Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zak14
    Rider
    • 2011
    • 605
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    wiosna-jesień powrót na 5W30-5W40
    Nie wiem, jak wypadnie test aktualnego oleju, ale na podstawie doświadczenia z poprzednim nie jestem pewien czy podpisałbym się pod taką rekomendacją. Poczekamy zobaczymy.
    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

    Komentarz

    • pacocases
      Rider
      • 2011
      • 576
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      PAOLO ESCO, Przy dwóch wymianach w roku też bym tak zrobił. Przy jednej trzeba znaleźć złoty środek
      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        paco: może 506.01 ?

        Mamy doskonały olej dla turbinki na zimę i lato :-)
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          Zamieszczone przez Pidziek
          paco: może 506.01 ?

          Mamy doskonały olej dla turbinki na zimę i lato :-)
          Pewnie fuchs .
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • pacocases
            Rider
            • 2011
            • 576
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Pidziek napisał/a:
            paco: może 506.01 ?

            Mamy doskonały olej dla turbinki na zimę i lato :-)


            Pewnie fuchs .
            Z pewnością Fuchs już nie zawita więcej w moim silniku. Jedno przykre doświadczenie mi wystarczy :zastrzelic
            pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez pacocases
              Z pewnością Fuchs już nie zawita więcej w moim silniku. Jedno przykre doświadczenie mi wystarczy
              a jaka niedogodność wyskoczyła?
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • pacocases
                Rider
                • 2011
                • 576
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                piotrek_os, To pytanie padało już wielokrotnie na tym forum
                Wystarczyło że podczas mroźnej zimy kilka dni nie używałem auta a po jego odpaleniu silnik przez kilka sekund wydawał piskliwe odgłosy jakby krzywki na pompowtryskach nie miały smarowania :czerwona:
                pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  paco: to był zapewne GT1 5W40 :-)

                  ZAK: u mnie dziś -7st.C o 6 rano , jak u Ciebie i jak rozruch na nowym Fuchs-ie ?
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • zak14
                    Rider
                    • 2011
                    • 605
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Pidziek,
                    U mnie w garażu +10 A na zewnątrz, cóż - narty czekają w pogotowiu, a tam jesień - rano +2 i zero nadziei na mniej. Niech no wreszcie tą A1 dokończą, to chociaż w Twoje strony opłaci się lecieć na weekend. A co do rozruchów, to porównywalnie - trochę głośniej niż na Motulu. Jak za 1,5 miesiąca pojadę w Alpy to może tam coś więcej da się powiedzieć o rozruchu na zimno.
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz

                    • przemuzz
                      Classic
                      • 2013
                      • 6

                      Witam wszystkich. Od bardzo dawna śledzę ten wątek olejowy i nie tylko.

                      Chciałbym się podzielić swoim „odczuciami” co do moich olejowych przygód.
                      Po kupnie auta (astra h 1.9 cdti 91 tyś przebiegu) zalałem LM toptec 4600, wydawało mi się, że olej super zresztą wszędzie polecany. Potem wybór padł na millersa xf 5w30 dexos2. Na tym oleju zrobiłem 13 tysięcy w między czasie odessałem niecały litr oleju i wlałem resztę z bańki która mi została. Potem znowu zakupiłem LM bo udało się kupić w fajnej cenie u sprawdzonego sprzedawcy. Wymiana z Millersa na LM przypadła na okres zimowy więc zdążyłem pojeździć na Millersie przez parę dni po minus 10-15*C. W takie mrozy pomimo tego, że olej miał już swój przelot silnik ładnie zapalał i odpowiednio szybko się wyciszał . Ale do czego zmierzam po zmianie(powrocie) na toptec'a i uruchomieniu silnika na mrozie dnia następnego ewidentnie silnik potrzebował dłuższego czasu na wyciszenie się, nie miał bym nic przeciwko gdyby działo się to przy temperaturze sięgającej -20*C, ale czułem to w każdy chłodniejszy dzień poniżej -5*C.

