[O1] swap hamulców RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dariuspolo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1168

    #26
    Zamieszczone przez kabanos13
    Przymierzam się do założenia zestawu ATE na przód jak wyżej, co wiąże się też z wymianą zacisków. Na tył tylko tarcze i klocki ATE. Czy jest potrzeba przy takim zestawie jeszcze dodatkowo ingerować w tył?
    ...potrzebujesz jarzma z oski, zaciski, klocki hamulcowe, oslony tarcz i tarcze.
    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
    Zuzycie paliwa

    Komentarz

    • Sev
      L&K
      • 2007
      • 1295

      #27
      dariuspolo, to aż tak zaciski tylne "wyłażą poza nawias"? Musimy kiedyś to sprawdzić.
      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

      Komentarz

      • ces
        Ambiente
        • 2010
        • 112

        #28
        Zamieszczone przez owen
        Zamieszczone przez ces
        U Siebie aktualnie mam oryginalne heble 01RS i są strasznie słabe parę odcinków szybkich zakrętów mocnego hamowania i niestety hebel wymięka, wiec wg mnie jeśli ktoś na prawdę jest wymagający 4 tłoczkowe brembo pod 312 i wtedy można szaleć teoretycznie ciężko jest je zmęczyć.

        Właśnie na tą wiosnę zmieniam hamulce na brembo i powinno być o niebo lepiej.
        sprzedajesz te z RS-a?
        tak będę na pewno sprzedawał przód

        Komentarz

        • owen
          Rider
          • 2010
          • 482

          #29
          jaka cena byłbym zainteresowany :roll:
          będzie to pasowało do mojej octavi?
          MOCY PRZYBYWAJ

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #30
            Zamieszczone przez owen
            będzie to pasowało do mojej octavi?
            http://moto.allegro.pl/za...1487882633.html
            Nie będzie.Do O2 owszem.
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • firmek
              Rider
              • 2008
              • 477

              #31
              Tony065, sorki za podpinanie sie pod temat. Mam tylko jedno krotie pytanie:
              ...wszystkie seryjne zaciski w O1 sa jednotloczkowe, roznia sie konstrukcja:
              FSIII (254mm i 280mm),
              Czy to oznacza ze do mojego 1.6 na przod moge zamiast tarcz 256 wrzocic 281 z odpowiednimi klockami bez zadnych zmian?

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #32
                Zamieszczone przez firmek
                Czy to oznacza ze do mojego 1.6 na przod moge zamiast tarcz 256 wrzocic 281 z odpowiednimi klockami bez zadnych zmian?
                ...nie, w FSIII jarzma sa stala czescia zwrotnicy i wystepuja w dwoch wariantach, z mniejszym jarzmem do tarcz 256mm i z wiekszym do 280mm. Zeby zrobic zmiane potrzebowal bys nabyc tarcze klocki i zwrotnice z auta nz 280mm.
                Ale osobiscie twierdze ze FSIII to nieudana konstrukcja do tak ciezkiego auta jak O1.
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • firmek
                  Rider
                  • 2008
                  • 477

                  #33
                  Dariuspolo, dzieki za odpowiedz!
                  Zamieszczone przez dariuspolo
                  Ale osobiscie twierdze ze FSIII to nieudana konstrukcja do tak ciezkiego auta jak O1.
                  Do tego z tylu bebny i trudno powiedziec zeby to dobrze hamowalo

                  Komentarz

                  • Sev
                    L&K
                    • 2007
                    • 1295

                    #34
                    FSIII w fabii tez nie były rewelacyjne ale łatwo można było zrobić moda na tarcze z tyłu.
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz

                    • kabanos
                      RS
                      • 2011
                      • 4544
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #35
                      Odkopię temat.
                      Noszę się z zamiarem zmiany hamulców na tarczę 288 mm. Od jakich samochodów pasują zwrotnice (golf, toledo ...) i do jakich silników były montowane takie hamulce? Chodzi mi dokładnie o zwrotnice, żeby nie kupić jakiegoś bubla, który nie będzie pasował. Ile trzeba dać za kpl zwrotnica, osłona tarczy, jarzmo, zacisk? Czy cena około 400 zł to dużo/mało. Czy za tyle można kupić coś w dobrym stanie? Czy po zakupie wymieniać od razu łożysko w piaście, jeśli jest wszystko na wierzchu?

                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                      Komentarz

                      • ccLot
                        Rider
                        • 2009
                        • 334

                        #36
                        A kolega jest pewny, że nie ma 288 :?:
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez ccLot
                          A kolega jest pewny, że nie ma 288 :?:
                          Jestem pewien, bo już zgłębiłem temat. U mnie siedzą tarcze 280 mm/ FS III. Dlatego chcę zmienić.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • owen
                            Rider
                            • 2010
                            • 482

                            #38
                            nie widzę sensu zmieniać na 288,chyba ze felga ma pozostać 15 cali?,jak nie to na 312 zacisk jest ten sam tylko inne jarzmo no i tarcza większa co do klocków to nie mam 100% pewności ale ja swoje wymieniłem pod tarcze 312
                            MOCY PRZYBYWAJ

                            Komentarz

                            • ccLot
                              Rider
                              • 2009
                              • 334

