czy ktoś miał doczynienia z olejem Kamoka? mam taki przegłub w aucie, dobrze zrobiony widać był jak był nowy (w pudełku) :P może i oleje sensowne? 404 Not Found
PAOLO ESCO,Siema.jestem wlasnie po zmianie auta.zostalem przy marce i model ten sam ale autko pojawilo sie mlodsze zmniejszym silnikiem i przebiegiem.mianowicie 2011r 1.6tdi cr automat.110tys km i teraz pytanko co do oleju co wlac??widze tu ponad 200stron w tym temacie i az zmieklem by czytac Link oszybka porade.mysle nad castrol chyba nie ma lipy 5w30??
Pozdr.
to w chwili obecnej wyboru większego nie masz - olej z SAE 5W30 i specyfikacji VW 507.00 i jest jedna rodzynka Shell 0W30 z VW 507.00 - Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 | Shell Global Napisz do forumowych sprzedawcó to napewno dostaniesz "ciekawą" ofertę - "a sprzedawców Ci u Nas na forum pod dostatkiem" :wink:
Zamieszczone przez majuDJ
Kupiłem olej Lukoil 5W40 Luxe. Czy sądzicie, że jest w miarę ok?
tak, jest odpowiedni do tego silnika, parametry też w porządku.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Mam taki relikt jak Tipo 93r 1.9 TD.
Ksiazka 'sam naprawiam' zaleca tylko jedna klase oleju - 15W40, wymiana co 7500km
Od paru lat przeszedlem na polsyntetyk 10W40, ostatnio zrobilem dolewke 5W40. Przy pozegnaniu sie z mineralem zrobilem plukanke. Silnik nie sito, wymyl sie ale nic olejem nie tryska :P
Mialbym pytanie, czy jesli zalecany jest 15W40, czy mozliwe ze jest jakies wskazanie konstrukcyjne by musiala byc lepkosc 15W ????
Skad zalecany interwal 7500 ? przeciez przyjeta norma to 15000.
No ale przeciez i tak już zalałeś olej o SAE niezgodnym z instrukcją, więc się nie czaj tylko idź na całość
Było już wiele przykładów, że do starych samochodów z przebiegami powyżej 300tys ludzie postanowili zalać 5W40 i poprzedzić to jeszcze płukanką no i auta jużdżą do dzisiaj :wink: No ale to Twoje zabawki, Twoja decyzja
z tych dwóch ... tańsza :wink:
Ja proponuję do wyboru Link zwłaszcza 404 Not Found choć sam używałem kilkanaście razy 404 Not Found i też byłem zadowolony.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Pytanie do Paolo Esco:
Czy Olej: VALVOLINE SynPower Xtreme MST C3 5W40 będzie lepszy od Millers Oils EE Longlife 5w40, obecnie mam tego Millersa już drugie zalanie w O1 1.9TDI AXR jak i O2FL1.4TSI i po mroźnej nocy silnik ma ciężej z porannym odpaleniem.
z tych dwóch ... tańsza :wink:
Ja proponuję do wyboru Link zwłaszcza 404 Not Found choć sam używałem kilkanaście razy 404 Not Found i też byłem zadowolony.
Napewno nie warto doplacic do mollego ? jak nie to biore millersa nie lubie valvoline
zy Olej: VALVOLINE SynPower Xtreme MST C3 5W40 będzie lepszy od Millers Oils EE Longlife 5w40
papierowe dane w obu przypadkach są bardzo podobne. Ten Millers to "nano" ... i nie daje rady?
Zamieszczone przez toomasz
po mroźnej nocy silnik ma ciężej z porannym odpaleniem.
nooo "się nie dziwię" a mogłeś kupić na zimę za jednym zamachem coś "ludzkiego" o niskiej lepkości i specyfikacji VW 506.01 dla AXR i odpowiednio też do 1,4 CAXA, no chyba że masz silnik na gwarancji i chcesz mieć VW 502.00 zamiast 503.00 ---> Link Swoją drogą LazerWay LL 5W30 byłby też odpowiedni (sprawdzone zachowanie się tego oleju w zimie) ale polecać go "ciągle"... to już nudne.
Zamieszczone przez PiotreQ
czym sie rozni molly ze jest zauważalnie droższy
bo taką płukankę LM sobie wybrałeś ( ma "jakieś tam" nowoczesne dodatki + detergenty itd.) kwestia stężenia % aktywnej substancji czynnej i do tego "jakość" dodatków.
Mogłeś wybrać "oczyszczacz" - LIQUI MOLY Engine Flush 2640 za +- 22 zł Link
Seria Pro Line jest bardziej zaawansowanym produktem o większym stężeniu i do "profesjonalnego" zastosowania itd ble ble ble... Zwróć uwagę, że podobną płukankę tej serii zaproponowałem Tobie w cenie "płukacza" LM czyli ---> 404 Not Found ... nie bez powodu przecież proponuję coś lepszego za mniejszą kasę ale kto bogatemu zabroni
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz