[O2] automatyczne otwieranie klapy bagażnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sazad
    odpowiedział(a)
    ja mam do sprzedania sprężyny 2 szt - SZ 8020.20x051 oryginalne niebieskie steinele pasujące do combi cena 34 zł (koszt przesyłki w cenie) - nigdy nie zakładane - jeżeli ktoś reflektuje to proszę info na priv

    Zostaw komentarz:


  • misiek^wro
    odpowiedział(a)
    Ja swoje dzis wywalilem z silownikow. Zdolnosc silownikow do trzymania klapy razaco spadla :evil:

    Zostaw komentarz:


  • szczepcio
    odpowiedział(a)
    Deo, pieniążki poszły, reszta na PW

    Zostaw komentarz:


  • marc!n
    odpowiedział(a)
    Deo, kasa poszła na konto - szczególy na PW
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • Deo
    odpowiedział(a)
    CYWA, masz rację, już poprawiłem

    Zostaw komentarz:


  • Jac_ek
    odpowiedział(a)
    na briskoda.net również powstał podobny watek o automatycznie otwieranej klapie bagażnika i pojawił się w nim taki oto wpis

    A lot of the german users made this little conversion. But some of them took the springs out again.
    The problem is the mounts of the dampers and the dampers itself. The mounts arent capable to take the extra load and tend to bend.
    The dampers will leak because of the constant pressure on them. Normally they dont have that constant pressure when the boot is closed.
    This pressure makes the sealings go weak and they will loose pressure. Loosing pressure means they will no longer be able to hold the boot open.
    w skrócie:
    część użytkowników demontuje sprężyny bo niszczą się siłowniki


    całość tu

    Zostaw komentarz:


  • szczepcio
    odpowiedział(a)
    rozumiem że do combi powinny być ST 11550? czy ST 11580? bo już się pogubułem :/

    Zostaw komentarz:


  • misiek^wro
    odpowiedział(a)
    U mnie w kombi niebieskie steinele sie wyrobily juz po niecalym miesiacu ... juz ledwo podnosza ...

    Zostaw komentarz:


  • CYWA
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Deo
    Ceny są następujące:
    ST 11550 - 7,45 PLN/szt. - mogą być założone do liftback, ale po zamknięciu klapy ściśnięte są maksymalnie, co może spowodować trwałe odkształcenie sprężyny. :idea:
    ST 11580 (odpowiednik SB20051) - 9,03 PLN/szt. - sugerowane przeze mnie zarówno do liftback jak i combi.
    Doe wydaje mi się, że odpowiednikiem SB20051 jest ST 11550 natomiast ST 11580 jest słabsze o ok. 200 N ale ma większą długość swobodną z 51mm na ok. 63,5mm.

    Deo napisz jaka będzie cena przesyłki przy 10 szt. sprężyn :?:

    Zostaw komentarz:


  • Deo
    odpowiedział(a)
    W weekend u siebie zauważyłem delikatne wysunięcie klapy bagażnika.
    W najbliższych dniach autko będę odstawiał na przegląd okresowy, to mi ją wyregulują.

    Jeśli chodzi o zamówienie grupowe to mogę się tym zająć.

    Dane do przelewu:
    numer konta mBank: 52 1140 2004 0000 3102 1428 8092
    Grzegorz Hojdyś


    W tytule przelewu proszę wpisać tylko nick z forum.

    :idea: Dane do wysyłki proszę zostawiać na PW :idea:

    Ceny są następujące:
    ST 11580 - 9,03PLN/szt. - mogą być założone do liftback, ale po zamknięciu klapy ściśnięte są maksymalnie, co może spowodować trwałe odkształcenie sprężyny. :idea:
    ST 11550 (odpowiednik SB20051) - 7,45 PLN/szt. - sugerowane przeze mnie zarówno do liftback jak i combi.

