[O2] [O2FL] montaż MFA (komputer pokładowy) w Classic/Mint

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oki0302
    Drive
    • 2010
    • 85

    Zamieszczone przez Enriquez
    Oczywiście.
    Powinieneś wykonać adaptację sensora G85 oraz Steering Limit Stop.
    Jak to zrobić? Masz tutaj:

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...top_Adaptation
    Zrobiłem adaptacje i ESP zgasło ale niestety wspomaganie nie wróciło świeci się pomarańczowa kontrolka. Tempomat działa. Zastanawiam się czy to może być przyczyną że mam manetkę bez komputera a zakodowane jest 0000034 czyli tempomat i komputer.

    Oto logi:

    Wtorek,20,Grudzień,2011,17:03:04:28834
    Wersja VCDS: AKP 10.6.5
    Wersja danych: 20110914


    Typ podwozia: 1K0
    Skanowanie: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56

    VIN: TMBJS21Z292050231

    01-Silnik -- Stan: OK 0000
    03-ABS/hamulce -- Stan: Usterka 0010
    04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
    08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
    09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
    10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000
    15-Airbag -- Stan: OK 0000
    16-Koło kierownicy -- Stan: Usterka 0010
    17-Zest.wskaźników -- Stan: Niezarejestrowany 0001
    19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
    25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
    42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
    44-Wsp.kierownicy -- Stan: Usterka 0010
    46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
    52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
    56-Radio -- Stan: Niezarejestrowany 0011

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 03G 906 021 TB HW: 03G 906 021 AN
    Komponent: R4 1,9l EDC G000SG 2047
    Weryfikacja: --H09--- Numer seryjny:
    Kodowanie: 0000071
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 72E0150B143E

    Nie znaleziono błędów.
    Kody gotowości: 0 0 0 0 0

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 03: ABS/hamulce (-----) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 AD HW: 1K0 907 379 AD
    Komponent: ESP MK60EC1 H35 0106
    Weryfikacja: 00H35001
    Kodowanie: 113B201C092700FA880D04E7901A00412800
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 74EC13136E2A

    Znaleziono 1 błąd:
    00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
    005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00100101
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 110
    Przebieg: 52475 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2030.14.14
    Czas: 11:31:04

    Ramka zamrożona:
    Zliczanie: 3
    Zliczanie: 2
    Zliczanie: 12800
    Zliczanie: 291
    Zliczanie: 49408
    Zliczanie: 0
    Zliczanie: 0
    Zliczanie: 0


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 08: Klimatyzacja (J301) Plik etykiet: 3C8-907-336.clb
    Oznaczenie elementu SW: 3T0 820 047 H HW: 3T0 820 047 H
    Komponent: Climatic 130 0203
    Weryfikacja: 00004001
    Kodowanie: 0000000000
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_Climatic A01001
    ROD: EV_Climatic_SK35.rod
    VCID: 346CD3132EAA

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: 1K0-937-08x-09.clb
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 937 085 HW: 1K0 937 085
    Komponent: BCM PQ35 B+ 020 0358
    Weryfikacja: 00020000
    Kodowanie: 40180AB890050CB040100084110000A4050000AE424D81605C 4440000000
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: ECDC8B73B61A

    Oznaczenie elementu: 1Z1 955 119 C
    Komponent: Wischer 18030 22 0601
    Kodowanie: 00D7B7

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet: 3C8-919-475.clb
    Oznaczenie elementu SW: 1Z0 919 475 HW: 1Z0 919 475
    Komponent: PARKHILFE 4K H06 0004
    Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 66630907902764
    Kodowanie: 000001
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: FEF8B13BD066

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 15: Airbag Plik etykiet: 1K0-909-605.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
    Komponent: Q2 AIRBAG VW8 020 2300
    Weryfikacja: 05020000 Numer seryjny: 0038PD2C200M
    Kodowanie: 0020786
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3D7AF6371DE0

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 1K0-953-549-MY9.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 953 549 CN HW: 1K0 953 549 CN
    Komponent: J0527 053 0111
    Kodowanie: 0000034
    Kod serwisu: WSC 35110 666 70693
    VCID: 8004CFC3AA92

