No dobra, może nie aż tak szybko (mój błąd), ale silnik pracował jak Ursus C 330
Przy jednorazowym zalaniu inego oleju tak jak wspominałeś FUCHS jak mozesz stwierdzić, że motor pracował jak traktor??
Olej dobrze się jeszcze nie rozprowadził po silniku, musiałbyś mieć przynajmniej dwa zalania silnika takim olejem, żeby stwierdzić jakąkolwiek różnicę w pracy silnika.
Olej dobrze się jeszcze nie rozprowadził po silniku, musiałbyś mieć przynajmniej dwa zalania silnika takim olejem, żeby stwierdzić jakąkolwiek różnicę w pracy silnika.
Czytając ten wątek, często pojawia się olej Statoil Lazerway. Postanowiłem spróbować na sezon wiosenno-letni 5w40. I co? I lipa. Olej ten ledwo doczłapał się do przebiegu 10.000 (taki interwał wymiany sobie przyjąłem). Pod koniec silnik chodził bardzo "metalicznie", szczególnie po rozgrzaniu na wolnych obrotach. Spożycie wzrosło. Może nie dramatycznie, ale 1L łącznie musiałem dolać. Normalnie moje BXE wymaga ok 0,5-0,6L na 10.000km.
Teraz znów zalałem Neste Standard 5w40 i jest bajka. Dodatkowo odnowiłem ochronę wstrzykując XADO EX120 (50.000km temu zalewałem XADO 1 Stage). Wszystko oczywiście od kolegi KONKON.
Silniczek pracuje cichutko i bardzo spokojnie. Chyba kupię paletę tego oleju zanim producent zacznie kombinować ze składem jak inni producenci
Wracając do brzegu napisz coś więcej jakie spostrzeżenia po XADO. ... działa?
Mam nadzieję, że działa. Nie rozbierałem silnika i mam nadzieję, że długo jeszcze nie będę znów musiał tego robić (przy ok 120.000 wymiana panewek korbowodowych, wałka, szklanek i całej reszty). Teraz na blacie jest 170.000. Ale faktem jest, że auto lepiej/lżej wkręca się na obroty, ciszej pracuje. W codziennym użytkowaniu na zbiorniku przejeżdżam jakieś 900-950km, w trasie 1100 do 1200 max.
Wracając do brzegu napisz coś więcej jakie spostrzeżenia po XADO. ... działa?
Mam nadzieję, że działa. Nie rozbierałem silnika i mam nadzieję, że długo jeszcze nie będę znów musiał tego robić (przy ok 120.000 wymiana panewek korbowodowych, wałka, szklanek i całej reszty). Ale faktem jest, że auto lepiej/lżej wkręca się na obroty, ciszej pracuje. W codziennym użytkowaniu na zbiorniku przejeżdżam jakieś 900-950km, w trasie 1100 do 1200 max.
Podobne spostrzeżenia miałem po Ceratec i chce wykluczyć efekt placebo
1 Stage tak, jedną. Teraz zaaplikowałem jedną strzykawkę. Wg instrukcji powinienem 3 - każda kolejna po 150km. 1 Stage jest na 100.000km (tak twierdzi producent) dlatego zrobiłem odnowienie jedną sztuką. Tak mi zalecił kolega Konkon, u którego to wszystko kupuję.
1 Stage tak, jedną. Teraz zaaplikowałem jedną strzykawkę. Wg instrukcji powinienem 3 - każda kolejna po 150km. 1 Stage jest na 100.000km (tak twierdzi producent) dlatego zrobiłem odnowienie jedną sztuką. Tak mi zalecił kolega Konkon, u którego to wszystko kupuję.
Z technologicznego punktu widzenia powierzchnie metaloceramiczne są bardzo korzystne w procesach posuwisto-tocznych ... może skuszę się i zaleje do tdi.
Biorąc pod uwagę dzisiejsze, papierowe silniki, chętnie szukam dodatkowych rozwiązań, które mam nadzieję wydłużą eksploatację auta. Wszystko oczywiście z głową i umiarem.
