Zamieszczone przez abstinent
[O2] Opóźnione działanie klimatyzacji - znany problem
Zwiń
X
-
abstinent gdzie siedzą te czujniki o których piszesz!!!Skoda Octavia II combi 1,9 TDI BKC 77kW 105KM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53228
>>>>>JohnBv<<<<<
mailto: [email protected]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez abstinentszkoda, jaką masz sprężarkę :?: tzn firma
ja mam sanden i jest szansa że to elektrozawór albo coś innego, zexel to najgorsze co wsadzili
JohnBv jeden jest na sprężarce, drugi na rurkach czy gdzieś tam chyba
na forum gdzieś czytałem o tym
a tak ogólnie to warto zrobić jakiś konkretny temat dotyczący tego problemu, i zamieścić tam wszystkie ciekawe linki z forum, a z tego co znalazłem to jest tego trochę, i na pewno będzie przybywać :diabelski_usmiech
Tak się zastanawiam bo mam trochę chłodnicę wygiętą od dołu(poprzedni właściciel parkował na krawężnikach chyba ) czy to nie było by to :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dalwmoja sprężarka była 2 tygodnie temu regenerowana,
późne włączanie występuje po regeneracji (czy to możlie że w trakcie regeneracji nie sprawdzono działania obu czujników ? spróbuję się tego dowiedzieć)
w tej chwili wymieniam osuszacz bo była dziura
dzisiaj odbieram auto - zobaczymy jak układ będzie działał po dobiciu czynnika
jak by co - to biorę się albo za czujniki albo za sterownik dużego wiatraka
jeszcze mam ochotę sie tym zajmować, ale ...... :evil:
Komentarz
-
-
Witajcie, pozwalam sobie dolaczac do tematu klimy (climatronic) w OII. Tydzien temu stwierdzilem ze klima cos slabo chlodzi i zalacza sie dopiero po 5-6 minutach od startu auta i to wlasciwie tylko jesli temp byla ustawiona na LO czyli < 16 stopni. POjechalem na przeglad klimy i odgrzebianie do ASO. Stwierdzili ze filtr byl zalozony odwrotnie i po wymianie na nowy i jego poprawnym wlozeniu powinno byc lepiej. No i faktycznie chyba bylo troche lepiej. TYdzien pozniej pojechalem na ogolny przeglad auta i postanowilem zrobic rowniez gruntowny przeglad klimy lacznie ze sprawdzneiem szczelnosci, nabijaniem, wymiana oleju w sprezarce itd...
Odebralem auto z ASO i jest jakas masakra...klima wlasciwie nie dziala..pomimo ustawienia temp w obu strefach na LO klima dmucha powietrzem ale nie jest ono zimne...od czasu do czasu czuc powiem mroznego powietrza ale trwa to moze kilkanascie sekund i sytuacja wraca ze klima dmucha powietrzem "normalnym". W poniedzialek jade do ASO zrobic awanture...Mam nadzieje ze to jakas blachostka, ktora naprawia na poczekaniu...
"niech chlod klimatyzacji bedzie z nami" :evil:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinenttadfi, ten zawór to to samo co sterujący, albo ciśnienia czy co zaś nowego :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomek_dxNiestety nie mam dla was dobrych wieści....
Tak więc macie opisaną kontynuację choroby opóźnionego startu klimy w O2. A co do wiatraków to się one załączają jak rośnie ciśnienie czynnika w układzie czyli kompresor zaczyna działać. Brak załączenia nie oznacza że jest coś w nich uwalone tylko oznacza że kompresor nie daje ciśnienia.
Zamieszczone przez dalwmoja sprężarka była 2 tygodnie temu regenerowana,
późne włączanie występuje po regeneracji...
Wynika z tej teorii, że jak włącza się duży to i ciśnienie w układzie wówczas jest odpowiednie i załącza się mały wentylator.
Wydaje mi się, że za bardzo przypadkowe by to było.
Dociekam bo szukam rozwiązania też tego problemu i nie uśmiecha mi się wywalić 3.000zł.