    Koszt wysyłki nie powinien przekroczyć 5PLN - koperta + list polecony (chyba, że ktoś będzie zamawiał większą ilość sprężyn)

    Na dzień dzisiejszy lista wygląda następująco:
    1. Deo - 2 sztuki - liftback - kupione/założone
    2. marc!n - 4 sztuki - liftback - wpłacone
    3. paysker - 4 sztuki - liftback
    4.
    5. mariu_sz - 2 sztuki - combi
    6. winni77 - 2 sztuki - combi - wpłacone
    7.
    8. bohen - 2 sztuki - combi
    9. wojtek. - 2 sztuki - combi
    10. szczepcio - 2 sztuki - combi - wpłacone
    11. martinex - 2 sztuki - combi
    12. KiLeRrosS - 2 sztuki - combi - wpłacone
    13. Daniel0607 - 2 sztuki - liftback
    14. Cywa - 2 sztuki - combi + 8 sztuk - liftback - wpłacone
    15. filOII - 2 sztuki - combi
    16. Piotr832 - 2 sztuki - combi
    17. Dobi - 2 sztuki - liftback - wpłacone
    18. ZASADZKA2 - 2 sztuki - liftback
    19. Radso - 2 sztuki - liftback
    20. Marcin0201 - 2 sztuki - liftback
    21. kramar - 2 sztuki - combi
    22.
    23.
    24. Al Capone - 2 sztuki - combi - wpłacone
    25. jeden komplet zapasowy - zarówno do kombi jak i liftback

    :idea: Lista jest zamknięta - jeśli ktoś chce się wypisać bądź zmienić ilość sztuk to proszę o informację na PW do piątku :idea:

    Zamówienie zostanie złożone w firmie Alcomex - Spreżyny w piątek po godzinie 15.

    Zostaw komentarz:


  • szczepcio
    odpowiedział(a)
    Panowie, to jak z zamówieniami?

    Zostaw komentarz:


  • oorsoo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez czyzyk64
    oorsoo, tu chyba problemem jest w własnie to , ze siłownik jest krótszy ten który zastosowałes i pomimo zamknietej klapy jest on juz w stanie otwarcia wypychajac klape do przodu, w orginale przy zamknietej klapie siłwnik wysuniety jest zaledwie na 25 -30mm i jest w pozycji zamknietej nie wypychajac klapy. Myśle iz jedynym sensownym rozwiazaniem sa siłowniki z długą sprezyna tak jak na zdjeciu. Przy tych krótkich sprezynach, to albo klapa bedzie sie wysuwac tak jak pisza koledzy, albo po jakims czasie nie bedą juz otwierac.
    Twoje twierdzenie byłoby słuszne, gdyby siłownik w pełnym sprężeniu był w jakiś sposób blokowany i siła którą generuje nie byłaby przekładana na cały układ. Tutaj jednak mamy proste działanie sprężyny... im większe ściśniecie tym większa siła (opór jaki stawia), tak więc problem krótszego siłownika nie jest tutaj tak istotny, bo jest to de facto długość maksymalna w stanie rozpręzonym, a długość sprężyny i jej skok powodują, że przy zachowaniu porównywalnej siły uzyskuję dłużą część tłoczyska dla umieszczenia dodatkowej sprężyny.

    Ja wróciłem do wersji ori i póki nie sprawdzę jaką realną siłę mają te oryginalne siłowniki to na razie nie będę dalej się bawił. Wg specyfikacji nasze sprężyny powinny maksymalnie uzyskiwać 515N. Kiedy pooglądałem sobie zamienniki różnych firm okazuje się, że ta wratość powinna wahać się w granicach 480-515N na siłownik. Tylko, że po otwarciu klapy i wymontowaniu jednego z siłowników klapa nie pozostaje w górze, tylko opada i to dość szybko i zapewne podobnie dzieje się u innych osób, podczas gdy na obu testowanych przeze mnie siłownikach 830N i 520N (dane z katalogów i na cylindrach) klapa utrzymywała się w górze na 1 (!!!) siłowniku. Oba te siłowniki wypchnęły ją do tyłu: 830N (4-5 mm), 520N (2-3 mm).

    Mam więc wrażenie, że albo oryginalne sprężyny mają inne parametry, albo siła podawana w katalogach to nie F1, a F3 i tutaj różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt N.

