[O2] automatyczne otwieranie klapy bagażnika
Zwiń
X
-
ja mam do sprzedania sprężyny 2 szt - SZ 8020.20x051 oryginalne niebieskie steinele pasujące do combi cena 34 zł (koszt przesyłki w cenie) - nigdy nie zakładane - jeżeli ktoś reflektuje to proszę info na priv
-
-
Ja swoje dzis wywalilem z silownikow. Zdolnosc silownikow do trzymania klapy razaco spadla :evil:
Zostaw komentarz:
-
-
na briskoda.net również powstał podobny watek o automatycznie otwieranej klapie bagażnika i pojawił się w nim taki oto wpis
A lot of the german users made this little conversion. But some of them took the springs out again.
The problem is the mounts of the dampers and the dampers itself. The mounts arent capable to take the extra load and tend to bend.
The dampers will leak because of the constant pressure on them. Normally they dont have that constant pressure when the boot is closed.
This pressure makes the sealings go weak and they will loose pressure. Loosing pressure means they will no longer be able to hold the boot open.
część użytkowników demontuje sprężyny bo niszczą się siłowniki
całość tu
Zostaw komentarz:
-
-
rozumiem że do combi powinny być ST 11550? czy ST 11580? bo już się pogubułem :/
Zostaw komentarz:
-
-
U mnie w kombi niebieskie steinele sie wyrobily juz po niecalym miesiacu ... juz ledwo podnosza ...
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez DeoCeny są następujące:
ST 11550 - 7,45 PLN/szt. - mogą być założone do liftback, ale po zamknięciu klapy ściśnięte są maksymalnie, co może spowodować trwałe odkształcenie sprężyny. :idea:
ST 11580 (odpowiednik SB20051) - 9,03 PLN/szt. - sugerowane przeze mnie zarówno do liftback jak i combi.
Deo napisz jaka będzie cena przesyłki przy 10 szt. sprężyn :?:
Zostaw komentarz:
-
-
W weekend u siebie zauważyłem delikatne wysunięcie klapy bagażnika.
W najbliższych dniach autko będę odstawiał na przegląd okresowy, to mi ją wyregulują.
Jeśli chodzi o zamówienie grupowe to mogę się tym zająć.
Dane do przelewu:
numer konta mBank: 52 1140 2004 0000 3102 1428 8092
Grzegorz Hojdyś
W tytule przelewu proszę wpisać tylko nick z forum.
:idea: Dane do wysyłki proszę zostawiać na PW :idea:
Ceny są następujące:
ST 11580 - 9,03PLN/szt. - mogą być założone do liftback, ale po zamknięciu klapy ściśnięte są maksymalnie, co może spowodować trwałe odkształcenie sprężyny. :idea:
ST 11550 (odpowiednik SB20051) - 7,45 PLN/szt. - sugerowane przeze mnie zarówno do liftback jak i combi.
Koszt wysyłki nie powinien przekroczyć 5PLN - koperta + list polecony (chyba, że ktoś będzie zamawiał większą ilość sprężyn)
Na dzień dzisiejszy lista wygląda następująco:
1. Deo - 2 sztuki - liftback - kupione/założone
2. marc!n - 4 sztuki - liftback - wpłacone
3. paysker - 4 sztuki - liftback
4.
5. mariu_sz - 2 sztuki - combi
6. winni77 - 2 sztuki - combi - wpłacone
7.
8. bohen - 2 sztuki - combi
9. wojtek. - 2 sztuki - combi
10. szczepcio - 2 sztuki - combi - wpłacone
11. martinex - 2 sztuki - combi
12. KiLeRrosS - 2 sztuki - combi - wpłacone
13. Daniel0607 - 2 sztuki - liftback
14. Cywa - 2 sztuki - combi + 8 sztuk - liftback - wpłacone
15. filOII - 2 sztuki - combi
16. Piotr832 - 2 sztuki - combi
17. Dobi - 2 sztuki - liftback - wpłacone
18. ZASADZKA2 - 2 sztuki - liftback
19. Radso - 2 sztuki - liftback
20. Marcin0201 - 2 sztuki - liftback
21. kramar - 2 sztuki - combi
22.
23.
