[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • verso
    Classic
    • 2013
    • 33

    Panowie,
    Jestem na etapie poszukiwań OII (2009-2013) w benzynie i choć bardziej nastawiony jestem na jednostkę 1,4 TSI - to mam pytanie, gdyby trafiło mi się auto z silnikiem 1,8 TSI, jak można "organoleptycznie" sprawdzić, czy dany egzemplarz "łyka" olej? Sprzedający raczej takie rzeczy przemilczy :twisted: z wiadomych względów... Czy objawia się to w jakiś szczególny sposób? np. auto przy odpalaniu "kopci"? może są inne objawy? na co zwrócić szczególną uwagę? w ostateczności z jakimi kosztami należy się liczyć, aby wyeliminować tą przypadłość? (remont) :evil:
    Wszelkie rady/porady mile widziane
    Dzięki!

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5394
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      Zamieszczone przez SS
      klarus, to co plnujesz :idea:
      Remont, i wychodzi na to, że szybciej niż to sobie zakładałem. Auta sprzedać nie mogę, bo jeszcze 1,5 roku leasingu. A zresztą nie za bardzo chciałbym je sprzedawać, bo nabyłem je po głębokim namyśle i porównaniach z innymi markami i modelami - ono po prostu jest "skrojone dla mnie na miarę", dokładnie takie, jakie potrzebuję, dla mnie doskonałe.
      Kwestia kosztu remontu jest bardzo ważna, ważniejsze jednak jest dla mnie, aby po remoncie mieć przynajmniej 3 - 4 lat spokoju, bo tyle chciałbym jeszcze tym autkiem pojeździć, zanim zacznę rozglądać się za następnym.
      Chętnie wysłucham wszelkich sugestii, w tym temacie.

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez klarus
        Chętnie wysłucham wszelkich sugestii, w tym temacie.
        Ty już nie słuchaj sugestii tylko zapisuj się po mnie na remoncik i daj znać kiedy Tobie pasuje. Ja już uzgadniam warunki i rabaty, żebyśmy z torbami nie poszli

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • klarus
          RS
          ModeratoRS
          • 2013
          • 5394
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          mirek_p11,
          W ciągu 2 najbliższych dni będę już wiedział

          Komentarz

          • grisza76
            Drive
            • 2014
            • 63
            • Octavia III combi (5E5)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            Zamieszczone przez mirek_p11
            jelly,Moja rada jest taka omijaj wątki o usterkach w 1.8 tsi
            Moja dodatkowa rada - trzymaj olej w górnych granicach skali, dawaj zimnemu silnikowi chwilę na rozprowadzenie oleju. Ta o sprawdzaniu napinacza też jest sensowna - gdy olej nisko, on dostaje po grzbiecie
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

            Komentarz

            • SS
              RS
              • 2010
              • 16209
              • Superb III (3V3)

              Trzymam kciuki za remont, rabat i za silnik, żeby wytrzymał
              Pisał Sebastian

              Komentarz

              • krzys301
                Ambiente
                • 2007
                • 244
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                wymiana tłoków i pierscieni pomogła, przed zużycie oleju do 3.5 litra na 15 tyś km, obecnie około 0,5 litra/ 15 tyś km

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  SS,

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • SS
                    RS
                    • 2010
                    • 16209
                    • Superb III (3V3)

                    mirek_p11, jak ogarniesz sprawę finansowo to poproszę o "rząd wielkości". Chciałbym się psychicznie przygotować. W piątek na podjeździe zaświeciła mi się kontrolka i wpadłem w panikę ale po zjeździe na drogę już nie zaświeciła więcej. Dolałem 400ml i czekam na "konsumpcję" nowej dawki
                    Pisał Sebastian

                    Komentarz

                    • klarus
                      RS
                      ModeratoRS
                      • 2013
                      • 5394
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      Zamieszczone przez SS
                      W piątek na podjeździe zaświeciła mi się kontrolka i wpadłem w panikę ale po zjeździe na drogę już nie zaświeciła więcej. Dolałem 400ml i czekam na "konsumpcję" nowej dawki
                      I w takich momentach całą, niekwestionowaną przyjemność z jazdy autem z tym silnikiem szlag trafia... Eh

                      Komentarz

                      • SS
                        RS
                        • 2010
                        • 16209
                        • Superb III (3V3)