    [ Dodano: Nie 13 Cze, 10 16:03 ]
    1. Deo - 2 sztuki "51"
    2. marc!n - 2 sztuki "51" liftback
    3. paysker 4 szt. liftback
    4. opbmarek - 2 sztuki "51" liftback
    5. mariu_sz - 2 szt Combi
    6. winni77 - 2 szt kombi
    7. kanguros - 2 szt kombi
    8. bohen - 2 szt kombi
    9. wojtek. - 2szt Combi
    10. szczepcio - 2 szt. combi
    11. martinex - 2szt. kombi
    12. KiLeRrosS - 2szt. Combi
    13. Daniel0607 - 2szt. liftback
    14. Cywa - 2 szt. Combi (SB-20051 lub ST11550) i 8 szt. Liftback (ST11580)
    15. filOII - 2 szt. Combi
    16. Piotr832 - 2 szt Combi
    17. --------------------
    18. Dobi - 2szt liftback
    19.ZASADZKA2 - 2szt "51"liftback
    20.Radso - 2szt. Liftback
    21.Marcin0201 -2szt "51" Liftback
    22. ------------- OORSOO - 0 szt. liftback ( na razie odpuszczam)
    23. kramar 2 szt combi
    24. El Zygmunto - 4 szt. liftback
    25. bronio 2 sztuki do combi
    26. Al Capone 2 sztuki combi

    Zostaw komentarz:


  • czyzyk64
    odpowiedział(a)
    oorsoo, tu chyba problemem jest w własnie to , ze siłownik jest krótszy ten który zastosowałes i pomimo zamknietej klapy jest on juz w stanie otwarcia wypychajac klape do przodu, w orginale przy zamknietej klapie siłwnik wysuniety jest zaledwie na 25 -30mm i jest w pozycji zamknietej nie wypychajac klapy. Myśle iz jedynym sensownym rozwiazaniem sa siłowniki z długą sprezyna tak jak na zdjeciu. Przy tych krótkich sprezynach, to albo klapa bedzie sie wysuwac tak jak pisza koledzy, albo po jakims czasie nie bedą juz otwierac.

    Zostaw komentarz:


  • CYWA
    odpowiedział(a)
    1. Deo - 2 sztuki "51"
    2. marc!n - 2 sztuki "51" liftback
    3. paysker 4 szt. liftback
    4. opbmarek - 2 sztuki "51" liftback
    5. mariu_sz - 2 szt Combi
    6. winni77 - 2 szt kombi
    7. kanguros - 2 szt kombi
    8. bohen - 2 szt kombi
    9. wojtek. - 2szt Combi
    10. szczepcio - 2 szt. combi
    11. martinex - 2szt. kombi
    12. KiLeRrosS - 2szt. Combi
    13. Daniel0607 - 2szt. liftback
    14. Cywa - 2 szt. Combi (SB-20051 lub ST11550) i 8 szt. Liftback (ST11580)
    15. filOII - 2 szt. Combi
    16. Piotr832 - 2 szt Combi
    17. --------------------
    18. Dobi - 2szt liftback
    19.ZASADZKA2 - 2szt "51"liftback
    20.Radso - 2szt. Liftback
    21.Marcin0201 -2szt "51" Liftback
    22. OORSOO - 2 szt. liftback
    23. kramar 2 szt combi
    24. El Zygmunto - 4 szt. liftback
    25. bronio 2 sztuki do combi
    26. Al Capone 2 sztuki combi

    Zostaw komentarz:


  • oorsoo
    odpowiedział(a)
    Dzisiaj zamontowałem nowe siłowniki 570 mm (czyli 20 mm krótsze od ori), skok 240 (nieco większy niż w standardzie) i wg katalogu 490N, ale opis na cylindrze wskazuje 520N....... i wydawałoby się, że w porównaniu z oryginalnymi parametrami 590mm/515N nie powinno być żadnej różnicy, a jednak.

    Zamknięcie klapy niestety wymaga dość dużo siły. Sama klapa wędruje do góry po naprawdę delikatnym popchnięciu, więc wystarczyłoby zamontowac coś co uniesie klapę na 3 cm w górę, żeby sama się otworzyła. W momencie odpięcia od klapy półki, pod którą mam kieszeń i na której jest elektryczna roleta, a więc po dojęciu ok. 5 kg klapa sama unosi się w górę. Powoli i ospale ale wędruje.

