likoss, chyba,że ma kosmiczne molekuły i jest z kosmosu, wtedy ponoć bywa fioletowy, ale to tylko wieczorem, rano ponoć jest bezbarwny i go nie widać ;-)
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
No tak, toż to takie polskie.... Nie sprawdzić/poznać a gadać jakby się wszystko widziało i wszystko wiedziało.. :wink:toomasz, nie, nie testowałem i testować nie będę :-)
Leję co leję, wszystko "bangla", więc po ch.j mam kombinować?
Te dywagacje przypominają mi nie jedno forum onetu czy interii gdzie pojawi się artukuł na temat skody a pod nim multum komentarzy ,że to: vw dla biednych, auto dla kapeluszy itd itp.. Gro osób tych co tak komentują nawet nie jeździło Skodą a do powiedzenia mają wiele...
Komentarz
-
-
toomasz, ja na szczęście Skodą jeżdżę od 7 lat :-) Powiem więcej, mam w bagażniku łopatę, choć nie jestem działkowcem :-)
Twoja "krypto reklama" jest żałosna. I nic nie napisałem negatywnego o cudownych Milersach itp nano, mega, hiper molekularnych wynalazkach, a skrytykowałem Fuchsa.
Dziwię się, że nie bierze udziału w dyskusji główny promotor zamieszania, czyli osobnik, który promował Fuchsa ;-) no chyba, że Ty w jego imieniu to robisz :-)
Tyle ode mnie w temacie, ciao
Komentarz
-
-
No to zmiana nastąpiła. Było LM TT 4100, 4600, 4100 i teraz Lazerway. Wrażenia? Chodzi "cicho",jak na PD ale może dlatego jak po każdej wymianie na "świeżo". Na pewno usłyszałem różnicę przed zlanym 4100. To też trochę dziwne, bo przejechałem na nim tylko ok 12 kkm. Zobaczymy ile będę musiał dolewać bo najmniej było na 4100.
Komentarz
-
-
Na stronie 278 instrukcji obsługi Octavii II 1.9TDI 105KM podano 4,5litra wraz z filtrem oleju.kristofer55, do BXE wchodzi 3,8l (tyle zresztą podaje instrukcja obsługi silnika)
3.8l oleju wchodzi do powiedzmy ~górnej granicy kropkowanej miarki oleju.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
LM to dobre oleje ale seria TT jest slaba. szybko degraduje niestety - szczegolnie 4600.Zamieszczone przez andrzej1962No to zmiana nastąpiła. Było LM TT 4100, 4600, 4100 i teraz Lazerway. Wrażenia? Chodzi "cicho",jak na PD ale może dlatego jak po każdej wymianie na "świeżo". Na pewno usłyszałem różnicę przed zlanym 4100. To też trochę dziwne, bo przejechałem na nim tylko ok 12 kkm. Zobaczymy ile będę musiał dolewać bo najmniej było na 4100.
Komentarz
-
-
Po przeczytaniu całego tematu .... jestem właśnie po wymianie oliwy ....po namowie kolegów , i dobrych radach ......postanowiłem wywalić Castrola 5/30 , i zalać LazerWay LL 5W30 .
Moje odczucia :shock: szok i jeszcze raz szok , nawet moja kobieta usłyszała zmianę ....spalanie postojowe z 0,5l/g spadło na ...mruga 03-04l/g to raz , a dwa to prawda ...silnik inaczej pracuje ...ciszej , mniej klepie , nic tylko banan na gębie . Podsumowanie : - jestem zły że tak długo lałem Cast.... . Podziękowania dla kolegi PAOLO ESCO i konkon . :lol:
Komentarz
-
-
Panowie a od kogo na forum można kupić LazerWay LL 5w-30 do mojego AXR bo kusi mnie aby przy następnej wymianie go zalać. Obecnie mam coś takiego http://allegro.pl/valvoline-synpower...271274056.html który jest lepszy?
Komentarz
-
-
konkon sprzedaje statoila http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=64568Zamieszczone przez bartez55Panowie a od kogo na forum można kupić LazerWay LL 5w-30
Przecież to Valvo to jedna z lepszych oliw, masz jakieś zastrzeżenia?Zamieszczone przez bartez55Obecnie mam coś takiego
Komentarz
-
-
1. Spotkałem się ostatnio z wpisem na jakimś forum, że zbyt rzadki olej (np. 0W30 lub 5W30) ma negatywny wpływ na hydrauliczne popychacze - szklanki. Po prostu nie radzi sobie w wysokich temperaturach. Pewnie ten pogląd nie ma wiele lub nic wspólnego z rzeczywistością, niemniej prośba do kolegów o odniesieni się do tego.
2. Neste jako jedyna firma (z tych tutaj bardziej znanych) podaje graniczną temperaturę płynięcia i graniczną temperaturę pompowalności, np. http://olejeklimowicz.pl/neste-city-pro-0w-40 . Szkoda że inne firmy sprytnie to pomijają.
Komentarz
-
-
- miałem swego czasu forda z silnikiem Zetec i właśnie najlepiej pracował na 0w30,5w30 raz zalałem 5w40 i niestety ale podczas rozruchu na zimno była sieczkarnia przez dobrą minutę więc z moich obserwacji wynika że niższa lepkość bardziej mu służyła :wink:Zamieszczone przez dragsterPewnie ten pogląd nie ma wiele lub nic wspólnego z rzeczywistością, niemniej prośba do kolegów o odniesieni się do tego
- pewnie dlatego że jest to kolejny niewygodny parametr dla innych marek - tutaj nowsze dane http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=ttZamieszczone przez dragsterNeste jako jedyna firma (z tych tutaj bardziej znanych) podaje graniczną temperaturę płynięcia i graniczną temperaturę pompowalności
wniosek nasuwa się taki że tam gdzie Neste jest pompowalny (-45 stopni) konkurencja ledwie płynie
Komentarz
-
-
- no tak tylko to jest Pour Point czyli granica przy której olej przechodzi w ciało stałe :wink: pompowalność pewnie będzie na granicy -35 stopni :wink:Zamieszczone przez grutoREXAX, LL też nie żle ...-45 pomimo 5/30,Spec
Najnowsza karta Lazerway LL 5w30 - http://statoil.papirfly.se/readimage.aspx?asset=16168
tutaj nowy i niestety już bez VW 502.00 Lazerway V 0w30 - http://statoil.papirfly.se/readimage.aspx?asset=16167
Komentarz
-
ja jestem i tak daltonista wiec mi te kosmiczne Darby i Tal nic nie dadza. A pytalem bo chcialem sie upewnic.


Komentarz