Zamieszczone przez kabanos13
[O1] swap hamulców RS
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez owenZamieszczone przez cesU Siebie aktualnie mam oryginalne heble 01RS i są strasznie słabe parę odcinków szybkich zakrętów mocnego hamowania i niestety hebel wymięka, wiec wg mnie jeśli ktoś na prawdę jest wymagający 4 tłoczkowe brembo pod 312 i wtedy można szaleć teoretycznie ciężko jest je zmęczyć.
Właśnie na tą wiosnę zmieniam hamulce na brembo i powinno być o niebo lepiej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez owenbędzie to pasowało do mojej octavi?
http://moto.allegro.pl/za...1487882633.htmlZbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez firmekCzy to oznacza ze do mojego 1.6 na przod moge zamiast tarcz 256 wrzocic 281 z odpowiednimi klockami bez zadnych zmian?
Ale osobiscie twierdze ze FSIII to nieudana konstrukcja do tak ciezkiego auta jak O1.
Komentarz
-
-
Odkopię temat.
Noszę się z zamiarem zmiany hamulców na tarczę 288 mm. Od jakich samochodów pasują zwrotnice (golf, toledo ...) i do jakich silników były montowane takie hamulce? Chodzi mi dokładnie o zwrotnice, żeby nie kupić jakiegoś bubla, który nie będzie pasował. Ile trzeba dać za kpl zwrotnica, osłona tarczy, jarzmo, zacisk? Czy cena około 400 zł to dużo/mało. Czy za tyle można kupić coś w dobrym stanie? Czy po zakupie wymieniać od razu łożysko w piaście, jeśli jest wszystko na wierzchu?
Komentarz
-
-
Klocki pod 288 i 312 są takie same.
Faktycznie jak już zmieniać to lepiej na 312 koszty nie wiele większe.
288/312 były montowane we wszystkim co było na płycie podłogowej golf/a3 czyli: leon/toledo, a3, golf iv, bora, beattle, TT i oczywiście octavia. Jarzma pasują też od passata, a6 i polo gti muszą mieć wybity numer 451 (pod tarcze 312mm)
Komentarz
-
-
owen, ccLot, wg mnie jest sens zmieniać, bo inne zaciski (lepsze od FSIII). Do tego zestawu przychodzi grubsza tarcza(25 mm zamiast 22 mm) więc pojemność cieplna inna i o przegrzanie trudniej.
Sev, też tak myślę. Odpowiedni płyn już jest, a nad tarczami i klockami to się zastanowimy.
Zakupiony kpl hebelków z zaciskami ATE na tarczę 288 mm, więc jak mi nie wystarczy, to do swapa na 312 mm będę potrzebował tylko jarzm, no i innych kół zimowych :diabelski_usmiech
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Maicroft, pojemność cieplna jest większa jednak przy 288 i krętym torze, pierwsze co się przegrzeje to płyn hamulcowy.
Do codziennej jazdy a nie wyczynowej 288 uważam że w zupełności wystarczy. Ale to jest moje zdanie i nikogo nie przekonuję do niego. 312 fajna sprawa ale z 15" na zimę możemy się pożegnać. Z resztą w normalnych warunkach eksploatacyjnych kpl opon wymieniamy co 2-3 lata mniej więcej więc nie jest to coś strasznego. Co innego gdy kpl slicków czy temu podobnych opon trzeba zmieniać co pół roku
Komentarz
-
-
No też właśnie, każdemu wedle potrzeb.
Teraz tak na drobny pomyślunek. Dlaczego wersja 1.8T 150KM ma hamulec 288 i tył 232 a 180KM 312 i 256? Skoro oba czy to liftback RS czy kombi L&K (ta może być nawet kilka kg cięższa od RS) będą ważyć prawie tyle samo i oba rozpędzą się góra do 220-230km/h max. ? :wink:
Moment hamujący na tarczy 312 jest o około 7-8% większy niż na 288. Prawdziwa i wyraźna poprawa skuteczności hamowania bedzie przy kompletny swapie z 288/232 na 312/256.
Nie neguję 312tek na codzień. Mając już koła 16" (seria np w mojej wersji Rider), zwrotnice +kpl zacisków i jarzm pod 288 swap na 312 to kwestia raptem jarzm i samych tarcz hamulcowych jednak dostępność kompletów pod 288 jest dużo większa niż pod 312 a ceny 312tek sa po prostu chore.
Do nowego projektu Fabii zostałem jednak przy 288 z uwagi na większą dostępność slicków w 15". 16 znikają z rynku a 17 są za wysokie i bez cięcia nadkoli do WRC style się nie obejdzie.
No ale to juz poza tematem O1 i hebli 312.
Komentarz
-
Komentarz