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00895 - Przełącznik układu utrzymywania zadanej prędkości jazdy (GRA/ADR) (E45)
    014 - wadliwy - Sporadyczny
    00888 - Przełącznik okresowej pracy wycieraczek (E22)
    014 - wadliwy

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet: 5K0-920-xxx-17.clb
    Oznaczenie elementu SW: 1Z0 920 803 D HW: 1Z0 920 803 D
    Komponent: KOMBI H21 0109
    Numer seryjny: 00000000000000
    Kodowanie: 110300
    Kod serwisu: WSC 73430 031 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04040
    ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
    VCID: 356AEE1725D0

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: 1K0-907-530.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 530 S HW: 1K0 907 951
    Komponent: J533__Gateway H16 0210
    Weryfikacja: H16 Numer seryjny: 3400K093240237
    Kodowanie: E9201F06000002002302
    Kod serwisu: WSC 21420 456 83623
    VCID: 3776E41F3FDC

    Znaleziono 1 błąd:
    01044 - Sterownik zakodowany nieprawidłowo
    000 - -
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01100000
    Priorytet błędu: 1
    Częstość błędu: 2
    Wew.licznik błędów: 87
    Przebieg: 2421 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2001.14.19
    Czas: 14:30:07


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 25: Immobiliser (J334) Plik etykiet: 5K0-920-xxx-25.clb
    Oznaczenie elementu SW: 1Z0 920 803 D HW: 1Z0 920 803 D
    Komponent: IMMO H21 0109
    Numer seryjny: 00000000000000
    Zbiór danych ASAM: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03004
    ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
    VCID: 356AEE1725D0

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 42: Elektr.drzwi kier. Plik etykiet: 1K0-959-701-MIN3.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1T0 959 701 M HW: 1T0 959 701 M
    Komponent: Tuer-SG 008 2011
    Kodowanie: 0000052
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 41828AC76118

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-14x.lbl
    Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 M
    Komponent: EPS_ZFLS Kl.068 H08 1901
    Kod serwisu: WSC 73430 000 90108
    VCID: 356AEE1725D0

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    02546 - Położenie krańcowe układu kierowniczego
    005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
    Ramka zamrożona:
    Przebieg: 52460 km
    Temperatura: 17.0*C
    Napięcie: 14.10 V
    Napięcie: 13.90 V

    00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
    000 - -
    Ramka zamrożona:


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 52: Elektr.drzwi pas. Plik etykiet: 1K0-959-702-MIN3.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1T0 959 702 M HW: 1T0 959 702 M
    Komponent: Tuer-SG 008 2011
    Kodowanie: 0000052
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 428085CB641E

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 56: Radio Plik etykiet: 1K0-035-1xx-56.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1Z0 035 161 B HW: 1Z0 035 161 B
    Komponent: Radio FO3 013 0029
    Weryfikacja: 00013000 Numer seryjny: SKZ7Z3E0047070
    Kodowanie: 0040400
    Kod serwisu: WSC 41343 427 94933
    VCID: 2D5AC677CD80

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00873 - Głośnik niskotonowy tylny prawy (R17)
    011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
    00872 - Głośnik niskotonowy tylny lewy (R15)
    011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny

    Koniec -----------------------------------------------------------------

    EDIT:

    No i się udało
    Zrobiłem tak
    Przekodowałem manetkę od komputera na wersję bez czyli 0000032
    Zrobiłem jeszcze raz adaptację wg powyższej procedury wraz z procedurą specjalną.
    Zgasiłem silnik, uruchomiłem ponownie i lampka od wspomagania dalej się świeciła, ale wpadłem na pomysł żeby skręcić fajerą na maxa w prawo i potem na maxa w lewo. I w tym momencie lampka zgasła i wspomaganie wróciło i uśmiech na moją twarz też.

