Panowie, no bądźmy poważni, ja wiem, że tak też się używa samochodów i to pewnie nierzadko, ale mimo wszystko, DLA SAMOCHODU, zasilanego dowolnym paliwem i o dowolnej pojemności, odcinki 5km to jest generalnie frik.
Jak ktos ma zamiar tak uzytkowac auto to po prostu musi się liczyć z tym, że może mu będzie zimno i że będzie miał duże spalanie, cudów nie ma jak na razie.
Nie chodzi mi o cuda tylko o to, ze ktos wybierajac np 1.4 tsi zamiast wolnossacego 1.6 kieruje sie m.in. nizszym spalaniem a w praktyce spalanie moze byc wyzsze.
Innymi slowy chodzi mi rzetelna informacje, bo ona jest warunkiem koniecznym dobrego wyboru.
Innymi slowy chodzi mi rzetelna informacje, bo ona jest warunkiem koniecznym dobrego wyboru.
Jak sam widzisz wśród użytkowników silników 1.4 TSI panuje spora rozbieżność co do średniego spalania i to jest chyba najbardziej rzetelna informacja W 1.6 aż takiego rozrzutu nie ma.
Silniki z turbo spalają proporcjonalnie tyle paliwa, ile się używa turbiny. Cudów nie ma, a nie po to jest turbinka żeby non stop pozostawała w odwodzie
Jeśli silnik ma max obrotów w zakresie od 1.500 do 4.500 obr, to nic nie stoi na przeszkodzie zmieniać bieg na wyższy przy dowolnych obrotach z tego zakresu. Natomiast spalanie zależy BARDZO od obrotów silnika, to jest oczywista oczywistość, że zacytuję klasyków
Podsumowując, jeśli ktoś jeździ dynamicznie, wyżej kręci silnik, często przyspiesza i hamuje, wykorzystując wyższy zakres obrotów silnika, to 1.4 TSI nie będzie rozsądną alternatywą dla wolnossącego 1.6. Dla eko-driverów, spokojnych kobitek, działkowców, kapeluszników i innych entuzjastów spokojnej jazdy na niskich obrotach wybór silnika 1.4 TSI będzie miał sens.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
- trzeba będzie w zimę climatronika przełączać na ręczne sterowanie co by ciepłe powietrze do kabiny dmuchał odrazu
problem tylko skąd je weźmie, jak silnik wolno się nagrzewa. Ale wątek dla mnie ciekawy, bo rozważałem dla żony ("trasy" 10km) 1.4TSI i po doświadczeniach z 1.6AKL, BSE i wieloma innych marek to podobnie jak szkoda też myślałem, że benzyna tak ma. A tu proszę - wolno się nagrzewa. W BSY to mam przynajmniej grzałki na małym obiegu, a do TSI to webasto wstawiać?
Silniki z turbo spalają proporcjonalnie tyle paliwa, ile się używa turbiny. Cudów nie ma, a nie po to jest turbinka żeby non stop pozostawała w odwodzie .
Jak to już ktoś "tu" napisał: "Turbo żyje Turbo pije"
- trzeba będzie w zimę climatronika przełączać na ręczne sterowanie co by ciepłe powietrze do kabiny dmuchał odrazu
problem tylko skąd je weźmie, jak silnik wolno się nagrzewa. Ale wątek dla mnie ciekawy, bo rozważałem dla żony ("trasy" 10km) 1.4TSI i po doświadczeniach z 1.6AKL, BSE i wieloma innych marek to podobnie jak szkoda też myślałem, że benzyna tak ma. A tu proszę - wolno się nagrzewa. W BSY to mam przynajmniej grzałki na małym obiegu, a do TSI to webasto wstawiać?
może tam jak jest dodatkowy obieg na sprężarkę to rzeczywiście z tego powodu tak się grzeje...
[ Dodano: Pią 30 Lip, 10 14:28 ]
jaka tam jest pojemność układu chłodzenia?
w zwykłym 1,4 jest 6,7L
a w każdym innym silniku 7,7L
w każdym oprócz 1,4TSI i 1,2TSI dla tych nie mam danych...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Maskra - trzeba będzie w zimę climatronika przełączać na ręczne sterowanie co by ciepłe powietrze do kabiny dmuchał odrazu a nie czekał aż się najpier wilnik rogrzeje :shock:
Tez jestem saskoczony nagrzewaniem sie 1.6, duzo szybciej niz mialo to miejsce w 1.8T
Potwierdzam - u mnie podobnie: wskazówka temperaturowa "rusza" mniej więcej po 1-1.5 minuty od rozruchu. Nie jest to dla mnie obojętne bo... jeżdżę na LPG :-) (Do tej pory przejechałem 7000 km a auto spaliło 1 bak paliwa.... nie licząc LPG oczywiście :-) Nadmienię iż czas nagrzewania płynu chłodzącego w mojej starej Nexii 1.4 8V był 3-krotnie dłuższy. Dla ścisłości dodam że auto jest garażowane.
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Spokojnie nagrzewa się po 10 minutach, a dojazd do pracy zabiera mojej małżonce ok. 1 h.
Zamieszczone przez Morgoth
Zamieszczone przez theOne
1.4 tsi ma problem z rozgrzewaniem się? Czy tylko zimą jest problem? Jakieś podzielone opinie widzę.
Auto mam od 2 miesięcy, więc nie wiem jak będzie zimą.
