nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego chciałem szybko bez zaśmiecania uzyskać odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Myślę że dlatego 90% motocyklistów leje Motula bo faktycznie kiedyś był najlepszy i w mairę osiagalny. Ale czy cena 200zł za 4l a 100zł za valvoline synpower 4t jest odzwierciedleniem dwukrotnie lepszej ochrony?
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Różnice w cenach Polskich produktów czesto są wyrazem tego co jest w składzie.
Zachodnie to w 90% minerały.
Kilka firm w Polsce stosuje dobre bazy inne z Orlena idą jedni stosują droższe dodatki Lubrizola inni Infuema itp.
Może Motul już nie stisuje takich baz jak dawniej czy dodatków ...
Kto wie.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Ja podpowiem może tak ...
Weź sobie płukankę i wlej do zakrętki ciutke jak wyparuje to szkodzi jak nie to znaczy że zostaje olej który smaruje.
Bardziej szkodzi nasze paliwo i stykl jazdy oraz nierozwinięta infrastuktura drogowa.
Kiedyś była afera może ktoś pamięta bo pewien lekarz powiedział że zwykła sól ma w sobie szkło które drapie tętnice i tylko większy poziom cholesterolu odbudowywuje wnętrze żył to go chcieli zamknąć.
Ale chłop podobno miał rację.
Tak więc poziom soli tutaj o ile w jakiejś jest to w zetknięciu z częstymi uruchomieniami może działać w jakiś sposób korozyjnie i tylko lepsze właściwości smarne płukanki w tym nader pomagają.
Polecam płukanki dobrej klasy albo długookresową Archoil 2300:
Albo np. Liqui Moly ale wersja Premium line taka metalowa puszka bardzo ładna.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Abstrahując od DPF
dlaczego na płukance nie można jeździć ?
I to nawet na takich które zawierają składniki przeciwzuzyciowe?
Co motywuje producentów ze nie zalecają?
Ochrona dopalaczy katalitycznych?
Ochrona a właściwie jej brak w silniku podczas procesu płukania? (Auta z DPF rozszerzają olej olejem napędowym czyli robią tez plukanke a i takie auta dojeżdżaja po kilkaset kkm)
Ps mój kolega tak zna ynglisz ze wlal płukankę do nowego oleju i jeździł cały interwal. Silnik przeżył i na pewno bul czysty :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
1.9 BXE 2010, 191 000, dotychczas na Castrolu 5w30, dolewki - 2,2L na 30 000. Jestem na pierwszym podejściu na wymianę co 15 a że po 5 latach mam trochę dosyć dolewek mam pytanie czy warto
VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30
Podobno Valvoline jako jedna z niewielu ( nie jedyna ) nie robi syntetyka na bazie mineralnej. czy w zwiazku z tym przy zmianie oleju z Castrola na Valvoline o "podobno" lepszych parametrach mam się czego obawiać ( w sensie negatywnym )?
I prosze się nie śmiać
Komentarz
-
-
Że jest tani w miarę popularny :-)
W Polsce można kupić produkty 2x lepsze o 30-40% taniej ale może ktoś cos jeszcze doda.
Płukanka - dlaczego nie można jeździć skąd te informacje ?
Są takie co można jeździć i takie na których nie wolno.
Płuanka rozrzedza olej podobnie jak paliwo w nowoczesnych dieslu jeżdzonym na krótkich odcinakch ta przynajmniej ma właściwości smarne a paliwo raczej bezsiarkowe już nie :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
pedros: znam klienta który wlał do zagnojonej olejem GM 10W40 2 płukanki Millersa do silnika 1.6 na ok. godzinę i nic się nie stało wypłyneła smoła.
Czy można jeździć akurat na tej raczej nie bo producent jest skąpy w danych odnośnie składu a ja wolę nie eskeprymentować sądzę że nic się nie stanie wszak to podkłąd mineralny z bazy olejowej + bogaty extra pakiet jedynie lepkość oleju sądzę spadnie o 1 klasę i tyle bo się olej rozrzedzi :-)
Ja polecam jak wspomniałem estrową płukankę Archoil 2300 dobrze działa a jak nie płukankę to sam olej + Archoil 9100 który też wykazuje właściwości myjące.
pedros: panewki muszą mieć stabilny lin smarny a po płukannce nikt nie da Ci gwarancji że tak będzie :-)
Choć można kiedyś sprawdzić jak wychodzi ciśnienie , seryjnie dolanie jakiegoś moto doktora czy ceramizera powoduje spadek ciśnienie o ok. 0.2 b. ale to też różnie wyglada olej rotuje pewne opory tarcie co jest wykładnią ciśnienia a panewki się właśnie na klinie smarnym trzymają tak więc pod obciążeniem cholera wie jak to by wyglądało.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
1Z i ALH to pancerne silniki popularne w krajach ameryki łacinskiej
Np. 651 000 mil
DObrze w tym silniku mieć bogaty olej w TBN min. 10 ale nie za dużo sapsów jak w ciężarówkach bo będzie kopcił.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Mam pytanie odnośnie kombinacji jak w temacie.
Mianowicie przy następnej wymianie oleju przechodzę na olej Millers EE 5W30 z technologią Nanodrive (jest to 100% syntetyk). Chciałbym przy wymianie nalać Liqui Moly Ceratec i teraz nasuwa się pytanie. Olej z Nanodrive ma już jakieś tam uszlachetniacze zmniejszające tarcie i czy dodając Ceratec nie "przedobrzę"?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beton99Mam pytanie odnośnie kombinacji jak w temacie.
Mianowicie przy następnej wymianie oleju przechodzę na olej Millers EE 5W30 z technologią Nanodrive (jest to 100% syntetyk). Chciałbym przy wymianie nalać Liqui Moly Ceratec i teraz nasuwa się pytanie. Olej z Nanodrive ma już jakieś tam uszlachetniacze zmniejszające tarcie i czy dodając Ceratec nie "przedobrzę"?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Najpierw ceramizuj potem EE.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez s.Jako dociekliwy spytam: czy zmniejszenie oporów tarcia nie powoduje tego, że silnik będzie się dłużej nagrzewał, a więc olej będzie relatywnie gorzej smarował (w porównaniu do jego temp, roboczej) ?
Rozgrzewanie oleju naskutek tarcia jest tak pomijane jak jak kichnięcie podczas tornada :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Witam,
przymierzam się do wymiany oleju, octavie mam od niedawna, pierwszy raz w aso wymienili mi na shell helix ultra extra 5w30 507.00 504.00 moja octavka to 2.0 tdi CR DPF 140 KM czy moglibyście coś zaproponować? myślałem że rozjaśni mi się po lekturze tematu, ale jeszcze większy mętlik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez s.Jako dociekliwy spytam: czy zmniejszenie oporów tarcia nie powoduje tego, że silnik będzie się dłużej nagrzewał, a więc olej będzie relatywnie gorzej smarował (w porównaniu do jego temp, roboczej) ?
Rozgrzewanie oleju naskutek tarcia jest tak pomijane jak jak kichnięcie podczas tornada :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz