Normalnie używam Auchan, ale przeważnie auto stoi od pt wieczorem do poniedziałku rano, akurat mam 1/4 baku i się zastanawiam czy dobić na Auchan i zobaczyć co będzie czy wykorzystać autosugestię ludu i Statoil.
Co prawda nie mam skodzianki jeszcze i jezdze na radzie cytrynką HDI ale powiem ze zeszlej zimy nie tankuje juz na Neste... Paliwo mi zamarzlo w przewodach.. Od tamtej pory tankuje na Statoil i nic sie nie dzialo z samochodem.
Paranoja -Shell czy BP to franczyza tylko nazwa i marketing a paliwo to Orlen lub Lotos.Zejdżmy na ziemie,czy opłaciłoby się przywozić paliwo z Anglii albo z Holandii Tak samo z dolewaniem dodatków do paliwa na mróz zapewniam Was że nie pomogą wszystko jest tak wyśrubowane że nic nie pomoże.Skoro komuś działa na psychikę tankowanie na tego typu stacjach i czują power w samochodzie to to niech dalej tak myślą. Oby na zdrowie .
Moje stoi na parkingu nieraz nawet tydzień i nie miałem problemów ale staram się mieć minimum połowę baku,szczególnie jak są mrozy.Na Auchanie jest duża rotacja, więc jest mniejsza szansa że się pociągnie z dna zbiornika stare paliwo z woda.
Kiedyś we Władysławowie na stacji Orlen pytam się skąd maja paliwo a oni że jak im zabraknie to biorą z Lotosu bo bliżej.
To ja może powiem gdzie nie tankować - na pewno nie tankować na stacjach paliw które lata świetności mają już za sobą i nie są dealerem żadnego koncernu paliwowego.
Przed nowym rokiem przydarzyło się kierowcy zatankować z konieczności na takiej stacji paliw (stacja przed Ksiązem Wlk jadą w kier Krakowa) i po przejechaniu ca 14km szlag trafił wtryskiwacze w dwuletnim Sprinterze 416cdi.
Ja wczoraj jak zalewałem na Statoil, to po odkręceniu korka był on mokry w sumie nie sprawdziłem czy woda czy paliwo, ale chyba nie jest to normalne, w baku miałem 1/4 paliwa z Auchan.
Ja od 8 lat tylko i wyłącznie tankuje na BP. Kiedy nie było paliw Ulitmate tankowałem zwykłe odkąd są tylko Ultimate ON i nigdy nie miałem najmniejszych problemów. :-))
BP Ultimate Diesel - warto do 1.9TDI AHF (O1) 110@136KM?
I nie pytam czy spali mi mniej o 0,000001 l ani czy zyskam na tym 5 km/h Vmax.
Chodzi mi o to, czy lepszy dla żywotności silnika czy wręcz przeciwnie. Powinien czyścić silnik z osadów, ale nie jestem pewien czy to akurat dobrze. :P
Olej półsyntetyk.
BP Ultimate Diesel - warto do 1.9TDI AHF (O1) 110@136KM?
I nie pytam czy spali mi mniej o 0,000001 l ani czy zyskam na tym 5 km/h Vmax.
Chodzi mi o to, czy lepszy dla żywotności silnika czy wręcz przeciwnie. Powinien czyścić silnik z osadów, ale nie jestem pewien czy to akurat dobrze. :P
Olej półsyntetyk.
Przejechałem 250 tys Corollą 1,4 D4D i teraz Skoda 128 tys i żadnego problemu nigdy nie miałem - Toyota po takim przebiegu chodzi nadal jak zegarek
O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Słyszeliście o tym, że podobno są 3 klasy ON: A- pierwsza najlepsza, B - druga średnia i C - trzecia, też spełniająca PN, ale najgorsza z tych trzech. Przewinęło się to na którymś forum samochodowym, ale nie mogę znaleźć.