    Komentarz

    • Langusta
      RS
      • 2010
      • 1864
      • Seat

      Re: MFA

      Zamieszczone przez wiktorrm2
      Dziś będąc w ASO Modlińska W-wa zapytałem grzecznie ile by kosztowała wymiana manetki tempo i MFA oraz sterownika tak żeby mieć i jedno i drugie to pan elektronik powiedział że muszę jeszcze wymienić zestaw wskaźników w mojej O II FL Mint uśmiałem się
      Też to samo usłyszałem w ASO P-Ń nieopłacalne zbyt duże koszty przeróbki twierdzą. :szeroki_usmiech
      Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

      Komentarz

      • adr121
        Classic
        • 2012
        • 19

        Re: MFA

        Zamieszczone przez Langusta
        Zamieszczone przez wiktorrm2
        Dziś będąc w ASO Modlińska W-wa zapytałem grzecznie ile by kosztowała wymiana manetki tempo i MFA oraz sterownika tak żeby mieć i jedno i drugie to pan elektronik powiedział że muszę jeszcze wymienić zestaw wskaźników w mojej O II FL Mint uśmiałem się
        Też to samo usłyszałem w ASO P-Ń nieopłacalne zbyt duże koszty przeróbki twierdzą. :szeroki_usmiech
        zbyt duże? a konkretnie?

        Komentarz

        • Langusta
          RS
          • 2010
          • 1864
          • Seat

          Re: MFA

          Zamieszczone przez adr121
          Zamieszczone przez Langusta
          Zamieszczone przez wiktorrm2
          Dziś będąc w ASO Modlińska W-wa zapytałem grzecznie ile by kosztowała wymiana manetki tempo i MFA oraz sterownika tak żeby mieć i jedno i drugie to pan elektronik powiedział że muszę jeszcze wymienić zestaw wskaźników w mojej O II FL Mint uśmiałem się
          Też to samo usłyszałem w ASO P-Ń nieopłacalne zbyt duże koszty przeróbki twierdzą. :szeroki_usmiech
          zbyt duże? a konkretnie?
          ceny konkretnej brak, odpowiedzi ASO mło sprecyzowane temat ich przerasta.
          Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

          Komentarz

          • Super_Be
            Rider
            • 2010
            • 308

            Re: MFA

            Zamieszczone przez Langusta
            ceny konkretnej brak, odpowiedzi ASO mło sprecyzowane temat ich przerasta.
            To tak, jak u mnie, kiedy pytałem o możliwość założenia lusterka fotochromatycznego w miejsce zwykłego u mnie. Pan doradca stwierdził, że "być może, ale to tylko metodą prób i błędów..." :roll: . Metodą prób i błędów to sam zrobiłem (fakt, że pełnej funkcjonalności nie mam) :lol: , na szczęście tu kosztów poza samym lusterkiem nie było, ale u nich, jeśli ETKA czegoś nie powie wprost (a w takim przypadku raczej nie powie, bo chodzi o części teoretycznie od innej wersji), to nie wiadomo, może tak, może nie.
            :
            : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
            :
            : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
            : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
            :

            Komentarz

            • beatnik
              Ambiente
              • 2011
              • 226

              kupilem wlasnie manetki od golfa (mialy byc idealne ale troche wymeczone, ach ci 'sprzedawcy' czesci) i modul F, tylko sa bez zadnych kabelkow, czy oryginalne beda pasowac, czy trzeba cos sztukowac, ew dokupic (jakies nr czesci),

              od innovy bede mial jutro ew w poniedzialek kabelek, to zaczne cos kombinowac
              dzieki
              pozdrawiam

              [ Dodano: Pią 03 Lut, 12 22:07 ]
              QPA

              Chciałem dodać tempomat i kompa. Poczytałem wątek, zakupiłem to co trzeba:



              O2FL MY2012, rozebralem wszystko zgodnie ze sztuką.

              A tu Valeo:/ zespolone
              Nic do siebie nie pasuje, manetki inne, modułu pod kierownica zadnego nie bylo, a nowy nie pasuje nie ma go gdzie podpiac, manetki tez jak nie stad.
              Wszystko zintegrowane, tak ze widze ze ten tutorial to max do 2009, reszta odpada.

              Widze ze nie ja pierwszy mam taki problem:
              link

              Jak pisal kolega blackpw (tylko nie na tym watku :/) trzeba ten manual zaktualizować i pisze ku przestrodze innych :
              Mam już zamontowany komputer i tempomat.
              Wystarczyło wymienić manetki (zespolone) i odpowiednio wszystko zaprogramować.

