Wojtas_Poznań, tylko takie spalanie mam dosłownie dwa razy w roku Wielkanoc i Boże Narodzenie, właśnie na trasie Warszawa Tychy jak pomykam do Rodziców
ja naprawdę nie zwracam uwagi na to ile mi spali moja CAXA, jest rezerwa to tankuję i tyle w temacie
poniekąd słusznie bo jak się człowiek ma szczypać o każdą kropelkę to lepiej kupić sobie bilet miesięczny na PKS :diabelski_usmiech zanim się osiwieje albo wykorkuje na zawał
Zamieszczone przez LUKI
wynik 4.6l/100, 70km/h, 300km
Zamieszczone przez LUKI
5.2/100, 76km/h, 300km
muszę poćwiczyć, bo mi jakoś tak nijak nie wychodzi ops: :diabelski_usmiech
spalanie golf odczytane dzisiaj /samochód myłem/ - ostatnie 920km a więc jazda w te mrozy itd , w zasadzie samo miasto w korkach jak zwykle - 11,2l .
właśnie się komp zresetował bo już 10920km przejechane ma..
dobra to i ja dopiszę spalanie w swoich autkach bo jak czytam te niektóre wpisy to octavie prawie na samym powietrzu jeżdżą
Vectra (2.8T):
dystans 3000km przejechane od momentu zakupu auta.
Średnie spalanie: 12,5l/100km (mieszana)
minimalne spalanie na trasie jakie udało się uzyskać: 8l/100km
minimalne spalanie w mieście: 11l/100km
max spalanie w mieście wyszło koło 25l/100km
w Fabii (1.4TDI - 75KM):
średnie 4,8l/100km (mieszane głównie miasto)
min spalanie na trasie: 3,8l/100km
max spalanie jakie wyszło to 8l/100km w mieście przy ostrej jeździe (jeżeli można o takiej mówić przy tym silniku :P )
Lanos 1.5 100KM
jak by nie jeździł i czy w mieście czy na trasie to średnio wychodzi 10l lpg/100km.
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
LUKI, dzięki za dodatkowe informacje i podziwiam cierpliwość ja już od 2 lat "planuję" pojechać jakąś nawet tylko 30km trasę na maks eco i mi się nie udaje. :szeroki_usmiech
Na podstawie tego co napisałeś uważam, iż te ~4,6l/100km jest jak najbardziej realne.
co do przekalkulowania licznika to zrobiłem to, bo mnie wkurzało, że pokazuje 5,7 - 5,8 z trasy a w rzeczywistości było 6,1 - 6,2.
W temacie moje spalanie miasto, krótkie odcinki nieodmiennie ~11l/100km i spokojnie z tym żyję.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Zorr, kierunek AOW, prędkość przelotowa 70-75 km/h, na koniec filmik/zdjęcie, na forum i opisz reakcje innych użytkowników
W weekendy mało TIRów jeździ i to czas optymalny :wink:
Sęk w tym, że jakbym miał już gdzieś w weekend pojeździć to wolałbym na te 30min pojechać na tor i sprawdzać maksymalne spalanie ;-)
PS nie wiem czy 70-75km/h to nie za dużo, raczej optowałbym tak z 50-55 na V biegu.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Wczoraj w nocy powrót z sylwka.
Mszczonów - Warszawa 52km, średnia 69km/h, spalanie 6.0L :shock: czyli realnie ze 6,5L (przez moment było 5,9L i 71km/h średnia), zero tempomatu, jazda do 110km/h.
Mihau, to sobie wyobraź co się dzieje na tempomacie przy 70 km/h na ostatnim biegu
2-masa się wkur....
raczej silnik, poduszki itp... dwumasa o ile nie deptasz to nie jest obciążona, (no chyba że się mylę?)
ryjeks "w O III 1.8 TSI 180KM ma mieć średnie katalogowe 5,6 albo 5,7 l."
oznacza to obecność systemu start & stop, o ile dotychczas katalogowe dane dot. spalania były ciężkie do uzyskania to wraz z nastaniem systemu S&S będą praktycznie niemożliwe do osiągnięcia.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
raczej silnik, poduszki itp... dwumasa o ile nie deptasz to nie jest obciążona, (no chyba że się mylę?)