24. Al Capone - 2 sztuki - combi - wpłacone
25. jeden komplet zapasowy - zarówno do kombi jak i liftback
:idea: Lista jest zamknięta - jeśli ktoś chce się wypisać bądź zmienić ilość sztuk to proszę o informację na PW do piątku :idea:
Zamówienie zostanie złożone w firmie Alcomex - Spreżyny w piątek po godzinie 15.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez czyzyk64oorsoo, tu chyba problemem jest w własnie to , ze siłownik jest krótszy ten który zastosowałes i pomimo zamknietej klapy jest on juz w stanie otwarcia wypychajac klape do przodu, w orginale przy zamknietej klapie siłwnik wysuniety jest zaledwie na 25 -30mm i jest w pozycji zamknietej nie wypychajac klapy. Myśle iz jedynym sensownym rozwiazaniem sa siłowniki z długą sprezyna tak jak na zdjeciu. Przy tych krótkich sprezynach, to albo klapa bedzie sie wysuwac tak jak pisza koledzy, albo po jakims czasie nie bedą juz otwierac.
Ja wróciłem do wersji ori i póki nie sprawdzę jaką realną siłę mają te oryginalne siłowniki to na razie nie będę dalej się bawił. Wg specyfikacji nasze sprężyny powinny maksymalnie uzyskiwać 515N. Kiedy pooglądałem sobie zamienniki różnych firm okazuje się, że ta wratość powinna wahać się w granicach 480-515N na siłownik. Tylko, że po otwarciu klapy i wymontowaniu jednego z siłowników klapa nie pozostaje w górze, tylko opada i to dość szybko i zapewne podobnie dzieje się u innych osób, podczas gdy na obu testowanych przeze mnie siłownikach 830N i 520N (dane z katalogów i na cylindrach) klapa utrzymywała się w górze na 1 (!!!) siłowniku. Oba te siłowniki wypchnęły ją do tyłu: 830N (4-5 mm), 520N (2-3 mm).
Mam więc wrażenie, że albo oryginalne sprężyny mają inne parametry, albo siła podawana w katalogach to nie F1, a F3 i tutaj różnica może wynosić nawet kilkadziesiąt N.
[ Dodano: Nie 13 Cze, 10 16:03 ]
1. Deo - 2 sztuki "51"
2. marc!n - 2 sztuki "51" liftback
3. paysker 4 szt. liftback
4. opbmarek - 2 sztuki "51" liftback
5. mariu_sz - 2 szt Combi
6. winni77 - 2 szt kombi
7. kanguros - 2 szt kombi
8. bohen - 2 szt kombi
9. wojtek. - 2szt Combi
10. szczepcio - 2 szt. combi
11. martinex - 2szt. kombi
12. KiLeRrosS - 2szt. Combi
13. Daniel0607 - 2szt. liftback
14. Cywa - 2 szt. Combi (SB-20051 lub ST11550) i 8 szt. Liftback (ST11580)
15. filOII - 2 szt. Combi
16. Piotr832 - 2 szt Combi
17. --------------------
18. Dobi - 2szt liftback
19.ZASADZKA2 - 2szt "51"liftback
20.Radso - 2szt. Liftback
21.Marcin0201 -2szt "51" Liftback
22. ------------- OORSOO - 0 szt. liftback ( na razie odpuszczam)
23. kramar 2 szt combi
24. El Zygmunto - 4 szt. liftback
25. bronio 2 sztuki do combi
26. Al Capone 2 sztuki combi
Zostaw komentarz:
-
-
oorsoo, tu chyba problemem jest w własnie to , ze siłownik jest krótszy ten który zastosowałes i pomimo zamknietej klapy jest on juz w stanie otwarcia wypychajac klape do przodu, w orginale przy zamknietej klapie siłwnik wysuniety jest zaledwie na 25 -30mm i jest w pozycji zamknietej nie wypychajac klapy. Myśle iz jedynym sensownym rozwiazaniem sa siłowniki z długą sprezyna tak jak na zdjeciu. Przy tych krótkich sprezynach, to albo klapa bedzie sie wysuwac tak jak pisza koledzy, albo po jakims czasie nie bedą juz otwierac.
