czyli:Zamieszczone przez jimw.0 CR, silnik CEGA
 - MILLERS Oils XF LONGLIFE 5W30
 - MOTUL SPECIFIC VW 504 00 / 507
 - LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
 - Statoil LazerWay LL 5W30
 - NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W30
 - VALVOLINE SynPower XL-III 5W30
 - FUCHS TITAN GT1 PRO C3 XTL 5W30
 każdy z w/w możesz brać " w ciemno" - posiadają oficjalne specyfikacje i aprobaty VW.
 Producent wg. uznania.
 
 Czy któryś z tych olejów będzie jakoś znacząco lepszy niż inne. I dodatkowo, przy którym z nich jest najmniejsza szansa na nacięcie się na podróbkę...?
 
 Do tej pory zalewałem Mobil 1 ESP Formula, ale przy kolejnej wymianie spróbuję czegoś z w/w listy.
 
 Pzdr,Jest:
 O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
 Była:
 O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
 O1 1998, 1.6 AEE + LPG
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Millers był na tej liście. Nie miałem świadomości, że z niej zniknął.Zamieszczone przez leonnA czego sie spodziewałeś?Zamieszczone przez nibelungOliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.
 
 Lista jest z dnia 24.09.13.
 Olej nie ma oficjalnej abrobaty VW a Ty chcesz potwierdzenia w książce przez ASO, że ma :shock: no chyba nie chodzi Ci o ewentualne roszczenia gwarancyjne w przyszłości :wink:
 
 Na oleju z biedronki też może być naklejka z napisem VW504/507  
 Co do roszczeń gwarancyjnych w przyszłości,to z tego co mówił człowiek w aso,można wywnioskować, iż nawet jak olej jest na ich liście, a kupiony został nie u nich, to oni umywają ręce.
 Więc teoretycznie, jeśli ktoś chce naprawdę spokojnie spać, to może się okazać, że jedynym właściwym rozwiązaniem jest lanie tego co mają w aso.Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 no i mam już odpowiedź ze Statoil Polska.Zamieszczone przez PAOLO ESCOwysłałem już zapytanie do Statoil Polska - jak dostanę odpowiedź dam znać co i jak.
 
 "Dzień dobry,
 W odpowiedzi na Pańskie pytania pragnę poinformować, że olej LazerWay LL 5W-30 spełnia wymagania norm VW 504.00 i VW 507.00, jednak w obecnej chwili nie mamy oficjalnej aprobaty.
 Z informacji uzyskanych od kolegi zajmującego się tą grupą produktów, jesteśmy w trakcie uzyskiwania tej aprobaty. Spodziewamy się jej w pierwszej połowie 2014r.
 
 W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt.
 
 Statoil Fuel & Retail Polska Sp. z o.o.
 Lubricants Department
 Best regards / Pozdrawiam
 Agnieszka Nytko
 Koordynator Grupy Serwisu Technicznego
 Technical Service Team Coordinator
 email: [email protected]
 
 
 Czyli tak jak się domyślałem. Są w trakcie "odświeżania" oficjalnej aprobaty VW - standard.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Nie tylko nie to PAO i tłuste rączki ? :wink:a ja zwróciłem uwagę na pewny szczegół...ciekawe kto się domyśli jaki...   Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów : Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 1.Ten olej jest "mało " tłusty :PZamieszczone przez PAOLO ESCOa ja zwróciłem uwagę na pewny szczegół...ciekawe kto się domyśli jaki...Zamieszczone przez Pidziekdłonie czyste
 2. Na korku jest "Castrol"OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
 
 DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
 
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
 
 Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Czego to dowodzi ?Zamieszczone przez rOBERTO7951.Ten olej jest "mało " tłustyProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
 http://www.zmienolej.pl/
 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Tego, że olej ma słabą bazę, a co z tym związane jest mocno upakowany. Poza tym ten castrol na tej nakrętce to jak brzemię którego BMWi nigdy się nie pozbędzie.Zamieszczone przez PidziekCzego to dowodzi ?
 
 Na poprzedniej stronie ktoś zarzucił Skandynawom, że coś jest nie tak z bazami, bo gdzieś tam inwestują. Więc tak z własnej autopsji (branża nie stricte olejowa, ale też chemiczna, koncern globalny):
 - nikt tak jak oni nie dba o swoje dobre imię: Szwecja=Norwegi, Finlandia - oni trochę mniej bo za dużo chleję, Holandia, później spora przepaść Dania, Niemcy, znowu przepaść Belgia, Anglia, Francja i daleko, daleko za nimi na równi Czechy, Hiszpania, Węgry, Łotwa. Min. z tymi krajami współpracowałem i biznesowo to tak się układa. Mam na myśli współpracę co do jakości, technologii.
 Nie jestem zdziwiony, że Statoil zabrał produkcję z Ostrowca. Bo jakie by nie były niższe koszty oni będą chronić swój rynek i dbać o wypełnieni swoich możliwości produkcyjnych.
 - nigdy, ale to nigdy nie zgodzili się na przeniesienie produkcji do PL swoich topowych produktów, inne które stanowiły mały procent całości tak.
 - w ciemno można ufać skandynawom, mentalnie w głowach mają trochę inaczej poukładane niż reszta świata, co można, ba powinno się uznać za dobry omen.
 - półprodukty słane za małą wadę przechodziły dodatkowo 14 badań jakościowych na poszczególnych etapach produkcji. Potrafili cofnąć całą szarże wartą dziesiątki tyś. EU tylko dlatego, że jeden parametr się rozbiegł, pomimo, że w konsekwencji rynek nie miał produktu przez 2mce w wysokim sezonie.
 
 Kiedyś sam miałem ochotę na to ahmerykańskie cudo, ale doszedłem do wniosku, że tu EU są wystarczająco dobre produkty i nie mo co szukać ch... do d...
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Od 4 lat jeżdże na oleju Motul x-cess 8100 5w40 i ponieważ niedługo będę chciał znowu wymienić olej to zastanawiam się by spróbować innego...Amsoil. Co o tym myślicie? Warto? Będzie jakaś różnica?strazakp
 
 Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
 Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 popatrzę... nazbierałem ostatnio trochę ciekawych materiałów, stopniowo będę dodawał na forum.Zamieszczone przez dragstermasz taką tabelkę z VW dla specyfikacji 505.00 i 502.00?
 
 Mam coś lepszego... rozpisane godzinowo procedury testów dla specyfikacji VW 505.01 i 504.00/507.00 tylko nie każcie mi je teraz umieścić. Wszystko we właściwym czasie. Muszę potłumaczyć, to chwilę trwa.
 
 Podaję za Institute for Fuels & Lubes Testing Salzbergen, Germany.
 VW - RNT TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01 obejmuje:
 10h - praca na wolnych obrotach
 40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
 50h - PZD czyli „krótki” test wytrzymałości pierścieni
 40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
 20h - symulacja jazdy autostradowej
 28h – praca silnika ze zmianą obciążeń
 10h – symulacja „normalnej” jazdy
 14h – symulacja START/STOP ( gaszenie i odpalanie silnika non stop)
 28h – symulacja pracy silnika na max zimnym i max rozgrzanym oleju
 10 - PZD - test wytrzymałości pierścieni
 250h
 A teraz ciekawostka… w/w zestawienie to tak naprawdę II cykl badania /pracy oleju …. Który jest poprzedzony pierwszy cyklem badania obejmującego:
 10h - praca na wolnych obrotach
 2h - praca silnika pod pełnym obciążeniem
 Jak ktoś ma ochotę na liczenie to uprzedzam… liczyłem sam :lol:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
 Komentarz
- 


Komentarz