Co o tym myślisz Tomex_dx i inni? Może coś źle zinterpretowałem co napisałeś
Komentarz
-
-
ja pracę wiatraków wiążę z zagrzaniem się silnika
dopiero przy 90 stopniach włączały się wiatraki,
może praca wiatraka dużego/malego inicjuje jakimś cudem (zwrotny sygnał ?????) prawidłową pracę elektrozaworu? a duży wiatrak uruchamiany jest przez sygnał pochodzący z czujnika dużej chłodnicy ?
przy czy dzieje się tak długo jak silnik jest zagrzany
dopiero w przyszłym tygodniu wymienię zawór - to zobaczymy czy to on ostatecznie jest odpowiedzialny za opóźnione włączanie się klimy
w sobotę z tadfi obserwowaliśmy na kompie pracę klimatyzacji
do czasu zagrzania się silnika:
- komp pokazywał, że od momentu uruchomienia klimatyzacji cały czas pracuje sprężarka
- jednocześnie nie rosło ciśnienie
- nie spadała temperatura
- oba wiatraki stoją
-po mału rośnie temperatura w chłodnicy klimatyzacji
po zagrzaniu silnika:
- sprężarka kręci,
- momentalnie rośnie siśnienie
- spada temperatura do 7-8 stopni
- wiatraki pędzą
tadfi w sumie miał taki sam problem i jak wiadomo już wygrał
Komentarz
-
-
loru, aha - dzięki
dalw, dzięki za opis, bardzo przydatny, ale przyznaj, że dziwnie to działa. Wzrost temperatury w układzie chłodzenia powoduje wzrost ciśnienia sprężarki.
A sprężarka na zimnym silniku przecież też chodzi a nie podnosi ciśnienia, dopiero po zagrzaniu.
Nic nie kumam. Co ma wysoka temperatura w układzie chłodzenia wspólnego z ciśnieniem w układzie klimy?
Czekam na wynik z wymianą zaworu sterującego
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
gadula007, logicznie myśląc istnieje taka możliwość, że ciśnienie wzrośnie po tym jak wzrośnie temp. Sprężarki nie mają sprzęgła tylko zawór (0-100%) tak jak było pisane wcześniej a on jest wykonany z jakiegoś aluminium albo metalu i zdarza mu się blokować. Może po ustaleniu odpowiedniej temp w układzie zawór puszcza i rośnie ciśnienie w całym obiegu.
Dzięki Enriquez'owi mam logi i wykresy z zachowania w swojej maszynie.
Zamieszczone przez loru
obydwa wentylatory przy załączonej klimie mają chodzić
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez biqlla jak jest wyłączona klima to powinien jakiś chodzić?
ujmę to tak :
klima OFF - wiatraczki działają jak temp silnika przekroczy ileś tam stopni
klina ON - obydwa wiatraki powinny chodzić od momentu włączenia klimy
oczywiście jest to opisane działanie w uproszczeniu.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
i jeszcze jedno
z racji braku pełnej sprawności działania układu klimatyzacji
ja włączam klimę dopiero przy temperaturze 90 stopni
raz że nie ma sensu szybciej włączać układu bo i tak nie chłodzi
i ważniejsze - nie obciążam sprężarki - kręci pełną parą bez wspomagania wiatrakami
co zapewne baaaaaaaaaaaardzo często prowadzi ostatecznie do zniszczenia sprężarki
z tego co czytam wiele osób jeździ z włącząna klimą czekając na błogie zimniutkie powietrze, bo myślą czasami że tak ma być ....... a tu diabli biorą sprężarkę
gadula007
też czekam na wyniki naprawy :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentdalw, przecież sprężarka chodzi cały czas, a jej wydajnością steruje elektrozawór
ktoś pisał kiedyś że nie ma to wpływu na sprężarkę, )
to świadczyłby o tym powyższy wykres - pracy prędkości silnika i sprężarki -
praktycznie ruszają jdnocześnie ........
to w takim razie co powodowałoby najczęstsze usterki sprężarek ? - poza tymi dotyczącymi słabej jakości materiały z których są zbudowane, błędów produkcyjnych itp.
na razie mam tylko jeden pomysł: praca sprężarki i faktyczna próba chłodzenia w sytuacji braku pracy małego wiatraka, sprężarka byłaby wtedy nadmiernie obciążona
p.s.
dobrze, że ktoś zawsze coś podpowie i pozwala poprawiać wiedzę
abstinent - dzięki
Komentarz
-
-
W FL jest tak, dla porównania. Temperatura na parowniku spada od razu.
Czyżby coś zmienili w konstrukcji lub logice?
Uploaded with ImageShack.usPozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gadula007to w końcu jak wyłączacie tę sprężarkę? Włączacie przycisk ECON?, czy jednak jej się nie wyłącza i pracuje cały czas?
Enriquez,
wykres który jest wyżej prezentowany jest to wykres ze źle działającą klimatyzacjąO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
Komentarz