Jac_ek, Ile przy tych 3500 masz na 6 biegu, bo ja przy 3000 mam 160, moze to jest jakis wyznacznik przy 6 biegowej skrzyni, przy 5 biegowej przy 3500 dopiero jest 160, a przy 3000 jakies 130-140
Maicroft, na razie nie mam jeszcze takich info, bo ja głównie po mieście podróżuje, a trasę którą robiłem na początku to na dotarciu - wtedy na 7 biegu przy 110 km/h było coś ~2000.
Ale mam już plany porobić pewne testy ;-) w bezpiecznym miejscu
A jak myslicie, jak robie 10 kkm rocznie, mam 5 km do pracy a najdalszy punkt w miescie jest 15 km od mojego miejsca zamieszkania jest sens myslec o 1.4 TSI ?
Teraz jest 1.8T ale nie ukrywam ze czasem dla czystej frajdy wsiadam ja przegonic zeby ten silnik nie cierpial, lubie dynamiczna jazde ale rozsadek podpowiada zeby brac 1.6... :P
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
co wy chcecie od moich 8l? Kilka razy dziennie przypałuję furę ale nie jezdzę tak przez cały czas ani jak emeryt, ostatnio do rezerwy wyszło 600km, komp pokazał 6.5l a realnie około 7 ale trasa kraków-zakopane komp 5.1, zazwyczaj jezdząc tylko po miescie do rezerwy robie około 500-550km i wtedy wychodzi około 7.5-8l. No i proszę mi tu nie imputować ze za mało pali :twisted: :szeroki_usmiech
Bo mnie tam wychodzi ze od rezerwy wchodzi 45l, co daje spalanie na poziomie 9l :twisted:
A ja dzis zatankowalem i wyszlo <10,5l z tym ze praktycznie tylko miasto i codziennie rozgrzewanie po kilka minut jak auto sobie chodzi i czysci sie szyby, albo odgarnia snieg do tego te mega mrozy tej zimy :twisted:
Mój 1.8 TSI przez pierwsze 5 tyś. średnio spalił 8,3 miasto 40% reszta trasa (grudzień/styczeń), teraz średnia z 1000 km wynosi 9,5 (80% miasto, silne mrozy).
Rekord minimalnego spalania w trasie ok 100 km wyniósł 6,5.
Co do pomiaru spalania - ja mam odchylenie na poziomie 0,01 L od tego co komputer pokazuje!
Ale powracając do tematu - ja bym brał benzynę - błoga cisza i bardzo oszczędne spalanie. IMHO jak nie robisz rocznie więcej niż 50-60 tyś to nie ma co się zastanawiać!
a ja powiem tak: o spalaniu było tu juz wszystko, o cenach też.
na przykładzie mojej małżonki widzę jak ważny jest elastyczny silnik - bez problemu jeżdzi diselkiem i baaaardzo sobie chwali, natomiast z benzynką trochę bardziej się miesz, np na skrzyżowaniach ze zmianą biegów itp.
dieselkiem niemal wszystko przejedziesz na 3 biegu.
z mojego punktu widzenia ... tylko diesel.
aha. i mały rekordzik: 100km trasa jelenia góra - wrocław (włącznie z przejazdem przez wrocław - 4 osoby + dziecko i bagaż, niedziela, bardzo grzezna jazda około 80-90 km/h) średnie spalanie 3,7l - Octavka 1.9 tdi 90 koników
Bo mnie tam wychodzi ze od rezerwy wchodzi 45l, co daje spalanie na poziomie 9l :twisted:
A ja dzis zatankowalem i wyszlo <10,5l z tym ze praktycznie tylko miasto i codziennie rozgrzewanie po kilka minut jak auto sobie chodzi i czysci sie szyby, albo odgarnia snieg do tego te mega mrozy tej zimy :twisted:
widze ze komp mi bardziej zaniza spalanie niz myslałem, dzisiaj tankowałem i wyszło 605km, 44.5 l czyli 7.35l/100km a komp pokazał srednio 6.5l
będe sledzić kolejne tankowania
[ Dodano: Sob 30 Sty, 10 13:09 ]
Zamieszczone przez aldam
piramida, jeszcze 5 na początku przy średnim spalaniu nie widziałem. Najmniej to 6l na trasie.
komp. kiedyś z odcinka około 20km pokazał 3.9 :shock: ale jazda 60-70 we mgle, mam to nawet na zdjęciu ale o z tego jak i tak mi komp zaniza...
bez problemu jeżdzi diselkiem i baaaardzo sobie chwali, natomiast z benzynką trochę bardziej się miesz, np na skrzyżowaniach ze zmianą biegów itp.
a to dziwne, bo ja mam akurat odwrotne wrażenie - może dlatego, że w dieslu mam 6b, ale zdecydowanie krótsze te biegi, szczególnie w mieście. Diesel do miasta to raczej tylko z DSG.