Zostaw komentarz:
-
-
1. Deo - 2 sztuki "51"
2. marc!n - 2 sztuki "51" liftback
3. paysker 4 szt. liftback
4. opbmarek - 2 sztuki "51" liftback
5. mariu_sz - 2 szt Combi
6. winni77 - 2 szt kombi
7. kanguros - 2 szt kombi
8. bohen - 2 szt kombi
9. wojtek. - 2szt Combi
10. szczepcio - 2 szt. combi
11. martinex - 2szt. kombi
12. KiLeRrosS - 2szt. Combi
13. Daniel0607 - 2szt. liftback
14. Cywa - 2 szt. Combi (SB-20051 lub ST11550) i 8 szt. Liftback (ST11580)
15. filOII - 2 szt. Combi
16. Piotr832 - 2 szt Combi
17. --------------------
18. Dobi - 2szt liftback
19.ZASADZKA2 - 2szt "51"liftback
20.Radso - 2szt. Liftback
21.Marcin0201 -2szt "51" Liftback
22. OORSOO - 2 szt. liftback
23. kramar 2 szt combi
24. El Zygmunto - 4 szt. liftback
25. bronio 2 sztuki do combi
26. Al Capone 2 sztuki combi
Zostaw komentarz:
-
-
Dzisiaj zamontowałem nowe siłowniki 570 mm (czyli 20 mm krótsze od ori), skok 240 (nieco większy niż w standardzie) i wg katalogu 490N, ale opis na cylindrze wskazuje 520N....... i wydawałoby się, że w porównaniu z oryginalnymi parametrami 590mm/515N nie powinno być żadnej różnicy, a jednak.
Zamknięcie klapy niestety wymaga dość dużo siły. Sama klapa wędruje do góry po naprawdę delikatnym popchnięciu, więc wystarczyłoby zamontowac coś co uniesie klapę na 3 cm w górę, żeby sama się otworzyła. W momencie odpięcia od klapy półki, pod którą mam kieszeń i na której jest elektryczna roleta, a więc po dojęciu ok. 5 kg klapa sama unosi się w górę. Powoli i ospale ale wędruje.
Niewidoczna praktycznie jest zmiana wysokości otwierania klapy pomimo tego, że spręzyny sa krótsze. Na samym tłoczysku pomiędzy cylindrem, a mocowaniem jest przestrzeń około 45-50 mm a więc samo założenie uzsykania większego miejsca na sprężynę tłocznika zostało osiągnięte.
W porównaniu jednak do wcześniej testowanych 830N sprężyn te są o wiele słabsze, ale... no właśnie. Już taki wzrost siły niestety wpływa negatywnie na klapę.
Wysunęła się na około 2-3 mm.
Cóż... specjaliści ze Skody dobrali moc siłowników idealnie do wagi klapy, a zapas, który zostawili jest na tyle mały, że zastosowanie prostego rozwiązania do uniesienia jest moim zdaniem praktycznie niemożliwe.
Efektem ubocznym prawie na pewno będzie wysuwanie się klapy. A to niestety przy ostatnich deszczach pewnie oznaczałoby akwarium w bagażniku
Zostaw komentarz:
-
-
U mnie w kombi sprężynki wysuneły klapę o ok 2 mm, najlepiej to widac na szczelinie pomiedzy dachem a klapą. Ja mam to zamontowane od ok 4 tyg. Wczoraj sprawdzałem u kolegów na spocie i maja podobne przesunięcie. W ww szczelinę przy fabrycznym ułożeniu nie da sie włożyć kluczyka (użyłem kluczyka jako szczelinomierza) natomiast u mnie i u kolegów wchodzi bez problemów. Widac również że troszke się wygięły bolce trzymające siłownik do klapy.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekDlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
1. raczej nie zniszczy siłowników
Poniżej lekko nieudolne zdjęcie zamiennika, który nawiasem mówiąc ma 22mm średnicy cylindra i mam nadzieję, że to widać zamknięte jest w jednorodnej metalowej rurze z zawinięta końcówką. W takim rozwiązaniu praca sprężyny może być szkodliwa wyłącznie dla zakończenia (mocowania).
Przy mocowaniu też jest drobna różnica, ponieważ metalowe klipsy obejmujące okrągły trzpień nie mają kształtu pełnego okręgu, ale są zagięte pod ostrzejszym kątem, więc wydaje mi się, że wysmyknięcie się mocowania z takiego klipsu jest o wiele trudniejsze niż z oryginalnego. Wystrzał taki jak miał już miejsce jest więc chyba mniej prawdopodobny.
Zostaje więc tylko efekt wysunięcia klapy
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekDlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
1. raczej nie zniszczy siłowników
Zostaw komentarz:
-
-
marc!n, skoro masz teraz fabryczne to jak możesz to sprawdź jak kiedy u ciebie klapa sama wędruje do góry. Ile wolnego miejsca jest między końcem cylindra a uchwytem tłoczyska
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez DeoPytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
wiec wróciłem do rozwiazań fabrycznych.
