Zamieszczone przez Maicroft
Spalanie naszych aut - LPG (benzyna)
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
bishop w innym wątku pytał mnie o spalanie (chyba że takie jest niskie) ale ja chyba jeżdżę dość specyficznie, bo mieszkając na wsi, do pracy dojeżdżam ok 10 km do innej wsi, a jeżeli gdzieś jadę to raczej to trzeba traktować jako jazdę w trasie (do miasta odpowiednio 20 lub 80 km). jazda wg ograniczeń prędkości. to jest średnia z 116 tys km.
Komentarz
-
-
Jak jest 50 to dajesz równo 50 ? itd 70 to 70 i nic więcej ?Zamieszczone przez samurajbishop w innym wątku pytał mnie o spalanie (chyba że takie jest niskie) ale ja chyba jeżdżę dość specyficznie, bo mieszkając na wsi, do pracy dojeżdżam ok 10 km do innej wsi, a jeżeli gdzieś jadę to raczej to trzeba traktować jako jazdę w trasie (do miasta odpowiednio 20 lub 80 km). jazda wg ograniczeń prędkości. to jest średnia z 116 tys km.
Zeby uzyskać taką średnia 7,7 to poza miastem musisz schodzić grubo poniżej 7 litrów.
Zimą tez masz takie zużycie?
może poza miastem , ale 50km/h nie uważam z prędkość ekonomiczną.samuraj napisał/a:
...jazda wg ograniczeń prędkości...
I to może być słowo-klucz
Komentarz
-
-
Wydaje mi się że zimą można mieć podobne spalanie (nie licząc rozruchu na Pb) ponieważ w lato chodzi klima.
Też jadę do pracy ze wsi przez wsie do małego miasta i jak jadę stałą prędkością przez jakiś czas to mam odruch patrzenia na spalanie chwilowe i wtedy pokazuje 6,5 l Pb czyli mniemam że to jakieś 7,5 l lpg.
Komentarz
-
-
obroty coś ok. 4500rpm, nie wnikałem.Zamieszczone przez NortheuszJakie są obroty mniej więcej przy takiej prędkości? Spalanie jak na prędkość masz wg mnie nieco więcej niż "econo", ale nie niepokojące
140kmh wg gps, wg licznika byłoby ~150kmh. MZ spalanie w normie - zwłaszcza, że mam BRC, które może być nieco mniej ekonomiczne niż fabryczne LR
Komentarz
-
-
Ja też mam ok. 4500 przy licznikowym 150 (GPS ok 140) - i spalanie LPG ok. 11-12 wg. tankowania. Dlatego trudno mi uwierzyć w relacjęZamieszczone przez czernobylobroty coś ok. 4500rpm, nie wnikałem.
140kmh wg gps, wg licznika byłoby ~150kmh. MZ spalanie w normiez tego wątku.Zamieszczone przez RuwadoPrzy 150 jest o niebo ciszej. Napisałem, że dla mnie to złoty środek miedzy hałasem, spalaniem i szybkościa pokonania trasy. A spalanie przy 150 aż 11 - 12 ? Sporo mniej. Wiadomo, że nawet na autostradzie nieraz się zwalnia, ale generalnie jak jade 150 (a ostatnio jechałem nocką po luźnej chorwackiej autostradzie ponad 400 km) spalanie nie przekroczyło 9 l. jak by mi paliła 12 - to by mnie na wczasy nad Adriatykiem nie było stać
Komentarz
-
-
+10 trza było tak od razu , i drugi + znana trasa , więc teraz wynik jest poprawny bez zamulania drogi i silnika, ale com sie dopytał to moje :lol:Zamieszczone przez samurajograniczenia plus zazwyczaj 10 km. zwykle jeżdżąc wyjeżdżam na tyle wcześnie, że nie mam ciśnienia. jazda z wystarczającą dynamiką, żeby w mieście nie utrudniać innym ruchu.
Komentarz
-
-
60tyś. czyli muszę na gwarancji jakieś tourne po europie zrobić żeby załatwić sobie darmową wymianę wtryskiwaczy... A czy jakieś zmiany w tych wtryskiwaczach były bo brat jak ma OI z ponad 80tys przebiegu i nic się nie działo z wtryskiwaczami jeszcze...a tu w OIIT widzę że wielu miało już wymieniane.
Komentarz
-
-
Pobudze watek o aucie na kropelke.
Jak widac Golf byl popsuty od poczatku bo pali benzyny grubo ponad 1l wiecej niz kropelkocom na forum. Gazu (przypominam 100% LPG, bo te instalacje jezdza bez benzyny) pali ponad 25% wiecej.Zamieszczone przez Robert Majewski - LPG-FORUM.PL...Jak najbardziej. Samochód miał przebieg 12tyś.km jak został wzbogacony o instalacje gazową.