                      Następnie w lipcu zalałem bardzo popularnego Amsoila AFL. Wymiana wieczorem, po pracy poprzedzona płukanką od millersa zresztą jak zawsze. Następnego dnia wyjeżdżając do pracy przy temperaturze powyżej +20*C w trakcie jazdy czuję, że samochód słabo jedzie, ma muła, wolno reaguje na pedał gazu. Myślę sobie znowu naczytałem się głupot na tych jeba**** forach i mam za swoje, a olej nie tani. Co do właściwości akustycznych tego oleju nie mogę nic powiedzieć (zachowywał się poprawnie) bo miałem go w okresie letnio – jesiennym. Może olej ok ale 5w40 do tego silnika się może po prostu nie nadaje. Brat ma go już 2 wymiane w BXE i jest zadowolony.

                      Teraz na zimę chciałem wrócić do millersa xf c3, ale chciałem też zalać coś ekstremalnie dobrego no i też cholera naczytałem się o super właściwościach oleju fuchs titan race pro s 5w30. Jedyną rzeczą jaka mnie w nim zaniepokoiła była jego klasa A3/B3, a do mojego asterixa z common rail potrzeba A3/B4, norma dexos2 mnie nie interesuje bo auto wyjechało z fabryki bez dpf. Napisałem do Pidzka, sklepu olejefuch oraz do niejakiego Tim’a z Opie Oils z zapytaniem czy mogę taki olej zalać, wszyscy odpowiedzieli tak więc ……bum bum bum i olej siedzi w moim silniku.
                      Udało mi się na nim już zrobić prawie 1000 km, odczucia z jazdy bardzo ale to bardzo pozytywne. Pomimo odpalania przy temperaturach jak na razie max -5*C silnik na nierozgrzanym oleju żwawo reaguje na pedał gazu, ( nie mówię o katowaniu silnika nierozgrzanego, jestem z tych co dają chwile pochodzić silnikowi w chłodniejsze dni przed jazdą i chłodzą turbinę po dłuższych trasach). Tak jak wspomniałem jak na razie temp u mnie do -5C przy tej temperaturze silnik momentalnie się wycisza i chodzi bardzo bardzo miękko. Tego jestem pewien że na moich poprzednich olejach nawet gdy silnik pochodził dłuższa chwilę na jałowym i ewentualnie przestał klepać, dźwięk silnika był bardziej… szorstki. Czasem moja żona dojeżdża do pracy samochodem 50 km w jedną stronę (autostrada), więc zapytałem ją czy czuje jakąś różnice, odpowiedziała ,że samochodem po prostu przyjemniej się jeździ. Dobrze pamiętam jak samochód odpalał zeszłej zimy przy temp -10C na LM, więc czekam jak spadnie do tej temperatury i będę mieć ostateczne porównanie.

                      Fuchs'a (już srebrne opakowanie) kupiłem za 200zł z serwisu olejefuchs.pl. Udało mi się trochę bo jak chciałem zamówić to się okazało ze już koniec i czekają na dostawę cena 249zł, ale sprzedali mi olej z nowej dostawy po starej cenie jedynie musiałem poczekać 2 tygodnie.

                      ... to tyle

                      aha mam nadzieję że nikt się nie obrazi że pisze o oplu, ale na "naszym" forum niema takich maniaków olejowych jak tu.

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • pacocases
                        Rider
                        • 2011
                        • 576
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Pidziek, fuchs titan race pro s 5w30- to chyba nie ma aprobaty VW ?
                        pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                        Komentarz

                        • rafiki
                          RS
                          • 2012
                          • 15968
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          pacocases,
                          SPECYFIKACJA:

                          ACEA A3 / B3
                          API : SH,SJ, SL, CF

                          REKOMENDACJA FUCHS:
                          BMW & MERCEDES BENZ
                          رافال
                          Spoty
                          Cause freedom is a lonely road
                          My O2FL

                          Komentarz

                          • pacocases
                            Rider
                            • 2011
                            • 576
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            rafiki, Tak też myślałem
                            pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                            Komentarz