    Niewidoczna praktycznie jest zmiana wysokości otwierania klapy pomimo tego, że spręzyny sa krótsze. Na samym tłoczysku pomiędzy cylindrem, a mocowaniem jest przestrzeń około 45-50 mm a więc samo założenie uzsykania większego miejsca na sprężynę tłocznika zostało osiągnięte.

    W porównaniu jednak do wcześniej testowanych 830N sprężyn te są o wiele słabsze, ale... no właśnie. Już taki wzrost siły niestety wpływa negatywnie na klapę.
    Wysunęła się na około 2-3 mm.
    Cóż... specjaliści ze Skody dobrali moc siłowników idealnie do wagi klapy, a zapas, który zostawili jest na tyle mały, że zastosowanie prostego rozwiązania do uniesienia jest moim zdaniem praktycznie niemożliwe.

    Efektem ubocznym prawie na pewno będzie wysuwanie się klapy. A to niestety przy ostatnich deszczach pewnie oznaczałoby akwarium w bagażniku

    Zostaw komentarz:


  • __atomek__
    odpowiedział(a)
    U mnie w kombi sprężynki wysuneły klapę o ok 2 mm, najlepiej to widac na szczelinie pomiedzy dachem a klapą. Ja mam to zamontowane od ok 4 tyg. Wczoraj sprawdzałem u kolegów na spocie i maja podobne przesunięcie. W ww szczelinę przy fabrycznym ułożeniu nie da sie włożyć kluczyka (użyłem kluczyka jako szczelinomierza) natomiast u mnie i u kolegów wchodzi bez problemów. Widac również że troszke się wygięły bolce trzymające siłownik do klapy.

    Zostaw komentarz:


  • oorsoo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Jac_ek
    Dlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
    1. raczej nie zniszczy siłowników
    Problem oryginalnych siłownków (jeżeli to problem) leży w plastikowym (chyba lekko tandetnym) rozwiązaniu. Choć ja cały czas uważam, że dziwne byłoby, gdyby podstawowe uszczelnienie opierało się na tym "kapturku".

    Poniżej lekko nieudolne zdjęcie zamiennika, który nawiasem mówiąc ma 22mm średnicy cylindra i mam nadzieję, że to widać zamknięte jest w jednorodnej metalowej rurze z zawinięta końcówką. W takim rozwiązaniu praca sprężyny może być szkodliwa wyłącznie dla zakończenia (mocowania).



    Przy mocowaniu też jest drobna różnica, ponieważ metalowe klipsy obejmujące okrągły trzpień nie mają kształtu pełnego okręgu, ale są zagięte pod ostrzejszym kątem, więc wydaje mi się, że wysmyknięcie się mocowania z takiego klipsu jest o wiele trudniejsze niż z oryginalnego. Wystrzał taki jak miał już miejsce jest więc chyba mniej prawdopodobny.

    Zostaje więc tylko efekt wysunięcia klapy

    Zostaw komentarz:


  • lilo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Jac_ek
    Dlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
    1. raczej nie zniszczy siłowników
    Tak ale ty masz kombi i tam tego problemu nie ma . A nam chodzi o liftbacka

    Zostaw komentarz:


  • oorsoo
    odpowiedział(a)
    marc!n, skoro masz teraz fabryczne to jak możesz to sprawdź jak kiedy u ciebie klapa sama wędruje do góry. Ile wolnego miejsca jest między końcem cylindra a uchwytem tłoczyska

    Zostaw komentarz:


  • marc!n
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Deo
    Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
    słuchajcie - u mnie sprezyney z wiatrówki tez wysuneły klap[e do tyłu (jakieś 4-5 mm)
    wiec wróciłem do rozwiazań fabrycznych.
    Deo, twierdzi ze u niego działa i nie ma jakiś "nieprawidłowości"
    u kolegi lilo, mogło sie zdarzyć, że zle ułożyło sie to metalowe zabezpieczenie siłownika i wyskoczyło.

    Myslę, że warto próbować - ja berdzo chetnie zamówie sprezyny takie jak kolega Deo. I bede próbował dalej az do uzyskania żadanego efektu bo rozwiazanie jest tylko trzeba je wyszukać.

