Raczej o to chodzi, że tarcza 256 jest z tyłu w zestawie z 312mm z przodu. Z przodu się 15" nie mieszczą a z tyłu tak, ale raczej nikt nie jeździ z 15" z tyłu i 16" z przodu :wink:
[O1] swap hamulców RS
Zwiń
X
-
Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
-
-
zepter00 - jak będę odbierał graty to założę swój zapas na belkę (normalna 15tka) i się zobaczy czy coś przeszkadza. Na dawcę była założona (ale luźno) 15 stalowa ale z Passata (taka była pod ręką) i średnica jest ok, jednak przez mniejszy otwór centrujący nie dało się jej zakręcić, a różnica może być 1-3mm i już będzie problem. Zobaczymy.
kabanos - właśnie - z tyłu już miałeś tarcze. Przejście z bębnów na tarcze (jeszcze 256) to ponoć kosmos i aby wykorzystać nowe hample jak trzeba, to mus przekodować. Zaraz idę do auta zobaczyć jaką mam pompę i jakie kodowanie. Najwyżej się porówna z Twoim i będziemy testować
PS (OT) - z zawiasem od RS auto jest niższe o 15mm tak? Ale przez to że zawias sztywniejszy to nie nurkuje tak na nierównościach i przy hamowaniu - dobrze kojarzę?
Komentarz
-
-
soszek81, Z zawiasem chyba masz rację. Ja po zmianie sprężyn na Weiteca i zmianie gum na poliuretany odczułem znaczną zmianę z nurkowaniem. Prawie w ogóle nie występuje teraz! :diabelski_usmiechRadio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
soszek81, ja mam springi z Leona TS. w sumie to samo co OI RS i razem z amorami B4 dało lekkie obniżenie auta ~15-20mm, oraz znaczną różnicę w prowadzeniu na zakrętach. kończmy ten OT, bo szkoda dobrego tematu :wink:
koniecznie zdajcie relację z zepter00-em z próby z felgą 15'' na tarczy 256x22.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Tony065 - próba będzie ale....
W przypływie (odpływie?) rozumu zastanawiam się nad 16tkami na stałe (choćby jeden komplet alusków) i oponami na teraz przez zimę. (tylko skąd na to $?)
kabanos - możesz mi podesłać printscreena z kodowania swoich hampli (sterownik ABS)?
Jaką masz pompę (ja mam MK60), jej dokładny numer (linia VAG Number) oraz samo kodowanie (soft coding) bo pewnie niczego nie zmieniałeś prawda? Chcę porównać z tym co mam (może być tylko zacytowanie tych komponentów), a, oraz parametr "component". Masz ABS/ASR/ESP?
Ja jestem w szoku - moje kodowanie to niby goły ABS bez niczego (niby się zgadza) choć może sama pompa jest przystosowana do więcej a tylko nie zakodowana "fabrycznie"? Muszę testować
Komentarz
-
-
kabanos
miłej lektury - nie ma tego dużo
Inna sprawa że jak już masz 232 to nie ma to większego sensu - lepiej zapodaj 312 na przód
Kolejna kwestia że jak dasz na tył 256 a przód masz 288 to i tak piszą że felga 16tka.
Jutro sprawdzę na nowej belce jak będzie skręcone czy 15tka podchodzi bez dystansu (tak z ciekawości).
Komentarz
-
-
Jak ktoś jest zainteresowany to w moim temacie na str. 42 jest link do giełdy i kompletnego swapa na 312mm przód (zwrotnice, jarzma, zaciski, piasty, ABS, tarcze ochronne, tarcze) wszystko w idealnym stanie z RS z 2004r. na przód do O1
Moja Octavia:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc
Było: 116,3KM / 279,5Nm
Jest: 143KM / 325,9NM
Komentarz
-
-
Tony - kwestia jest taka że nie było czasu sprawdzić ops:
Auto zjeżdżało o 22 z podnośnika od razu na trasę (tekst mechanika - tylko niczego nie odpierdalaj od razu, dziś po prostu dojedź do celu), przemyślałem też sprawę i jako że z przodu siedzą 312tki i tak musiałem założyć 16tki. Zapas wożę 15tkę jeszcze więc któregoś dnia sprawdzę, tylko za dnia czasu nie mam na zabawę z podnośnikiem i kluczem a nocą już się nie chce. Postaram się to jednak sprawdzić.
Przy czym faktycznie 16tki wyglądają na tych hamulcach jak za małe legginsy na blondynce - mniej to już bez
Wrażenia po zmianie - takie jak po pierwszym programie - czemu tego nie zrobiłem od razu
Hamulec fajnie się dozuje, wymaga mniejszej siły aby z niego więcej wykrzesać, auto nie nurkuje (zawias też swoje robi). Do teraz zrobione 450km raczej na spokojnie z hamowaniem ale różnica ogromna.
Na 280/bębny przy hamowaniach czuć było że to ciężkie auto i trzeba mocno prostować prawą nogę.
Na 312/256 hamuje się jakby wyrzucić kotwicę za okno, do tego używając tylko czubka dużego palca.
ABS załączył mi się raz tylko na chwilkę, nie było okazji (mokro/deszcz) aby sprawdzać jak się teraz załącza.
Nie zmieniałem kodowania pompy ABS - mam najprostsze z możliwych (1025) dla samego ABSu.
Zawias też jest fajny - sztywniejszy. Nie siada tył przy deptaniu, nie siada przód przy hamowaniu, nie buja się na boki w zakrętach. Czuć że koła cały czas się trzymają nawierzchni a nie na niej podskakują.
Po prostu polecam
Komentarz
-
Komentarz