                              #39
                              Klocki pod 288 i 312 są takie same.
                              Faktycznie jak już zmieniać to lepiej na 312 koszty nie wiele większe.
                              288/312 były montowane we wszystkim co było na płycie podłogowej golf/a3 czyli: leon/toledo, a3, golf iv, bora, beattle, TT i oczywiście octavia. Jarzma pasują też od passata, a6 i polo gti muszą mieć wybity numer 451 (pod tarcze 312mm)
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                              Komentarz

                              • Sev
                                L&K
                                • 2007
                                • 1295

                                #40
                                288 + dobry klocek + płyn min. DOT5.1 i spokojnie starcza do zblokowania slicków więc na te 312 nie a się co tak napalać
                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                Komentarz

                                • kabanos
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 4544
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #41
                                  owen, ccLot, wg mnie jest sens zmieniać, bo inne zaciski (lepsze od FSIII). Do tego zestawu przychodzi grubsza tarcza(25 mm zamiast 22 mm) więc pojemność cieplna inna i o przegrzanie trudniej.
                                  Sev, też tak myślę. Odpowiedni płyn już jest, a nad tarczami i klockami to się zastanowimy.
                                  Zakupiony kpl hebelków z zaciskami ATE na tarczę 288 mm, więc jak mi nie wystarczy, to do swapa na 312 mm będę potrzebował tylko jarzm, no i innych kół zimowych :diabelski_usmiech
                                  Dzięki za odpowiedzi.
                                  Pozdrawiam.

                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                  Komentarz

                                  • ziutsane
                                    RS
                                    • 2007
                                    • 2376

                                    #42
                                    gdzie się zaopatrujecie w jarzma 312 ?
                                    Znalazłem na necie jakieś ale cena trochę zaporowa :/
                                    Radio: C90r+XDP210EQ
                                    Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                    Wzm:XES M1+FP 1.800
                                    Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      Sev, Pojemnosc cieplna jednak jest wieksza przy 312mm ??

                                      Co za roznica jak wklada sie wszystko nowe. Roznica w cenie miedzy 288 a 312 nie jest taka kosmiczna.

                                      Ja tam lubilem moje 312mm te 6 lat temu :twisted:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Sev
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1295

                                        #44
                                        Maicroft, pojemność cieplna jest większa jednak przy 288 i krętym torze, pierwsze co się przegrzeje to płyn hamulcowy.
                                        Do codziennej jazdy a nie wyczynowej 288 uważam że w zupełności wystarczy. Ale to jest moje zdanie i nikogo nie przekonuję do niego. 312 fajna sprawa ale z 15" na zimę możemy się pożegnać. Z resztą w normalnych warunkach eksploatacyjnych kpl opon wymieniamy co 2-3 lata mniej więcej więc nie jest to coś strasznego. Co innego gdy kpl slicków czy temu podobnych opon trzeba zmieniać co pół roku
                                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          Sev, Nie kazdy jezdzi po torze, sa tez tacy ktorzy chca miec hamulec ktory pozwala bezpiecznie zwolnic z 160 do 90 standart naszych drog :diabelski_usmiech
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • kabanos
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 4544
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Sev, Nie kazdy jezdzi po torze, sa tez tacy ktorzy chca miec hamulec ktory pozwala bezpiecznie zwolnic z 160 do 90 standart naszych drog :diabelski_usmiech
                                            Do tego to chyba 288 wystarczy :?:

                                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #47
                                              Do tego i 256 wystarczy - prawda
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • kabanos
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 4544
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Do tego i 256 wystarczy - prawda
                                                W tą stronę nie idę :diabelski_usmiech
                                                Póki co będą 288 mm. Później zobaczymy jak zacznie mnie wkurzać jazda na 15-kach w zimie

                                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #49
                                                  Ja problemu nie mialem, bo mialem dwa komplety 16", a jak robilem moda to wtedy moze kilka osob na forum dopiero robilo cos w temacie - po tylu latach temat jest obcykany dokladnie.

                                                  Jak pisalem, mi opony na tor nie byly potrzebne, bo to nie jest auto ani torowe ani wyscigowe
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • Sev
                                                    L&K
                                                    • 2007
                                                    • 1295

                                                    #50
                                                    No też właśnie, każdemu wedle potrzeb.
                                                    Teraz tak na drobny pomyślunek. Dlaczego wersja 1.8T 150KM ma hamulec 288 i tył 232 a 180KM 312 i 256? Skoro oba czy to liftback RS czy kombi L&K (ta może być nawet kilka kg cięższa od RS) będą ważyć prawie tyle samo i oba rozpędzą się góra do 220-230km/h max. ? :wink:

                                                    Moment hamujący na tarczy 312 jest o około 7-8% większy niż na 288. Prawdziwa i wyraźna poprawa skuteczności hamowania bedzie przy kompletny swapie z 288/232 na 312/256.

                                                    Nie neguję 312tek na codzień. Mając już koła 16" (seria np w mojej wersji Rider), zwrotnice +kpl zacisków i jarzm pod 288 swap na 312 to kwestia raptem jarzm i samych tarcz hamulcowych jednak dostępność kompletów pod 288 jest dużo większa niż pod 312 a ceny 312tek sa po prostu chore.

                                                    Do nowego projektu Fabii zostałem jednak przy 288 z uwagi na większą dostępność slicków w 15". 16 znikają z rynku a 17 są za wysokie i bez cięcia nadkoli do WRC style się nie obejdzie.

                                                    No ale to juz poza tematem O1 i hebli 312.
                                                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...