Nie kokietuj tylko wklejaj jak będziesz miał :diabelski_usmiech
.... sie wie, ale żeby nie było nudno, będa 3 laby.....popastwimy sie nad nimi, ustalimy który wypadła najzacniej...to ujawnię co to za mazidło..... :szeroki_usmiech
Nie kokietuj tylko wklejaj jak będziesz miał :diabelski_usmiech
.... sie wie, ale żeby nie było nudno, będa 3 laby.....popastwimy sie nad nimi, ustalimy który wypadła najzacniej...to ujawnię co to za mazidło..... :szeroki_usmiech
Super :!: teraz juz jestem zmuszony "prenumerowac" wątek. :diabelski_usmiech
W przemyśle ciężkim badanie plynow to rutyna glownie hydraulika ale i w niewychladzanych silnika co robią kilka tysięcy motogodzin. Oszczednosci znaczne mozna w ten sposob wygenerować.
Jestem przekonany ze jakosc oleju degraduje się w zależności od rodzaju i stylu jazdy np 2 skrajne przypadki
1. Autostrada predkosci ok 130 km/h
2. Jazda miejska. Krótkie odcinki na wychlodzonym silniku
Gdzie przy 1. Z oleju odparuja wilgotne frakcje a i temperatura wzglednie nie generuje "węgla" i tutaj nawet slaby long life bez szkody przepracuje licznikowe 30 kkm
A le przy 2. Silnik niedogrzany. Mnostwo wilgoci i narazanie oleju na szybsze utlenianie oraz rozcienczsnie paliwem, które nie zdazy odparowac. Takimi warunkami najodporniejszego hydrokraka/Polialfaoleinowca można ubić przed interwalem 10 kkm.
Dlatego popieram testy żeby nie ulegac magii marketingu i naturalnie dobierac interwal w funkcju stylu i rodzaju jazdy.
zy ten Pro 5w30 można zalać do 1.6 tdi cr z dpf???
NIE ! Ten olej ma ACEA B3 a Ty potrzebujesz oleju z ACEA C3 i specyfikacją VW 507.00
[ Dodano: Czw 22 Sty, 15 16:12 ]
Zamieszczone przez pedros
jakosc oleju degraduje się w zależności od rodzaju i stylu jazdy
kiedyś wklejałem też taki wykres zależności ...
Szalenie istotna jest ilosc zimnych startów, ajesli jest to pora zimna to juz wogóle 30 kkm to poroniony pomysl pomimo ze VAG swoj algorytm i logike posiada to czesto na odcinkach 16km rano i ok 20 po pracy sugeruje :diabelski_usmiech inspekcję dopiero po 25 kkm a nawet punkt 30 kkm (O2, CAXA)
Tak sie zastanawiam czy jest jakaś zależność pomiedzy olejami a absorbcją przez nie wilgoci?Chodzi mi np że dany olej bedzie tej wilgoci mniej pochłaniał a inny wiecej. hymm
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.
Tak sie zastanawiam czy jest jakaś zależność pomiedzy olejami a absorbcją przez nie wilgoci?Chodzi mi np że dany olej bedzie tej wilgoci mniej pochłaniał a inny wiecej. hymm Obrazek
Estry sa higroskopijne więc idąc tym tropem, emulsja gwarantowana :diabelski_usmiech
pamiętam kuzyna ...jak lał mixol -nie wiem - chyba 100 ml na bak do rocznego golfa 2 rocznik '87 ....nie klekotał tak , silnik kulturalniej pracował ....muszę do niego podjechać i spytać jak to było
[ Dodano: Sob 24 Sty, 15 09:49 ]
aaa - golfa ma do dzisiaj - muszę go odwiedzić
co myślisz o dodaniu tych 200ml oleju 2T na 50 litrów ON?
w starych dieslach na pompie rotacyjnej może i miałoby to sens - paliwo lepiej smarne tym lepiej smarowana pompa. Nikt nie udowodnił, że to wpływa pozytywnie jako dodatek do paliwa na działanie układu wtryskowego, ale też nikt nie udowodnił, że wpływa negatywnie. Jeżeli ktoś chce używać olej 2T to tylko syntetyczny (koszty). W układach opartych na pompo wtryskiwaczach i system common raill a do tego jeszcze z filtrem cząstek stałych nie dodawałbym osobiście żadnego oleju do paliwa, od tego są specjalne dodatki przeznaczone do paliwa np taki jak na foto poniżej.
czyli co ....na to wygląda aby jednak lać sok malinowy ! , i na drugim miejscu nasz rodzimy 2TOrlen ! . Tylko ile lać na bak ?? dobrze myślę że 25 ml ?
[ Dodano: Sob 24 Sty, 15 10:24 ] PAOLO ESCO, Ropa ma zapłon około 60 st , a pełny syntetyk 2T 100 . zalecają pół syntetyk który ma 80 stopni zapłonu , gdzie polecają Orlena . Najlepszy byłby Miksol który ma zaplon okolo 60 st . ale po spaleniu ma dużo popiolu , wiedz w rachubę wchodzi półsyntetyk .
Panowie z forum Avensis potwierdzają wydłużenie częstotliwosci wypalania dpf o ok 900 km
[ Dodano: Sob 24 Sty, 15 10:26 ]
Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
• Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
• Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)
Zalety subiektywne:
• Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
• Łatwiejsze zapalanie silnika
• Mniejsze zużycie paliwa –
• Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują
Wady
dodatkowe koszty (zakup oleju 2T )
klopotliwe dolewanie
[ Dodano: Sob 24 Sty, 15 10:32 ] PAOLO ESCO, nam nie chodzi o czyszczenie układu paliwowego ....tylko lepszą kulturę pracy klekota , a przy tym może mniejsze może spalanie
nam nie chodzi o czyszczenie układu paliwowego ....tylko lepszą kulturę pracy klekot
rozumiem Ciebie doskonale - LIQUI MOLY Systempflege (to tylko przykład produktu, są też dostępne środki innych producentów) "zapobiega korozji i zużyciu, zapewnia lepsze smarowanie przez co podwyższa niezawodność układu. "
http://www.kleenflo.pl/smar-do-silnik%C3%B3w-diesla w zasadzie to działa, jak dobry dodatek-uszlachetniacz-depresator do oleju napędowego - "obniża temperaturę płynności oleju napędowego, czyści układ paliwowy, obniża zadymienie spalin" Z tego co widać to oparty jest na pochodnych nafty + dodatki. Podobne właściwości ma Diesel Skydd - ten kupiłem ojcu do 1,9 AXR na zimę i co jakiś czas dolewa go do paliwa.
To mnie rozbawiło "środek bardzo dobrze miesza się z olejem opałowym, poprawia właściwości smarne oleju opałowego" już nawet w Kanadzie wiedzą co Polacy tankują" :roll: ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz