To ja się "pochwalę". Ostatnie tankowanie 45 litrów, przebieg 340km (80% miasto) i znów wlałem 45 litrów :P Trzeba było sprawdzić kilkanaście razy jak równo leży asfalt na S8
maciek.sz, Kolego nie obraź się ale powiem że wątpliwe są te Twoje dane odnośnie spalania :!:
CRO z CAXA zaliczyłem 2-krotnie. W ubiegłym roku bez tempomatu, w tym z tempomatem. W pierwszym jak i drugim przypadku 4 dorosłe osoby i full bagażnik klima Prędkość autostradowa czyli 130. Na tempomacie wyszło niecałe 0,5 litra mniej ( śr. prędkości to 95km/h do CRO i 98 w drodze powrotnej). Po drodze masz masę wzniesień i górek pod które silnik pali więcej (np Sw Rok od strony CRO to nawet redukcja do 4 bo na 6 biegu i 130 to męczarnia dla silnika a spalanie to minimum 15l/100) średnia więc ostro do góry, zjazdy zaś w dół to musi być nieźle stromo aby przy takiej prędkości spalanie było 0,0 i samochód nie zwalniał. Zaliczyłem w tym roku traskę Baśka Woda-Sarajewo i powrót około 280 km w jedną stronę jazda b.płynna na tempomacie 80-90 km/h (w BiH pełno policji z suszarkami więc zgodnie z przepisami) i spalanie około 6l/100 (4 osoby na pokładzie bagażnik pusty) Tylko raz udało mi się zejść do śr. spalania 5,2 z traski (Tychy Kraków z pominięciem autostrady, tylko kierowca jako bagaż) ale jazda b. emerycka prawie bez wyprzedzeń i z prędkościami nie przekraczającymi 100km licznikowych(najczęściej około 80). Patrząc w Twoje dawno nieaktualne dane :!: na motostat spalanie miałeś około 6 l/100 bez klimy i śmiem przypuszczać że nie byłeś z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem oraz nie było prędkości około autostradowych. Powiem na zakończenie tak, albo nie utrzymywałeś tych 120 tylko około 90, klime przy podjazdach wył. lub śr spalanie jest naciągane :diabelski_usmiech Jęśli jednak faktycznie Twoje CAXA przy takim ładunku, klimie oraz takich prędkościach pali Ci około 5 l/100 to go bardzo szanuj bo na 2 taki egzemplarz już chyba nie trafisz :!:
zgadza się dawno nie aktualizowałem, spalanie było wtedy wysokie bo samochód nowy, dotarcie, zima, więcej po mieście jeździłem.
piszę to co mi komputer pokazał. Na bank przy drodze powrotnej zatankowaliśmy obaj do pełna za Zagrzebiem, potem droga przez Słowenię, Austrię i Czechy - kolejne tankowanie w Polsce pod Katowicami. Średnie spalanie wg kompa z tego odcinka było 5,1 a z baku 5.0. Możesz nie wierzyć ale mi pasuje taki wynik i cieszę się z niego. Co prawda na autostradzie raczej 130 nie leciałem, 120 to było max, no chyba że przy wyprzedzaniu. A jak wjeżdzałem na Sw Rok od strony adriatyku to cały czas 6 bieg był a spalanie najwyżej 8l (nie wiem jak wy jeździecie ale u mnie 15l/100 pojawia się tylko w mieście) - nie widziałem potrzeby redukcji - nie jest tam jakoś specjalnie stromo, w zasadzie to zmiany wysokości to tylko w uszach czuć. :wink:
(Tak w zasadzie to na tempomacie 115 mieliśmy cały czas ustawione ops: )
Te 4 osoby to może na wyrost bo 2 dzieciaków była :twisted:
Zamieszczone przez eaglemirek
Twoje CAXA przy takim ładunku, klimie oraz takich prędkościach pali Ci około 5 l/100 to go bardzo szanuj bo na 2 taki egzemplarz już chyba nie trafisz :!:
Mihau, a ja znowu nie wiem jak udaje Ci się spalić 10l/100km. :shock:
W piątek trasa Wrocław - Trzebnica, przejechałem przez miasto a potem był giga korek, bo było poważne zderzenie.
W sumie wyszło śr. 23km/h trasa 24km, czyli w godzinę przejechałem 23km. Spalanie 9,5L/100km, silnika nie wyłączałem, klima (auto) cały czas ON.
(pasażerowie 2+2, ale to chyba nie ma znaczenia jak się stoi w korku)
W poniedziałek znowu jechałem Wrocław-Bielsko Biała i powrót.