                            • beaviso
                              Elegance
                              • 2010
                              • 767
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Zamieszczone przez przemuzz
                              Po kupnie auta (astra h 1.9 cdti 91 tyś przebiegu) (...) Może olej ok ale 5w40 do tego silnika się może po prostu nie nadaje. Brat ma go już 2 wymiane w BXE i jest zadowolony.
                              Ja przez 3 lata przejechałem Vectrą C 1.9 CDTi 150KM+chip (fabrycznie bez DPF) od ok. 130,000 do przebiegu ponad 185,000 km na oleju Lotos Quazar właśnie 5W40 i uważam, że sprawdza się bardzo dobrze. Zużycie oleju minimalne, silnik w porównaniu do TDI jest oazą ciszy, a wigoru ma tyle, że jazda cały czas z bananem na gębie. Przy -20 st.C i odpalaniu po 10 godzinach postoju też bez problemów.

                              M.
                              666 4U

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez przemuzz
                                no i też cholera naczytałem się o super właściwościach oleju fuchs titan race pro s 5w30
                                no i ...chyba mam wrażenie, że jak dotychczas to jesteś zadowolony bo potwierdzasz to o czym pisalismy na temat pracy tego oleju w silniku.
                                Zamieszczone przez przemuzz
                                Pomimo odpalania przy temperaturach jak na razie max -5*C silnik na nierozgrzanym oleju żwawo reaguje na pedał gazu,
                                Silkolene 5W30 ma bardzo dobrą lepkość strukturalną jak dla oleju 5W30 z A3B3 ( CCS w -30 C - 5000)
                                Zamieszczone przez przemuzz
                                kupiłem za 200zł z serwisu olejefuchs.pl
                                "rozsądna" cena za "taki" olej.
                                Zamieszczone przez przemuzz
                                z zapytaniem czy mogę taki olej zalać, wszyscy odpowiedzieli tak więc ……
                                no a ja bym miał pewne zastrzeżenia co do wyboru akurat tego oleju na okres zimy (chodzi mi tutaj o estry...bardziej na zimę preferowałbym olej na PAO ew PAO/HC no i pytanie zasadnicze, czy olej typu racing zdołasz w trakcie zimy "odpowiednio dogrzać" -kwestia jakie trasy pokonujesz) ale na sezon wiosna-jesień jak najbardziej...tylko nie przy jeździe "wokół komina". :wink:
                                Daj znać jak temperatura spadnie znacznie poniżej zera czy silnik nadal będzie tak ładnie odpalał (bardzo mnie to interesuje) - (myślę, że ... tak ale nie miałem okazji Silkolene przetestować w takich warunkach no i osobiscie jednak preferuję na zimę olej na bazie PAO). Najbardziej jednak interesuje mnie czy po pewnym czasie nie pojawi się "masełko" pod korkiem (zwłasza że to olej oparty o estry a w dodatku typu racing i tak naprawdę to ten olej spełnia swoje zadanie gdy jest odpowiednio "dogrzany" i dopiero wtedy jego dodatki mają możliwość się uaktywnić i zaistnieć). Napisz jakie odległości pokonujesz przy codziennej jeździe. Jazda po mieście czy trasa. Ja mogę tylko zapewnić, że Silkolene bardzo dobrze sprawdził się u mnie przy bardzo wysokich temeraturach ( 2 x 1200 km trasa PL-Włochy-PL) i jest jednym z 2-3 najpoważniejszych produktów do zalania przy kolejnej zmianie ... oczywiście jeżeli jego cena będzie atrakcyjna, bo jak nie to mam już coś innego na oku do sprawdzenia na wakacyjny wyjazd.
                                Zamieszczone przez pacocases
                                fuchs titan race pro s 5w30- to chyba nie ma aprobaty VW ?
                                niestety nie ma a "rekomendacja" nie ma praktycznego znaczenia w przypadku ewentualnej reklamacji samochodu mającego gwarancję - liczą się tylko specyfikacje i to czy olej został oficjalnie zaaprobowany.