Skoro w zimie jeszcze nie jeździłeś, to czemu z góry zakładasz że się mylę :?: Dla zasady :?:
Przecież pisałem wyraźnie, że chodzi mi o jazdę miejską w zimie i nagrzewanie silnika w takich warunkach :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez theOne
Gdzieś w internecie wyczytałem jakieś narzekania na nagrzewanie się tego silnika, ale to było w budzie Passata, czyli w sumie bez znaczenia
Zamieszczone przez driven22
Nagrzewanie jest fatalne silnika 1.4 TSI w manualu przy temperaturze -15 i więcej. tej zimy gdy zeszły temperatury jeszcze niżej letnie powietrze pojawiło się po ponad 6 km.
Zamieszczone przez TomRS
jeżdżę 1,4 TSI od ponad roku, czyli zimę mam już za sobą (i to całkiem mroźną ). I powiem tak - jak temperatury spadają poniżej -10, to silnik rozgrzewa sie niemiłosiernie długo.
O właśnie, a już prawie zwątpiłem w moją pamięć albo że mam jakieś felerne auto :lol:
A prawda jest taka, że 1.4 TSI w zimie kiepsko nabiera temperatury. A dlaczego? Za cholerę nie wiem.
Zamieszczone przez winni77
Zamieszczone przez szkoda
cudów nie ma jak na razie.
Są - webasto 8)
Dokładnie Pomny doświadczeń z wcześniejszym autem zamówiłem Octę z Webasto. I po ostatniej zimie nie wyobrażam sobie jazdy bez tego wynalazku. Jak ktoś chce się turlać tym autem głównie po mieście, to powinien poważnie rozważyć tę opcję.
Zamieszczone przez Jac_ek
Zamieszczone przez loyd
To my mamy w tych samochodach intercooler ?
mamy bo inaczej to by bylo slabo z tym turbo bez IC
Tylko że intercooler może być chyba wodny lub powietrzny, jeśli dobrze pamiętam. Powietrzny (chłodnica gdzieś za lub pod zderzakiem daje chyba lepszy efekt) jest w 1.4 TSI 160KM, a w 122KM jest wodny. Ale jak ktoś jest lepiej zorientowany to niech mnie poprawi.
Tylko że intercooler może być chyba wodny lub powietrzny, jeśli dobrze pamiętam. Powietrzny (chłodnica gdzieś za lub pod zderzakiem daje chyba lepszy efekt) jest w 1.4 TSI 160KM, a w 122KM jest wodny. Ale jak ktoś jest lepiej zorientowany to niech mnie poprawi.
wystarczy kliknąć w linka i tam już się otwiera cały opis silnika włącznie
Another special feature is that the air-to-liquid
intercooler is integrated into the intake manifold.
są też rysunki jak i co działa gdzie jest zlokalizowane itp
Skoro w zimie jeszcze nie jeździłeś, to czemu z góry zakładasz że się mylę :?: Dla zasady :?:
Przecież pisałem wyraźnie, że chodzi mi o jazdę miejską w zimie i nagrzewanie silnika w takich warunkach :diabelski_usmiech
Wyraźnie to może i pisałeś, ale Webasto, a nie samym TSI. Tylko że Webasto zdaje się grzeje wnętrze, a nie silnik. Rozmowa była o nagrzewaniu silnika, zresztą teraz już nie ważne.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Jeśli masz:
zerowy stan pkt
Jeździsz w górzystym terenie
Masz małżonkę która nie przeżywa cały dzień że jechałeś >180km/h
Robisz odcinki >10 km w mieście
nie stoisz 2h w korku
Akceptujesz spalanie około 8l w trasie i około 11l w mieście (realne normalne bez pałowania i eko)
Masz kawałek prostej koło domu, pracy lub działki
Wyprzedzasz wszystko po horyzont
To polecam 1.8Tsi
Jeśli rajcuje cie jazda eko i widzisz róznice w spalaniu 7,0 a 6,8l
masz 18 pkt.
Masz małżonkę która prosi żeby nie wyprzedzać 3 tirów pod rząd.
Robisz odcinki < 5km
Stoisz w korku 1h
żadko przekraczasz 160km/h
to polecam 1.4 Tsi
a jeśli jest bardziej przepisowo to 1.2Tsi też jest ciekawe.
Co do rozgrzewania ... zawsze lepiej poczekać aż silnik złapie prawie 90C i włączyć mocniej ogrzewanie
1.8Tsi w czasie jazdy bardzo szybko łapie temperaturę.
Dzieki za odpowiedzi...fajnie sie temat rozwijał...
W ostateczności najprawdopodobniej kupie 1,4TSI Elegance. Na dsg brak funduszy. Wybaczcie jakos nie jestem przekonany ( pewno dlatego, że nie jezdziłem ).
Co do ofert na autko. Delikatne prowadze negocjacje z kolegą Danielem...ceny ma nie do przebicia. Jak zakupie autko pochwale sie wrażeniami...
Wyraźnie to może i pisałeś, ale Webasto, a nie samym TSI. Tylko że Webasto zdaje się grzeje wnętrze, a nie silnik. Rozmowa była o nagrzewaniu silnika, zresztą teraz już nie ważne
Webasto,jak kazde ogrzewanie postojowe,moze grzac tylko wnetrze ,lub wnetrze plus
silnik...zalezy to od podlaczenia.
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
dokladnie jak u mnie, choc nie zalezy to chyba o podlaczenia, poprostu system bardziej rozbudowany ogrzewa jedno i drugie, te prostsze dzialaja do wnetrza, ale sa tez takie co tylko plyny grzeja.wazne tez zeby mialo pilota.
Komentarz