              Reasumując - Octavia 2 FL Mint - prod. 2011:
              - sterownik montowany fabrycznie obsłuży komputer i tempomat,
              - manetki są zespolone, wiec jak juz trzeba obie wymieniać, to lepiej brac taka z komputerem i tempomatem.
              Manetki ktore trzeba:

              5KO 953 502 N
              manetki link


              Tak ze mam do sprzedania:

              1K0 953 513G
              1K0 953 519J
              1K0953549CF
              czyli komplet do kompa i tempomatu. I musze kupic zespolona.

              To co mam u siebie:

              manetki:
              5KO 953 502K
              Valeo zespolone manetki model:
              279.898

              część/moduł nad kierownica:
              5KO 953 521 BH
              część/moduł przód:
              5KO 953 569 C

              No to kupuje manetki u superbmana bo nie ma na alledrogo uzywek, za swiezy temat chyba.






              7.3LPG/100 ~ 60km/h

              Komentarz

              • misiek^wro
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8321

                Wymacz superbmana zeby Ci je sprzedal za 350 - taka cene masz u mnie no chyba ze nie wyczekasz niecalego miecha na wyjazd :twisted:
                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                Komentarz

                • beatnik
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 226

                  Hej montuje wlasnie tempomat zespolony z kompem w MY2012, mam cos takiego na silniku i nie wiem jak sie tego pozbyc, wpisalem kod na tempo, aktywowalem kompa, jak przelaczam ladnie wyswietlacz pokazuje, kojarzy ktos jak sie tego pozbyc

                  1 Fault Found:

                  28884 - Steering Column Control Module: No Communications
                  U0212 - 000 - -
                  Freeze Frame:
                  RPM: 0 /min
                  Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
                  Bin. Bits: 00000001
                  Hex Value: 0x0004
                  Speed: 0.0 km/h
                  Voltage: 11.73 V


                  Readiness: 0110 1001


                  OK mam go zadnych bledow jade sie przejechac
                  7.3LPG/100 ~ 60km/h

                  Komentarz

                  • DarekCh
                    Classic
                    • 2009
                    • 21

                    Witam,
                    Mam Minta z maja 2009r. Przeczytałem cały wątek i chciałbym pomocy osób które już mają aktywny komputer i tempomat u siebie.
                    Dzisiaj rozebrałem obudowę kierownicy i mam - Sterownik 1K0 953 549 DA.
                    Rozumiem że potrzebuję:
                    1. Sterownik 1K0 953 549 CP lub 1K0 953 549 CQ - jeśli tylko tempomat i komputer.
                    2. Sterownik 1K0 953 549 CD lub 1K0 953 549 CE lub 1K0 953 549 CF - jeśli tempomat, komputer i kierownica multifunkcyjna.
                    3. Manetka 1K0 953 519 A - dla komputera.
                    4. Manetka 1K0 953 513 G - tempomat.

                    Proszę o odpowiedź osoby które miały sterownik z końcówką DA, jaki obecnie mają sterownik i manetki. Może być na PW. Z góry dziękuje.

                    Komentarz

                    • beatnik
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 226

                      [ Dodano: Wto 14 Lut, 12 10:01 ]
                      Zamieszczone przez DarekCh
                      Witam,
                      Mam Minta z maja 2009r. Przeczytałem cały wątek i chciałbym pomocy osób które już mają aktywny komputer i tempomat u siebie.
                      Dzisiaj rozebrałem obudowę kierownicy i mam - Sterownik 1K0 953 549 DA.
                      Rozumiem że potrzebuję:
                      1. Sterownik 1K0 953 549 CP lub 1K0 953 549 CQ - jeśli tylko tempomat i komputer.
                      2. Sterownik 1K0 953 549 CD lub 1K0 953 549 CE lub 1K0 953 549 CF - jeśli tempomat, komputer i kierownica multifunkcyjna.
                      3. Manetka 1K0 953 519 A - dla komputera.
                      4. Manetka 1K0 953 513 G - tempomat.

                      Proszę o odpowiedź osoby które miały sterownik z końcówką DA, jaki obecnie mają sterownik i manetki. Może być na PW. Z góry dziękuje.
                      tak, zamienisz DA na CF plus manetki i bangla.



                      ps.
                      Kojarzy ktoś, u mnie po każdym tripi'e kasuje mi się srednie spalanie, trzeba to gdzieś ustawić.
                      Nie wazne, kasuje trip 1, a trip 2 mam wsio ok.
                      7.3LPG/100 ~ 60km/h

                      Komentarz

                      • marcink_1
                        Rider
                        • 2010
                        • 312

                        Witam.
                        Gdyby ktoś potrzebował to mocowanie starych manetek, to mogę tanio odsprzedać. Z ciekawości zapytam, gdzie jest moduł elektroniki w nowych rocznikach, skoro pod kierownicą go nie ma?