                                --->
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zatwierdzony & spełnia normy VW

                                Oleje VW xxx oficjalnie zaaprobowane, vs oleje VW xxx nie zaaprobowane, ale producent wtierdzi, że "spełniają lub przekraczają" daną specyfikację, rozróżnienie to może stanowić trudność dla przeciętnego właściciela.

                                Pierwszy i największy problem, kiedy próbuje odróżnić się oleje ze specyfikacją VW xxx, które są zatwierdzone i takie, które nie są dopuszczone, ale "twierdzą, że spełniają lub przekraczają daną specyfikację" jest to, że nie ma sposobu, by przeciętny konsument wiedział to, patrząc na olej butelki, ponieważ ... język który stosują producenci i który pojawia się na opakowaniach jako "VW xxx zatwierdzony" i "nie zatwierdzony”, ale producenci twierdzą, że spełniają lub przekraczają specyfikację xxx VW - jest identyczny.

                                Przykłady tego widać, porównując język używany przez trzy oleje, które nie posiadają oficjalnej aprobaty VW :
                                • Schaeffers 9000 - "spełnia 505,01 ..."
                                • Bardahl XTC - "spełniają lub przekraczają 505,01 ..."
                                • Amsoil AFL Europejskiej Formula - "spełniać a nawet przywyższa 505,01 ..."

                                Co ciekawe, błąd nie leży po stronie Volkswagena. Po udzielania homologacji VW wyraźnie wnioskuje o zatwierdzenie.

                                Więc jak, ktoś ma się dowiedzieć, czy dany olej VW jest zatwierdzony lub jeżeli producent twierdzi, że spełnia lub przekracza specyfikację VW?

                                Najprostszym sposobem potwierdzania VW specyfikacji jest wyświetlenie aktualnej listy oficjalnie zaaprobowanych olejów ze specyfikacją VW

                                Potencjalnie najmniej wiarygodną metodą potwierdzenia VW homologacji (lub zatwierdzenia oleju do innych specyfikacji VW ), jest żądanie, aby zobaczyć dane o produkcie, który wyraźnie stanowi, że produkt został zatwierdzony w specyfikacji VW. To nie może być w 100% wiarygodne, ponieważ ten dokument jest wytwarzany przez producenta oleju - nie przez VW!


                                W celu ograniczenia liczby producentów, którzy twierdzą, że ich produkt spełnia specyfikacji OEM VW, VW wykonuje "Black Box" badania podczas każdego procesu homologacji, co oznacza, że te testy i pass / fail limity dla nich nie są przekazywane osobom trzecim!!! Badania te są wykonywane jedynie przez VW w Wolfburg, Niemcy tak, że VW osobiście bierze na siebie potwierdzenie jakości olejów, którym nadał oficjalne specyfikacje i je zaaprobował.

                                Ponieważ badania "Black Box" nie są ujawniane, to jest praktycznie niemożliwe, by Bardahl, Amsoil i Schaeffers - czy inni "producenci" powoływali się i pisali, że ich produkty spełniają taką czy inną specyfikację VW

                                Nie oznacza to, że Schaeffers, Bardahl i produktów Amsoil nie są lepsze od niektórych olejów ze specyfikacją VW - ale oznacza to, że VW nie przetestowała tych olejów aby zapewnić, że są one zgodne ze specyfikacją . Oznacza to również, że w przypadku zastosowania w/w olejów użytkownik nie ma prawa domagać się roszczeń w ramach gwarancji, gdyż gwarancja VW nie obejmuje roszczenia w przypadku zastosowania oleju nie zaaprobowanego oficjalnie przez VW

                                Niestety, niektórzy producenci olejów uciekają się do używania mądrych terminów marketingowych, takich jak, "spełnia", "przekracza" na etykietach swoich produktów. Te warunki sprawiać wrażenie, że ich produkty zgody ze specyfikacjami VW i zostały przetestowane przez VW.

                                Czy naprawdę jakieś różnice pomiędzy VW zatwierdzone i "spełnia" lub "przekracza" oleje? Tylko VW kontroluje badania i tylko VW może dostarczyć odpowiedzi.