Do paliwa dodaję 200ml LM1051+ 25ml cetan booster na cały zbiornik. Robię tak już mniej więcej od 50.000km i póki co wszystko ładnie działa. Mały, czarny bączek pojawia się tylko gdy mocniej przycisnę np na 2-gim biegu. Ale to akurat norma w autach ON.
Biorąc pod uwagę dzisiejsze, papierowe silniki, chętnie szukam dodatkowych rozwiązań, które mam nadzieję wydłużą eksploatację auta. Wszystko oczywiście z głową i umiarem.
Do paliwa dodaję 200ml LM1051+ 25ml cetan booster na cały zbiornik. Robię tak już mniej więcej od 50.000km i póki co wszystko ładnie działa. Mały, czarny bączek pojawia się tylko gdy mocniej przycisnę np na 2-gim biegu. Ale to akurat norma w autach ON.
Ja również tankuje tylko ON Standard plus vitaminy naprzemiennie Millers I Amsoil. Po pierwszym użyciu przed zmianą filtra paliwa to mnie nawet zawołali mechanicy aby popytać gdzie tankowalem mazut. ... teraz jest clear i absolutnie żadnego dymu :diabelski_usmiech (czytaj dpf)
Kiedyś miałem 1Z tdi 90 km - tam bym milion km zrobił bez żadnych zabiegów a jak nalalem lotos traffic to myślałem ze 10 km przybyło. ..
Jak oceniacie bazę gtl w technologii pure plus wykorzystywaną przez shell'a. W internecie różnie ją widzą najczęściej się pisze że ani to klasyczny HC ani PAO. Zalałem u siebie shell'a helix profesional av-l 0w30 z tą bazą olejową i na razie zrobione na nim ok 3000 km a moje odczucia są bardzo pozytywne (przynajmniej wrażenia słuchowe). Może ktoś ma swoje doświadczenie z tym olejem, albo dysponuje jakimś UOA tego oleju. I nigdzie nie mogę znaleźć jaki TBN ma ten shell
można ją ocenić tylko pozytywnie, bo zapewnia parametry nieosiągalne dla typowego HC, jest też relatywnie tania i pozwala Shellowi ofertować znakomite oleje w zasadzie często bez odpowiedników w swojej cenie
nie widziałem ani VOA, ani UOA, ale wg. mnie TBN jest między 8 a 9 mgKOH/g
dzięki paba A powiedz mi co sądzisz o olejach Specol? Piszą że są z PAO, ale jakoś tanie. Trochę poczytałem i nie wiem czy na lato się nie skuszę na Specol Spec Premium C3. Najwyżej będzie jako płukanka i po tysiącu dwóch go zleję.
Ciekawe oleje ale chciałbym zobaczyć dobra analizę
no właśnie analizy.... Shell na bazie gtl i ten Specol - kuszące. Tego pierwszego mam w silniku...
Ale w sumie jak pierwszy raz zalewałem Statoil Lazer Way LL 5w30 to też analiz nie widziałem i był OK. Shell na razie bez zarzutów, "na słuch" przy zimnym rozruchu jak na Statoilu, przy obecnych temperaturach nagrzewa się nieznacznie szybciej niż Statoil, a na lato mam chęć na Specola (i tak na papierze lepiej się prezentuje niż Castrol, którym większość silników VW zalewał i zalewa) :lol:
Koledzy, za niedługo będę robił wymianę oleju. O1 mam zalaną Shell Helix Ultra 5W-30 i zastanawiam się czy również zalać tym samym, a może czymś innym-lepszym? O1 ASZ 130KM, 275kkm przebiegu.
Specol jest na czystych bazach PAO + jakieś domieszki wiadomo
Nie są to oleje GTL.
Świeże bazy i dodatki a parametry mówią same za siebie.
Znanazłem makrę i warto to lać.
Zakup ich baz krztałtuje się na tym samym poziomie co Castrola ale marża jest zupełnie inna.
Jedyna Polska firma która blenduje bazy PAO w Polsce
wojtaszekm, z wątku o analizie VOA, którą wkleił PAOLO wynika że AV-L 0w30 i ECT 0w30 to te same oleje, jeden jest serwisowy (dla ASO), drugi na rynek ogólnodostępny. Praktyka pokazuje, że jeden i drugi u nas na rynku dostępny bez problemu w podobnych cenach.
Komentarz