[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    Morgoth, Zwyczajna jazda to gdzie Panda 1.3MJ w miescie lyka mi 6l, a w trasie do 140 5,5l 8)
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      Mnie mój TSi zaskoczył :shock:
      Wczoraj latałem nim po Białymstoku i Mazurach... 700km i rezerwa się nie zapaliła :shock: jazda... dosyć dynamiczna po mega kretych drogach
      Odnoszę wrażenie że do 140km/h on nic nie pali :lol:
      Wpadam na autobahn.... i Range 380km :roll:

      Pozdro
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz

      • zbigniew147
        Rider
        • 2008
        • 482

        Zamieszczone przez Tymon
        Odnoszę wrażenie że do 140km/h on nic nie pali :lol:
        Wpadam na autobahn.... i Range 380km :roll:
        Pozdro
        No mam podobne spostrzeżenia z mojej furki

        Komentarz

        • Tichy
          Rider
          • 2010
          • 544

          Mnie natomiast jak narazie spalanie zaskoczyło bardzo pozytywnie. 9-10 w mieście i 5-6 na trasie (rekord 5.4).

          Komentarz

          • T/J
            Drive
            • 2006
            • 87

            Wszyscy piszą, że silniki TSI dużo palą gdy jadą dynamicznie /czytaj z prędkością znacznie przekraczającą dopuszczalną /
            Nachodzi mnie taka refleksja czy nie jest to celowa polityka unijna, działanie producentów samochodów .Tak konstruować silniki aby przy tzw. emeryckiej jeździe / zgodnej z przepisami/ zużycie paliwa było niskie zbliżone do katalogowego.
            W ten sposób można skłonić użytkowników przez kieszeń do ograniczania prędkości jazdy. Jak się porówna koszty to jazda dynamiczna sporo kosztuje i wielu się zastanowi czy warto.

            Komentarz

            • Tichy
              Rider
              • 2010
              • 544

              Żadna polityka IMO, tylko turbina Jak w piecu - powietrze i drewno, dopompujesz powietrza musisz dorzucić drewna, żeby się ładnie paliło

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                A ile pali wolnossąca benzyna jak sie nia pędzi 4000rpm?
                napewno nie mniej niż TSI.

                Komentarz

                • Morgoth
                  L&K
                  • 2010
                  • 1116

                  Zamieszczone przez zbigniew147
                  A ile pali wolnossąca benzyna jak sie nia pędzi 4000rpm?
                  napewno nie mniej niż TSI.
                  Ale jaka wolnossąca benzyna? :lol:
                  O tej samej pojemności, mocy, masie?

                  Powiem tak :

                  Kiedyś miałem Toyotę Corollę 1.4 97 KM (E12), chodziła jak złoto, porównywalnie z niemieckimi kompaktami o pojemności 1.6 lub nawet Vectrą 1.8 113 KM (cięższa buda). Spalanie Corolli było porównywalne z obecną Octą 1.4 TSI, ale komfort jazdy (dynamika przyspieszeń na trasie, start spod świateł, wycie silnika) jest nie do porównania. Oczywiście turbinka rulez.

                  Potem miałem Toyotę Avensis 2.0 147 KM (T25, kombi = trochę ciężki), na papierze czas 0 do 100 km/h niemal identyczny jak w Octavii, komfort jazdy na trasie porównywalny (przy czym TSI o wiele lepiej przyspiesza przy wysokich prędkościach), więc 1.4 z turbo po downsizingu porównywałbym z wolnossącym 2.0.
                  A spalanie w Skodzie zdecydowanie niższe niż w Avenku.
                  Morgoth

                  Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                  G.B.Show

                  Komentarz

                  • zbigniew147
                    Rider
                    • 2008
                    • 482

                    Zamieszczone przez Morgoth
                    Potem miałem Toyotę Avensis 2.0 147 KM (T25, kombi = trochę ciężki), na papierze czas 0 do 100 km/h niemal identyczny jak w Octavii, komfort jazdy na trasie porównywalny (przy czym TSI o wiele lepiej przyspiesza przy wysokich prędkościach), więc 1.4 z turbo po downsizingu porównywałbym z wolnossącym 2.0.
                    A spalanie w Skodzie zdecydowanie niższe niż w Avenku.
                    No i to jest cała kwintesencja problemu

                    Komentarz

                    • Tichy
                      Rider
                      • 2010
                      • 544

                      Też się z tym zgadzam - porównywalny dynamiką do 1.4TSI silnik wolnossący to 2.0. Przy czym 1.4TSI wygrywa charakterystyką momentu i spalaniem a pozostaje w tyle jeśli chodzi o (potencjalną) awaryjność.

