Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambiente

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adriand
    Drive
    • 2008
    • 85

    Zamieszczone przez paweł2
    O 1.8tsi zrobionym na 270-280 jeszcze nie slyszalem,nie mowie ze sie nie da bo 2.0tsi robia 330-350,nawet 400.Moim zdaniem kto kupuje 1.4 nie mysli o tuningu,no moze troche :szeroki_usmiech .W 1.8 do 200km,a zabawa zaczyna sie od 2.0 gdzie jest duzy potencjal.W CS jest projekt z 2.0 na ponad 420km.Jak dla mnie super motory.
    Ja też nie słyszałem ale po wypowiedziach na forach ludzi z CS i innych dobrych firm tuningowych jest to osiągalne bez problemu. Przykładowo podaję to http://zwirek.net/?p=1093. Wiadomo, że 1.8 to nie jest dokładnie to samo co 2.0 ale sporo części pasuje P&P. Co do 1.4 122KM to faktycznie jest to pewien kompromis ale chyba najfajniejsze te motory to są te wersje z kompresorem 150-180KM. Niestety w Skodzie go nie ma. Pewnie trzeba troche poczekac i wywala 1.8 z oferty.

    Komentarz

    • theOne
      Ambiente
      • 2010
      • 177

      To będzie błąd ale faktycznie prędzej czy później wywalą 1.8 tsi z VAG-a, moda na downsizing zagościła na dobre i za jakiś czas będą zastępować go silniki 1.4 tsi 160 i 180 hp. Ja im nie ufam
      Witam

      Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

      Komentarz

      • Morgoth
        L&K
        • 2010
        • 1116

        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
        mówisz żeby po niżej 2tys nie schodzić tak, to wytłumacz mi jak mam ruszać na jedynce żeby wykręcić tyle, że gdy jak wrzucę 2jke to obroty będą wynosić nie mniej niż 2tys . TO na jedynce musiał bym cały szas kręcić ponad 3.5tys .
        Jak masz manualną skrzynię, to kręcisz max do takich obrotów, żeby po zmianie na wyższy bieg mieć jakieś 1.500-2.000 w zależności od silnika (tyle obrotów, żeby silnik się nie dławił). Jak ma DSG7, to w trybie D skrzynia zmienia biegi w trybie oszczędzania paliwa. W manualu nie ma 7-biegów, więc nie da się jeździć tak samo. Pierwsze 2 biegi to inna bajka, jak pisze rkb.

        Zamieszczone przez rkb
        chodzi mi o to ze niektorzy ludzie przy 50 kmh w miescie wbijaja 6-tke
        U mnie jest już D7

        Zamieszczone przez Jac_ek
        u mnie DSG przy trochę ponad 60 wrzuca siódemkę :-) , co nie zmienia faktu że zdarza się też że przy 120 ciągle jest czwórka.
        O to to, skrzynia jest świetna (wprawdzie np. Amerykanie bardzo ją krytykują, ale mają inne przyzwyczajenia i oczekiwania) i się "uczy".

        Zamieszczone przez theOne
        moda na downsizing zagościła na dobre i za jakiś czas będą zastępować go silniki 1.4 tsi 160 i 180 hp.
        VAG był prekursorem tej mody (przynajmniej w segmencie aut popularnych) i teraz musi "uciekać do przodu", bo już France, Koreańce i inne Italiańce, o Amerykańcach nie wspominając (a jednak, dla nich fordowski 2.0 z EcoBoostem i ponad 200 KM to downsizing ), zaczynają oferować turbo w benzynce w całej gamie aut.
        Morgoth

        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
        G.B.Show

        Komentarz

        • Leniwiec
          Rider
          • 2009
          • 624
          • Octavia IV (NX3)
          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

