rafiki, wolniej jedziesz, taniej dojedziesz :P
Spalanie naszych aut - diesel
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez MaicroftJesli potrafilem z BB dojechac na Hel i tankowac dopiero za Lodzia w drodze powrotnej, to jakos sie da mniej niz 5l zrobic w O1.
Komentarz
-
-
Ja od zakupu auta w lipcu 2014r. zrobilem ok. 11 tys km i spalanie rzeczywiste metoda zalewania pod korek z odpowietrzeniem i przebiegu wg licznika wychodzi ok. 4.95l/100km. A spalanie na kompie wychodzi 4.5l. Zazwyczaj auto zapakowane na full - 4 dorosle osoby + pelny bagaznik i ok. 60% to jazda w trasie. Takze calkiem ok, tyle ze mi czasem mocy brakuje, bo 90KM troszke przymalo w trasie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosZamieszczone przez MaicroftJesli potrafilem z BB dojechac na Hel i tankowac dopiero za Lodzia w drodze powrotnej, to jakos sie da mniej niz 5l zrobic w O1.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiponiżej 5 to się mogę zmieścić jak nie przekroczę ani raz 100 km/h na trasie, ale co to za jazda... :|O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwjak w norwegii na przykład. pomału niema sensu brać mocnych silników
Tylko u nich można potrenować poślizgi nawet na parkingu pod marketem i nikt nie robi z tego afery a u u nas tor byl na zadupiu to ktoś wymyslil ze trzeba tam wybudowac osiedle a tor... a to sie zlikwiduje
No taki OT sorrki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiWidzisz siebie pomykającego autostradą z V +/- 90 km/h?O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Warszawa - Gdańsk - Sopot - Warszawa DK 7. 735km, średnio 5.1l/100km na pusto.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
Dzisiaj Kraków-Wrocław-Kraków, średnia przejazdu 128km/h, spalanie około 8.5 :szeroki_usmiech
Spaliłby więcej ale jechałem na letnich a na śląsku dzisiaj sypało więc tylko czasami dwójka z przodu :lol:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Wczoraj Kraków-Lędziny-Kraków. W sumie 130 km. Droga krajowa. Jazda zgodnie z przepisami. Tam 4,6 l/100 z powrotem 4,2 l/100 km.
W sumie zużyte około 6 litrów ON powiedzmy za 4,8 zł/l daje 28,8 zł. Jadąc autostradą, za same bramki trzeba by zapłacić 40 zł Nie mówiąc o tym, że o takim spalaniu to by można zapomnieć :P
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez kabanosWczoraj Kraków-Lędziny-Kraków. W sumie 130 km. Droga krajowa. Jazda zgodnie z przepisami. Tam 4,6 l/100 z powrotem 4,2 l/100 km.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kris86I takie wyniki pokazują, że nie warto w dzisiejszych czasach inwestować w zakup diesela, bo takie same spalanie jest w 1.2 TSI
Przykład:
wyjazd na narty do Austrii Mondeo MKIV 2.0 TDCI koszt ze wszystkim 1050zl, Honda CR-V 2.0PB koszt tej samej trasy 1450zl, Subaru Outback 2.0 Diesel bardzo podobnie do Mondeo
Wszystkie trzy aua miały box-a dachowego i jechały w tych samchy warunkach
Kilka lat wcześniej ta sama trasa Moja Skoda spalanie około 11l/100km ( przelot autostradą 140km/h ale non stop pod wiatr) znajomy w tych samych warunkach Seat Toledo 1,6Pb nie całe 17l/100km
itd...
więc czy sie opłaca Diesle po mięście 4km do pracy nie
na trasie ... noo to już inna kwestia ale to sie sprowadza do tego jeden lubi blondynki a drugi brunetki a trzeci ''rude''
Komentarz
-
-
Octavia II liftback (2005 r.), 1.9 TDI (wersja BJB fabrycznie bez DPF).
4.0 l / 100 km.
Kraków -> Ostrowiec Świętokrzyski - 184 km.
Jazda w nocy, drogi puste, auto puste - bez bagażu ani pasażerów. Prędkość 80-90 ze stale włączonym tempomatem, stała trasa, jeden kilkunastominutowy postój w Kielcach. Kilka "bardziej dynamicznych" wyprzedzeń. Ksenony, drogowe, miejscami przeciwmgielne; nagrzewanie wnętrza, podgrzewanie fotela o wartości 2/5 (jestem zmarźluchem). Przez całą trasę audio (soundsystem). Temperatury na zewnątrz nie pamiętam, ale była październikowo-nocna.
Spalanie zmierzone na podstawie rzeczywistego zużycia paliwa (tankowałem w momencie wyjazdu i po dotarciu do celu); wskazania komputera były nieznacznie wyższe (bodajże 4.4 L / 100 km, już nie pamiętam dokładnie).
Dla kontrastu - spalanie w mieście (Kraków, mieszkam i pracuję po dwóch przeciwległych stronach) oscyluje w zakresie 7.5-8.0 L / 100 km.
Pozdrawiam.Skoda Octavia II E100 1.9 TDI (BJB) 77 kW (seria).
Edition 100 - takie auto trafia się raz na sto lat!