                        Pozdrawiam
                        Marcin


                        Zamieszczone przez beatnik
                        kupilem wlasnie manetki od golfa (mialy byc idealne ale troche wymeczone, ach ci 'sprzedawcy' czesci) i modul F, tylko sa bez zadnych kabelkow, czy oryginalne beda pasowac, czy trzeba cos sztukowac, ew dokupic (jakies nr czesci),

                        od innovy bede mial jutro ew w poniedzialek kabelek, to zaczne cos kombinowac
                        dzieki
                        pozdrawiam

                        [ Dodano: Pią 03 Lut, 12 22:07 ]
                        QPA

                        Chciałem dodać tempomat i kompa. Poczytałem wątek, zakupiłem to co trzeba:



                        O2FL MY2012, rozebralem wszystko zgodnie ze sztuką.

                        A tu Valeo:/ zespolone
                        Nic do siebie nie pasuje, manetki inne, modułu pod kierownica zadnego nie bylo, a nowy nie pasuje nie ma go gdzie podpiac, manetki tez jak nie stad.
                        Wszystko zintegrowane, tak ze widze ze ten tutorial to max do 2009, reszta odpada.

                        Widze ze nie ja pierwszy mam taki problem:
                        link

                        Jak pisal kolega blackpw (tylko nie na tym watku :/) trzeba ten manual zaktualizować i pisze ku przestrodze innych :
                        Mam już zamontowany komputer i tempomat.
                        Wystarczyło wymienić manetki (zespolone) i odpowiednio wszystko zaprogramować.

                        Reasumując - Octavia 2 FL Mint - prod. 2011:
                        - sterownik montowany fabrycznie obsłuży komputer i tempomat,
                        - manetki są zespolone, wiec jak juz trzeba obie wymieniać, to lepiej brac taka z komputerem i tempomatem.
                        Manetki ktore trzeba:

                        5KO 953 502 N
                        manetki link


                        Tak ze mam do sprzedania:

                        1K0 953 513G
                        1K0 953 519J
                        1K0953549CF
                        czyli komplet do kompa i tempomatu. I musze kupic zespolona.

                        To co mam u siebie:

                        manetki:
                        5KO 953 502K
                        Valeo zespolone manetki model:
                        279.898

                        część/moduł nad kierownica:
                        5KO 953 521 BH
                        część/moduł przód:
                        5KO 953 569 C

                        No to kupuje manetki u superbmana bo nie ma na alledrogo uzywek, za swiezy temat chyba.


                        Obrazek
                        Obrazek
                        Obrazek
                        Obrazek
                        Obrazek

                        Komentarz

                        • Piotr AMP
                          Rider
                          • 2009
                          • 250

                          Zamieszczone przez beatnik
                          [ Dodano: Wto 14 Lut, 12 10:01 ]
                          Zamieszczone przez DarekCh
                          Witam,
                          Mam Minta z maja 2009r. Przeczytałem cały wątek i chciałbym pomocy osób które już mają aktywny komputer i tempomat u siebie.
                          Dzisiaj rozebrałem obudowę kierownicy i mam - Sterownik 1K0 953 549 DA.
                          Rozumiem że potrzebuję:
                          1. Sterownik 1K0 953 549 CP lub 1K0 953 549 CQ - jeśli tylko tempomat i komputer.
                          2. Sterownik 1K0 953 549 CD lub 1K0 953 549 CE lub 1K0 953 549 CF - jeśli tempomat, komputer i kierownica multifunkcyjna.
                          3. Manetka 1K0 953 519 A - dla komputera.
                          4. Manetka 1K0 953 513 G - tempomat.