          Zamieszczone przez Morgoth
          Jeśli ja spokojnie przyspieszam, to ... nigdy nie dochodzę nawet do 2.000 obr, bo DSG zmienia biegi sporo niżej. Stąd niskie spalanie, ale jeśli Leniwiec tego nie rozumie, to co zrobić.
          Zamieszczone przez Yarek
          Zamieszczone przez Leniwiec
          Zamieszczone przez Morgoth
          E tam, za to DSG i TSI ogranicza spalanie względem takowegoż TSI z manualem.
          Taa, a świstak siedzi .... :lol:
          Komentarz zupełnie bez sensu, bo faktycznie DSG7 połączone z TSI zauważalnie zmniejsza spalanie. W przypadku 1.8TSI prawie litr w jeździe miejskiej.
          Leniwiec rozumie :lol: Sam po mieście nie przekraczam 2000 obr., bo nie mam nawet kiedy i gdzie się rozpędzić, a i tak z samej jazdy po mieście (dużo krótkich odcinków, silnik często nie ma się kiedy nagrzać) spalanie mam ok 11,5l. Mam rozumieć, że z manualem byłoby jeszcze większe :?:
          A że autor tematu zakłada dużo jazdy po mieście, do tego właśnie krótkie odcinki, to takie spalanie jest bardziej realne niż to co wychodzi z latania po obwodnicach czy innych wisłostradach, i twierdzenie że to jazda miejska :diabelski_usmiech

          BTW z racji że na co dzień jeżdżę te same trasy, to kiedyś sobie poeksperymentowałem i kilka razy przejechałem w trybie manualnym, dynamiczniej przyśpieszając i wyżej kręcąc silnik niż standardowe 1600-2000 obr, przy których DSG sama zmienia biegi.
          Dziwnym trafem spalanie z takiej jazdy było niższe, niż z automatem. Tylko nie po to kupowałem DSG, by samemu na koniec biegi zmieniać :lol:
          Moim zdaniem DSG bez dwóch zdań ogranicza spalanie w trasie, ale w mieście już niekoniecznie. Ale może to specyfika miasta, które nie jest płaskie jak stół.

          Zamieszczone przez Yarek
          Zamieszczone przez Leniwiec
          Zamieszczone przez lisek1981
          Odnosnie dylematu diesel-benzyna, to do miasta raczej nie ma alternatywy. Diesel bedzie sie dluzej rozgrzewal i na krotkich odcinkach sporo palil, sam jest drozszy w zakupie
          W przypadku turbobenzyny jest moim zdaniem niewiele lepiej, szczególnie w zimie.
          Mylisz się, turbobenzyny rozgrzewają się dużo szybciej od turbodiesli. Dotyczy to również TSI/TDI.
          Piszę na podstawie własnych doświadczeń, tylko że nie w kontekście TDI a D4D, jakim wcześniej robiłem w sumie te same trasy.
          Skoro TSI, szczególnie z DSG, kursując po mieście tak jak napisałem powyżej, nie kręci się więcej niż 2000 rpm (a najczęściej jest 1600-1800), to kiedy ma się nagrzać :?:
          Z tego powodu jestem wielkim fanem Webasto, również w TSI. I gdy mi przestało działać w zimie, jak zapala się rezerwa, to za cholerę silnik się nie chciał rozgrzewać przez długi czas. Po którymś takim razie z ciekawości wybrałem się na jazdę miejską do momentu, aż silnik się nagrzeje - przy 10 stopniowym mrozie silnik załapał temperaturę po 11 :!: kilometrach.
          Dlatego teraz unikam rezerwy jak ognia :twisted:
          Pozdro

          Komentarz

          • Morgoth
            L&K
            • 2010
            • 1116

            Zamieszczone przez Leniwiec
            takie spalanie jest bardziej realne niż to co wychodzi z latania po obwodnicach czy innych wisłostradach, i twierdzenie że to jazda miejska :diabelski_usmiech
            Nawet nie wiesz jakie upierdliwe są poranne i popołudniowe korki na przedmieściach. Na 3-pasmówkach także, ale już nie licytujmy się.

