Paniał aluzju ;-)
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
no dobrze a przyczyna...?Zamieszczone przez parasiteFiltr był ponoć ledwo zamoczony.
Obstawiam, że to nie wina ciśnienia oleju - 1,6 HDI z FAP ma jeździć na oleju 5W30 z C2 a ten olej ma niższe lepkości (w 100C - ma 10,60 a wspomniany 0W40 - 14,0 olej z SAE 10W40 przy 100C ma 13,5-14,5) więc taka wymiana hmmm ... W 1,6 HDI wchodzi sam wkład oleju. Z tego co wyczytałem to przyczyna może leżeć po stronie:
- przytkanego kanaliku olejowego odpowiedzialnego za odprowadzanie i doprowadzanie oleju z i do filtra lub przytkanego smoku oleju (częste przypadki);
- filtra oleju - przypchany zawór zwrotny oleju;
- problemu z czujnikiem ciśnienia oleju;
Ogólnie temat "niskiego" ciśnienia oleju jest w Peugeotach dosyć powszechnie "znany".
raczej jeszcze jeździ...ale jak długo, bo problem może się znów pojawić :roll:Zamieszczone przez parasitejuż jeździ.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, filtr był od konkona. Ja się nie interesowałem dalej bo to nie moje auto, ale z tego co konkon znalazł wynika, że mógł źle założyć uszczelkę. Z tego co mówi instrukcja, jak uszczelka się podwinie to mogą wystąpić właśnie problemy z ciśnieniem. Ja się we francuzach zupełnie nie orientuję
W sumie to zastanawiałem się czy następne auto nie będzie z silnikiem HDI ale chyba sobie odpuszczę :P
Komentarz
-
-
nie wiedziałem, że konkon produkuje własne filtry ... :wink:Zamieszczone przez parasitefiltr był od konkona
...a tak na poważnie chodziło mi o producenta filtra oleju - na forach Peugeota są dosyć liczne i negatywne opinie na temat filtrów Harta i Filtrona (innych pseudo markowych filtrów zdecydowanie nie polecają) stosowanych konkretnie do 1,6 HDI.
ja osobiście miałem dwa francuzy ale benzyniaki, zastawiałem się nad 1,6 HDI ... kumpel ma dwa Picasso z 1,6 HDI - jutro zmienia olej i filtr bo też miał na dniach przypadek z niskim ciśnieniem...zobaczymy co zamelduje po zmianie :wink:Zamieszczone przez parasiteZ tego co mówi instrukcja, jak uszczelka się podwinie to mogą wystąpić właśnie problemy z ciśnieniem
w piątek prawdopodobnie dostanę do sprawdzenia 0,5L pozostałości wlanego oleju Fuchs 0W40 (kumpel obiecał, że go przywiezie). Bardzo jestem ciekawy czy faktycznie, jak to określił "nic nie smaruje" a silnik na nim pracuje jak sieczkarnia hmmm ... Bardzooo negatywnie ocenia ten olej i to już od samego początku, zaraz po zalaniu do silnik - aż mi się nie chce wierzyć by Fuchs tak spartoił olej...ale poczekam, zobaczę ...Zamieszczone przez Lashlonegatywna opinia o "genialnym" FuchsiePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
:lol:Zamieszczone przez parasiteNeste i Purflux zostały zamienione na Castrola i Filtrona
ad: to ostatnia konfiguracja, którą bym polecił ale każdemy wolno zalać to co uważa ... i niech mu ten samochód jeździ jak najdłużej.
Obstawiam, że to nie wina oleju. Jeżeli już to filtr (przypchany zawór zwrotny oleju) - kanaliki olejowe - czujnik ciśnienia.