                                Jeśli używany był zaaprobowany oficjalnie a powód awarii silnika mógł być związany z olejem, VW nie może uchylić się od gwarancja na rzecz użytkownika.
                                Jednakże, używając w trakcie gwarancji niezaaprobowanego przez VW oleju, użytkownik przenosi na siebie winę a nie winny jest producent a tym samym znajduje się między młotem a kowadłem ...
                                W USA istnieją przepisy (ustawa Magnusson-Mass), które działają przeciwko producentów samochodów odmawiającym udzielenia naprawy w ramach gwarancji, jeśli nie używany był na przykład olej ze specyfikacją VW. Podobnie jak Ford nie może powiedzieć, że można używać tylko oleju Motorcraft , VW nie może powiedzieć, że można używać tylko Castrol lub Motul. VW może określać jedynie, że ich pojazdy powinny stosować oleju, który spełnia olej ze specyfikacją 505,01 (504.00/507.00 itd…)
                                Prawo idzie jeszcze dalej.
                                Gwarancji nie można zaprzeczyć, tylko dlatego, że olej nie został zmieniony w zalecanych odstępach czasu albo dlatego, że nie spełnia specyfikacji xxx. VW musi udowodnić, że niepowodzenie było spowodowane przez olej (testy laboratoryjne), zanim będzie mogły odmówić reklamacji. VW może w każdej chwili podać wymogi danemu producentowi oleju tak by mógł on je spełnić w celu uzyskania specyfikacji – to nie jest tajemnicą. Między innymi specyfikacja określa minimalne wymagania dotyczące formulacji oleju. Producent oleju lub niezależne laboratorium może sprawdzać, czy olej spełnia wymogi specyfikacji, oparte na znanych standardach testowania. W ten sposób każda firma może powiedzieć, że dany olej spełnia ich specyfikację, czy nie, ale i tak bez badań VW wg. "Black Box" będzie to nadal olej nie zaaprobowany.
                                ASO sprawdzi, że olej nie posiada oficjalnej aprobaty i podziękuje delikwentowi za "współpracę" ...Koniec i kropka. Wszelkie inne interpretacje "deklaracje" to zwykłe nadużycie...ale jak może deklarować COŚ o czym nie ma pojęcia? ...itd
                                Podsumowując - mając auto na gwarancji, należy wybierać olej oficjalnie zaaprobowany przez VW - uniknie się wtedy "kopania z koniem" i ewentualnych problemów z ASO i SAP w ramach reklamacji. - co jest "oczywistą oczywistością".
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • przemuzz
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 6

                                  …. a więc tak.

                                  Z moimi tygodniowymi przebiegami jest różnie często robię około 150-200km (20% trasa, 80 miasto) ale co 5-6 tygodni robię trasę Dobczyce -Tarnów 750km (przez tydzień) wtedy wychodzi 66%trasa 34%miasto(google maps).

                                  W moim silniku nigdy nie zauważyłem masła na poprzednich olejach, w sumie to nie wiem jak to wygląda. 20 000km temu robiłem sobie regulację luzu zaworowego, silnik czyściutki bez szlamów, nawet nie ma złotego nalotu jak to czasami można zauważyć w necie ( wtedy silnik był po moich dwóch serwisach olejowych i płukankach). Od wymiany do wymiany oleju na bagnecie nie zauważam żadnej zmiany w jego poziomie. Wymieniam też oleje w samochodach moich braci combo 1.3 cdti i audi 8pa bxe. W żadnym nie widziałem masła, ale samochody nie stoją.

                                  Combo oleje – gm dexosy 2, tridenty 5w40 plus płukanki
                                  Audi oleje- zima orleny 5w30 504/507, lato AFL plus płukanki
                                  Prawie wszystko od Pidzka

                                  Co do wyższości stosowania PAO/HC nad estrami w okresie zimowym to dyskusji nie podejmę, ale jak na razie sprawdza mi się to znacznie lepiej.

                                  Oczywiście zdam relacje bez ściemniania jak temperatura się obniży.