(2+2 + full bagażnik, ale nie kafelki tylko jakieś graty, klima ON)
Tempomat na 140km/h , średnia prędkość 118km/h (powrót 105km/h bo deszcz spadł) spalanie w obu kierunkach 7,2l/100km.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
To ja się "pochwalę". Ostatnie tankowanie 45 litrów, przebieg 340km (80% miasto) i znów wlałem 45 litrów :P Trzeba było sprawdzić kilkanaście razy jak równo leży asfalt na S8
Warszawa-Zakopane
Zakopane-Warszawa
(ok 100km zrobione w okolicach Zakopca)
Łącznie: 910 km
Spalone paliwo : 56.30 litra
Średnie spalanie z całego odcinka : 6.20 l/100km
Prędkości w trasie : 100-115 km/h (raz 180, chwilowo 120-130) płynna jazda bez korków.
maciek.sz, Kolego jadąc około 115 km/h to masz jakieś 2500 rpm na 6 biegu, mamy te same silniki więc posługując się wykresem z hamowni przy tych obrotach masz około 75 kucyków, jeśli jak piszesz miałeś wł. klime to jeszcze ich ubyło to przy takich górkach jakie są w drodze do i z CRO jakoś nie jestem w stanie uwierzyć w
Zamieszczone przez maciek.sz
A jak wjeżdzałem na Sw Rok od strony adriatyku to cały czas 6 bieg był a spalanie najwyżej 8l
Jak dla mnie to :shock:
piramida, ja nie pisałem że jechałem 115 autostradą na tempomacie ale przyznaje też że starałem się nie przekraczać 130 bo nie miałem zamiaru dyskutować z ichniejszą policją a z tego co słyszałem to z np. Austryjacką dyskutuje się nieciekawie :diabelski_usmiech
maciek.sz napisał/a:
A jak wjeżdzałem na Sw Rok od strony adriatyku to cały czas 6 bieg był a spalanie najwyżej 8l
Jak dla mnie to :shock:
za rok filmik nakręcę :P
jakie tam masz górki na autostradzie? :shock: trasa prawie równa jak stół. W czerwcu byłem w słoweńskich alpach i tam faktycznie, przy wjazdach serpentynami na wysokość 2000 m to dwójki musiałem używać - no i spalanie od razu było wyższe - ok 6 o ile pamiętam na całej trasie z Polski do Trenty i z powrotem.
Zamieszczone przez eaglemirek
wykresem z hamowni
szczerze mówiąc to nawet nie wiem co to jest ta hamownia, nie mówiąc już o wykresach. mi wystarczy to co mam na komputerze i przeliczenia z baku
szczerze mówiąc to nawet nie wiem co to jest ta hamownia, nie mówiąc już o wykresach. mi wystarczy to co mam na komputerze i przeliczenia z baku
Kolego, czytając Twoje opowieści wydaje mi się, że trochę nie trafiłeś z wyborem silnika! 115km/h na autostradzie!?...5l/100km!?...współczuję m.in. Twojej turbawce. Takie parametry to przy 1,2 TSi, a i przy zakupie wiecej monety w kieszeni zostaje.
Kolego, czytając Twoje opowieści wydaje mi się, że trochę nie trafiłeś z wyborem silnika! 115km/h na autostradzie!?...5l/100km!?...współczuję m.in. Twojej turbawce.
a niby w czym problem?
bo jadąc 115km/h na 6 biegu turbo na pewno nie dostaje po tyłku, co najwyżej jak się auta od czasu do czasu nie przepędzi po całym obrotomierzu to się "zamuli".
Zamieszczone przez slawek31113
Takie parametry to przy 1,2 TSi, a i przy zakupie wiecej monety w kieszeni zostaje.
czyli jak się kupuje np.: 1.8 TSI to trzeba jeździć 223km/h po autostradach? (pyt. retoryczne.)
niektórzy kupują silniejsze silniki po to, aby dynamiczniej wyprzedzać albo zmieniać pasy albo "lepiej" dołączać się do ruchu ulicznego.
PS Mi też ciężko uwierzyć w spalanie 5.1 l/100km przy takiej trasie, załadunku, klimie, tym bardziej, iż VW podaje minimalne spalanie dla 1.4 TSI (90kW) na 6 biegu przy 115km/h na poziomie 6l/100km.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
pierwotnie, własnie ze względu na nizsze spalanie miałem brac 1.2 ale zmieniłem na 1.4 nie ze względu na spalanie, ale ze wzgledu na mozliwość załozenia gazu (choc teraz myśle ze chyba nie ma sensu)
Każdy ma inne kryteria - dla mnie najważniejsze jest niskie spalanie a nie dynamika samochodu. Za dużo prywatnej kasy wydaje na paliwo aby nie zwracać uwagi na spalanie. Nie stać mnie na to. Przy przebiegach ponad 30 tys rocznie niestety trzeba oszczędzać.
Zamieszczone przez Zorr
Mi też ciężko uwierzyć w spalanie 5.1 l/100km przy takiej trasie,
mi też ale cieszę się że tak jest. Na codzień obecnie oczywiście jest wyższe ale raczej nie zdarza mi się przekraczać średniego spalania 6l. Przynajmniej staram się.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
Mi takie spalanie nie przeszkadza, po to w końcu kupiłem 1.8 TSI (nie mam nawet zamiaru specjalnie się starć, żeby poniżej tych 10L zejść)
czyli jak się kupuje np.: 1.8 TSI to trzeba jeździć 223km/h po autostradach? (pyt. retoryczne.)
...a jeżeli ktoś kupi 4 litrową M5 to też musi jeżdzić prędkościami w okolicach odcięcia (o ile je ma)??? Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Z reszta maciek.sz sam przyznał, ze jemu zależy na niskim zużyciu paliwa, wiec jak najbardziej pasujący silnik w jego szkodniku to 1,2 tsi
czyli jak się kupuje np.: 1.8 TSI to trzeba jeździć 223km/h po autostradach? (pyt. retoryczne.)
...a jeżeli ktoś kupi 4 litrową M5 to też musi jeżdzić prędkościami w okolicach odcięcia (o ile je ma)???
no to właśnie ja pytałem, czy ma jeździć na maksa tylko dlatego, że ma silniejszy silnik. ;-). Jechał sobie 115km/h bo np.: odstraszają go mandaty albo chciał zaoszczędzić na paliwie na wydatki wakacyjne albo np.: miał czas bo na kemping nie można też za wcześniej przyjechać.
Zamieszczone przez slawek31113
Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.
tak żartując, w "marketing/komunikacji" mówi się, iż jak odbiorca nie zrozumiał komunikatu tzn. że komunikat był do niczego.
Czyli powinno być zamiast "Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi." --> "Chyba źle sformułowałem swoją wypowiedź" ;-)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
maciek.sz, Podsumowując - ta sama trasa ale na pusto (tylko kierowca) z prędkościami ekonomicznymi (około 90km/h ) oraz bez klimy to pewnie byłoby 3,0-3,5 l/100
:shock:
I jeszcze jedno te dane w stopce odnośnie spalania obu samochodów to komu lub czemu mają służyć :?:
ta sama trasa ale na pusto (tylko kierowca) z prędkościami ekonomicznymi (około 90km/h ) oraz bez klimy to pewnie byłoby 3,0-3,5 l/100
bez przesady, chciałbym ale nie da się.
Zamieszczone przez eaglemirek
w stopce odnośnie spalania obu samochodów to komu lub czemu mają służyć
w sumie to nie wiem. Chwilowa fascynacja motostatem, która minęła. Nie chce mi się zbierać za każdym paragonów i notować. Poza tym jak jestem w trasie to czasami tankuję kilka razy i później nie chce mi się tego wprowadzać - Generalnie nie mam cierpliwości w takich rzeczach ops:
czyli średnia z tych czterech odcinków to 5,58L. Przy czym dwa odcinki jechałem sam, a pozostałe dwa z żoną, dzieckiem i pełnym bagażnikiem. Ciśnienie w oponach prawidłowe zgodnie z zaleceniem na wlewie paliwa Było sporo zwolnień na trasie oraz spory korek pod Gdańskiem w sobotę. Prędkości głównie 90-100, czasem 110-120 na krótkich odcinkach. Klimy nie za wiele ok. 20-30% na całej trasie. Biegi zmieniam przy ok. 2400-2800/obr., więc nie do końca z zaleceniem podpowiadacza.
Są tu opinie, aby zamiast 1.4TSI kupować 1.2TSI dla chcących zaoszczędzić na paliwie. Ale chyba wcale nie musi być tak, że mniejszy będzie palił mniej. Ja bym wziął 1.6 z gazem, ale z racji tego, że urodziła się nam córeczka, to wolałem trochę mocniejszy silnik, aby pewniej się czuć na drodze i móc bez większych problemów wyprzedać. Nie jest przecież tak, że większy silnik = ludzie chcący szaleć za kółkiem, to też bezpieczeństwo.
P.S. Czy ktoś kto ma komputer może powiedzieć, jaka jest różnica jadąc dajmy na 100km/h na 6 biegu z włączoną i wyłączoną klimatyzacją?
hej - dzisiejsza trasa Siedlce-Miechów (330 km) średnie spalanie 5,3l, średnia prędkość 80km/h. Od poprzedniego zatankowania przejechałem już 800 km i póki co rezerwa się nie świeci, a komputer pokazuje jeszcze 160 km do przejechania.
U mine podczas podróży do CRO 3 osoby i 2/3 kufra wyszło 5,6 l/100km (śr. prędkość z trasy 81km/h) starałem się jechać na autostradach ok.120, wracając 6,4 l/100km (śr. v 97km/h z trasy) jazda ok.140km/h. poza porankami klima non-stop
Komentarz