Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sw29l
    Ambiente
    • 2011
    • 209

    Zamieszczone przez REXAX
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Ashland przejął też część akcji fińskiego Neste Chemicals. Umowa z Ashland Neste "obejmuje mieszanie i pakowanie wybranych produktów środków smarnych i oleju."
    - a niech go blendują gdzie chcą - zostaje mu wierny chociaż przeszła mi przez głowę myśl czy nie wypróbować nowego X-MAXA :wink:
    Dla mnie po zmianie oliwy z Mobil 1 ESP 5W30 na Valvoline 5W30 - pozytywnie - porównując poprzedni olej - silnik pracuje ciszej po odpaleniu na zimno.

    Komentarz

    • jimw
      Ambiente
      • 2009
      • 228

      Nie wiem czy było bo wątek ma 147 stron .

      A jaki olej byście polecili do O2 RS 2.0 CR, silnik CEGA?

      Pzdr,
      Jest:
      O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
      Była:
      O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
      O1 1998, 1.6 AEE + LPG

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez jimw
        .0 CR, silnik CEGA
        zgodny z zaleceniami producenta czyli SAE 5W30 specyfikacja VW 504.00/507.00 czyli:
        - MILLERS Oils XF LONGLIFE 5W30
        - MOTUL SPECIFIC VW 504 00 / 507
        - LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
        - Statoil LazerWay LL 5W30
        - NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W30
        - VALVOLINE SynPower XL-III 5W30
        - FUCHS TITAN GT1 PRO C3 XTL 5W30
        każdy z w/w możesz brać " w ciemno" - posiadają oficjalne specyfikacje i aprobaty VW.
        Producent wg. uznania.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • nibelung
          Drive
          • 2009
          • 94

          Niedawno byłem w aso pałwe zmienic oliwę. Przywiozłem swojego millersa XF 5w30 który ma aprobatę vw i spełnia normę 504/507. Dodatkowo jeszcze jakiś czas temu widniał na oficjalnej liście olejów aprobowanych przez vw.
          Oliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.
          Lista jest z dnia 24.09.13.
          Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez nibelung
            wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa
            - zgadza się, nie ma Millersa, tak samo nie ma (i nigdy nie było) Amsoila, nie ma też LazerWay LL - pewnie skończyła się ważność dokumentu zwanego „Aprobatą" (mowa o specyfikacji VW 504.00/507.00) i trzeba $ wyłożyć na nową. Nadal jest Neste, Motul, Liqui Moly, Valvoline i Fuchs --- > https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0400_50700.pdf

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            nie ma też LazerWay LL
            w tej sprawie wysłałem już zapytanie do Statoil Polska - jak dostanę odpowiedź dam znać co i jak.

            Sprawę Millersa niech wyjaśnią osoby, którym zależy na tym... :wink:

            ps. strona 139 tego wątku...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez nibelung
              Oliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.

              Lista jest z dnia 24.09.13.
              A czego sie spodziewałeś?
              Olej nie ma oficjalnej abrobaty VW a Ty chcesz potwierdzenia w książce przez ASO, że ma :shock: no chyba nie chodzi Ci o ewentualne roszczenia gwarancyjne w przyszłości :wink:

              Na oleju z biedronki też może być naklejka z napisem VW504/507

              [ Dodano: Nie 27 Paź, 13 22:57 ]
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Nadal jest Neste, Motul, Liqui Moly, Valvoline i Fuchs --- > https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0400_50700.pdf
              Ale jakie inne mega egzotyczne nazwy niektórych oleii na tej liście się znajdują :lol:

              Komentarz

              • jimw
                Ambiente
                • 2009
                • 228

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Zamieszczone przez jimw
                .0 CR, silnik CEGA
                zgodny z zaleceniami producenta czyli SAE 5W30 specyfikacja VW 504.00/507.00 czyli:
                - MILLERS Oils XF LONGLIFE 5W30
                - MOTUL SPECIFIC VW 504 00 / 507
                - LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
                - Statoil LazerWay LL 5W30
                - NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W30
                - VALVOLINE SynPower XL-III 5W30
                - FUCHS TITAN GT1 PRO C3 XTL 5W30
                każdy z w/w możesz brać " w ciemno" - posiadają oficjalne specyfikacje i aprobaty VW.
                Producent wg. uznania.
                Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Nie mniej przeglądając ten wątek widziałem różne wpisy dotyczące kultury pracy silnika na różnych oliwach.

                Czy któryś z tych olejów będzie jakoś znacząco lepszy niż inne. I dodatkowo, przy którym z nich jest najmniejsza szansa na nacięcie się na podróbkę...?

