[O2] Ksenony O2 FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wojtisek1
    odpowiedział(a)
    kurde , nie mogę znaleźć, może tutaj dostanę odpowiedź
    Potrzeba mi nr pina lub kolor przewodu w kostece zasilającej w światłach przednich żarówke drogowych (długich). Reflektory są z xenonami O II FL, a chcę założyć dodatkowe halogeny dalekosiężne i potrzebuję sygnał do sterowania

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    z całym szacunkiem dla grygiego
    zapytaj superbmana

    Zostaw komentarz:


  • kadmar
    odpowiedział(a)
    Panowie a Grygy zagląda jeszcze na OCP od czasu do czasu? Napisałem do niego ws części do moda i jak widzę od tygodnia nie logował się na forum.

    Zostaw komentarz:


  • Wasil
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez eaglemirek
    Zamieszczone przez krzynol
    kadmar, a potem powiesz "to był najlepszy mój mod"
    Zgadzam się w 100% :szeroki_usmiech
    3x TAK, xenon to xenon, miałem hidy przez miesiąc i były lepsze od halogenów, teraz mam ori xenon i jest lepszy od HID

    Zostaw komentarz:


  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol
    kadmar, a potem powiesz "to był najlepszy mój mod"
    Zgadzam się w 100% :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    kadmar, a potem powiesz "to był najlepszy mój mod"

    Zostaw komentarz:


  • kadmar
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez eaglemirek
    jak świecą zenony w OII FL to możesz podjechać na spota do Jaworzna (24.10) i zobaczyć np u mnie :!:
    dzięki, skorzystam z zaproszenia ponieważ czuję, że jeśli nie przekonam się na własne gały to nie podejmę decyzji.

    Zostaw komentarz:


  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    Szwagry, sorry za małe OT ale mam pytanko - jest ktoś ze śląska, kto doposażał swoją czeszkę w zenony? Chciałbym na własne gały zobaczyć jak to świeci i czy warto się w to babrać.
    blind_walker, tyle że w OII a jak świecą zenony w OII FL to możesz podjechać na spota do Jaworzna (24.10) i zobaczyć np u mnie :!:

    Zostaw komentarz:


  • mrfazi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez LUKI
    Zamieszczone przez kadmar
    czy warto się w to babrać.
    warto :!:
    Dokładnie - jest mega różnica, kadmar nie kombinuj tylko do dzieła.

    Zostaw komentarz:


  • LUKI
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kadmar
    czy warto się w to babrać.
    warto :!:

    Zostaw komentarz:


  • fan
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kadmar
    Szwagry, sorry za małe OT ale mam pytanko - jest ktoś ze śląska, kto doposażał swoją czeszkę w zenony? Chciałbym na własne gały zobaczyć jak to świeci i czy warto się w to babrać.
    Jesli ktos jezdzi duzo w nocy to sie oplaca bo roznica znaczna.

    Zostaw komentarz:


  • kadmar
    odpowiedział(a)
    Szwagry, sorry za małe OT ale mam pytanko - jest ktoś ze śląska, kto doposażał swoją czeszkę w zenony? Chciałbym na własne gały zobaczyć jak to świeci i czy warto się w to babrać.

    Zostaw komentarz:


  • mrfazi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sparrov
    Z tego co się orientuję, to czujniki są uniwersalne dla całej grupy VW.
    Sam czujnik jest ten sam, ale mocowanie i część mechaniczna jest różna.
    velmo, pisz do krzynol-a, swego czasu miał coś w zapasie. Ja kupiłem graty do tego moda na alledrogo, czujnik na przód kupiłem zupełnie nowy, miałem farta. Troszkę cierpliwości a uda Ci się upolować to czego szukasz. Ważna sprawa aby nie kupić czegoś co nie jest od O2, u mnie w piwnicy jeden taki leży, nie wiadomo od czego. :wink:

    Zostaw komentarz:


  • sparrov
    odpowiedział(a)
    Z tego co się orientuję, to czujniki są uniwersalne dla całej grupy VW. Ja u siebie mam czujnik oryginalnie z Q7 (tył) i chyba Golf (przód). Szukaj po numerze części, nie po modelu auta.

    Zostaw komentarz:


  • velmo
    odpowiedział(a)
    Panowie wyjaśnijcie mi jedną rzecz - dlaczego na rynku wtórnym jest mnóstwo lamp i sterowników AFS, a prawie wcale czujników poziomu (oczywiście mam na myśli Oct II FL) :?:

    Planuje zrobić sobie moda, lampy już mam, ale odpowiednich czujników za choinkę nie mogę znaleźć

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Ja sobie nie wyobrażam kolejnego auta bez ksenonów, choć są takie auta (np. stare Vito) gdzie oświetlenie standardowe jest po prostu wystarczające. Nie mniej jednak w przypadku O2FL jest to przepaść. Jak nie wierzysz - załóż sobie na chwilę jakieś HIDy - poczujesz różnicę.

