Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez dzul
    HTHS?
    minimum taki HTHS, jak określa ACEA dla oleju z C3 - 10 czyli nie mniej niż 3,5. http://www.acea.be/uploads/publicati..._Sequences.pdf

    Zamieszczone przez dzul
    Race Pro
    Silkolene Pro 5W30 i 5W40 to inna liga.
    Race Pro S 5w40 HTHS ma grubo ponad 4. :diabelski_usmiech
    doskonaly do upalania jak i do pyr pyr pyr pyr pyr ala eco :szeroki_usmiech

    Komentarz

    • navigator
      Rider
      • 2009
      • 583
      • Volkswagen

      Zamieszczone przez pedros
      Race Pro S 5w40 HTHS ma grubo ponad 4.
      AMSOIL DEO, Rdline 5w40 (Eoroline takżę) równiez powyżej 4...

      A dla ciekawskich czy tam zainteresowanych pendrakiem.....próbka dla czarnego kamienia już gotowa....... :szeroki_usmiech
      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez navigator
        Zamieszczone przez pedros
        Race Pro S 5w40 HTHS ma grubo ponad 4.
        AMSOIL DEO, Rdline 5w40 (Eoroline takżę) równiez powyżej 4...

        A dla ciekawskich czy tam zainteresowanych pendrakiem.....próbka dla czarnego kamienia już gotowa....... :szeroki_usmiech
        Nie kokietuj tylko wklejaj jak będziesz miał :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • navigator
          Rider
          • 2009
          • 583
          • Volkswagen

          Zamieszczone przez pedros
          Nie kokietuj tylko wklejaj jak będziesz miał :diabelski_usmiech
          .... sie wie, ale żeby nie było nudno, będa 3 laby.....popastwimy sie nad nimi, ustalimy który wypadła najzacniej...to ujawnię co to za mazidło..... :szeroki_usmiech
          >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez navigator
            Zamieszczone przez pedros
            Nie kokietuj tylko wklejaj jak będziesz miał :diabelski_usmiech
            .... sie wie, ale żeby nie było nudno, będa 3 laby.....popastwimy sie nad nimi, ustalimy który wypadła najzacniej...to ujawnię co to za mazidło..... :szeroki_usmiech
            Super :!: teraz juz jestem zmuszony "prenumerowac" wątek. :diabelski_usmiech

            W przemyśle ciężkim badanie plynow to rutyna glownie hydraulika ale i w niewychladzanych silnika co robią kilka tysięcy motogodzin. Oszczednosci znaczne mozna w ten sposob wygenerować.

            Jestem przekonany ze jakosc oleju degraduje się w zależności od rodzaju i stylu jazdy np 2 skrajne przypadki

            1. Autostrada predkosci ok 130 km/h
            2. Jazda miejska. Krótkie odcinki na wychlodzonym silniku


            Gdzie przy 1. Z oleju odparuja wilgotne frakcje a i temperatura wzglednie nie generuje "węgla" i tutaj nawet slaby long life bez szkody przepracuje licznikowe 30 kkm

            A le przy 2. Silnik niedogrzany. Mnostwo wilgoci i narazanie oleju na szybsze utlenianie oraz rozcienczsnie paliwem, które nie zdazy odparowac. Takimi warunkami najodporniejszego hydrokraka/Polialfaoleinowca można ubić przed interwalem 10 kkm.

            Dlatego popieram testy żeby nie ulegac magii marketingu i naturalnie dobierac interwal w funkcju stylu i rodzaju jazdy.

            Komentarz

            • wojtaszekm
              Drive
              • 2014
              • 86
              • Volkswagen

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Silkolene Pro 5W30 i 5W40 to inna liga.
              Paolo, czy ten Pro 5w30 można zalać do 1.6 tdi cr z dpf??? Nie mogę znaleźć info o normach spełnianych przez ten olej

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez wojtaszekm
                zy ten Pro 5w30 można zalać do 1.6 tdi cr z dpf???
                NIE ! Ten olej ma ACEA B3 a Ty potrzebujesz oleju z ACEA C3 i specyfikacją VW 507.00

                [ Dodano: Czw 22 Sty, 15 16:12 ]
                Zamieszczone przez pedros
                jakosc oleju degraduje się w zależności od rodzaju i stylu jazdy
                kiedyś wklejałem też taki wykres zależności ...
                Załączone pliki
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • jaro4444
                  Rider
                  • 2006
                  • 508