                                  … jedyni minus tego titana race oczywiście cena, 250zł to się trzeba będzie dobrze zastanowić czy aby nie przesada. Ale Pidziek zrobi małe promo i poratuje :szeroki_usmiech .

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez przemuzz
                                    robię około 150-200km (20% trasa, 80 miasto)
                                    czyli jazda na krótkich odcinkach po mieście?
                                    Zamieszczone przez przemuzz
                                    co 5-6 tygodni robię trasę Dobczyce -Tarnów 750km
                                    nooo tutaj ten olej się sprawdzi!
                                    Zamieszczone przez przemuzz
                                    Co do wyższości stosowania PAO/HC nad estrami w okresie zimowym to dyskusji nie podejmę, ale jak na razie sprawdza mi się to znacznie lepiej.
                                    no i dobrze, że jesteś zadowolony. Co do estrów to estry organiczne, diestry i polyolesters (POE) mają doskonałe właściwości przy wysokiej temperaturze ( i tutaj POE są bardziej hydrolitycznie stabilniejsze niż diestry). Przy silnikach wyposażonych w turbinę (szczególnie tam, gdzie występuje ciągła praca pod dużym obciążeniem).
                                    poliestry-estry są lepszym wyborem niż polialfaolefiny - mowa o pracy silnika pod obciążeniem w wysokiej temeraturze. Przy temeraturze pracy silnika 220-230 C olej poliestrowy ma przybliżoną żywotność 5000 godzin, w porównaniu do 2500 godzin oleju opartego na polialfaolefinach...Uwaga - mowa o pracy silnika pod obciążeniem i przy wysokich temeraturach...nie w niskich na niedogrzanym oleju typu racing... Co do Silkolene... estry silikatowe ( nie jestem pewien jakich bazowych estrów używa Silkolene - ilość kombinacji pozyskania estrów jest ogromna - zapewne nigdy się tego nie dowiem :lol: bo wątpię czy producent zechce zdradzić taką tajemnicę) w niskich temperaturach mają dobre właściwości...jednak mają bardzo słabą stabilność hydrolityczną i tendencję do tworzenia żeli w kontakcie z wilgocią w powietrzu.
                                    Dlatego bardo mnie interesuje czy niedogrzany olej Silkolene (pracujący w niskich temeraturach) nie będzie miał tendencji do tworzenia "masła" pod korkiem i żelowania oleju.
                                    Niewątpliwie Silkolene to czołówka jakościowa olejów PAO/estry które możemy kupić w PL. Jak już pisałem uważam, że Silkolene TITAN RACE Pro S 5W30 to najlepszy olej, który pidziek ma w swojej ofercie :diabelski_usmiech i który bije na głowę oleje z manufaktur Amsoila i zapewne 99% wszelkich Millersów :twisted: - taka mała kryptoreklama dla pidźka.
                                    przemuzz Dziękuję za odpowiedź i bardzo proszę o kolejne informacje na temat sprawowania się Silkolene w zimie.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • xisqo
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 54

                                      A czy właściciele modeli RS bądź inni doświadczeni forumowicze mogą polecić sprawdzony olej do tego silnika ??
                                      Pacjent to Skoda Octavia II FL RS 2.0 TDI CR CEGA, manual

                                      Na przełomie lutego/marca czeka mnie wymiana filtrów i oleju więc chciałbym wcześniej coś poczytać, co polecacie.
                                      103KM --> 143KM ---> 170KM

                                      O II FL RS http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74933

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez xisqo
                                        2.0 TDI CR CEGA
                                        5W30 ze specyfikacją VW 507.00 - przy czym, jeżeli będziesz używał 2.0 TDI jak na RS-a przystało :wink: to optuję za wymianą oleju co 15 tys km...
                                        - Statoil LazerWay LL 5W30
                                        - NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W30
                                        - Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
                                        - Valvoline XL III 5W30
                                        i może jeszcze ze 2-3 ciekawsze produkty by się znalazły.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • xisqo
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 54

                                          jeżeli będziesz używał 2.0 TDI jak na RS-a przystało :wink: to optuję za wymianą oleju co 15 tys km...
                                          Wymiana na 100% co 15 tys km, nie widzę innej opcji.
                                          Samochód będzie 70% czasu w mieście, 30% w trasie...