Spalanie paliwa: benzyna Pb95 - 7,5l/100km
gaz - 9,5l/100km
Samochód jeździ odcinkami 34km drogą ekspresową z prędkoscią 116km/godz. na tempomacie (tyle mam do pracy w jedną stronę).
Zbiornik gazu 61 litrów w kole zapasowym, większy by się nie zmieścił. Do dyspozycji silnika jest 42,6 litra gazu (parametr ustawiany przez serwis). Wg instrukcji Vialle 70% pojemnosci zbiornika.
W grudniu 2012 byłem w Austri na nartach, ja nie stwierdziłem mniejszego spalania gazu tankowanego w Czechach lub w Austrii. Jest różnica w cenie : Czechy- 3,2zł Austria- 3,6zł
Komentarz
-
-
Wyniki mojego Toura:
Dystans przejechany: 8012 km w tym 7227 km zrobionych w trybie LPG i 785km w trybie benzyny.
Pomiar od 21 lipca do 24 stycznia.
Zużycie: 7,26 LPG + 1,71 benzyny
Jeśli instalkę mam dobrze wyregulowaną to wg moich obliczeń w trybie LPG pali mi 7,26 LPG + 0,95 benzyny
Jeżdżę najczęściej na odcinkach 16 km DW (płynnie) + przejazd przez małe miasto (niewielkie korki). Także generalnie jazda 1/3 miasto + 2/3 trasa.
edycja: temperatura przełączania na LPG ustawiona na 55 stopni, stąd tak duże zużycie wachy.
Komentarz
-
-
Tym się kierowałemZamieszczone przez Andrzej.PNo to chyba warto by ją obniżyć - np. 30*C albo jeszcze niżej.Zamieszczone przez Kenutemperatura przełączania na LPG ustawiona na 55 stopni, stąd tak duże zużycie wachy.
W sumie rozważam obniżenie temp przełączania do 45 lub 50 stopni.należy prowadzić rozruch zimnego silnika na benzynie (nawet przy instalacji wtrysku gazu w fazie płynnej V i VI generacji) oraz rozgrzać silnik do temperatury 70° C nim przełączymy na gaz ze względu na trwałość silnika i zużycie gazu (dotyczy instalacji wtrysku gazu w fazie lotnej do IV generacji włącznie)
PS. Średni koszt paliwa 30,5gr/km.
Komentarz
-
-
Jak dla mnie 30*C to maks. Tak mam u siebie - szybko przełącza. Ale jak się skończy gwara na instalkę, to niewykluczone, że potestuję niższe temp.
O dostawaniu po tyłku przez silnik to jakieś bajki - to co ma powiedzieć użytkownik takiego ldpi - tam to start na gazie (jak to często bywa w I i II gen.
).
A tak poza tym to gaz nie zmywa filmu olejowego
Ale za to pewnie niskie spalanie gazu jest :diabelski_usmiechZamieszczone przez MaicroftNa 70'C to ja bym gazu nie montowal :lol:Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
tym razem po bandzie w wersji ekono:
z racji problemów opisanych tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=65884 kulałem się przez pół naszego kochanego kraju trzymając się max. prędkości obrotowej ~3000rpm, aczkolwiek bez przesadnego kapelusznictwa i PSJ - cały czas dążyłem do prędkości 90kmh wg GPS, wyprzedzałem dopędzone TIRy. wyszło przy dystrybutorze 7,1L LPG/100.
dla poszukujących relacji pomiędzy realnym spalaniem LPG a wskazaniami na zegarach - wg. kompa spalanie wyszło 5.5L/100, czyli 1,29. zaraz się dowiem, że mam za bogato, za ubogo albo w ogóle apokalipsa bo ma być max 20% więcej
niemniej przejechałem na tej instalacji gazowej 115kkm i "za ubogo" pojawiło się dotychczas 2 razy: raz świece, raz padnięta sonda lambda
Komentarz
-
-
spoko u mnie jest dokładnie tak samo a nawet ciut więcej ok 1.33Zamieszczone przez czernobylrelacji pomiędzy realnym spalaniem LPG a wskazaniami na zegarach - wg. kompa spalanie wyszło 5.5L/100, czyli 1,29Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165
Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

Komentarz
-
-
akurat w moim przypadku wskazania licznika vs. wskazania z dystrybutora przy tankowaniu Pb95 wychodziły zawsze idealnie +/-0,1L/100 - testowałem przez rok, gdy jeździłem jeszcze tylko na benzynieZamieszczone przez byq5.5L/100km na liczniku to jakies 6.3L na dystrybutorze czyli spalil ci 1.12 realnie
Komentarz
-

A i może podyktował mi to przebieg 352kkm w tym na LPG 260kkm
Komentarz