Trasa Glogów -Sarbinowo sr.predkosc 85km/h 100-110 a gdzie dwa pasy 140km/h Spalanie 6.1 full bagaznik i 4 osoby spalanie z dystrybutora 6.25
Ta sama trasa ale w drugą strone,sr.predkosc 100km/h 6.3 z komputera,po dotankowaniu wyszło 7.0.Wiekszosc trasy powyzej 100km/h a gdzie było mozna 150.Wyprzedzałem co sie dało :twisted:
powinno być tak: 768km, 126,29PLN, 4,69pln/dm3, co daje 26,93dm3 oraz 3,51dm3/100km - głównie cena za dm3 ON przekłamała obliczenie.
Trasa to droga krzyżowa, bez klimy, bez otwartych szyb, z nogami wsadzonymi do bagażnika, bo już nie miałem co z nimi robić... 11,5h takiej jazdy. Kiedyś po wyjściu z takiej przejażdżki zamkną mnie od razu w zakładzie...
A podróżując licznikowo 160km/h, spalanie mam w okolicach 9,1dm3/100km :-) Taki fajny BXE...
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
O spalaniu w okolicach 3,3 pisal Wally. Ja w celach testu motorowni przy nalocie 230.000km, drugi raz urzadzilem sobie dluzszy sprawdzian przy jezdzie 1500rpm @ V bieg - tym razem wyszlo 3,51, za pierwszym razem na trasie Lodz Warszawa mialem 3,46 (z dystrybutora).
Takie wyniki to jednostkowe wybryki, bo ma na nie wplyw nawet to skad dokad jedziesz. Ponizej 4/100, jak masz czas i tempomat da sie schodzić, jak uzywasz tylko drog samochodowych. Przy uzyciu drog krajowych ponizej 4 nie zszedlem nigdy - za duzo przyspieszeń i hamowań. :-)
[ Dodano: Pon 20 Lip, 15 10:33 ]
tym razem trasa W-wa - Władysławowo, S7+S6, trochę korków, parę objazdów dzięki Yanosikowi, jazda z rodziną, więc tempo podróży permanentnie ustawione na aktualne ograniczenie prędkości + 10km/h - spalanie wg komputera 6,2dm3/100km, więc jest szansa, że realnie będzie 6,0 (u mnie komp zawyża spalanie a nie mam czasu zrobić mu właściwej korekty ;-) )
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
robreg, zainspirowany Twoimi osiągnięciami zrobiłem sobie wczoraj teścik na trasie Ostrołęka - Warszawa ale prędkość utrzymywałem na poziomie 90-100km/h i wyszło mi na odcinku 126km średnie z kompa 4,0 l/100km przy średniej z dystrybutora 4,5l/100km i średniej prędkości 79km/h.
Wracając prędkość przelotowa wzrosła do 110-120km/h i średnie podskoczyło do 4,5l/100km z kompa, a dystrybutora już nie sprawdzałem (wg średniego błędu kompa trzeba przyjąć jakieś 4,9).
Poniżej 4l/100km można zejść i czasem mam takie wskazania jeżdżąc licznikowo 75-85km/h ale nie udaje mi takiej przelotowej długo utrzymać :twisted:
Generalnie zauważyłem, że do 110km/h spalanie jest przyzwoite a jak się tę granicę przekroczy to spalanie wzrasta wyraźnie.
PS. wczoraj po tym ecodrivingu wystartowałem ze świateł to w lusterku niezła zasłona dymna się pojawiła :diabelski_usmiech
TomekM, tym, czym mnie TDI PD zaskoczylo, to roznica miedzy spalaniem oszczednym a spalaniem przy jezdzie klepą. Wczesniej mialem doswiadczenie z SDI ASY i tam po prostu nie oplaca sie jezdzic na kropelce. SDI osiagalo spalanie miedzy 5,6 a 7,0. TDI PD BXE u mnie osiagnelo rozpietosc od wspomnianych 3,4...3,5 do niebagatelnych 9,2dm3/100km, wszystko przy jezdzie trasami, w zaleznosci od stylu jazdy.
A co do bąków z wydechu, to ja ich problem rozwiazuje przy ruszaniu spod swiatel - pomimo swojego oszczędnego stylu jazdy nigdy nie mialem problemow z zapieczonymi kierownicami VTG :-) :-) :-)
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
najpierw Lublin- Zakopane- Lublin w tamtą do Rzeszowa komputer pokazywał poniżej 5,5L ostatecznie wyszło coś w okolicach 6,5L na 100 po autostradzie (pusto było )
wracając jakoś po zakopiance nie dało sie jechać i na wlocie do Krakowa komputer pokazywał 4,3L co dość szybko zmieniło sie na autostradzie w Lublinie pokazywał znów coś koło 6,5L gdyby zwolnic na autostradzie do jakiś 130 poleciał by na jednym baku
Teraz we wtorek wróciłem z Pobierowa (koło Międzyzdrojów) trasa szybka przez A2 i S3 w tamtą spalanie 6,9 średnia z trasy 114km/h czas przelotu nie licząc śniadania w okolicach 8:20
Z powrotem ciekawa sytuacja od startu do Łodzi praktycznie non stop w deszczu prędkość przelotowa podobna a spalanie spado do 6,7 ostatecznie średnia z trasy 108km/h czas przeliotu 8:10 spalanie ustabilizowało sie na 6,8 z kalkulatora też, bardziej zależało nam na czasie niż na oszczędzaniu
Śr. z drugiej pozycji kompa po kilku bardzo spokojnych lokalnych wycieczkach, nie wiem czego tak jest ale mimo że jest 90km/h to wszyscy profilaktycznie 70... zeby jescze było sie na co pogapić a tu las las las... wyprzedzać sie nieda bo nie ma gdzie wiec spalanie spadło do 6,6 więc ja tam nie narzekam
E... nie ... pedał do końca w podłogę na A4 jak pisałem wyżej i skończyło sie na 13,8 więcej nie chciała pić do tych 3-4 to mi też daleko z moim 6,9, jak by autostrad w PL było więcej to pewnie było by z 8,5 bo na tempomacie pokazywało w granicach 8,9-9,2
ale znam takich tu wczesniej padła wypowiedz kolegi co prawda lata na Pb ale on od tej wartości zaczyna (13,8) i sie cieszy jak... napisał kwestia priorytetów
Komentarz