                        klarus, nie było tak źle bo już nie pamiętam kiedy dolewałem, ale pierwsza chwila to ból jak u dentysty (jak się wiertłem w nerw wpie%^$&). Jak wyjechałem na drogę i zgasło to się uspokoiłem. Niesmak pozostał
                        Pisał Sebastian

                        Komentarz

                        • voytek
                          Rider
                          • 2010
                          • 480
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Zamieszczone przez verso
                          Panowie,
                          Jestem na etapie poszukiwań OII (2009-2013) w benzynie i choć bardziej nastawiony jestem na jednostkę 1,4 TSI - to mam pytanie, gdyby trafiło mi się auto z silnikiem 1,8 TSI, jak można "organoleptycznie" sprawdzić, czy dany egzemplarz "łyka" olej? Sprzedający raczej takie rzeczy przemilczy :twisted: z wiadomych względów... Czy objawia się to w jakiś szczególny sposób? np. auto przy odpalaniu "kopci"? może są inne objawy? na co zwrócić szczególną uwagę? w ostateczności z jakimi kosztami należy się liczyć, aby wyeliminować tą przypadłość? (remont) :evil:
                          Wszelkie rady/porady mile widziane
                          Dzięki!
                          Niestety organoleptycznie tego nie sprawdzisz. Nie kopci i jeździ zupełnie normalnie, a nawet jeśli nie całkiem normalnie (nieznaczne pogorszenie kultury pracy, tak jak było u mnie), to nie masz szans tego wychwycić, jeśli nie masz porównania z innym egzemplarzem. Mało tego, ponieważ zbliżał się termin badania technicznego, to pojechałem na stację diagnostyczną na badanie. Przegląd przeszedł bez najmniejszych zastrzeżeń, a najlepsze jest to, że skład spalin był w normie przy przepale oleju 1.5 litra/1000 km! Także niestety nie masz tego jak sprawdzić.
                          Co do kosztów remontu to 5000 PLN minimum. Oczywiście biorąc pod uwagę naprawę polegającą na przeróbce tłoków i wymianie pierścieni. Jeśli chciałbyś zrobić to wg procedury producenta, czyli wymienić tłoki i korbowody na nowe (poprawione), to koszt samych części w ASO to ok. 8000 PLN. Ja właśnie przerabiam temat.

                          Komentarz

                          • klarus
                            RS
                            ModeratoRS
                            • 2013
                            • 5394
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            Zamieszczone przez voytek
                            Oczywiście biorąc pod uwagę naprawę polegającą na przeróbce tłoków i wymianie pierścieni. Jeśli chciałbyś zrobić to wg procedury producenta, czyli wymienić tłoki i korbowody na nowe (poprawione), to koszt samych części w ASO to ok. 8000 PLN. Ja właśnie przerabiam temat.
                            vojtek, na którą opcję się zdecydowałeś/decydujesz?
                            Pytam dlatego, bo jestem w podobnej sytuacji. Na forach znalazłem sporo wypowiedzi osób, którzy zrobili remont wg procedury producenta (tłoki, korbowody), i mimo że drożej, to problem zniknął. Natomiast nie znalazłem jeszcze nigdzie wypowiedzi o efekcie końcowym, osób, którzy zdecydowali się na naprawę polegającą na przeróbce tłoków i wymianie pierścieni.

                            Komentarz

                            • voytek
                              Rider
                              • 2010
                              • 480
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Pierwszą. U mnie to trochę się skomplikowało, bo za namową mechanika najpierw poszły do wymiany uszczelnienia zaworów, bez rozbierania dołu silnika. Nic to nie pomogło, więc silnik trafił na warsztat ponownie i tym razem jest rozebrany dół i wyjęte tłoki, które zawiozłem do naprawy. Naprawa polega na przystosowaniu (przerobieniu) tłoka do założenia innych - mocniejszych pierścieni. Podobno to ma rozwiązać problem, a w zakładzie, który podjął się przeróbki twierdzą, że już sporo tego zrobili i reklamacji nie było. Koszt naprawy tłoków to rząd kilkuset złotych, dokładnie ile wyjdzie to zobaczymy przy odbiorze. Do tego dochodzi koszt wymontowania i rozebrania całego silnika, koszt nowych uszczelnień przy montażu - uszczelka pod głowicę, uszczelniacz wału i inne pierdoły, które jak podliczysz, to ładnych kilkaset złotych wyjdzie. Przy okazji warto rozrząd wymienić. Kosz części do rozrządu to ok. 850 zł.
                              Jaki będzie faktyczny efekt, to zobaczymy.