Też jestem na to wyczulony, ale u mnie na tempomacie przy ok. 80 km/h licznikowych jest ok. 1800 obrotów i na płaskim nie czuć by silnik w jakikolwiek sposób się męczył.
Męczy się przy 1200-1400 obrotów.
Zamieszczone przez Zorr
ryjeks "w O III 1.8 TSI 180KM ma mieć średnie katalogowe 5,6 albo 5,7 l."
oznacza to obecność systemu start & stop, o ile dotychczas katalogowe dane dot. spalania były ciężkie do uzyskania to wraz z nastaniem systemu S&S będą praktycznie niemożliwe do osiągnięcia.
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem ale bardzo prawdopodobny wpływ S&S na to niskie spalanie. Zobaczymy jak pojawią się pierwsze sztuki na forum :twisted:
Dzisiaj jechałem na śpiocha do PO (dawno nie wstawałem o 5) i toczyłem się tak 100-110 km/h (przelotowa), średnia 67 km/h. Wyszedł jeden z moich rekordów 5,9 l/100
Inna sprawa, że jak wracałem już nie byłem śpiący i z tej samej trasy wyszło coś pod 8 l, ale co ciekawe jechałem dłużej :P
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
raczej silnik, poduszki itp... dwumasa o ile nie deptasz to nie jest obciążona, (no chyba że się mylę?)
Też jestem na to wyczulony, ale u mnie na tempomacie przy ok. 80 km/h licznikowych jest ok. 1800 obrotów i na płaskim nie czuć by silnik w jakikolwiek sposób się męczył.
Męczy się przy 1200-1400 obrotów.
+1 popieram
PS Na niższych biegach 1-3 sprawdzałem to podpowiadacz podpowiada zmienić bieg na wyższy przy ~1800obr (o ile wolno przyśpieszamy), więc w zasadzie skoda zaleca jazdę na jeszcze niższym zakresie obrotów.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Dzisiaj jechałem na śpiocha do PO (dawno nie wstawałem o 5) i toczyłem się tak 100-110 km/h (przelotowa), średnia 67 km/h. Wyszedł jeden z moich rekordów 5,9 l/100
Inna sprawa, że jak wracałem już nie byłem śpiący i z tej samej trasy wyszło coś pod 8 l, ale co ciekawe jechałem dłużej :P
To ciekawe, bo ja ostatnio wracałem z Ladka Zdroju przez Wrocław i w podobnym trybie jazdy z podobną średnią prędkością wyszło mi 5,2l na komputerze - realnie 5,5l... A silnik nieco większy.
Trasa 90-110 km/h: 6.5/7 l.
Trasa 150++, kmh mozna osiagnac od 8 do 11 :diabelski_usmiech
Miasto: 9-12 l.
I jeszcze na koniec jak 2 tyg w mrozy jezdzilem tylko po 5 km do pracy wyszlo 18 litra / 100 (wg pomiaru z kalkulatora)
ZGADZAM SIĘ W 100 % OPRÓCZ OSTATNIEGO STWIERDZENIA DIAGNOSTYCZNEGO.....
TAK TO MI TAK SAMO PALI 1,6 AKL 210000 PRZEBIEG ORYGINALNY ZAWSZE NA CASTROLU....
1222km zrobione w różnej konfiguracji z przewagą miasta - 10,97L
Mihau w jakim stopniu program w Twoim silniku podniósł spalanie? Jeśli możesz, to podaj mniej więcej jakie spalania uzyskiwałeś na fabrycznych/niemodzonych ustawieniach silnika?
1222km zrobione w różnej konfiguracji z przewagą miasta - 10,97L
Mihau w jakim stopniu program w Twoim silniku podniósł spalanie? Jeśli możesz, to podaj mniej więcej jakie spalania uzyskiwałeś na fabrycznych/niemodzonych ustawieniach silnika?
IMO nie ma żadnej różnicy, palił tyle ile pali teraz, no może tam niewiele mogło wzrosnąć ale jest to spowodowane tym, że jakoś tak częściej mam wyprost prawej nogi po tjunach. :roll:
Komentarz