Dylemat jaki silnik 1,4 TSI czy 1,8 TSI w wersji Ambiente

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Morgoth
    L&K
    • 2010
    • 1116

    Zamieszczone przez szkoda
    DLA SAMOCHODU, zasilanego dowolnym paliwem i o dowolnej pojemności, odcinki 5km to jest generalnie frik.
    Co jest?

    Zamieszczone przez szkoda
    Może iść w prąd? :szeroki_usmiech
    Obyś nie wykrakał
    Morgoth

    Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
    G.B.Show

    Komentarz

    • t271828
      Elegance
      • 2008
      • 928

      Zamieszczone przez szkoda
      Panowie, no bądźmy poważni, ja wiem, że tak też się używa samochodów i to pewnie nierzadko, ale mimo wszystko, DLA SAMOCHODU, zasilanego dowolnym paliwem i o dowolnej pojemności, odcinki 5km to jest generalnie frik.
      Jak ktos ma zamiar tak uzytkowac auto to po prostu musi się liczyć z tym, że może mu będzie zimno i że będzie miał duże spalanie, cudów nie ma jak na razie.
      Nie chodzi mi o cuda tylko o to, ze ktos wybierajac np 1.4 tsi zamiast wolnossacego 1.6 kieruje sie m.in. nizszym spalaniem a w praktyce spalanie moze byc wyzsze.

      Innymi slowy chodzi mi rzetelna informacje, bo ona jest warunkiem koniecznym dobrego wyboru.

      Komentarz

      • Morgoth
        L&K
        • 2010
        • 1116

        Zamieszczone przez t271828
        Innymi slowy chodzi mi rzetelna informacje, bo ona jest warunkiem koniecznym dobrego wyboru.
        Jak sam widzisz wśród użytkowników silników 1.4 TSI panuje spora rozbieżność co do średniego spalania i to jest chyba najbardziej rzetelna informacja W 1.6 aż takiego rozrzutu nie ma.

        Silniki z turbo spalają proporcjonalnie tyle paliwa, ile się używa turbiny. Cudów nie ma, a nie po to jest turbinka żeby non stop pozostawała w odwodzie

        Jeśli silnik ma max obrotów w zakresie od 1.500 do 4.500 obr, to nic nie stoi na przeszkodzie zmieniać bieg na wyższy przy dowolnych obrotach z tego zakresu. Natomiast spalanie zależy BARDZO od obrotów silnika, to jest oczywista oczywistość, że zacytuję klasyków

        Podsumowując, jeśli ktoś jeździ dynamicznie, wyżej kręci silnik, często przyspiesza i hamuje, wykorzystując wyższy zakres obrotów silnika, to 1.4 TSI nie będzie rozsądną alternatywą dla wolnossącego 1.6. Dla eko-driverów, spokojnych kobitek, działkowców, kapeluszników i innych entuzjastów spokojnej jazdy na niskich obrotach wybór silnika 1.4 TSI będzie miał sens.
        Morgoth

        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
        G.B.Show

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez loyd
          - trzeba będzie w zimę climatronika przełączać na ręczne sterowanie co by ciepłe powietrze do kabiny dmuchał odrazu
          problem tylko skąd je weźmie, jak silnik wolno się nagrzewa. Ale wątek dla mnie ciekawy, bo rozważałem dla żony ("trasy" 10km) 1.4TSI i po doświadczeniach z 1.6AKL, BSE i wieloma innych marek to podobnie jak szkoda też myślałem, że benzyna tak ma. A tu proszę - wolno się nagrzewa. W BSY to mam przynajmniej grzałki na małym obiegu, a do TSI to webasto wstawiać?

          Komentarz

          • mrfazi
            • 2010
            • 3103
            • Superb III (3V3)
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            Zamieszczone przez Morgoth
            Silniki z turbo spalają proporcjonalnie tyle paliwa, ile się używa turbiny. Cudów nie ma, a nie po to jest turbinka żeby non stop pozostawała w odwodzie .
            Jak to już ktoś "tu" napisał: "Turbo żyje Turbo pije"

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              Zamieszczone przez rezon
              Zamieszczone przez loyd
              - trzeba będzie w zimę climatronika przełączać na ręczne sterowanie co by ciepłe powietrze do kabiny dmuchał odrazu
              problem tylko skąd je weźmie, jak silnik wolno się nagrzewa. Ale wątek dla mnie ciekawy, bo rozważałem dla żony ("trasy" 10km) 1.4TSI i po doświadczeniach z 1.6AKL, BSE i wieloma innych marek to podobnie jak szkoda też myślałem, że benzyna tak ma. A tu proszę - wolno się nagrzewa. W BSY to mam przynajmniej grzałki na małym obiegu, a do TSI to webasto wstawiać?
              może tam jak jest dodatkowy obieg na sprężarkę to rzeczywiście z tego powodu tak się grzeje...