                Do tej pory zalewałem Mobil 1 ESP Formula, ale przy kolejnej wymianie spróbuję czegoś z w/w listy.

                Pzdr,
                Jest:
                O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
                Była:
                O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
                O1 1998, 1.6 AEE + LPG

                Komentarz

                • Nexus6
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4847
                  • Volkswagen

                  jimw, zalej to: http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AELQT-EA

                  i będziesz zadowolony
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz

                  • nibelung
                    Drive
                    • 2009
                    • 94

                    Zamieszczone przez leonn
                    Zamieszczone przez nibelung
                    Oliwę zalali, a jakże, ale na moją prośbę o wpisanie w książkę serwisową że zalany olej spełnia normę 504/507 koleś wyciągnął listę z września 2013 na której już nie ma żadnego Millersa. Ponieważ listę można sciągnąć po zalogowaniu się do systemu warsztatowego vw, to tak zrobiłem i istotnie millersy zniknęły.

                    Lista jest z dnia 24.09.13.
                    A czego sie spodziewałeś?
                    Olej nie ma oficjalnej abrobaty VW a Ty chcesz potwierdzenia w książce przez ASO, że ma :shock: no chyba nie chodzi Ci o ewentualne roszczenia gwarancyjne w przyszłości :wink:

                    Na oleju z biedronki też może być naklejka z napisem VW504/507
                    Millers był na tej liście. Nie miałem świadomości, że z niej zniknął.
                    Co do roszczeń gwarancyjnych w przyszłości,to z tego co mówił człowiek w aso,można wywnioskować, iż nawet jak olej jest na ich liście, a kupiony został nie u nich, to oni umywają ręce.
                    Więc teoretycznie, jeśli ktoś chce naprawdę spokojnie spać, to może się okazać, że jedynym właściwym rozwiązaniem jest lanie tego co mają w aso.
                    Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      wysłałem już zapytanie do Statoil Polska - jak dostanę odpowiedź dam znać co i jak.
                      no i mam już odpowiedź ze Statoil Polska.

                      "Dzień dobry,
                      W odpowiedzi na Pańskie pytania pragnę poinformować, że olej LazerWay LL 5W-30 spełnia wymagania norm VW 504.00 i VW 507.00, jednak w obecnej chwili nie mamy oficjalnej aprobaty.
                      Z informacji uzyskanych od kolegi zajmującego się tą grupą produktów, jesteśmy w trakcie uzyskiwania tej aprobaty. Spodziewamy się jej w pierwszej połowie 2014r.

                      W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt.

                      Statoil Fuel & Retail Polska Sp. z o.o.
                      Lubricants Department
                      Best regards / Pozdrawiam
                      Agnieszka Nytko
                      Koordynator Grupy Serwisu Technicznego
                      Technical Service Team Coordinator
                      email: [email protected]


                      Czyli tak jak się domyślałem. Są w trakcie "odświeżania" oficjalnej aprobaty VW - standard.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • bielu
                        Classic
                        • 2012
                        • 29
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        a co z Millersem ale typu Millers Oils XF Longlife 5w40?
                        czy on też spokojnie sie nada do CEGA?

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          A u Was też takie dłonie czyste jak w BMW po Amsoil-u ?

                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            dłonie czyste
                            a ja zwróciłem uwagę na pewny szczegół...ciekawe kto się domyśli jaki...
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              a ja zwróciłem uwagę na pewny szczegół...ciekawe kto się domyśli jaki...
                              Nie tylko nie to PAO i tłuste rączki ? :wink:
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                :chytry
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  dłonie czyste
                                  a ja zwróciłem uwagę na pewny szczegół...ciekawe kto się domyśli jaki...
                                  1.Ten olej jest "mało " tłusty :P
                                  2. Na korku jest "Castrol"
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  • ksyniu22
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 119

                                    sprzedaje ktoś z forumowych kolegów oleje statoila?

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                                      1.Ten olej jest "mało " tłusty
                                      Czego to dowodzi ?
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • adr_ad
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 25

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Czego to dowodzi ?
                                        Tego, że olej ma słabą bazę, a co z tym związane jest mocno upakowany. Poza tym ten castrol na tej nakrętce to jak brzemię którego BMWi nigdy się nie pozbędzie.