                              Komentarz

                              • klarus
                                RS
                                ModeratoRS
                                • 2013
                                • 5394
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                voytek, to opcja którą obrał również mirek_p11, a po nim z bardzo dużym prawdopodobieństwem również i ja. Moje wahania wynikały/wynikają z braku pewności, czy ten sposób naprawy da trwały efekt... Ale jeżeli sporo tego zrobili i nie było reklamacji, to też o czymś świadczy...
                                Pozdrawiam i dzięki za info

                                Komentarz

                                • voytek
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 480
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Tak wiem, z Mirkiem jestem w kontakcie. Chyba jesteśmy pionierami na forum, jeśli chodzi o taki sposób naprawy. Jeśli jest ktoś jeszcze niech się ujawni.

                                  Komentarz

                                  • amipio
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 40

                                    Zamieszczone przez voytek
                                    Zamieszczone przez verso
                                    Panowie,
                                    Jestem na etapie poszukiwań OII (2009-2013) w benzynie i choć bardziej nastawiony jestem na jednostkę 1,4 TSI - to mam pytanie, gdyby trafiło mi się auto z silnikiem 1,8 TSI, jak można "organoleptycznie" sprawdzić, czy dany egzemplarz "łyka" olej? Sprzedający raczej takie rzeczy przemilczy :twisted: z wiadomych względów... Czy objawia się to w jakiś szczególny sposób? np. auto przy odpalaniu "kopci"? może są inne objawy? na co zwrócić szczególną uwagę? w ostateczności z jakimi kosztami należy się liczyć, aby wyeliminować tą przypadłość? (remont) :evil:
                                    Wszelkie rady/porady mile widziane
                                    Dzięki!
                                    Niestety organoleptycznie tego nie sprawdzisz. Nie kopci i jeździ zupełnie normalnie, a nawet jeśli nie całkiem normalnie (nieznaczne pogorszenie kultury pracy, tak jak było u mnie), to nie masz szans tego wychwycić, jeśli nie masz porównania z innym egzemplarzem. Mało tego, ponieważ zbliżał się termin badania technicznego, to pojechałem na stację diagnostyczną na badanie. Przegląd przeszedł bez najmniejszych zastrzeżeń, a najlepsze jest to, że skład spalin był w normie przy przepale oleju 1.5 litra/1000 km! Także niestety nie masz tego jak sprawdzić.
                                    Co do kosztów remontu to 5000 PLN minimum. Oczywiście biorąc pod uwagę naprawę polegającą na przeróbce tłoków i wymianie pierścieni. Jeśli chciałbyś zrobić to wg procedury producenta, czyli wymienić tłoki i korbowody na nowe (poprawione), to koszt samych części w ASO to ok. 8000 PLN. Ja właśnie przerabiam temat.

                                    Dobre 1.5l/1000km Ja w swoim Scout 1.TSI jestem na poziomie 1.0 l/850-900km (przebieg 90kkm)
                                    Czyli z Twojego doświadczenia ile jeszcze zostało mi do osiągnięcia 1.5 l/1000km?
                                    Zastanawiam się nad dalszymi krokami co do mojego dwusuwa.
                                    PS Miałem kiedyś Wartburga oleju lałem 1/50 Do mojego TSI licząc do paliwa leje już 1/85

                                    Komentarz

                                    • voytek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 480
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      No wiele to już Ci nie brakuje. Jeszcze trochę cierpliwości :wink:

                                      Komentarz

                                      • amipio
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 40

                                        Zamieszczone przez voytek
                                        No wiele to już Ci nie brakuje. Jeszcze trochę cierpliwości :wink:
                                        Dasz radę "trochę cierpliwości" przeliczyć na km ??