              [ Dodano: Pią 30 Lip, 10 14:28 ]
              jaka tam jest pojemność układu chłodzenia?
              w zwykłym 1,4 jest 6,7L
              a w każdym innym silniku 7,7L
              w każdym oprócz 1,4TSI i 1,2TSI dla tych nie mam danych...
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • winni77
                RS
                • 2009
                • 2183
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Proszzzz:
                Załączone pliki
                Mój "Batmobil"

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  Zamieszczone przez winni77
                  Proszzzz:
                  dobre, w ogóle się to nie zgadza z moją instrukcją :szeroki_usmiech :lol:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Marx
                    Elegance
                    • 2009
                    • 865

                    Zamieszczone przez loyd
                    Maskra - trzeba będzie w zimę climatronika przełączać na ręczne sterowanie co by ciepłe powietrze do kabiny dmuchał odrazu a nie czekał aż się najpier wilnik rogrzeje :shock:
                    a to tak sie da?

                    Komentarz

                    • Jaroslav92525
                      Rider
                      • 2009
                      • 358
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez rkb
                      Tez jestem saskoczony nagrzewaniem sie 1.6, duzo szybciej niz mialo to miejsce w 1.8T
                      Potwierdzam - u mnie podobnie: wskazówka temperaturowa "rusza" mniej więcej po 1-1.5 minuty od rozruchu. Nie jest to dla mnie obojętne bo... jeżdżę na LPG :-) (Do tej pory przejechałem 7000 km a auto spaliło 1 bak paliwa.... nie licząc LPG oczywiście :-) Nadmienię iż czas nagrzewania płynu chłodzącego w mojej starej Nexii 1.4 8V był 3-krotnie dłuższy. Dla ścisłości dodam że auto jest garażowane.
                      Pozdrawiam,
                      Jaroslav92525

                      -----------------------
                      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        Zamieszczone przez loyd
                        To my mamy w tych samochodach intercooler ?
                        mamy bo inaczej to by bylo slabo z tym turbo bez IC
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • Leniwiec
                          Rider
                          • 2009
                          • 624
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                          Zamieszczone przez Morgoth
                          Spokojnie nagrzewa się po 10 minutach, a dojazd do pracy zabiera mojej małżonce ok. 1 h.
                          Zamieszczone przez Morgoth
                          Zamieszczone przez theOne
                          1.4 tsi ma problem z rozgrzewaniem się? Czy tylko zimą jest problem? Jakieś podzielone opinie widzę.
                          Auto mam od 2 miesięcy, więc nie wiem jak będzie zimą.
                          Skoro w zimie jeszcze nie jeździłeś, to czemu z góry zakładasz że się mylę :?: Dla zasady :?:
                          Przecież pisałem wyraźnie, że chodzi mi o jazdę miejską w zimie i nagrzewanie silnika w takich warunkach :diabelski_usmiech

                          Zamieszczone przez theOne
                          Gdzieś w internecie wyczytałem jakieś narzekania na nagrzewanie się tego silnika, ale to było w budzie Passata, czyli w sumie bez znaczenia
                          Zamieszczone przez driven22
                          Nagrzewanie jest fatalne silnika 1.4 TSI w manualu przy temperaturze -15 i więcej. tej zimy gdy zeszły temperatury jeszcze niżej letnie powietrze pojawiło się po ponad 6 km.
                          Zamieszczone przez TomRS
                          jeżdżę 1,4 TSI od ponad roku, czyli zimę mam już za sobą (i to całkiem mroźną ). I powiem tak - jak temperatury spadają poniżej -10, to silnik rozgrzewa sie niemiłosiernie długo.
                          O właśnie, a już prawie zwątpiłem w moją pamięć albo że mam jakieś felerne auto :lol:
                          A prawda jest taka, że 1.4 TSI w zimie kiepsko nabiera temperatury. A dlaczego? Za cholerę nie wiem.


                          Zamieszczone przez winni77
                          Zamieszczone przez szkoda
                          cudów nie ma jak na razie.
                          Są - webasto 8)
                          Dokładnie Pomny doświadczeń z wcześniejszym autem zamówiłem Octę z Webasto. I po ostatniej zimie nie wyobrażam sobie jazdy bez tego wynalazku. Jak ktoś chce się turlać tym autem głównie po mieście, to powinien poważnie rozważyć tę opcję.

                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          Zamieszczone przez loyd

                          To my mamy w tych samochodach intercooler ?
                          mamy bo inaczej to by bylo slabo z tym turbo bez IC
                          Tylko że intercooler może być chyba wodny lub powietrzny, jeśli dobrze pamiętam. Powietrzny (chłodnica gdzieś za lub pod zderzakiem daje chyba lepszy efekt) jest w 1.4 TSI 160KM, a w 122KM jest wodny. Ale jak ktoś jest lepiej zorientowany to niech mnie poprawi.
                          Pozdro