            Zamieszczone przez Leniwiec
            Skoro TSI, szczególnie z DSG, kursując po mieście tak jak napisałem powyżej, nie kręci się więcej niż 2000 rpm (a najczęściej jest 1600-1800), to kiedy ma się nagrzać :?:
            Spokojnie nagrzewa się po 10 minutach, a dojazd do pracy zabiera mojej małżonce ok. 1 h.
            Morgoth

            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
            G.B.Show

            Komentarz

            • theOne
              Ambiente
              • 2010
              • 177

              W 1.8 tsi podczas lata bardzo szybko wskazówka leci na 90 stopni, olej grzeje się trochę dłużej... 1.4 tsi ma problem z rozgrzewaniem się? Czy tylko zimą jest problem? Jakieś podzielone opinie widzę.
              Witam

              Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

              Komentarz

              • Morgoth
                L&K
                • 2010
                • 1116

                Zamieszczone przez theOne
                1.4 tsi ma problem z rozgrzewaniem się? Czy tylko zimą jest problem? Jakieś podzielone opinie widzę.
                Auto mam od 2 miesięcy, więc nie wiem jak będzie zimą.
                Morgoth

                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                G.B.Show

                Komentarz

                • jamesbondzio
                  L&K
                  • 2009
                  • 1174
                  • Octavia III (5E3)
                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                  Zamieszczone przez Morgoth
                  Zamieszczone przez theOne
                  1.4 tsi ma problem z rozgrzewaniem się? Czy tylko zimą jest problem? Jakieś podzielone opinie widzę.
                  Auto mam od 2 miesięcy, więc nie wiem jak będzie zimą.

                  nie zaobserwowałem , działa raczej normalnie.
                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                  Komentarz

                  • Yarek
                    Elegance
                    • 2005
                    • 992

                    Zamieszczone przez Leniwiec
                    BTW z racji że na co dzień jeżdżę te same trasy, to kiedyś sobie poeksperymentowałem i kilka razy przejechałem w trybie manualnym, dynamiczniej przyśpieszając i wyżej kręcąc silnik niż standardowe 1600-2000 obr, przy których DSG sama zmienia biegi.
                    Dziwnym trafem spalanie z takiej jazdy było niższe, niż z automatem. Tylko nie po to kupowałem DSG, by samemu na koniec biegi zmieniać :lol:
                    Moim zdaniem DSG bez dwóch zdań ogranicza spalanie w trasie, ale w mieście już niekoniecznie.
                    Opisywałem już kiedyś podobny test zrobiony na 1.8TSI DSG7 w Warszawie. Spalanie w manualu wyszło wyższe niż w trybie D, chyba około litra/100km.

                    [ Dodano: Czw 29 Lip, 10 15:44 ]
                    Zamieszczone przez theOne
                    W 1.8 tsi podczas lata bardzo szybko wskazówka leci na 90 stopni, olej grzeje się trochę dłużej... 1.4 tsi ma problem z rozgrzewaniem się? Czy tylko zimą jest problem? Jakieś podzielone opinie widzę.
                    Z moich krótkich doświadczeń z 1.4 TSI wynika, że rozgrzewa się w podobnym tempie co 1.8TSI, czyli raczej szybko.
                    . pzdr Jarek
                    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                    Komentarz

                    • theOne
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 177

                      Gdzieś w internecie wyczytałem jakieś narzekania na nagrzewanie się tego silnika, ale to było w budzie Passata, czyli w sumie bez znaczenia Czyli urban legend.
                      Witam

                      Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                      Komentarz

                      • paweł2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1405

                        Zamieszczone przez theOne
                        To będzie błąd ale faktycznie prędzej czy później wywalą 1.8 tsi z VAG-a, moda na downsizing zagościła na dobre i za jakiś czas będą zastępować go silniki 1.4 tsi 160 i 180 hp. Ja im nie ufam
                        Pewnie za jakis czas tak bedzie,tym bardziej ze ma byc w Polo R 1.6tsi 220-230.
                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                        Komentarz