                                        Na poprzedniej stronie ktoś zarzucił Skandynawom, że coś jest nie tak z bazami, bo gdzieś tam inwestują. Więc tak z własnej autopsji (branża nie stricte olejowa, ale też chemiczna, koncern globalny):
                                        - nikt tak jak oni nie dba o swoje dobre imię: Szwecja=Norwegi, Finlandia - oni trochę mniej bo za dużo chleję, Holandia, później spora przepaść Dania, Niemcy, znowu przepaść Belgia, Anglia, Francja i daleko, daleko za nimi na równi Czechy, Hiszpania, Węgry, Łotwa. Min. z tymi krajami współpracowałem i biznesowo to tak się układa. Mam na myśli współpracę co do jakości, technologii.
                                        Nie jestem zdziwiony, że Statoil zabrał produkcję z Ostrowca. Bo jakie by nie były niższe koszty oni będą chronić swój rynek i dbać o wypełnieni swoich możliwości produkcyjnych.
                                        - nigdy, ale to nigdy nie zgodzili się na przeniesienie produkcji do PL swoich topowych produktów, inne które stanowiły mały procent całości tak.
                                        - w ciemno można ufać skandynawom, mentalnie w głowach mają trochę inaczej poukładane niż reszta świata, co można, ba powinno się uznać za dobry omen.
                                        - półprodukty słane za małą wadę przechodziły dodatkowo 14 badań jakościowych na poszczególnych etapach produkcji. Potrafili cofnąć całą szarże wartą dziesiątki tyś. EU tylko dlatego, że jeden parametr się rozbiegł, pomimo, że w konsekwencji rynek nie miał produktu przez 2mce w wysokim sezonie.

                                        Kiedyś sam miałem ochotę na to ahmerykańskie cudo, ale doszedłem do wniosku, że tu EU są wystarczająco dobre produkty i nie mo co szukać ch... do d...

                                        Komentarz

                                        • strazakp
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 819
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Od 4 lat jeżdże na oleju Motul x-cess 8100 5w40 i ponieważ niedługo będę chciał znowu wymienić olej to zastanawiam się by spróbować innego...Amsoil. Co o tym myślicie? Warto? Będzie jakaś różnica?
                                          strazakp

                                          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            to po Lazerze mozesz wecowac ręce papierem i nic to nie da

                                            Komentarz

                                            • barteq
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 309
                                              • Opel

                                              Zrobiłem 1400km trasa/autostrady/miasto na Statoilu i muszę powiedzieć że pod względem porannego zapalania (było ze 2 noce po -1 stC) oraz dźwięku silnika szczególnie na wysokich obr i pod obciążeniem dotychczasowe moje oleje są dalekoo za Lazerway`em.


                                              OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez barteq
                                                są dalekoo za Lazerway`em.
                                                no popatrz ... kolejny zadowolony użytkownik, może się zmówiliście czy co ... powtórzę po raz kolejny "a nie mówiłem" :bajer

                                                Podaję za laboratorium VW - dane z 17.04.2012r.
                                                Załączone pliki
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • dragster
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 895
                                                  • Honda

                                                  Paolo, a masz taką tabelkę z VW dla specyfikacji 505.00 i 502.00?
                                                  Silnik R18A2.
                                                  http://www.dadrl.org.uk
                                                  http://www.lightmare.org

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez dragster
                                                    masz taką tabelkę z VW dla specyfikacji 505.00 i 502.00?
                                                    popatrzę... nazbierałem ostatnio trochę ciekawych materiałów, stopniowo będę dodawał na forum.

                                                    Mam coś lepszego... rozpisane godzinowo procedury testów dla specyfikacji VW 505.01 i 504.00/507.00 tylko nie każcie mi je teraz umieścić. Wszystko we właściwym czasie. Muszę potłumaczyć, to chwilę trwa.

                                                    Podaję za Institute for Fuels & Lubes Testing Salzbergen, Germany.
                                                    VW - RNT TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01 obejmuje:
                                                    10h - praca na wolnych obrotach
                                                    40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
                                                    50h - PZD czyli „krótki” test wytrzymałości pierścieni
                                                    40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
                                                    20h - symulacja jazdy autostradowej
                                                    28h – praca silnika ze zmianą obciążeń
                                                    10h – symulacja „normalnej” jazdy
                                                    14h – symulacja START/STOP ( gaszenie i odpalanie silnika non stop)
                                                    28h – symulacja pracy silnika na max zimnym i max rozgrzanym oleju
                                                    10 - PZD - test wytrzymałości pierścieni
                                                    250h
                                                    A teraz ciekawostka… w/w zestawienie to tak naprawdę II cykl badania /pracy oleju …. Który jest poprzedzony pierwszy cyklem badania obejmującego:
                                                    10h - praca na wolnych obrotach
                                                    2h - praca silnika pod pełnym obciążeniem
                                                    Jak ktoś ma ochotę na liczenie to uprzedzam… liczyłem sam :lol:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...