[ Dodano: Wto 30 Wrz, 14 21:51 ]
ja też używam Purfluxa już kolejną wymianę i nie miałem problemu.Zamieszczone przez parasiteFiltr był purfluxaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Nie wiem co Twój kumpel kupił za olej i w jakim stanie ma silnik, ale ja słyszałem w styczniu tego roku jak chodzi 1.4T na Fuchsie 0W40 i silnika nie było słychać, pracował ciszej niż mój BSE na synthoilu.Zamieszczone przez PAOLO ESCOw piątek prawdopodobnie dostanę do sprawdzenia 0,5L pozostałości wlanego oleju Fuchs 0W40 (kumpel obiecał, że go przywiezie). Bardzo jestem ciekawy czy faktycznie, jak to określił "nic nie smaruje" a silnik na nim pracuje jak sieczkarnia
Komentarz
-
-
Co do filtra oleju to sam doświadczyłem jakości Filtrona :wink: na filtrach Mann,Knecht,Purflux i Hengst kontrolka oleju gaśnie podczas kręcenia rozrusznikiem a na Filtronie dopiero 3 sek. po uruchomieniu i to był pierwszy i ostatni raz kiedy połaszczyłem się na tą markę a filtr wyleciał po 0,5kkm od zamontowania :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
zobaczymy w piątek jak przywiezie resztki oleju, olej kupiony w firmowy sklepie na necie...Zamieszczone przez leonnco Twój kumpel kupił za olej
no właśnie, olej jest w nowej specyfikacji i trudno mi wyobrazić, by Fuchs (produkujący świetny olej Silkolene) wypuścił "bubla". Noooo ale poczekamy-zobaczymy, nie ma co wydawać pochopnie opinii.Zamieszczone przez leonnsłyszałem w styczniu tego roku jak chodzi 1.4T na Fuchsie 0W40 i silnika nie było słychać, pracował ciszej niż mój BSE na synthoilu.
[ Dodano: Sro 01 Paź, 14 14:39 ]
własnie dzwonił przed chwilą bardzo zadowolony. Zlał Fuchsa 0W40 na którego strasznie narzeka (coś z nim jest nie tak, zbyt "wodnisty i nie tłusty" a silnik na nim pracował jak sieczkarnia hmmm...nie chce mi się wierzyć by ktoś w sklepie odstawił jakiś "numer"...), zalał teraz Xado (od konkona) i jest "w niebo wzięty" bo jak to określił słyszy jedynie "wentylator nawiewu i oby tak pozostało jak najdłużej". W piątek wieczorem przywiezie mi resztki Fuchsa 0W40, który był zalany...muszę osobiście sprawdzić co z tym olejem nie tak...Zamieszczone przez PAOLO ESCOkumpel ma dwa Picasso z 1,6 HDI - jutro zmienia olej i filtr bo też miał na dniach przypadek z niskim ciśnieniem...zobaczymy co zamelduje po zmianie
Do 1,6 HDI poszedł też nowy filtr Manna...problemów z ciśnieniem oleju brak.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ACEA C3 --- > https://www.lubrizol.com/EngineOilAd...CEA-C3-10.html + wymogi dla specyfikacji VW 507.00Zamieszczone przez wojtaszekminformację o zawartości popiołów siarczanowych w lazerway LL 5w30?Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, który z poniższych byś polecił do 1.9 TDI PD 105Km z przebiegiem 273tys km
Motul Specyfic 505.01
VALVOLINE Synpower MST 5W40
VALVOLINE DuraBlend DIESEL 5W40
VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W40
CASTROL EDGE 5W40 TITANIUM FST TURBO DIESEL
SHELL HELIX HX7 DIESEL AV 5W30
Obecnie leję Motula. Jeśli mogę liczyć na mały opis i podanie w skali 1-6 który będzie najlepszy to będę bardzo wdzięczny.
Damian
Komentarz
-
-
Dzięki PAOLO - Castrolowi Egde Professional 5w30 w poniedziałek powiem żegnaj, dziś dotrał Lazerway LL 5w30, czekam na filtry i ocenię "nausznie" jak się będzie sprawował. Co do Castrola potwierdza się to co wyczytałem na forum - po 10 tys. motorownia zaczyna pracować głośniej (teraz mam 12 tys. zrobione i nie będę się przekonywał jakie odgłosy wydaje silnik w okolicach 26 - 28 tys. km.... bo LL). Wykasuję LL i wymiana max. co 15 tysiZamieszczone przez PAOLO ESCOACEA C3 --- > https://www.lubrizol.com/EngineOilAd...CEA-C3-10.html + wymogi dla specyfikacji VW 507.00
Czy to "zasługa" bazy??? niektóre paramerty ten castrol ma ciut lepsze (na papierze) niż lazer :roll:
Komentarz
-
za tą jedna bańke. Odpuść już mu :wink: przecież się przyznał do błędu
Komentarz