    Zostaw komentarz:


  • oorsoo
    odpowiedział(a)
    nie, no zaraz taka rezygnacja?!?!
    to jest problem wart rozważenia.
    Łopatologicznie to suma siły sprężyny gazowej w liftbacku (490-515N) i sprężyny tłocznika 11580 (660N) powinna dać ponad 1100N !! tak więc efekt szkodliwości powinien być bardziej widoczny, niż 830N w testowych siłownikach.

    Tutaj jest gdzieś diabeł pogrzebany, bo z tego co zobaczyłem to jest firma SUSPA, która zajmuje się automatyką i sprężynami i mają w swojej ofercie rozwiązania łączące siłownik gazowy z mechaniczną sprężyną:



    Jak widać prawie bliźniacze rozwiązanie.

    Moim zdaniem zanim cały projekt trafi do kosza bo kilka prób nie wyszło (a ta chyba jest przy wszystkich wynalazkach). Co więcej widać, że dla naszych potrzeb nie najistotniejsza jest siła jaką działamy, ale czas tego działania.
    Jeżeli nie walnąłem się w przeglądaniu forum, to sprężyny 11580 mają mniejszą sztywność i siłę od 11550 ale co ważniejsze w stanie spoczynku są dłuższe. Zresztą to pokazuje nawet zdjęcie tej "hybrydy" powyżej.

    Wracam więc do swojej teorii, że warto sprawdzić jak zachowują się sprężyny na czymś w miarę "nowym" rocznik 2008-2009, bo dla użytkowników starszych samochodów, gdzie siłownik jest już zdecydowanie zużyty być może rozwiązaniem będzie zmiana na siłownik o innej specyfikacji:

    nieco krótszy, ale o maksymalnie długim skoku, dzięki temu po zamknięciu odległość od mocowanie do cylindra będzie na tyle duża, że da się zamontować sprężyny np 11700, które w spoczynku mają nie 6 a 10 cm i porównywalną siłę przy mniejszej sztywności.


    I jeszcze jedna rzecz, tak w kwestii uszkadzania siłowników... Na tyle na ile poogladałem sobie budowę sprężyn różnych firm to sam plastikowy kapturek nie stanowi żadnego uszczelnienia, więc problem wydaje mi się nie musi być związany z oddziaływaniem dodatkowej sprężyny.

    [ Dodano: Pią 11 Cze, 10 15:59 ]
    Tak na szybko... mam pytanie do kogoś z w miarę nową octavką liftback (2008-2009).

    Przy jakiej długości wysuniętego tłoka klapa zaczyna sama wędrować w górę.?

    Standardowo mamy 30mm luzu na sprężynę i w miarę podnoszenia wysuwa nam się tłok. Sprawdziłem, że u mnie bez podpiętej półki ta długość to około 68mm, a z podpiętą półką, (która niestety waży masakrycznie) ta długość wzrasta do około 90mm, potem klapa już sama wędruje do góry.

    Zostaw komentarz:


  • Jac_ek
    odpowiedział(a)
    Dlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
    1. raczej nie zniszczy siłowników
    2. pozwoli na otwieranie klapy

    Ja po miesiącu użytkowania nie mam zastrzeżeń - jak ktoś się obawia to niech jeszcze poczeka z 6mies i wtedy się zobaczy czy nie ma jakiś zmian w klapie/siłowniku/sprężynie, ale sądzę że jak by się coś miało stać to by się już stało :wink:

    Zostaw komentarz:


  • mariu_sz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez lilo
    Zamieszczone przez Deo
    Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
    W moim odczuciu chyba jednak szkody
    W takim układzie według mnie najlepiej jest zacząć listę od nowa, pewnie parę osób zrezygnuje z zakupu sprężyn

    Zostaw komentarz:


  • lilo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Deo
    Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
    W moim odczuciu chyba jednak szkody

    Zostaw komentarz:


  • Deo
    odpowiedział(a)
    El Zygmunto, Jeśli nadal są chętni to mogę zamówić.
    Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku :roll:

    Zostaw komentarz:

Pracuję...