    Zostaw komentarz:


  • mrfazi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kadmar
    czy jesteście zadowoleni z jakości oświetlenia drogi po dołożeniu zenonów
    Osobiście sobie chwalę tego moda i uważam za najlepszy jaki zrobiłem, różnica w świeceniu jest znaczna.
    Zamieszczone przez kadmar
    zwykłe światła w moim służbowym yeti były porównywalne do zenonów tej octavii
    Proponuję przejażdżkę autem z i bez "zenonów", dopiero wtedy zobaczysz różnicę.
    Zamieszczone przez kadmar
    Nie mam tutaj na myśli funkcji skrętnych soczewek
    A to już jest wisienka na torcie, fajna sprawa, bardzo poprawia widoczność łukach.
    Zamieszczone przez kadmar
    wydanie ok 2.5kzł na założenie zenonów
    Myślę, że jeśli startujesz do moda (w ori wykonaniu) od zera to raczej nie masz szans zmieścić w tej kwocie. Troszkę gratów trzeba kupić, chyba, że sam wykonasz montaż całości na aucie to może dasz radę. Co innego jak konfigurujesz nowe autko. Generalnie polecam i trzymam kciuki

    Zostaw komentarz:


  • Ziomal
    odpowiedział(a)
    kadmar, Miałem O1 i O2 do każdej dokładałem xenony i nie żałowałem tego

    W deszczu Twoje lampy nie świecą a xenon tak

    Zostaw komentarz:


  • kadmar
    odpowiedział(a)
    Koledzy, powiedzcie tak szczerze - czy jesteście zadowoleni z jakości oświetlenia drogi po dołożeniu zenonów? Nie mam tutaj na myśli funkcji skrętnych soczewek ale jakości oświetlenia drogi.
    Czy w porównaniu do markowych żarówek klasy premium, jest jakaś porażająca różnica, która uzasadniałaby wydanie ok 2.5kzł na założenie zenonów?

    Skąd takie pytanie - poobserwowałem sobie ostatnio światła jakie mają samochody spod znaku zielonej kury. Ostatnio miałem okazję jechać w nocy za OIII. Po wjechaniu na dwupasmowy odcinek drogi baaardzo spokojnie rozpocząłem manewr wyprzedzania i przyznam szczerze - zwykłe światła w moim służbowym yeti były porównywalne do zenonów tej octavii. Podobne wrażenie odniosłem przy porównaniu swoich świeczek z zenonami superb II i III. Niestety nie miałem okazji przyobserwować w nocy zenonów OII FL. Jakoś mało tych samochodów jeździ z ksenonami.

    Zostaw komentarz:


  • kowal 2002
    odpowiedział(a)
    KulfonP, te "nastawy podstawowe" w ksenonach to trochę co innego niż Basic Settings np. w Climatronicu.

    Ta procedura w ksenonach powoduje ustawienie silniczków w położeniu środkowym ( powiedzmy, że silniczki poziomujące mają 720 możliwych kroków od min <dół> do max<góra> - komp ustawia je w pozycji 360 ) i dodatkowo zapisuje bieżące położenie czujników wysokości na wahaczach przód/tył - uznając je jako zerowe ( środkowe ). Teraz Ty ustawiasz mechanicznie ( przy pomocy śrub regulacyjnych góra-dół i lewo-prawo ) lampy tak, żeby świeciły tam gdzie powinny ( tak ja napisał Enriquez, opadanie wiązki na -1% ). Po wszystkim kończysz procedurę ( Done ) i światła masz ustawione a komp pamięta zapisane ustawienia i traktuje je jako startowe.

    Światła można oczywiście ustawić bez tej procedury, ale istnieje niebezpieczeństwo, że np. w chwili, w której robisz regulacje ( bez procedury ) silniczki są ustawione blisko jednego z krańców regulacji, co może spowodować, że po dociążeniu/odciążeniu przodu/tyłu komp będzie próbował podnieść/opuścić lampy i dojdzie do mechanicznego "krańca" zakresu regulacji, choć według zapisanych w sterowniku danych powinien mieć jeszcze zapas. Po to jest ta procedura...

    Jeśli masz dobrze ustawione światła i uruchomisz tą procedurę ( ale nie będziesz nic kręcił śrubami ) to nic się w ustawieniach nie zmieni.

    Zresztą jeśli chcesz mieć naprawdę dobrze ustawione światła, to trzeba to zrobić "organoleptycznie", na ciemnej prostej drodze; ustawienie na przyrządzie to dla mnie kicha - nigdy nie byłem z tego zadowolony. Poświęcam na takie ustawienie ( na drodze ) ok. 30-45 minut, ale światła świecą idealnie tak jak powinny.

    Zostaw komentarz:


  • KulfonP
    odpowiedział(a)
    Marcin,
    Ano dlatego że trudno jest znaleźć ścianę w takiej odległości na idealnie poziomym terenie szczególnie jeśli mieszka się w mieście bez parkingów podziemnych itp.. na stacji za 10zł światła są wyregulowane.

    Aczkolwiek skoro mam już wyregulowane na stacji to teraz teoretycznie mogę wjechać na poziomy teren, zrobić jeszcze raz nastawy podstawowe bez ruszania imbusowych pokręteł i też powinno być git co nie?

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    nie, zanim majster się dorwie do regulowania, zrobić nastawy podstawowe, a jak skończy kliknąć DONE.
    Nie rozumiem, po co w ogóle jeździć na stację - samemu można wyregulować - stanąć przed ścianą, zmierzyć odległość do soczewki, wynik w metrach zamienić na centymetry (np. 11,53m = 11,53cm) i o tyle ma być niżej punkt odcięcia względem wysokości soczewki. Najprościej to zrobić używając dalmierza laserowego.

    Zostaw komentarz:


  • KulfonP
    odpowiedział(a)
    Krzynol,
    Od razu regulować to znaczy z laptopem w OBD i uruchomionymi nastawami podstawowymi przed nacisnięciem Done w VCDS czy moge zrobić nastawy podstawowe, kliknąć Done, odpiać kabel i pojechac na stację regulować światła?

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    wsiadasz za kierownicę i robisz nastawy podstawowe w sterowniku
    potem od razu reguluje się wiązkę światła na przyrządzie w stacji i tyle

    Zostaw komentarz:


  • mrfazi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez KulfonP
    Ktoś wie jak powinna wyglądać pełna prawidłowa procedura regulacji xenona?
    Ja udałem się stacji kontroli pojazdów - robią to za free

    Zostaw komentarz:

Pracuję...