Zamieszczone przez MikeWRC
przy jakim mrozie jestescie w stanie zapalic?
Zwiń
X
-
To może trochę przesunę skalę, z racji eksploatacji samochod pare km od Koła Polarnego
TEMP: -31*C (2 dni na mrozie przy temp. -29*C)
AKU: ociężale, ale skutecznie (bateria Moll)
PALIWO: ON (Shell - fińska stacja) zawsze pow. 3/4 baku
OLEJ: Mobil 1 ESP Formula 5W-30
PROCES: Odpala od 1 razu, ale 5-6 sekund kręci rozrusznikiem. Później jakby coś się wyrywało z silnika,a po 3 sekundach cisza i równy miarowy klekot.
TEMP: -25*C (krótkie odcinki do 10 km dzień wcześniej, do tego kilkakrotne wyłączanie i zapuszczanie motoru na granicy Cywilizacji z Ruskami)
AKU: lekko i skutecznie (bateria Moll)
PALIWO: ON (Shell - fińska stacja) zawsze pow. 3/4 baku
OLEJ: Mobil 1 ESP Formula 5W-30
PROCES: Odpala od 1 razu, bez większego oporu, ale chodzi głośno.
TEMP: -20*C (po kilka dniach na poziemnym parkingu)
AKU: bez problemu (bateria Moll)
PALIWO: ON (Shell - fińska stacja) zawsze pow. 3/4 baku
OLEJ: Mobil 1 ESP Formula 5W-30
PROCES: Strzał bez problemu, ale trochę budą zakołysze
TEMP: -15*C
AKU: bez problemu (bateria Moll)
PALIWO: ON (Shell - fińska stacja) zawsze pow. 3/4 baku
OLEJ: Mobil 1 ESP Formula 5W-30
PROCES: jw.
Dodam, że dolałem na zimę butelkę G12 do płynu chłodniczego, mam baterię Molla założoną w czerwcu'09. Jak do tej pory odpalam bez problemu, ale wyjeżdżając na 2 tygodnie chowam samochód w ciepłym garażu, bo po 4-5 dniach na mrozie, to już nic nie odpali, a i wykopywanie samochodu ze śniegu jest niemiłym zjęciem.
Powodzenia!
Komentarz
-
-
Ja od piątku dzień w dzień mam strach czy da rade zapalić, ale na razie daje rade.
Z rana zawsze temp w przedziale -15 ; -20. pare razy pokręci i załapie. Akumulator nie wiem jak stary (mam rok auto- ja nie wymieniałem), Olej Castrol Edge. staram się utrzymywać pełny bak, po każdych 200km jadę tankować.
Zasady którymi się kieruje. Jak wiem, że jadę chwilkę nie włączam radia, ogrzewania tylnej szyby co by nie obciążać zbędnie aku. Przed włączeniem chwile trzymam auto na światłach (czasem na długich - zależy jak parkuje, co sąsiadom po pokojach nie świecić
).
Co zauważyłem, to poniżej -15 czujniki parkowania mi fiksują (ciągle piszczą), oraz drzwi od kierowcy mi strasznie skrzypią, choćby ktoś stodołę otwierał, a nie mam jakoś pamięci tego nasmarować.
i mam pytanko, jak już temat zimowy. Przypada mi teraz wymiana oleju (jestem umówiony na jutro) warto teraz w takie mrozy wymieniać? czy poczekać aż się troszkę "ociepli". Do mechanika mam blisko, a więc na pewno nie osiągnę ciepłego silnika, co podobno jest wskazane przy wymianie oleju, i czy w tej temperaturze lepiej spuszczać, czy dać wysysać olej? Ja jakoś ogólnie jestem za spuszczaniem ,a nie wysysaniem.
Komentarz
-
-
Dziś rano -24,5stC, akumulator ładowany w domu - zapalił "od strzała" i równo pracował na nieco podwyższonych obrotach ("ssanie"). Ale kierownica chodziła ciężko, pedał sprzęgła "odbijał" powoli (ale do końca). Z ciekawostek: półsyntetyczny Mobil 10w40 konsystencją przypominał miód (mam 0,5l na dolewki)...:-(
Komentarz
-
-
oj zdziwił byś się ... :diabelski_usmiech ja wymieniam zawsze co 15kkm dodatkowo zawsze na późną jesień przed mrozami...i jakoś autka dają radęZamieszczone przez Evilpół roku temu wymieniałem, a więc teraz raczej nie będzie takiej potrzeby
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
tak sa koniecznością, powietrza, kabinowy, oleju. Paliwa już nie.Zamieszczone przez cycekPrzy wymianie oleju filtry są chyba koniecznością?
Filtr paliwa to kosz rzędu ok 100zł, jeżeli za olej + filtry wcześniej wymienione płacę ok 230zł. to stówka za paliwo, to nie grosze. Przy wymianie średnio licząc dwa razy do roku olej + filtry raz można sobie śmiało podarować filtr paliwa.Zamieszczone przez cycekTo grosze.
Komentarz
-
-
po 2 takich odpalaniach aku zesral mi sie na amen takze sie szykuj, tez mial 7 lat :PZamieszczone przez pstrykacz2 dni stania w bezruchu, temperatura około -20, odpala za piątym razem, przy kręceniu rozrusznikiem spadki napięcia takie, że zadziaływują zamki w drzwiach, ayto siedmio letnie, oryginalny aku, nie ładowany, 175kkm.
Komentarz
-
-
Dzisiaj 6:00 rano Skawa (okolice Rabki) - 27 stopni...
poszedł od strzału...
...ech te skodziany
[ Dodano: Pon 25 Sty, 10 15:38 ]
biedny turbodynomen, najperw Es Flores a teraz twoja skodziana :zlosnik:Zamieszczone przez andriu21tg- 22C pali jak złoto.. zawstydzila zime i turbodynomenta... choc jak czytam wasze temp to u mnie bylo ciepło ;P
Komentarz
-
-
Zeszły rok:
1. temperatura: -24st
2. jak aku kręcił: akumulator 10-letni oryginał VW (sygnowany logiem Varta) kręcił bdb, za pierwszym razem
3. jakie paliwo zalane i ile w baku: PB98 ponad połowa zbiornika
4. jaki olej w silniku: Mobil 1
5. no i jak wyglądał proces odpalania: bez problemu
Dziś rano:
1. temperatura: -22st
2. jak aku kręcił: akumulator nowy Centra Futura kręcił bdb, za pierwszym razem
3. jakie paliwo zalane i ile w baku: PB98 pełen zbiornik
4. jaki olej w silniku: Mobil 1
5. no i jak wyglądał proces odpalania: bez problemu
Komentarz
-
-
W nocy -24C, rano -18C - moja Fabka powiedziała że ma mnie w nosie i ...pojechałem do pracy autobusem. Zamarzł silnik, akumulator nawet sobie dawał radę, ale po odpaleniu silnik pracował około 10 sekund, zgasł i już się nie uruchomił, później poległ akumulator... O 18:00 perswazja od strony VW Tourana mojego kolegi i kabli rozruchowych pomogła. :lol: Na kablach odpaliła bez ociągania. Co ciekawe większość moich znajomych w pracy miała dzisiaj "przeboje" (silniki benzynowe na 95-tce), ci na 98-ce ruszyli bez problemów. Zbieg okoliczności czy paliwo o wyższej liczbie oktanowej trudniej zamarza?
Komentarz
-



Komentarz