Paniał aluzju ;-)
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez parasiteFiltr był ponoć ledwo zamoczony.
Obstawiam, że to nie wina ciśnienia oleju - 1,6 HDI z FAP ma jeździć na oleju 5W30 z C2 a ten olej ma niższe lepkości (w 100C - ma 10,60 a wspomniany 0W40 - 14,0 olej z SAE 10W40 przy 100C ma 13,5-14,5) więc taka wymiana hmmm ... W 1,6 HDI wchodzi sam wkład oleju. Z tego co wyczytałem to przyczyna może leżeć po stronie:
- przytkanego kanaliku olejowego odpowiedzialnego za odprowadzanie i doprowadzanie oleju z i do filtra lub przytkanego smoku oleju (częste przypadki);
- filtra oleju - przypchany zawór zwrotny oleju;
- problemu z czujnikiem ciśnienia oleju;
Ogólnie temat "niskiego" ciśnienia oleju jest w Peugeotach dosyć powszechnie "znany".
Zamieszczone przez parasitejuż jeździ.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, filtr był od konkona. Ja się nie interesowałem dalej bo to nie moje auto, ale z tego co konkon znalazł wynika, że mógł źle założyć uszczelkę. Z tego co mówi instrukcja, jak uszczelka się podwinie to mogą wystąpić właśnie problemy z ciśnieniem. Ja się we francuzach zupełnie nie orientujęW sumie to zastanawiałem się czy następne auto nie będzie z silnikiem HDI ale chyba sobie odpuszczę :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasitefiltr był od konkona
...a tak na poważnie chodziło mi o producenta filtra oleju - na forach Peugeota są dosyć liczne i negatywne opinie na temat filtrów Harta i Filtrona (innych pseudo markowych filtrów zdecydowanie nie polecają) stosowanych konkretnie do 1,6 HDI.
Zamieszczone przez parasiteZ tego co mówi instrukcja, jak uszczelka się podwinie to mogą wystąpić właśnie problemy z ciśnieniem
Zamieszczone przez Lashlonegatywna opinia o "genialnym" FuchsiePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteNeste i Purflux zostały zamienione na Castrola i Filtronaad: to ostatnia konfiguracja, którą bym polecił ale każdemy wolno zalać to co uważa ... i niech mu ten samochód jeździ jak najdłużej.
Obstawiam, że to nie wina oleju. Jeżeli już to filtr (przypchany zawór zwrotny oleju) - kanaliki olejowe - czujnik ciśnienia.
[ Dodano: Wto 30 Wrz, 14 21:51 ]
Zamieszczone przez parasiteFiltr był purfluxaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOw piątek prawdopodobnie dostanę do sprawdzenia 0,5L pozostałości wlanego oleju Fuchs 0W40 (kumpel obiecał, że go przywiezie). Bardzo jestem ciekawy czy faktycznie, jak to określił "nic nie smaruje" a silnik na nim pracuje jak sieczkarnia
Komentarz
-
-
Co do filtra oleju to sam doświadczyłem jakości Filtrona :wink: na filtrach Mann,Knecht,Purflux i Hengst kontrolka oleju gaśnie podczas kręcenia rozrusznikiem a na Filtronie dopiero 3 sek. po uruchomieniu i to był pierwszy i ostatni raz kiedy połaszczyłem się na tą markę a filtr wyleciał po 0,5kkm od zamontowania :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnco Twój kumpel kupił za olej
Zamieszczone przez leonnsłyszałem w styczniu tego roku jak chodzi 1.4T na Fuchsie 0W40 i silnika nie było słychać, pracował ciszej niż mój BSE na synthoilu.
[ Dodano: Sro 01 Paź, 14 14:39 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOkumpel ma dwa Picasso z 1,6 HDI - jutro zmienia olej i filtr bo też miał na dniach przypadek z niskim ciśnieniem...zobaczymy co zamelduje po zmianie
Do 1,6 HDI poszedł też nowy filtr Manna...problemów z ciśnieniem oleju brak.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekminformację o zawartości popiołów siarczanowych w lazerway LL 5w30?Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, który z poniższych byś polecił do 1.9 TDI PD 105Km z przebiegiem 273tys km
Motul Specyfic 505.01
VALVOLINE Synpower MST 5W40
VALVOLINE DuraBlend DIESEL 5W40
VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W40
CASTROL EDGE 5W40 TITANIUM FST TURBO DIESEL
SHELL HELIX HX7 DIESEL AV 5W30
Obecnie leję Motula. Jeśli mogę liczyć na mały opis i podanie w skali 1-6 który będzie najlepszy to będę bardzo wdzięczny.
Damian
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOACEA C3 --- > https://www.lubrizol.com/EngineOilAd...CEA-C3-10.html + wymogi dla specyfikacji VW 507.00
Czy to "zasługa" bazy??? niektóre paramerty ten castrol ma ciut lepsze (na papierze) niż lazer :roll:
Komentarz
-
Komentarz