Maicroft, zmierzyłem stoperem i wyszło ok 5,6s od 80-120. nieźle ułamek szybciej to ja mam na trójce.
Pytałem kolegę co ma paska 2.0TDI jak mu przyśpiesza na 3ce od 80 do 120 i powiedział, że nie da się. Bo 3ka się kończy przy 110. Więc jak to jest rzeczywiście? Czy w skodzie są inne przełożenia?
A z ciekawości dzisiaj sprawdzałem u siebie 120 - 160 na 4ce bo ładnie ciągnie w tym przedziale i wyszło 8,5s
Pytałem kolegę co ma paska 2.0TDI jak mu przyśpiesza na 3ce od 80 do 120 i powiedział, że nie da się. Bo 3ka się kończy przy 110. Więc jak to jest rzeczywiście? Czy w skodzie są inne przełożenia?
Ale ja nigdzie nie napisalem ze przyspieszam na 3 biegu. Ja pomiar mam na 4 biegu. 3 bieg faktycznie konczy sie gdzies miedzy 110-120, ale nie jest to pelne 120, do tego silnik i tak juz nie ciagnie pod czerwonym polem - przynajmniej moj program jest tak napisany, zeby turbina nie dmuchała bez potrzeby.
Ale ja nigdzie nie napisalem ze przyspieszam na 3 biegu. Ja pomiar mam na 4 biegu. 3 bieg faktycznie konczy sie gdzies miedzy 110-120, ale nie jest to pelne 120, do tego silnik i tak juz nie ciagnie pod czerwonym polem - przynajmniej moj program jest tak napisany, zeby turbina nie dmuchała bez potrzeby.
Jasne Ty wyraźnie pisałeś że to 4ka, ale kolega co komentował twojego posta i jeszcze ktoś wcześniej opisywał że robi 80-120 na trójce w 2.0 TDI ...
Ale ja nigdzie nie napisalem ze przyspieszam na 3 biegu. Ja pomiar mam na 4 biegu. 3 bieg faktycznie konczy sie gdzies miedzy 110-120, ale nie jest to pelne 120, do tego silnik i tak juz nie ciagnie pod czerwonym polem - przynajmniej moj program jest tak napisany, zeby turbina nie dmuchała bez potrzeby.
Jasne Ty wyraźnie pisałeś że to 4ka, ale kolega co komentował twojego posta i jeszcze ktoś wcześniej opisywał że robi 80-120 na trójce w 2.0 TDI ...
zgadza się na trójce można dociągnąć do 120km/h. I takie pomiary robiłem. Ale od jakiś 115 może ciut wcześniej autko już nie ciągnie, więc powinna wskoczyć czwórka i poprawiłoby to imo wynik.
Ale czas mierzyłem stoperem i już nie miałem rąk do zmiany biegów, więc dociągałem na tej trójce do 120.
Nawet jak dociąga do 120, to licznik i tak zawyża o co najmniej o 5km/h. U mnie setkę niby osiąga się na 2gim biegu, ale ta dwójka kończy się tak przy około 110km/h czyli na styk chyba tylko po to żeby TSI miało dobry wynik do setki bo w praktyce tak się nie jeździ.
Trochę się tego uczepiłem bo, maniakalnie kupuję co miesiąc wszystkie możliwe gazety motoryzacyjne, a mam szczególne upodobanie do cyferek. W przypadku aut z silnikiem 2.0 TDI zawsze podawali najlepszą elastyczność na 80-120 w 6,5s. Tutaj parę osób napisało że robi to na 3ce i że nawet poniżej 5s .... Podczas gdy nowy golf GTD (170 kucyków) ze skrzynią DSG ma 5,2s między 80 a 120.
Komentarz