                                          PAOLO ESCO dzięki za propozycje, na pewno je rozważę tylko teraz muszę jeszcze o nich poczytać, a najlepiej posłuchać ludzi czy ich używają i jakie mają zdanie.


                                          [/quote]
                                          103KM --> 143KM ---> 170KM

                                          O II FL RS http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74933

                                          Komentarz

                                          • dragster
                                            Elegance
                                            • 2009
                                            • 895
                                            • Honda

                                            Mam zalany teraz Orlen Platinum 5W40. http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...TIC-5W-40.html

                                            Wychodzą mi odrobinę wyższe wyniki spalania, tak o ok. 0,1 - 0.2l, a przecież nie ma jeszcze dużych mrozów. Ten Orlen ma HTHS 4.0.

                                            Jest możliwe że taki właśnie olej ma na to wpływ?
                                            Silnik R18A2.
                                            http://www.dadrl.org.uk
                                            http://www.lightmare.org

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez dragster
                                              odrobinę wyższe wyniki spalania, tak o ok. 0,1 - 0.2l,
                                              ja mam teraz też na 0W30 spalanie wyższe +- 0,2L Temeratura powietrza też robi swoje...do tego 5W40 ma wyższą lepkość kinematyczną w 100C nie mówiąc o 40C....więc to tak się sumuje pomału...
                                              Zamieszczone przez dragster
                                              Orlen ma HTHS 4.0. Jest możliwe że taki właśnie olej ma na to wpływ?
                                              tak, możliwe. "obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa. High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem." ... coś za coś.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • zak14
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 605
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                dragster, W kilku pracach spotkałem się z tezą, że zużycie paliwa silniej koreluje z HTHS niż z np. lepkością w 40 czy 100 stopniach. Jeden z wykresów wrzucałem kiedyś tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#869956

                                                HTHS=4 jest dość mocno na prawo w skali tego wykresu.

                                                Z drugiej strony u mnie w praktyce różnica między spalaniem na olejach o HTHS<3.5 (Motul 506.01) i >3.5 (pozostałe w poniższej, uaktualnionej dziś tabelce) okazała się bardzo mała, więc byłbym skłonny sądzić, że to raczej temperatura otoczenia ma tu większe znaczenie.
                                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  HTHS to jedno ze skłądowych jakby to rzec...
                                                  Lepkość to miara oporu wewnętrznego płynu im mniejsze opory tym mniejsza energia potrzbna do przesynięcia warstw smarnych a więc silnik ma lżej co przedkłada się na mniejsze spalanie.
                                                  Czyli racze lepkosć ale nie należy pominąć samej kompozycji oleju że olej syntetyczny ma mniejsze opory wewnętrzne molekuły są uporządkowane w sposób ścisły u uszeregowany a HC czy mineralny tak "se" ale lepkość jest powiązana z HTHS to dwie skłądowe które muszą być obok siebie i HTHS jest w pewien sposób zależne od lepkości.

                                                  Idealne by było połączenie 0W30 z HTHS na poziomie ok. 3.5 w specyfikacji A5/B5 na bazie syntetycznej a teraz wyprodukowanie oleju bardzo stabilnego w tej klasie lepkosci do diesla z aprobatami do PD jest choernie kosztowne bo nie da się tego załatwić na bazach HC/mineralnych bo nie wytrzyma to więcej niż 10 000km a obecnie oczekuje się aby olej wytrzymywał min. 15000km nie wspominając już o trybach longlife.
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Idealne by było połączenie 0W30 z HTHS na poziomie ok. 3.5 w specyfikacji A5/B5 na bazie syntetycznej
                                                    nooo nie mogłem się oprzeć, by tego nie napisać ... SAE 0W30, HTHS 3,5 ; ACEA A5B5 na bazie PAO 60% ... Statoil LazerWay V 0W30 (czywiście to nie olej do TDI PD) :wink:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...