                                        Komentarz

                                        • voytek
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 480
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Mój od zużycia wyjściowego, czyli od ok. 0.2 l/1000 do litra dochodził na przestrzeni kilku tysięcy, a wszystko zaczęło się powyżej 90 tysięcy. Ten litr trzymał się jakiś czas stabilnie, a półtora zrobiło się potem skokowo. Więc nie znasz dnia ani godziny. Być może takie zużycie stwierdzisz już podczas najbliższego pomiaru, a może nie osiągniesz nigdy. Kilku kolegom z forum trzyma się stabilnie na poziomie litra. Nie ma tu jak widać reguły. Taki przepał oleju powoduje gromadzenie się kupy nagaru na tlokach i zaworach, kilka ston wcześniej są linki do zdjęć jak to wygląda. U mnie wyglądało to identycznie, więc powazniejsza awaria jest wielce prawdopodobna, a raczej jest kwestia czasu. Jednemu z kolegów ułamal się na przykład zawór.

                                          Komentarz

                                          • verso
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 33

                                            Zamieszczone przez voytek
                                            Niestety organoleptycznie tego nie sprawdzisz. Nie kopci i jeździ zupełnie normalnie, a nawet jeśli nie całkiem normalnie (nieznaczne pogorszenie kultury pracy, tak jak było u mnie), to nie masz szans tego wychwycić, jeśli nie masz porównania z innym egzemplarzem. Mało tego, ponieważ zbliżał się termin badania technicznego, to pojechałem na stację diagnostyczną na badanie. Przegląd przeszedł bez najmniejszych zastrzeżeń, a najlepsze jest to, że skład spalin był w normie przy przepale oleju 1.5 litra/1000 km! Także niestety nie masz tego jak sprawdzić.
                                            Co do kosztów remontu to 5000 PLN minimum. Oczywiście biorąc pod uwagę naprawę polegającą na przeróbce tłoków i wymianie pierścieni. Jeśli chciałbyś zrobić to wg procedury producenta, czyli wymienić tłoki i korbowody na nowe (poprawione), to koszt samych części w ASO to ok. 8000 PLN. Ja właśnie przerabiam temat.
                                            voytek - dzięki za info!

                                            Hmm... wychodzi, że należy zachować szczególną ostrożność przy zakupie "używki" z silnikiem 1,8TSI :evil:
                                            Rozumiem, że 1,4TSI (ten na łańcuszku) jest bardziej przewidywalny i nie ma przypadłości do "pożerania" większej ilości oleju?

                                            Komentarz

                                            • voytek
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 480
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Tego nie wiem na pewno, więc się wypowiadam. Na pewno były problemy z rozrządem w tym silniku, ale oleju w takich ilościach chyba nie biorą. Poszukaj w wątkach o 1.4 tsi

                                              Komentarz

                                              • klarus
                                                RS
                                                ModeratoRS
                                                • 2013
                                                • 5394
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                Zamieszczone przez amipio

                                                Dasz radę "trochę cierpliwości" przeliczyć na km ??
                                                u mnie przy przebiegu 115.000 km zużywał jeszcze ok. 0,5 l/1000
                                                przy przebiegu 118.000 km już 1,0 l/1000
                                                teraz przy przebiegu 121.000 km już ok. 1,5 l/1000

                                                amipio, to szybko idzie...(choć każdy przypadek pewnie indywidualny), ale może nie za długo będziesz musiał się "ćwiczyć w cierpliwości"... :?

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez SS
                                                  mirek_p11, jak ogarniesz sprawę finansowo to poproszę o "rząd wielkości"
                                                  oczywiście napiszę co i jak

                                                  voytek, jaki jest okres oczekiwania na zmodzone tłoki ? , bo rozumiem, że już je zawiozłeś do warsztatu. Czy oddaleś same tłoki czy razem z korbowodami ?

                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  • amipio
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 40

                                                    amipio, to szybko idzie...(choć każdy przypadek pewnie indywidualny), ale może nie za długo będziesz musiał się "ćwiczyć w cierpliwości"... :?
                                                    Dzięki za odp.

                                                    Czy zmiana oleju komuś pomogła? W moim przypadku z Mobila 0W/30 ESP Formula przesiadka na np Mobil 0W/40 lub Modul 5W/40 8100 X-clean ma jakiś sens. Pytam o praktykę bo spotkałem się z takimi opiniami.
                                                    Budowę i zasadę działania silnika znam i wg mnie szanse marne, ale praktyka potrafi płatać figle

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...