Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tasek
    Ambiente
    • 2012
    • 114

    nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego chciałem szybko bez zaśmiecania uzyskać odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Myślę że dlatego 90% motocyklistów leje Motula bo faktycznie kiedyś był najlepszy i w mairę osiagalny. Ale czy cena 200zł za 4l a 100zł za valvoline synpower 4t jest odzwierciedleniem dwukrotnie lepszej ochrony?

    Komentarz

    • krzyzakp
      L&K
      • 2013
      • 1016
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      tasek, to lepiej juz bylo w watku wyzej/nizej, dotyczacym TSi zapytac - wieksze pokrewienstwo, w koncu motor tez na benzyne

      Moja O3 RS

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2727
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez tasek
        Ale czy cena 200zł za 4l a 100zł za valvoline synpower 4t jest odzwierciedleniem dwukrotnie lepszej ochrony?
        Oto jest pytanie I dotyczy nie tylko motocykli :wink:
        luknij sobie jeszcze tutaj skoro chcesz wydać 200pln za 4l. Tylko że za te warto.

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Różnice w cenach Polskich produktów czesto są wyrazem tego co jest w składzie.
          Zachodnie to w 90% minerały.
          Kilka firm w Polsce stosuje dobre bazy inne z Orlena idą jedni stosują droższe dodatki Lubrizola inni Infuema itp.
          Może Motul już nie stisuje takich baz jak dawniej czy dodatków ...
          Kto wie.
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • Lashlo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1455

            Ty :-)

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Autorytety do tablicy wujek Pedro Octavioli pyta :diabelski_usmiech

              Czy płukanka nie szkodzi DPF :?:

              Zawiera przecierz dużo soli cynku i fosforu i wogole :wink:

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Ja podpowiem może tak ...
                Weź sobie płukankę i wlej do zakrętki ciutke jak wyparuje to szkodzi jak nie to znaczy że zostaje olej który smaruje.
                Bardziej szkodzi nasze paliwo i stykl jazdy oraz nierozwinięta infrastuktura drogowa.

                Kiedyś była afera może ktoś pamięta bo pewien lekarz powiedział że zwykła sól ma w sobie szkło które drapie tętnice i tylko większy poziom cholesterolu odbudowywuje wnętrze żył to go chcieli zamknąć.
                Ale chłop podobno miał rację.

                Tak więc poziom soli tutaj o ile w jakiejś jest to w zetknięciu z częstymi uruchomieniami może działać w jakiś sposób korozyjnie i tylko lepsze właściwości smarne płukanki w tym nader pomagają.

                Polecam płukanki dobrej klasy albo długookresową Archoil 2300:


                Albo np. Liqui Moly ale wersja Premium line taka metalowa puszka bardzo ładna.
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Abstrahując od DPF

                  dlaczego na płukance nie można jeździć ?



                  I to nawet na takich które zawierają składniki przeciwzuzyciowe?

                  Co motywuje producentów ze nie zalecają?

                  Ochrona dopalaczy katalitycznych?
                  Ochrona a właściwie jej brak w silniku podczas procesu płukania? (Auta z DPF rozszerzają olej olejem napędowym czyli robią tez plukanke a i takie auta dojeżdżaja po kilkaset kkm)


                  Ps mój kolega tak zna ynglisz ze wlal płukankę do nowego oleju i jeździł cały interwal. Silnik przeżył i na pewno bul czysty :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • Mayki
                    Classic
                    • 2010
                    • 32

                    1.9 BXE 2010, 191 000, dotychczas na Castrolu 5w30, dolewki - 2,2L na 30 000. Jestem na pierwszym podejściu na wymianę co 15 a że po 5 latach mam trochę dosyć dolewek mam pytanie czy warto
                    VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30

                    Podobno Valvoline jako jedna z niewielu ( nie jedyna ) nie robi syntetyka na bazie mineralnej. czy w zwiazku z tym przy zmianie oleju z Castrola na Valvoline o "podobno" lepszych parametrach mam się czego obawiać ( w sensie negatywnym )?

                    I prosze się nie śmiać

                    Komentarz

                    • majuDJ
                      Rider
                      • 2012
                      • 464

                      Co powiecie o oleju Mannol Extreme 5W40?
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Że jest tani w miarę popularny :-)
                        W Polsce można kupić produkty 2x lepsze o 30-40% taniej ale może ktoś cos jeszcze doda.

                        Płukanka - dlaczego nie można jeździć skąd te informacje ?
                        Są takie co można jeździć i takie na których nie wolno.
                        Płuanka rozrzedza olej podobnie jak paliwo w nowoczesnych dieslu jeżdzonym na krótkich odcinakch ta przynajmniej ma właściwości smarne a paliwo raczej bezsiarkowe już nie :-)
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Płukanka - dlaczego nie można jeździć skąd te informacje ?
                          z opakowania czyli instrukcji producenta.

                          Zaszkodziło by silnikowi gdybym wal sobie na 1000 km taka płukanie Millersa Do silnika benzynowe go BFQ.?

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            pedros: znam klienta który wlał do zagnojonej olejem GM 10W40 2 płukanki Millersa do silnika 1.6 na ok. godzinę i nic się nie stało wypłyneła smoła.
                            Czy można jeździć akurat na tej raczej nie bo producent jest skąpy w danych odnośnie składu a ja wolę nie eskeprymentować sądzę że nic się nie stanie wszak to podkłąd mineralny z bazy olejowej + bogaty extra pakiet jedynie lepkość oleju sądzę spadnie o 1 klasę i tyle bo się olej rozrzedzi :-)
                            Ja polecam jak wspomniałem estrową płukankę Archoil 2300 dobrze działa a jak nie płukankę to sam olej + Archoil 9100 który też wykazuje właściwości myjące.