                  Zamieszczone przez Nexus6
                  AV-L 0W-30 zakupiony, trafi do silnika razem z Archoilem AR9100 :diabelski_usmiech
                  Nexus łachudro wziąłeś moje 5l AV-L :lol:
                  Teraz bądź królikiem doświadczalnym :diabelski_usmiech
                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez wojtaszekm
                    zy ten Pro 5w30 można zalać do 1.6 tdi cr z dpf???
                    NIE ! Ten olej ma ACEA B3 a Ty potrzebujesz oleju z ACEA C3 i specyfikacją VW 507.00

                    [ Dodano: Czw 22 Sty, 15 16:12 ]
                    Zamieszczone przez pedros
                    jakosc oleju degraduje się w zależności od rodzaju i stylu jazdy
                    kiedyś wklejałem też taki wykres zależności ...
                    Szalenie istotna jest ilosc zimnych startów, ajesli jest to pora zimna to juz wogóle 30 kkm to poroniony pomysl pomimo ze VAG swoj algorytm i logike posiada to czesto na odcinkach 16km rano i ok 20 po pracy sugeruje :diabelski_usmiech inspekcję dopiero po 25 kkm a nawet punkt 30 kkm (O2, CAXA)

                    Komentarz

                    • gruto
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1262
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Przeczytajcie to proszę ! ?????

                      Komentarz

                      • Nexus6
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4847
                        • Volkswagen

                        Zamieszczone przez jaro4444
                        Zamieszczone przez Nexus6
                        AV-L 0W-30 zakupiony, trafi do silnika razem z Archoilem AR9100 :diabelski_usmiech
                        Nexus łachudro wziąłeś moje 5l AV-L :lol:
                        Teraz bądź królikiem doświadczalnym :diabelski_usmiech
                        nie było podpisane :twisted:

                        a za króliczka robi hotrain


                        i wziąłem tylko 4 l :szeroki_usmiech
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz

                        • ksyniu22
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 119

                          Zamieszczone przez gruto
                          Przeczytajcie to
                          no i co, ja dolewam ravenola 2T i mi trochę ciszej zaczął chodzić silnik i minimalnie spadło spalanie

                          Komentarz

                          • xcracer
                            Elegance
                            • 2014
                            • 851
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            Zamieszczone przez gruto
                            Słyszałem o tym wiele razy. Założyłem nawet taki temat na tym forum ale nie spotkał się z zainteresowaniem...
                            Moja FLka:

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                            Komentarz

                            • ajoter
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 152
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Tak sie zastanawiam czy jest jakaś zależność pomiedzy olejami a absorbcją przez nie wilgoci?Chodzi mi np że dany olej bedzie tej wilgoci mniej pochłaniał a inny wiecej. hymm

                              Komentarz

                              • xcracer
                                Elegance
                                • 2014
                                • 851
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                Zamieszczone przez gruto
                                Przeczytaj to:

                                Moja FLka:

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                Komentarz

                                • D2mian
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 551
                                  • Toyota
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  PAOLO ESCO, zapytam trochę z innej beczki ale też o olej...
                                  co myślisz o dodaniu tych 200ml oleju 2T na 50 litrów ON?

                                  Przewidujesz jakieś możliwe skutki uboczne?
                                  Czy to w ogóle możliwe że to coś pomoże?
                                  Jak to ma się do układów wtryskowych opartych na PD?

                                  Wiem że to nie olej do silnika ale jednak olej, a tu mogą wypowiedzieć się specjaliści

                                  Z góry dziękuję za opinie.

                                  Damian
                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                  Smarowanie zapewnia

                                  Komentarz

                                  • dragster
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 895
                                    • Honda

                                    Tu macie rozkminiony na atomy temat dolewania oleju 2T do ropy:

                                    Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz

                                    • D2mian
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 551
                                      • Toyota
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      dragster, tą lekturę już przyswoiłem...