I jeszcze jedno: od dłuższego czasu tankuję na shellu lub orlenie. Zawsze zwykła ropa. Mam wrażenie i to po każdym tankowaniu, że na ropie zatankowanej na shellu silnik pracuje bardziej miękko i ciszej, a po tankowaniu na orlenie głośniej, bardziej metalicznie i też jakby drgania minimalnie większe. Tak za każdym razem. Nie wiem co lepiej.
[ Dodano: Wto 21 Sie, 12 09:16 ]
Macie jakieś spostrzeżenia / informacje w temacie tankowanie różnych paliw a zadymienie spalin?
Ja od 7 lat posiadania mojego tdi-ka tankuje głownie na Neste i bardzo żałuję że podobno tę sieć ma przejąć shell. Ciekawe czy będą te stacje przerabiać na "zwykłe" czy zostaną w modelu bezobsługowym.
W Polsce na 95 % można powiedzieć, że wszystkie paliwa są z Orlenu lub z Lotosa.... nie mówię o tych przywiezionych nielegalnie zza wschodniej granicy.
Ja od ho ho lat tankuje tylko na Statoil.Tankowałem tam lpg,etylinę a obecnie olej napędowy.Przez ten okres nie miałem żadnej awarii z winy któregokolwiek z paliw.
W Polsce na 95 % można powiedzieć, że wszystkie paliwa są z Orlenu lub z Lotosa.... nie mówię o tych przywiezionych nielegalnie zza wschodniej granicy.
Fakt, jednak każda sieć stosuje własne dodatki, z różnym reżimem pilnowania ich stosowania. Poza tym dochodzi w każdej sieci reżim dbania o czystość zbiorników na stacjach i wymianę filtrów.
Dla diesli zasilanych pompą VP i nie tylko istotne znaczenie ma smarność. Ciekawe wątki w tym temacie z innych forów:
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.
Wg PN-EN 590 średnica śladu zużycia w temperaturze 60st.C ma wynosić max 460 µm. Tymczasem starsze pompy w dieslach dobrze radzą sobie jeśli ten współczynnik jest powiedzmy poniżej 300 µm. Jest mnóstwo info w necie na ten temat. Z przeszukiwania netu wychodzi również że faktyczna smarność na stacjach była jeszcze niedawno od. ok. 175 do 400 µm.
Ciekawe jaka jest obecnie smarność ropy uwzględniając, że stosuje się od niedawna 7% biokomponentów?
zepter00, chyba tylko Neste i Łukoil mają swoje paliwa z tego co mi wiadomo
Nikt nie ma w Polsce swoich paliw. Może tylko Shell z tym swoim VPowerem za ponad 6zł.
Ja tam tankuję wszędzie, Auchan, Neste, Statoil, Lukoil, Shell, Pieprzyk, Lotos Optima, Orlen w zależności gdzie w danym momencie jest najtaniej.
Zamieszczone przez dragster
Ciekawe jaka jest obecnie smarność ropy uwzględniając, że stosuje się od niedawna 7% biokomponentów?
Z tego co pamiętam to BIO bardzo dobrze smaruje VP więc te dodatki powinny być korzystne z punku widzenia starych diesli.
aniol --to masz za dużo pieniędzy jak tankujesz na najdroższej stacji w Zabrzu.. zawsze 4-6 gr więcej niz na bliskiej.. nie często tam widzę tankujące auta..
Sprzedam Lampy przednie, zbiornik spryskiwaczy 3.5 L z pompką
aniol --to masz za dużo pieniędzy jak tankujesz na najdroższej stacji w Zabrzu.. zawsze 4-6 gr więcej niz na bliskiej.. nie często tam widzę tankujące auta..
Nie wiem dlaczego ale zauważyłem, że jak przestałem tankować na statoil a zacząłem na bliskiej to auto zaczęło mi więcej palić. Wróciłem więc do statoil zwłaszcza, że jest taniej niż na bliskiej. Powodem niższych cen jest remont obwodówki w moim mieście, który częściowo odciął jedną ze stacji statoil od wygodnego do niej dojazdu.
Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.
Komentarz