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez AdamBKris86, jak założysz sobie do swojego autka co najmniej 205/55R16 to zobaczymy jakie będziesz miał spalanie. Testowałem Rapida z twoim silnikiem i spalanie miałem o 1 litr większe na tych samych odcinkach wg komputera.
Zamieszczone przez gusiak11Spalanie moze i tak ale.... Nm nie przeskoczysz i przy nawet niewielkim obciążeniu 1,2 sobie nie radzi
Zamieszczone przez gusiak11Przykład:
Kilka lat wcześniej ta sama trasa Moja Skoda spalanie około 11l/100km ( przelot autostradą 140km/h ale non stop pod wiatr) znajomy w tych samych warunkach Seat Toledo 1,6Pb nie całe 17l/100km
Autostrada A1 140 km/h na tempomacie 1 osoba dorosła i mały bagaż spalanie 6,3 - 6,4
Zamieszczone przez gusiak11to sie sprowadza do tego jeden lubi blondynki a drugi brunetki a trzeci ''rude''
Widzę, że wsadziłem kij w mrowisko. Tylko się na mnie nie gniewajcie :P
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kris86Otóż moment jest niższy to prawda, ale za to w benzynie ciągniesz do 6 tys obrotów a nie do 4 tys
Poza niemiłosiernym wyciem silnika i większym zużyciem paliwa nie zyskujesz nic ... bo tam gdzie niby ty jeszcze możesz kręcić a diesel nie to i tak jest po rybach
Zamieszczone przez Kris86Skoda Octavia 1.2 TSI 86 KM Autostrada A1 prędkość 120 km/h na tempomacie 4 dorosłe osoby na pokładzie spalanie 5,6 - 5,7.
Autostrada A1 140 km/h na tempomacie 1 osoba dorosła i mały bagaż spalanie 6,3 - 6,4
A4 z Krakowa do Rzeszowa m-c temu wracałem ze Słowacji 4 osoby na pokładzie a na dachu jeden z najwiekszych Interpack-ów, że Komor podpisał 140, za +10 jeszcze nie ganiają.... a spalanie 5,67
Ale nie o to mi chodziło z tym 1,2 nie daje rady.... Uno 0.9 w LPG udało mi się rozpędzić do 155
ale ot taki przykład mieszkańcy lubelszczyzny będą wiedzieli o co chodzi lepiej ....
Jadę z Lublina do Zamościa przez pierwszych 23km mamy dwupasmówkę i przykleił się do mnie przedstawiciel Fabia 1.6TDI obstawiam. Na dwupasmówce przelot jakeis 140 dawaliśmy rade obaj potem odbicie na Zamość i ''koledze'' było za wolno... :? ale za kilka km jest bardzo długi podjazd w miejscowości Łopiennik i w połowie góry ''kolega'' nie dał rady utrzymać tempa jazdy i tak samo jest z 1.2 tsi i możesz krecić go do 12tys nic to nie da
Sorry za tak długi OT ale bez tego nie wytłumaczł bym co mam na myśli :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Kris86
gusiak11 według tego wykresu powyżej 4 tys obrotów przyspieszasz już samą mocą a nie tylko momentem
Co Twojego spalania wolałbym bardziej obiektywne dowody w postaci średniej prędkości, bo ja podałem dane ze średniej prędkości równej wskazanej (wyzerowanie po ustawieniu tempomatu na danej prędkości i przejechanie x km).
Co więcej chciałbym przypomnieć, że cały czas mówię o zasadności zakupu diesela, który kosztuje jakieś 10 tys. złotych więcej niż benzyna (nie wspominając o innych kosztach)
Nawet różnica w spalaniu rzędu 1 litra na 100 km to jest tyle co nic jeżeli chodzi o porównanie benzyny i diesela
Co do dawania radę, to polecam przejechanie się takim niby słabym 1.2 TSI Na obwodnicy trójmiasta jest 1 bardzo stroma góra i nawet jadąc 90 km/h silnik nie ma zadyszki i to nie ważne czy jadę sam czy w 4 osoby :P Oczywiście nie ma mowy o przyspieszaniu i wyprzedzaniu, ale prędkość utrzymuje bez żadnych problemów. Ale to już inny temat i nie chciałbym zaśmiecać forum
Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że nowoczesne turbobenzyny nie odstają od dieseli
Komentarz
-
Spalanie rzeczywiste (tankowanie do pełna):
- Lublin-Zakopane-Lublin + 80 km w okolicach Zakopanego (razem 950 km), pełne obciążenie, zima, zimówki, średnia prędkość 78km/h - 5,1 l
- Lublin - 100% miasto (razem 450 km), marzec - 7,2 l
- Lublin-Kielce-Lublin + 60 km po mieście (razem 400 km), 2 pasażerów, koniec marca, opony letnie, jazda szarpana (sporo dociskania i hamowania) - 5,2 l.
Wszędzie bez klimatyzacji, bo nie działa...
Wskazania komputera zawsze niższe o ok. 0,3-0,4 l
Przed wyjazdem do Kielc zmieniłem opony na letnie z oporem toczenia w klasie B, więc w porównaniu z zimówkami zdecydowanie bardziej paliwooszczędne. Oczekiwałem spalania niższego niż 5,1, ale nie wyszło i myślę, że to za sprawą właśnie bardziej szarpanej jazdy z przyspieszaniem i hamowaniem...
Komentarz
-
Komentarz