                        • driven22
                          Drive
                          • 2010
                          • 61

                          Nagrzewanie jest fatalne silnika 1.4 TSI w manualu przy temperaturze -15 i więcej. tej zimy gdy zeszły temperatury jeszcze niżej letnie powietrze pojawiło się po ponad 6 km. W cordobie 1.4 po 2 km leciało ciepłe. Nie wiem jak z DSG bo dopiero odbieram na jesieni. A i rzeczywiście potwierdzam że od chyba 40 tygodnia zamiast climatica jest manual... Przy zamawianniu sprawdź co będzie oferowała wersja bo ciągle jakieś pierdułki zmieniają (byłem pewien że w "górę" a tu niestety zonk - zubażają wersje).

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            Zamieszczone przez Yarek
                            Z moich krótkich doświadczeń z 1.4 TSI wynika, że rozgrzewa się w podobnym tempie co 1.8TSI, czyli raczej szybko.
                            no ja mam inne odczucia w porównaniu do drugiego samochodu którym też jeżdżę na co dzień 1.4TSI rozgrzewa się do 90 na ~2x dłuższym odcinku i o ile latem nie jest to tak bardzo istotne (przy spokojnej jeździe) to zimą jest to wyraźnie zauważalne jeśli chodzi o ogrzewanie wnętrza
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              dlaczego CAXA miałby się dłużej nagrzewać, może mi to ktoś wyjaśnić :?: :roll:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • driven22
                                Drive
                                • 2010
                                • 61

                                Nie mam porównania do dieselka - moge porównać do Cordoby, Civica, Astry itp - nagrzewanie przy mrozach trwa bardzo długo. Serwis twierdzi że taka konstrukcja silnika + bardzo dużo cieczy do ogrzania.

                                Komentarz

                                • TomRS
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 151

                                  Witka

                                  jeżdżę 1,4 TSI od ponad roku, czyli zimę mam już za sobą (i to całkiem mroźną ). I powiem tak - jak temperatury spadają poniżej -10, to silnik rozgrzewa sie niemiłosiernie długo. Mnie bardziej interesuje temperatura oleju, generalnie zawsze mam to wskazanie włączone na MFA, i w te mrozy które mieliśmy, to 13 km jazdy miejskiej (około 40 minut) nie wystarczyło, żeby olej osiagnął 80 stopni. W korkach jego temperatura wręcz spadała. W aucie nie marzłem przez pierwszy kwadrans tylko dzięki grzanym fotelom.
                                  Golf VI TSI TwinCharged
                                  powered by fabryka

                                  Komentarz

                                  • loyd
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2342

                                    Maskra - trzeba będzie w zimę climatronika przełączać na ręczne sterowanie co by ciepłe powietrze do kabiny dmuchał odrazu a nie czekał aż się najpier wilnik rogrzeje :shock:

                                    Komentarz

                                    • Jac_ek
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1733

                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      dlaczego CAXA miałby się dłużej nagrzewać, może mi to ktoś wyjaśnić :?: :roll:
                                      ja mówię o tym że w jednym samochodzie po przejechaniu zimą 3km mam już gorace powietrze z nawiewu i ustaloną temp silnika w normalnym położeniu a w 1.4TSI muszę przejechać ~6km (akurat jak dojeżdżam do teściów) to dopiero zaczyna leciec ciepłe powietrze, Może z racji intercollera silnik wolniej się nagrzewa, może inne grubości/materiału użyte do budowy bloku silnika, może chłodnica wydajniejsza -powodów może być wiele

