Zamieszczone przez idas
[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Zamieszczone przez eaglemirekTrudno wyczuć z czego wynikają, ale te typy chyba tak mają (patrząc na inne TSI). Ali mówił że można to prawdopodobnie wyrównać :!: Ja tam takiego czucia odnośnie falowania nie mam ale też nie starałem się wczuwać :diabelski_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TichyMyślicie, że po dotarciu te charakterystyki się wyrównają?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
mi u rogala powiedzieli że wraz z przebiegiem linie się mogą wygładzić i można podjechać przy ~50k km na sprawdzenie - oczywiście o wyprostowaniu nikt nie mówi.
[ Dodano: Pią 06 Maj, 11 15:23 ]
Zamieszczone przez zbigniew147zastanawiam się co z tego czy ma 90 czy 120 stopni.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ek[ Dodano: Pią 06 Maj, 11 15:23 ]
Zamieszczone przez zbigniew147zastanawiam się co z tego czy ma 90 czy 120 stopni.
Mozna jechać przez 15 minut pod górę z pełnym obciążeniem w wysokiem temp. zewnetrznej i nic się nie stanie a silnik na żyletki nie pójdzie.
Komentarz
-
-
Ale ja miałem na myśli temper. oleju a nie płynu :P Wiem że wskaźnik temp. cieczy ma pewne (niedokładności :szeroki_usmiech ) aby nie denerwować kierowcy ale gdy temp oleju mam np 110 to cieczy dalej 90 (przynajmniej na wskaźniku)ale myślę że aż takich błędów nie robi. To tak samo jak w drugą stronę ciecz już około 90 a olej nawet 50 nie ma :!:
Komentarz
-
-
Witam wszystkich.
Z uwagi na to, że przymierzam się na poważnie do zakupu Octavii 02FL combi z silnikiem 1,4 TSI, odbyłem dzisiaj próbną jazdę taką Skodą (niestety - sedanem, gdyż combi nie było dostępne), przejeżdżając ok. 35 km (1/3 miasto, reszta trasa). Wrażenia bardzo pozytywne - silnik pracuje cicho, jest dosyć dynamiczny (nie wgniata w fotel przy przyśpieszaniu, ale przyśpiesza równo, lekko i nie ma większych obaw, czy zdąży się wyprzedzić ciężarówkę unikając pocałunku z nadjeżdżającym z naprzeciwka); wyciszenie kabiny przyzwoite, choć (moim zdaniem) trochę za bardzo słychać szum opon; wskazania kompa odnośnie zużycia paliwa - zaskakująco pozytywne, jak na benzyniaka; pozytywnie zaskoczony zostałem też informacją, że silnik posiada system wychładzania turbiny; skrzynia 6-biegowa (bajka), gdyż inne auta, których zakup rozpatrywałem, posiadały w benzynie 5-biegową skrzynię (poza Golfem Variant). Co do nadwozia - nie muszę chyba pisać, że funkcjonalne i ma w sobie "to coś" :-) Utwierdziłem się w wyborze - zajefajne auto i zajefajny silnik. Jedynie zawieszenie twardawe, ale porównuję z posiadanym francuskim dieselem (a te słyną z "miękkiego komfortu). Pozdrawiam i dziękuję za wypowiedzi na forum, gdyż to właśnie dzięki Waszym opiniom wybrałem ten silnik.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
zbigniew147, olej w różnych temperaturach ma różną lepkość, przegrzewanie oleju - a co za tym idzie silnika skutkuje jego uszkodzeniem - nie wiem jaki zakres temperatury pracy ma 1.4TSI, ale jeśli rośnie w okolicach 120st i więcej to jest na pewno coś nie tak. Nie wiem czy producent przewidział w ogóle jazdę z temp powyżej 120 st C, dlatego napisałem długotrwała jazda ;-), ale może to być też minuta - kwestia ile wytrzymają podzespoły jest raczej nie mierzalna poza laboratorium i testem w stylu odłączamy chłodzenie i patrzymy co się dzieje
eaglemirek, układ chłodzenia jak wiadomo, odbiera ciepło od silnika, nie wiem jaka jest jego sprawność, ale na pewno będzie ciut chłodniejszy niż temp. oleju/silnika, poza tym ma też bezwładność, która też może wpływać na chwilowe różnice w temperaturach wody i oleju- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Dzisiaj. temp zewnętrzna około 16 st. Prędkość 90 tempomat temp oleju 92 st. A-4 140km/h 6 bieg temp oleju 97 st. A-1 lekkie wietrzenie turbinki 190 km/g 5 bieg około 10 kilometrów (na tempomacie) temp oleju 109 st. Musiałem zwolnić bo doszedłem panów ze srebrnej kijanki (wiadomo jakich) no a potem już miałem zjazd na Rybnik. Myślę jednak gdyby zwiększyć prędkość czas oraz temp zewnętrzną to i temp oleju byłaby znacznie większa. Oczywiście temp cieczy we wszystkich przypadkach idealnie pionowo na kresce :!:
Może ktoś jeszcze potestuje :!: Bo myślę że zwiększone opory z racji zwiększonego rozmiaru opon (225) mają chyba niewielki wpływ.
Komentarz
-
-
Jac_ek
Rozumiem że zbyt wysoka temperatura oleju silnikowi nie służy, ale tez nie ma co dramatyzować.
Podejżewam, że temperatura oleju jest mierzona w misce olejowej gdzie jest napewno sporo niższa w porównaniu ze swożniami tłoków czy łożysk turbiny. Tak więc chyba nie ma co dramatyzować jak się ma 100, 110 czy 120 stopni.
Ciekaw jestem co pokazuje włochom, chorwatom czy hiszpanom mieszkającym w górach i poruszajacym się w upalne lato taki czujnik. Domyślam się że oni maja non stop 110 czy nawet 120 stopni i jakos żyją.
pozdrawiam i zapraszam na zimne piwko (oczywiście bezalkoholowe :wink: do Sz-na)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147Ciekaw jestem co pokazuje włochom, chorwatom czy hiszpanom mieszkającym w górach i poruszajacym się w upalne lato taki czujnik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomba7Zamieszczone przez zbigniew147Ciekaw jestem co pokazuje włochom, chorwatom czy hiszpanom mieszkającym w górach i poruszajacym się w upalne lato taki czujnik.
Zgadzam się w 100%. Trzy tygodnie w Turcji Toledo 95 rok, silnik 1.6 75km - zrobiliśmy razem 8500km, temperatury jakie tam panują w sierpniu, to trochę więcej, niż Chorwacja, czy Włochy. Przy podjazdach oczywiście temp. trochę rosła ponad 90 stopni (płynu chłodniczego), ale już przy zjazdach, czy jeździe na prostej nie było żadnych problemów. Olej to shell helix 10w40. Zresztą w Turcji jeździ sporo starych fiatów sprzed 20 lat, czy starszych i jakoś sobie radzą. Także myślę, że postęp idzie do przodu i naprawdę nie ma czym się martwić odnośnie jazdy po Polsce i gdziekolwiek indziej po świecie naszymi Szkodnikami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Carolcoakże myślę, że postęp idzie do przodu i naprawdę nie ma czym się martwić odnośnie jazdy po Polsce i gdziekolwiek indziej po świecie naszymi Szkodnikami
8Z5 MKU Not hot country,
ciekawe jaka jest różnica jeśli auto jest na "gorący" rynek?
Komentarz
-
-
z gorącego rynku, może mieć np większą miskę olejową dodatkowo np z radiatorem zewnętrznym tak się robi szykując np samochody terenowe na wyprawy w cieplejsze zakątki świata- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
Komentarz