                                      Mi chodzi o opinię naszych speców z forum
                                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                      Smarowanie zapewnia

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez ajoter
                                        Tak sie zastanawiam czy jest jakaś zależność pomiedzy olejami a absorbcją przez nie wilgoci?Chodzi mi np że dany olej bedzie tej wilgoci mniej pochłaniał a inny wiecej. hymm Obrazek
                                        Estry sa higroskopijne więc idąc tym tropem, emulsja gwarantowana :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • gruto
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1262
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          pamiętam kuzyna ...jak lał mixol -nie wiem - chyba 100 ml na bak do rocznego golfa 2 rocznik '87 ....nie klekotał tak , silnik kulturalniej pracował ....muszę do niego podjechać i spytać jak to było

                                          [ Dodano: Sob 24 Sty, 15 09:49 ]
                                          aaa - golfa ma do dzisiaj - muszę go odwiedzić

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez D2mian
                                            co myślisz o dodaniu tych 200ml oleju 2T na 50 litrów ON?
                                            w starych dieslach na pompie rotacyjnej może i miałoby to sens - paliwo lepiej smarne tym lepiej smarowana pompa. Nikt nie udowodnił, że to wpływa pozytywnie jako dodatek do paliwa na działanie układu wtryskowego, ale też nikt nie udowodnił, że wpływa negatywnie. Jeżeli ktoś chce używać olej 2T to tylko syntetyczny (koszty). W układach opartych na pompo wtryskiwaczach i system common raill a do tego jeszcze z filtrem cząstek stałych nie dodawałbym osobiście żadnego oleju do paliwa, od tego są specjalne dodatki przeznaczone do paliwa np taki jak na foto poniżej.
                                            Załączone pliki
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • gruto
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1262
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Zamieszczone przez xcracer
                                              Zamieszczone przez gruto
                                              Przeczytaj to:

                                              http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html

                                              czyli co ....na to wygląda aby jednak lać sok malinowy ! , i na drugim miejscu nasz rodzimy 2TOrlen ! . Tylko ile lać na bak ?? dobrze myślę że 25 ml ?

                                              [ Dodano: Sob 24 Sty, 15 10:24 ]
                                              PAOLO ESCO, Ropa ma zapłon około 60 st , a pełny syntetyk 2T 100 . zalecają pół syntetyk który ma 80 stopni zapłonu , gdzie polecają Orlena . Najlepszy byłby Miksol który ma zaplon okolo 60 st . ale po spaleniu ma dużo popiolu , wiedz w rachubę wchodzi półsyntetyk .
                                              Panowie z forum Avensis potwierdzają wydłużenie częstotliwosci wypalania dpf o ok 900 km

                                              [ Dodano: Sob 24 Sty, 15 10:26 ]
                                              Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
                                              • Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
                                              • Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)
                                              Zalety subiektywne:
                                              • Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
                                              • Łatwiejsze zapalanie silnika
                                              • Mniejsze zużycie paliwa –
                                              • Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują
                                              Wady
                                              dodatkowe koszty (zakup oleju 2T )
                                              klopotliwe dolewanie

                                              [ Dodano: Sob 24 Sty, 15 10:32 ]
                                              PAOLO ESCO, nam nie chodzi o czyszczenie układu paliwowego ....tylko lepszą kulturę pracy klekota , a przy tym może mniejsze może spalanie

                                              [ Dodano: Sob 24 Sty, 15 10:40 ]
                                              a to ?

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez gruto
                                                nam nie chodzi o czyszczenie układu paliwowego ....tylko lepszą kulturę pracy klekot
                                                rozumiem Ciebie doskonale - LIQUI MOLY Systempflege (to tylko przykład produktu, są też dostępne środki innych producentów) "zapobiega korozji i zużyciu, zapewnia lepsze smarowanie przez co podwyższa niezawodność układu. "

                                                http://www.kleenflo.pl/smar-do-silnik%C3%B3w-diesla w zasadzie to działa, jak dobry dodatek-uszlachetniacz-depresator do oleju napędowego - "obniża temperaturę płynności oleju napędowego, czyści układ paliwowy, obniża zadymienie spalin" Z tego co widać to oparty jest na pochodnych nafty + dodatki. Podobne właściwości ma Diesel Skydd - ten kupiłem ojcu do 1,9 AXR na zimę i co jakiś czas dolewa go do paliwa.

                                                To mnie rozbawiło "środek bardzo dobrze miesza się z olejem opałowym, poprawia właściwości smarne oleju opałowego" już nawet w Kanadzie wiedzą co Polacy tankują" :roll: ...
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • vokotibi
                                                  Classic
                                                  • 2015
                                                  • 8

                                                  A co powiedzie o oleju 10w40 do pompowtrysków?

                                                  Komentarz

                                                  • D2mian
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 551
                                                    • Toyota
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    vokotibi, ale jako olej do silnika czy dodatek do ropy?
                                                    Jeśli jako olej do silnika to daruj sobie, szkoda "serca".

                                                    Jak dodatek to też był byś pierwszym który coś takiego by dolewał

                                                    Damian
                                                    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                    Smarowanie zapewnia

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...