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        Zamieszczone przez Tichy
                        a pozostaje w tyle jeśli chodzi o (potencjalną) awaryjność.
                        A skąd wnioski, że potencjalnie awaryjny, znam wiele wolnossaków które są awaryjne

                        Komentarz

                        • Morgoth
                          L&K
                          • 2010
                          • 1116

                          Zamieszczone przez misiul
                          A skąd wnioski, że potencjalnie awaryjny
                          Pewnie stąd, że turbinka jest kolejnym elementem, który może się zepsuć :szeroki_usmiech

                          Nie ma co demonizować, wszystko się może zepsuć z wielu przyczyn, od pecha, przez niedoróbki, a już najprędzej przez niewłaściwą obsługę

                          IMHO nie jest problemem awaryjność TSI, tylko jak szybko i na ile dobrze serwis (pomijam ASO, czy nie) będzie w stanie sobie z tym poradzić. I za ile kaski :diabelski_usmiech
                          Morgoth

                          Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                          G.B.Show

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez misiul
                            Zamieszczone przez Tichy
                            a pozostaje w tyle jeśli chodzi o (potencjalną) awaryjność.
                            A skąd wnioski, że potencjalnie awaryjny, znam wiele wolnossaków które są awaryjne
                            Bo ma więcej części, które mogą się zepsuć
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              Zamieszczone przez _tm_
                              Zamieszczone przez misiul
                              Zamieszczone przez Tichy
                              a pozostaje w tyle jeśli chodzi o (potencjalną) awaryjność.
                              A skąd wnioski, że potencjalnie awaryjny, znam wiele wolnossaków które są awaryjne
                              Bo ma więcej części, które mogą się zepsuć
                              Liczyłeś ??

                              Komentarz

                              • Tichy
                                Rider
                                • 2010
                                • 544

                                Zamieszczone przez misiul
                                Zamieszczone przez Tichy
                                a pozostaje w tyle jeśli chodzi o (potencjalną) awaryjność.
                                A skąd wnioski, że potencjalnie awaryjny, znam wiele wolnossaków które są awaryjne
                                Potencjalnie, bo ma skomplikowany mechanizm wtrysku bezpośredniego, turbinę z płaszczem wodnym całe kopy czujników i jest stosunkowo młodym i innowacyjnym "wynalazkiem".

                                Osobiście mam jednak nadzieję, że awaryjność pozostanie tylko potencjalna

                                Komentarz

                                • Morgoth
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1116

                                  Zamieszczone przez Tichy
                                  ...i jest stosunkowo młodym i innowacyjnym "wynalazkiem".
                                  Nowym? :shock: Względem czego? Porównujesz chyba do przeciętnego wieku aut w Polsce, czyli techniki ponad 10-letniej
                                  Morgoth

                                  Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                  G.B.Show

                                  Komentarz

                                  • misiul
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 521

                                    Dla mnie to bez sensu - piszmy o faktach, a nie o potencjalnie potencjalnej awaryjności.

                                    Obecnie silnik 1.4 TSI z doniesień o których czytałem oprócz problemów z softem nie zanotował zwiększonej awaryjności.

                                    Jak wchodziło 1.9 TDI PD też miał się rozlecieć po 100 tyś. km.