                            pedros: panewki muszą mieć stabilny lin smarny a po płukannce nikt nie da Ci gwarancji że tak będzie :-)
                            Choć można kiedyś sprawdzić jak wychodzi ciśnienie , seryjnie dolanie jakiegoś moto doktora czy ceramizera powoduje spadek ciśnienie o ok. 0.2 b. ale to też różnie wyglada olej rotuje pewne opory tarcie co jest wykładnią ciśnienia a panewki się właśnie na klinie smarnym trzymają tak więc pod obciążeniem cholera wie jak to by wyglądało.
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • soberowy
                              Drive
                              • 2014
                              • 65
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                              • AZV 2.0 TDI 140 KM

                              Witam,

                              U mnie dziś zmiana z Mobil 1 5w50 na Motul 8100 X-cess 5W40, za jakiś czas napisze jak się spisuje.

                              Komentarz

                              • rafiki
                                RS
                                • 2012
                                • 15975
                                • Superb III (3V3)

                                soberowy, będziesz Pan zadowolony ja byłem
                                رافال
                                Spoty
                                Cause freedom is a lonely road

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  1Z i ALH to pancerne silniki popularne w krajach ameryki łacinskiej

                                  Np. 651 000 mil





                                  DObrze w tym silniku mieć bogaty olej w TBN min. 10 ale nie za dużo sapsów jak w ciężarówkach bo będzie kopcił.
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Miałem 1Z. Pędzony na M1 oraz Lotos Dynamic oraz potem Lotos Traffic.

                                    Brak uwag. Silnik nie do zabicia. :lol:

                                    Komentarz

                                    • PieTrzaK
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1323
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      Szybkie pytanie - jaki olej powinien wylądować w skrzyni podczepionej do AXRa? 75W90?

                                      Komentarz

                                      • beton99
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 145
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                        Mam pytanie odnośnie kombinacji jak w temacie.
                                        Mianowicie przy następnej wymianie oleju przechodzę na olej Millers EE 5W30 z technologią Nanodrive (jest to 100% syntetyk). Chciałbym przy wymianie nalać Liqui Moly Ceratec i teraz nasuwa się pytanie. Olej z Nanodrive ma już jakieś tam uszlachetniacze zmniejszające tarcie i czy dodając Ceratec nie "przedobrzę"?
                                        Z góry dzięki za odpowiedzi.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez beton99
                                          Mam pytanie odnośnie kombinacji jak w temacie.
                                          Mianowicie przy następnej wymianie oleju przechodzę na olej Millers EE 5W30 z technologią Nanodrive (jest to 100% syntetyk). Chciałbym przy wymianie nalać Liqui Moly Ceratec i teraz nasuwa się pytanie. Olej z Nanodrive ma już jakieś tam uszlachetniacze zmniejszające tarcie i czy dodając Ceratec nie "przedobrzę"?
                                          Z góry dzięki za odpowiedzi.
                                          To są 2 przeciwstawne technologie a właściwie nie powinno się mieszać bo ceramizacja powinna zachodzić bez dodatkowych modyfikatorow tarcia.

                                          Najpierw ceramizuj potem EE.

                                          Komentarz

                                          • s.
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 5

                                            Jako dociekliwy spytam: czy zmniejszenie oporów tarcia nie powoduje tego, że silnik będzie się dłużej nagrzewał, a więc olej będzie relatywnie gorzej smarował (w porównaniu do jego temp, roboczej) ?

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez s.
                                              Jako dociekliwy spytam: czy zmniejszenie oporów tarcia nie powoduje tego, że silnik będzie się dłużej nagrzewał, a więc olej będzie relatywnie gorzej smarował (w porównaniu do jego temp, roboczej) ?
                                              Nie. :diabelski_usmiech

                                              Rozgrzewanie oleju naskutek tarcia jest tak pomijane jak jak kichnięcie podczas tornada :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • GrzesiuP
                                                Classic
                                                • 2015
                                                • 1

                                                Witam,
                                                przymierzam się do wymiany oleju, octavie mam od niedawna, pierwszy raz w aso wymienili mi na shell helix ultra extra 5w30 507.00 504.00 moja octavka to 2.0 tdi CR DPF 140 KM czy moglibyście coś zaproponować? myślałem że rozjaśni mi się po lekturze tematu, ale jeszcze większy mętlik.

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3773
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Statoil Lazerway LL 5W30 504.00 507.00
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  • s.
                                                    Classic
                                                    • 2015
                                                    • 5

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    Zamieszczone przez s.
                                                    Jako dociekliwy spytam: czy zmniejszenie oporów tarcia nie powoduje tego, że silnik będzie się dłużej nagrzewał, a więc olej będzie relatywnie gorzej smarował (w porównaniu do jego temp, roboczej) ?
                                                    Nie. :diabelski_usmiech

                                                    Rozgrzewanie oleju naskutek tarcia jest tak pomijane jak jak kichnięcie podczas tornada :diabelski_usmiech
                                                    Ok! Założyłem, że użycie specyfików typu Cera Tec wpływa na zmniejszenie lepkości/polarności oleju względem powierzchni, na której ów specyfik się "przykleił". Jeśli to błędne założenie, to dalsze rozumowanie typu mniejsza lepkość/polarność = szybszy przepływ = lepsze chłodzenie = wolniejsze nagrzewanie (szczególnie zimą), oczywiście nie ma sensu...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...