                                      natomiast "zimowe porównanie" jest dla mnie lepszym wyznacznikiem temp.silnika niż wskaźnik temperatury wody w chłodnicy ;-)
                                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        Zamieszczone przez Jac_ek
                                        Może z racji intercollera silnik wolniej się nagrzewa
                                        nie wydaje mi się, dziwne.
                                        BSE po 2 km ma wodę na 90 i gorące powietrze z nawiewu, 1,8 honda tak samo, zakładałem, że jak benzyna to benzyna.
                                        w sumie w dieslu to, że się nie grzeje to dla mnie zaleta - latem
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          dlaczego CAXA miałby się dłużej nagrzewać, może mi to ktoś wyjaśnić :?: :roll:
                                          ja mówię o tym że w jednym samochodzie po przejechaniu zimą 3km mam już gorace powietrze z nawiewu i ustaloną temp silnika w normalnym położeniu a w 1.4TSI muszę przejechać ~6km (akurat jak dojeżdżam do teściów) to dopiero zaczyna leciec ciepłe powietrze, Może z racji intercollera silnik wolniej się nagrzewa, może inne grubości/materiału użyte do budowy bloku silnika, może chłodnica wydajniejsza -powodów może być wiele

                                          natomiast "zimowe porównanie" jest dla mnie lepszym wyznacznikiem temp.silnika niż wskaźnik temperatury wody w chłodnicy ;-)
                                          To my mamy w tych samochodach intercooler ?

                                          Komentarz

                                          • rkb
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2152
                                            • Rapid Spaceback (NH1)
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            Tez jestem saskoczony nagrzewaniem sie 1.6, duzo szybciej niz mialo to miejsce w 1.8T, jak jest cieplo ruszam z parkingu i po minucie juz wskazowka sie wspina na górę

                                            nie bez znaczenia chyba jest tez olej bo teraz mam 0w30 albo 5w30, a to rzadkie jak kupa noworodka
                                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              Zamieszczone przez rkb
                                              Tez jestem saskoczony nagrzewaniem sie 1.6, duzo szybciej niz mialo to miejsce w 1.8T, jak jest cieplo ruszam z parkingu i po minucie juz wskazowka sie wspina na górę
                                              mimo, że efekt pożądany w niektórych sytuacjach, to mimo wszystko niekoniecznie dobrze świadczy -> po prostu dużo ciepła idzie w komin
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • t271828
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 928

                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez rkb
                                                Tez jestem saskoczony nagrzewaniem sie 1.6, duzo szybciej niz mialo to miejsce w 1.8T, jak jest cieplo ruszam z parkingu i po minucie juz wskazowka sie wspina na górę
                                                mimo, że efekt pożądany w niektórych sytuacjach, to mimo wszystko niekoniecznie dobrze świadczy -> po prostu dużo ciepła idzie w komin

                                                Tylko, ze potem ktos kupi 1.4 (niby taki oszczedny) bedzie nim jezdzil odcinki
                                                5 km i spalanie poszybuje. IMO oprocz spalania na trasie/w miescie itd
                                                powinni podawac te same wartosci na 5 km odcinku rozpoczynajac od ZIMNEGO
                                                silnika W temp powiedzmy 0 st.

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  Panowie, no bądźmy poważni, ja wiem, że tak też się używa samochodów i to pewnie nierzadko, ale mimo wszystko, DLA SAMOCHODU, zasilanego dowolnym paliwem i o dowolnej pojemności, odcinki 5km to jest generalnie frik.
                                                  Jak ktos ma zamiar tak uzytkowac auto to po prostu musi się liczyć z tym, że może mu będzie zimno i że będzie miał duże spalanie, cudów nie ma jak na razie.
                                                  Jakoś to wynika z charakterystyki spalinowego silnika i tyle.
                                                  Może iść w prąd? :szeroki_usmiech
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • winni77
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 2183
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez szkoda
                                                    dlaczego CAXA miałby się dłużej nagrzewać, może mi to ktoś wyjaśnić :?: :roll:
                                                    Może dlatego że 1.8 więcej pali w mieście?

                                                    [ Dodano: Pią 30 Lip, 10 09:28 ]
                                                    Zamieszczone przez szkoda
                                                    cudów nie ma jak na razie.
                                                    Są - webasto 8)
                                                    Mój "Batmobil"

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...