                          Proszę o odpowiedź osoby które miały sterownik z końcówką DA, jaki obecnie mają sterownik i manetki. Może być na PW. Z góry dziękuje.
                          tak, zamienisz DA na CF plus manetki i bangla.
                          Mam pytanie do beatnik lub kogoś kto przeszedł temat,
                          1) czy klakson będzie działał ? bo czytałem w wątkach, że mogą być jakieś problemy ?
                          2) mam Minta z lipca 2009 i rozumiem, że u mnie też podejdzie wyżej wymieniony komplet części ?
                          Proszę o info.
                          Pozdrawiam
                          Piotr

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            jeżeli będzie taka sytuacja, że wsadzony zostanie moduł highline, czyli obsługujący mulitikierownicę, tempomat i MFA a nie zostanie założona multikierownica to nie będzie klaksonu.
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • Piotr AMP
                              Rider
                              • 2009
                              • 250

                              Zamieszczone przez Enriquez
                              jeżeli będzie taka sytuacja, że wsadzony zostanie moduł highline, czyli obsługujący mulitikierownicę, tempomat i MFA a nie zostanie założona multikierownica to nie będzie klaksonu.
                              czyli pasuje "szarpnąć" się na kierownice do minta, dzięki za info
                              Pozdrawiam
                              Piotr

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                albo kupić moduł midline... taniej i szybciej
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • iFi
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 906

                                  Właśnie jestem w trakcie walki z MFA i Tempomatem w moim Mincie, MY2012...

                                  Na razie działa tylko tempomat. ASO, póki co, wymiękło z MFA ale w czwartek mają zrobić podejście nr 2 :P

                                  Mam do Was pytanie o funkcje MFA. Instrukcja obsługi pisze o widoku temperatury oleju. Informacja ta znajduje się w opisie "zwykłego" komputera, nie MaxiDOTa.

                                  Tutaj mam więc pytanie. Czy po aktywacji MFA, jeśli im się uda, będę miał tą opcję dostępną czy muszą coś jeszcze kodować?

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    iFi,

                                    Mfa trzeba tez zakodować w zegarach. Być może tego nie wiedzą...
                                    Co do temp. Oleju to są dwa wyjscia. Albo będą, albo nie. Ważne, żeby w adaptacjach zegarów było zaznaczone, że czujnik podłączony jest do zegarów. Może zadziałać ale wcale ńie musi.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • iFi
                                      Elegance
                                      • 2012
                                      • 906

                                      Enriquez, dzięki za odpowiedź...

                                      Jeśli chodzi o kodowanie MFA. Po ostatniej wizycie stwierdzili, że być może moje zegary nie mają obsługi MFA bo nie mogli znaleźć miejsca gdzie mogli by to zakodować. Niestety nie byłem przy samochodzie w momencie, kiedy to kodowali więc nie wiem jak to wszystko dokładnie wyglądało...

                                      Finalnie przyznali, że elektryk, który próbował to zrobić nie widział dokładnie co i jak i jest podejrzenie, że chciał zakodować MFA tylko w zegarach a z tego co wyczytałem trzeba jeszcze zakodować moduł pod kierownicą. Mam rację?

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        Trzeba zakodować moduł pod kierownicą jak i same zegary też.
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • iFi
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 906

                                          Ok, czyli jest szansa, że będzie chodzić... Czwartek będzie dla mnie dniem prawdy Jestem już umówiony z elektrykiem z większym doświadczeniem (to samo ASO). Zobaczymy co on wyczyni. Ale przynajmniej teraz ja sam jestem bogatszy w wiedzę i nie odejdę od samochodu na krok...

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            problem w tym, że oni nie mają VCDS tylko VAS, który to albo prowadzi elektryka elegancko za rękę co i jak ma zrobić, albo nie uruchomi tego wcale
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • iFi
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 906

                                              tzn nie zrobi nic bo nie ma takiej możliwości (blokuje go oprogramowanie) czy jeśli nie wie gdzie wejść to program mu nie pomoże i musi się znać?

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                iFi,

                                                Ja nie pracuję w ASO, więc dokładnie Ci nie powiem.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • misiek^wro
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 8321

                                                  iFi, wez ich olej, podjedz do mnie i zamkniesz sprawe finalnie :P
                                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    Dam im szansę

                                                    A jak nie dadzą rady to pewnie się odezwę

                                                    Żeby było weselej już nabyłem kabel. Tylko leży na poczcie bo listonosz zawitał w dziwnych godzinach...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...