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            Zamieszczone przez Leniwiec
                            Tylko że intercooler może być chyba wodny lub powietrzny, jeśli dobrze pamiętam. Powietrzny (chłodnica gdzieś za lub pod zderzakiem daje chyba lepszy efekt) jest w 1.4 TSI 160KM, a w 122KM jest wodny. Ale jak ktoś jest lepiej zorientowany to niech mnie poprawi.
                            wystarczy kliknąć w linka i tam już się otwiera cały opis silnika włącznie
                            Another special feature is that the air-to-liquid
                            intercooler is integrated into the intake manifold.
                            są też rysunki jak i co działa gdzie jest zlokalizowane itp
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • Leniwiec
                              Rider
                              • 2009
                              • 624
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              wystarczy kliknąć w linka i tam już się otwiera cały opis silnika włącznie
                              Wiem, chodziło mi o "wyższość" jednego intercoolera nad drugim - w tym tylko się domyślam :?
                              Pozdro

                              Komentarz

                              • Morgoth
                                L&K
                                • 2010
                                • 1116

                                Zamieszczone przez Leniwiec
                                Skoro w zimie jeszcze nie jeździłeś, to czemu z góry zakładasz że się mylę :?: Dla zasady :?:
                                Przecież pisałem wyraźnie, że chodzi mi o jazdę miejską w zimie i nagrzewanie silnika w takich warunkach :diabelski_usmiech
                                Wyraźnie to może i pisałeś, ale Webasto, a nie samym TSI. Tylko że Webasto zdaje się grzeje wnętrze, a nie silnik. Rozmowa była o nagrzewaniu silnika, zresztą teraz już nie ważne.
                                Morgoth

                                Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                G.B.Show

                                Komentarz

                                • Psycho Dad
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 629

                                  Jeśli masz:
                                  zerowy stan pkt
                                  Jeździsz w górzystym terenie
                                  Masz małżonkę która nie przeżywa cały dzień że jechałeś >180km/h
                                  Robisz odcinki >10 km w mieście
                                  nie stoisz 2h w korku
                                  Akceptujesz spalanie około 8l w trasie i około 11l w mieście (realne normalne bez pałowania i eko)
                                  Masz kawałek prostej koło domu, pracy lub działki
                                  Wyprzedzasz wszystko po horyzont

                                  To polecam 1.8Tsi

                                  Jeśli rajcuje cie jazda eko i widzisz róznice w spalaniu 7,0 a 6,8l
                                  masz 18 pkt.
                                  Masz małżonkę która prosi żeby nie wyprzedzać 3 tirów pod rząd.
                                  Robisz odcinki < 5km
                                  Stoisz w korku 1h
                                  żadko przekraczasz 160km/h

                                  to polecam 1.4 Tsi

                                  a jeśli jest bardziej przepisowo to 1.2Tsi też jest ciekawe.


                                  Co do rozgrzewania ... zawsze lepiej poczekać aż silnik złapie prawie 90C i włączyć mocniej ogrzewanie
                                  1.8Tsi w czasie jazdy bardzo szybko łapie temperaturę.
                                  Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                  Komentarz

                                  • Hep
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 3

                                    Dzieki za odpowiedzi...fajnie sie temat rozwijał...
                                    W ostateczności najprawdopodobniej kupie 1,4TSI Elegance. Na dsg brak funduszy. Wybaczcie jakos nie jestem przekonany ( pewno dlatego, że nie jezdziłem ).
                                    Co do ofert na autko. Delikatne prowadze negocjacje z kolegą Danielem...ceny ma nie do przebicia. Jak zakupie autko pochwale sie wrażeniami...

                                    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
                                    Hep

                                    Komentarz

                                    • voltar
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1107
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      Hep : Na Śląsku masz największą konkurencje dealerów więc sie nie poddawaj i nefocjuj twardo i najlepiej ze wszystkimi


                                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                      Komentarz

                                      • Langusta
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1864
                                        • Seat

                                        Albo jeszcze jest 1.2 TSI + DSG.
                                        Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                                        Komentarz

                                        • Hep
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 3

                                          Oczywiście odwiedzam salony na Śląsku. Bez pośpiechu. Autko chce kupic do Grudnia......tak więc czasu mam jeszcze dużo .

                                          Pozdrawiam
                                          Hep

                                          Komentarz

                                          • voltar
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1107
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            Hep : W takim razie zycze wypsaionej wersji w cenie minta


                                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                            Komentarz

                                            • gebek
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1214

                                              Zamieszczone przez Morgoth
                                              Wyraźnie to może i pisałeś, ale Webasto, a nie samym TSI. Tylko że Webasto zdaje się grzeje wnętrze, a nie silnik. Rozmowa była o nagrzewaniu silnika, zresztą teraz już nie ważne
                                              Webasto,jak kazde ogrzewanie postojowe,moze grzac tylko wnetrze ,lub wnetrze plus
                                              silnik...zalezy to od podlaczenia.
                                              Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                              Nie synku...to diesel PD.

                                              Honda...the power of dreams.
                                              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez gebek
                                                wnetrze plus
                                                silnik...zalezy to od podlaczenia
                                                dokladnie jak u mnie, choc nie zalezy to chyba o podlaczenia, poprostu system bardziej rozbudowany ogrzewa jedno i drugie, te prostsze dzialaja do wnetrza, ale sa tez takie co tylko plyny grzeja.wazne tez zeby mialo pilota.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...