                                    Fakty, tylko fakty lub dział hydepark

                                    Komentarz

                                    • szybcior
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 22

                                      Przebieg: 5100km
                                      Witam,
                                      może mój przebieg i doświadczenia z tym silnikiem nie są jeszcze zbyt duże, ale jeździłem wieloma samochodami z silnikami benzynowymi(1.4; 1.6; 2.0; 1.8T :-) ) i diesla (1.9; 2.0 - 140KM i 170KM :diabelski_usmiech ) z turbinami i bez i moim zdaniem to bardzo dobry silnik dla prawiekażdego. Jak na tak małą pojemność daje dużo frajdy z jazdy w mieście i na krętych drogach. Elastyczność pozwala czuć się pewnie za kierownicą, a wizyty na stacjach benzynowych nie przyprawiają o ból głowy ;-)
                                      Jeżeli ktoś nie robi przebiegów rzędu 30 000km rocznie i więcej, raczej nie ma się co zastanawiać na dieslem (który daje większą frajdę z jazdy ze względy na większy moment obrotowy), bo różnica w cenie bardzo długo nam się nie zwróci.
                                      Oczywiście nie możemy tego silnika porównywać do maszyn, które mają ponad 150KM i ponad 300Nm, bo po prostu nie ma porównania. Ale do codziennej jazdy jest po prostu rewelacyjny.
                                      Mam osobiście nadzieję, że będzie również niezawodny (jak na razie....odpukać).
                                      Życie jest za krótkie żeby jeździć powoli...

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776

                                        szybcior, bardzo dobrze opisałeś :!:
                                        ja również przelatałem mnóstwo silników i mam pewne porównanie

                                        1.4TSI to bardzo dobry silnik dla O2FL

                                        jak trzeba przypierdolić to jest czym

                                        tylko trzeba umieć
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • paweł2
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1405

                                          Zamieszczone przez LUKI
                                          szybcior, bardzo dobrze opisałeś :!:
                                          ja również przelatałem mnóstwo silników i mam pewne porównanie

                                          1.4TSI to bardzo dobry silnik dla O2FL

                                          jak trzeba przypierdolić to jest czym

                                          tylko trzeba umieć
                                          W 100% sie zgadzam
                                          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                          Komentarz

                                          • misiul
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 521

                                            Popieram, dla mnie subiektywnie fajnie odjeżdża na dwójce i czwórce, trójka jakaś taka bez wyrazu, choć na pewno mocniejsza od czwórki

                                            Bezcenna mina wójka, który kpi że 1.4 to do corsy najwyżej jak się go zabierze na przejażdżkę. PS. Nie dawajcie się przejechać wójkowi sami woźcie!

                                            Przebieg niecałe 5 tys. km

                                            Komentarz

                                            • szybcior
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 22

                                              Zamieszczone przez misiul
                                              Bezcenna mina wójka, który kpi że 1.4 to do corsy najwyżej jak się go zabierze na przejażdżkę. PS. Nie dawajcie się przejechać wójkowi sami woźcie!
                                              Zgadzam się z kolega w całej rozciągłości ;-)
                                              Mój Tata gdy jechał ze mną na trasie, to trochę przecierał oczy ze zdumienia jak braliśmy inne samochody... i powatażał "...JA TEŻ CHCĘ TAKI!!!"

                                              Na prawdę nie ma się czego wstydzić jeżdżąc O2FL z tym silnikiem.

                                              Zawsze uważałem, że lepiej żeby auto dobrze jeżdziło, niż wyglądało, że dobrze jeździ :szeroki_usmiech
                                              Życie jest za krótkie żeby jeździć powoli...

                                              Komentarz

                                              • słoń
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 777

                                                to jest najlepszy silnik do Octy na polskie drogi.gdybym mieszkał po drugiej stronie Odry na 100% brałbym 1,8TSI

                                                Komentarz

                                                • edgeofsanity
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 9

                                                  No ja wziąłem 1.8 TSI i po tej stronie Odry ...
                                                  Mam nadzieję, że jednak będę miał chociaż czasem gdzie pojeździć. Ale o 1.4 TSI, którego testowałem dwukrotnie nie powiem złego słowa. Po prostu chciałem więcej koni bo się przesiadam z 1.9 CDTI 150KM. Podstawowa rzecz do skonczyc z klekotem i halasie w srodku.

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    edgeofsanity, ale jak mialeś cdti 150hp to tsi 160hp również szału nie robi

                                                    sorki za OT

                                                    btw
                                                    1.4TSI trzeba umieć jeździć, bo on naprawdę zapiedala jak trzeba
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...