Deo, twierdzi ze u niego działa i nie ma jakiś "nieprawidłowości"
u kolegi lilo, mogło sie zdarzyć, że zle ułożyło sie to metalowe zabezpieczenie siłownika i wyskoczyło.
Myslę, że warto próbować - ja berdzo chetnie zamówie sprezyny takie jak kolega Deo. I bede próbował dalej az do uzyskania żadanego efektu bo rozwiazanie jest tylko trzeba je wyszukać.
Zostaw komentarz:
-
-
nie, no zaraz taka rezygnacja?!?!
to jest problem wart rozważenia.
Łopatologicznie to suma siły sprężyny gazowej w liftbacku (490-515N) i sprężyny tłocznika 11580 (660N) powinna dać ponad 1100N !! tak więc efekt szkodliwości powinien być bardziej widoczny, niż 830N w testowych siłownikach.
Tutaj jest gdzieś diabeł pogrzebany, bo z tego co zobaczyłem to jest firma SUSPA, która zajmuje się automatyką i sprężynami i mają w swojej ofercie rozwiązania łączące siłownik gazowy z mechaniczną sprężyną:
Jak widać prawie bliźniacze rozwiązanie.
Moim zdaniem zanim cały projekt trafi do kosza bo kilka prób nie wyszło (a ta chyba jest przy wszystkich wynalazkach). Co więcej widać, że dla naszych potrzeb nie najistotniejsza jest siła jaką działamy, ale czas tego działania.
Jeżeli nie walnąłem się w przeglądaniu forum, to sprężyny 11580 mają mniejszą sztywność i siłę od 11550 ale co ważniejsze w stanie spoczynku są dłuższe. Zresztą to pokazuje nawet zdjęcie tej "hybrydy" powyżej.
Wracam więc do swojej teorii, że warto sprawdzić jak zachowują się sprężyny na czymś w miarę "nowym" rocznik 2008-2009, bo dla użytkowników starszych samochodów, gdzie siłownik jest już zdecydowanie zużyty być może rozwiązaniem będzie zmiana na siłownik o innej specyfikacji:
nieco krótszy, ale o maksymalnie długim skoku, dzięki temu po zamknięciu odległość od mocowanie do cylindra będzie na tyle duża, że da się zamontować sprężyny np 11700, które w spoczynku mają nie 6 a 10 cm i porównywalną siłę przy mniejszej sztywności.
I jeszcze jedna rzecz, tak w kwestii uszkadzania siłowników... Na tyle na ile poogladałem sobie budowę sprężyn różnych firm to sam plastikowy kapturek nie stanowi żadnego uszczelnienia, więc problem wydaje mi się nie musi być związany z oddziaływaniem dodatkowej sprężyny.
[ Dodano: Pią 11 Cze, 10 15:59 ]
Tak na szybko... mam pytanie do kogoś z w miarę nową octavką liftback (2008-2009).
Przy jakiej długości wysuniętego tłoka klapa zaczyna sama wędrować w górę.?
Standardowo mamy 30mm luzu na sprężynę i w miarę podnoszenia wysuwa nam się tłok. Sprawdziłem, że u mnie bez podpiętej półki ta długość to około 68mm, a z podpiętą półką, (która niestety waży masakrycznie) ta długość wzrasta do około 90mm, potem klapa już sama wędruje do góry.
Zostaw komentarz:
-
-
Dlatego ważne jest żeby dobrać siłę sprężyn jak najmniejszą mozliwa która
1. raczej nie zniszczy siłowników
2. pozwoli na otwieranie klapy
Ja po miesiącu użytkowania nie mam zastrzeżeń - jak ktoś się obawia to niech jeszcze poczeka z 6mies i wtedy się zobaczy czy nie ma jakiś zmian w klapie/siłowniku/sprężynie, ale sądzę że jak by się coś miało stać to by się już stało :wink:
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez liloZamieszczone przez DeoPytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez DeoPytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku
Zostaw komentarz:
-
-
El Zygmunto, Jeśli nadal są chętni to mogę zamówić.
Pytanie czy automatyczne otwieranie klapy nie spowoduje więcej szkody niż pożytku :roll:
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: