amipio, zmiana oleju w tym przypadku nic nie da. W moim szkodniku wyprobowalem juz oleje 5w30, 5w40, 5w50 i poprawa byla przez pierwsze 1000 km, potem olej zostal rozrzedzony i ubywal w tempie ekspresowym. Oprocz stosowania roznych olejow, probowalem tez srodki Forte nwe i wyczyscilem cala magistrale olejowa. Niestety nic nie pomoglo. W naszym przypadku wymiana tlokow lub poprawienie fabryki w firmie ktora je przerabia to jedyne i zarazem niestety nadrozsze wyjscie.
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Obawiam się, że przy tak dużym zużyciu, to już żadne zmiany stosowanego oleju nic nie pomogą. U mnie przynajmniej nic nie zmieniły na korzyść. Pobór jak rósł, tak rósł.
[ Dodano: Sro 18 Lut, 15 17:11 ]
mirek_p11, w sumie powieliłem twoją wypowiedź, ale nie było jej jeszcze, gdy pisałem swoją
Komentarz
-
-
OK. Dzięki za naświetlenie sytuacjiZamieszczone przez mirek_p11amipio, zmiana oleju w tym przypadku nic nie da. W moim szkodniku wyprobowalem juz oleje 5w30, 5w40, 5w50 i poprawa byla przez pierwsze 1000 km, potem olej zostal rozrzedzony i ubywal w tempie ekspresowym. Oprocz stosowania roznych olejow, probowalem tez srodki Forte nwe i wyczyscilem cala magistrale olejowa. Niestety nic nie pomoglo. W naszym przypadku wymiana tlokow lub poprawienie fabryki w firmie ktora je przerabia to jedyne i zarazem niestety nadrozsze wyjscie.
Póki co będę się wspomagał rowerem aby wydłużyć czas życia mojego dwusuwa 
Spróbuje jeszcze jednego działania. Podczas ost przeglądu ASO stwierdziło że to nic nadzwyczajnego ( takie zużycie oleju ) i auto jest w dobrym stanie technicznym.
Wybiorę się w najbliższym czasie do nich z chęcią kupna nowego auta i zostawieniu w rozliczeniu mojego
Przecież od nich kupione, przez nich serwisowane, wg nich wszystko w normie. Dam znać na forum jak wycenią i jakie będą zastrzeżenia do stanu auta.
Komentarz
-
-
Panowie mam do was pytanie
Oprócz zwiększonego zużycia oleju zaobserwowaliscie cos niepokojącego jesli chodzi o jazde autem? Np spadek osiągów, głosniejsza praca itp itd. Czy tylko bądz co bądz duże zużycia oleju?Była O2 1.6 MPI
JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o moje doświadczenie to nic absolutnie nic. Chodzi bez zastrzeżeń.Zamieszczone przez BritosPanowie mam do was pytanie
Oprócz zwiększonego zużycia oleju zaobserwowaliscie cos niepokojącego jesli chodzi o jazde autem? Np spadek osiągów, głosniejsza praca itp itd. Czy tylko bądz co bądz duże zużycia oleju?
Mam 90kkm poza wymianą oleju z filtrami, kompletu opon letnich oraz klocków hamulcowych (przy przebiegu 89kkm !! w innych autach takiego wyniku nigdy nie udało mi się uzyskać
) nic do szkodnika nie dołożyłem.
Komentarz
-
-
Potwierdzam, nic szczególnego się nie dzieje, z czasem minimalnie gorsza kultura pracy, jakby trochę głośniej pracował i mniej chętnie wchodził na obroty. Ale różnica naprawdę niewielka. Na pewno toną nagaru w środku mu nie pomagała.Zamieszczone przez klarusBritos, nie, tylko ten olej...
[ Dodano: Sro 18 Lut, 15 17:39 ]
Tak, już zawiozłem. Same tłoki, tak chcieli. Ma to porwać kilka dni.voytek, jaki jest okres oczekiwania na zmodzone tłoki ? , bo rozumiem, że już je zawiozłeś do warsztatu. Czy oddaleś same tłoki czy razem z korbowodami ?
Komentarz
-
-
No tak nie do końca mógłbym się z tym zgodzić. U mnie były pewne znaki, które sygnalizowały problem. Zakopcić potrafił, tylko trzeba było dać mu odpowiednio w palnik. Przy nietrzymających pierścieniach i pełnym otwarciu przepustnicy zerwie i przepali większą dawkę, którą za którymś razem zobaczymy za autem. Trzeba tylko odpowiednio przygotować test drogowy, czyli silnik rozgrzany do normalnej temperatury roboczej (>90) i kilka razy redukcja i podłoga/kickdown. W tych momentach obserwujemy lusterko i wyczekujemy chmurki. U mnie działałoZamieszczone przez voytekNiestety organoleptycznie tego nie sprawdzisz. Nie kopci i jeździ zupełnie normalnie, a nawet jeśli nie całkiem normalnie (nieznaczne pogorszenie kultury pracy, tak jak było u mnie), to nie masz szans tego wychwycić, jeśli nie masz porównania z innym egzemplarzem.
Poza tym można dokładnie przyjrzeć się końcówce rury wydechowej. O ile nikt jej rutynowo ciągle nie pucuje, to będzie miała na zewnątrz zauważalny czarny nalot, który zgromadzony z dłuższego czasu nawet trudno usunąć.
Jak widzę u każdego moment przesilenia następuje po innym przebiegu. U mnie do 150-160kkm był w miarę stabilny w zużyciu, później zużycie rosło już szybko, by przy 180kkm osiągnąć stan absurdu. A i tak w jednym z ASO usłyszałem, że to jeszcze nie moment do zmartwienia, bo 1l/1000km to jeszcze mieści się w granicach normy...Zamieszczone przez amipioCzyli z Twojego doświadczenia ile jeszcze zostało mi do osiągnięcia 1.5 l/1000km?
Zdecydowanie, tak jak piszą inni, zapomnij o zmianach oleju. Musiałbyś zamiast niego wlać chyba jakiś lepik, żeby Ci się silnik uszczelnił.Zamieszczone przez amipioCzy zmiana oleju komuś pomogła?
Ja nie.Zamieszczone przez BritosOprócz zwiększonego zużycia oleju zaobserwowaliscie cos niepokojącego jesli chodzi o jazde autem?
Komentarz
-
-
co do "felernych" modeli to ja akurat słyszałem że były produkowane do kwietnia 2010 roku, ja posiadam z października i jak na razie (odpukać !!) spala niecałą butelkę 1L oleju od wymiany do wymiany i oby tak już pozostało
Byłe...:
Skoda S100L, rok produkcji: 1974
Skoda 120L, rok produkcji: 1988
Skoda Felicia, rok produkcji: 1995
Skoda Fabia I, rok produkcji: 2000
Skoda Octavia 1U, rok produkcji: 2005
Jest
Octavia 2, rok produkcji 2010
Komentarz
-
-
a jaką masz datę na naklejce na silniku ?Zamieszczone przez SoomoodMój samochód był robiony po maju 2010 (odbiór wrzesień 2010) i niestety pije olej. Więc ja bym w to co ASO mówi nie wierzył zbytnio.Byłe...:
Skoda S100L, rok produkcji: 1974
Skoda 120L, rok produkcji: 1988
Skoda Felicia, rok produkcji: 1995
Skoda Fabia I, rok produkcji: 2000
Skoda Octavia 1U, rok produkcji: 2005
Jest
Octavia 2, rok produkcji 2010
Komentarz
-
-
Taa... a ja w tamtych czasach naiwnie ufałem, że ten typ tak ma i nic się złego nie dzieje, bo tsi pije olej - jak mi wmawiano w ASO. A jak kumpel mnie straszył, że skoro silnik pije olej, to z czasem ten problem będzie się pogłębiał, to nie wierzyłem... :twisted:Zamieszczone przez voytekKiedyś przejmowaliśmy się zużyciem oleju rzędu 0.3L/1000 km. Jakie to były piękne czasy :P
Komentarz
-
-
Panowie, ja choć u siebie nie zauważam jakiegoś nadmiernego zużycia oleju, to jednak po wcześniejszej lekturze tematu co jakiś czas kontroluję olej i dziś zaglądając pod maskę zauważyłem, że poci mi się olejem rura idąca z filtra powietrza przed turbiną. Fakt, że ostatnio auto trochę było przegonione po autostradzie, ale trochę martwi mnie ta sytuacja, czy to turbina puszcza olej czy jakaś inna przyczyna może być?
Komentarz
-
-
Komentarz
-
Komentarz