arpo, cała prawda... pozdrawiam
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Pytałem ich o remont/wymianę silnika, zanim podjąłem działania ze swoim silnikiem. Wykazali się niekompetencją przy propozycjach naprawy i opisie zakresu, nie odpowiadając na pytania dotyczące nieścisłości. Dlatego też wykluczyłem współpracę z nimi przy naprawie.
Komentarz
-
-
Jako, że jestem chyba jednym z pionierów, którzy zdecydowali się (chyba) skutecznie powalczyć z problemem zużycia oleju w serwisach niezależnych (poza ASO) postanowiłem w kilku zdaniach napisać co i jak.
Problem nadmiernego zużycia pojawił się u mnie przy przebiegu ok. 90 tys.km i od tego czasu zużycie lawinowo rosło osiągając litr/1000 km, po czym wzrosło do 1.5 litra/1000 km. Oleju trzeba było dolewać co kilkaset kilometrów.
Wiadomo już, że istota problemu tkwi w wadliwym pierścieniu olejowym, pierścień jest za cienki i przepuszcza olej, początkowo w niewielkich ilościach (nowe auto), potem w marę szybkiego zużywania się przepuszcza go coraz więcej co prowadzi do monstrualnego przepału oleju (podobno były przypadki zużycia powyżej 2 litrów/1000 km).
Naprawa proponowana przez producenta, czyli też ASO, polega na wymianie tłoków na tłoki z innym pierścieniem olejowym - szerszym (2 mm) i o nieco innej konstrukcji. Ponieważ nowe tłoki mają nieco inne mocowanie dla korbowodu, trzeba wymienić również korbowody. Koszty są bardzo wysokie - koszt samych części to około 8000 zł. Do tego dochodzi robocizna - demontaż i montaż silnika z jego rozebraniem - całość 11-12 tysięcy zł.
W linku poniżej pokazany jest stary tłok (siódme zdjęcie od góry) oraz nowy tłok (szóste zdjęcie od góry). Zwróćcie uwagę na różnicę w szerokości i konstrukcji pierścienia olejowego (to ten najniższy).
Серия двигателей EA888 на сегодняшний день насчитывает уже три поколения. Помимо распространенности данную серию можно охарактеризовать, как самую проблемную... Это моторы с объёмом двигателя 1.8-2 литра оборудованные системой непосредственного впрыска топлива и турбонагнетателем.
Okazuje się, że zamiast wymieniać tłoki, można stare dać do przeróbki, która polega na przetoczeniu rowka pod pierścieniem olejowym tak, żeby dało się zamontować szerszy pierścień i zmienionej konstrukcji, dokładnie taki sam, jaki montuje teraz fabryka do nowych tłoków.
A oto krótka historia mojej naprawy:
Etap pierwszy: wymontowanie silnika, demontaż głowicy. Na zaworach i denkach tłoków mnóstwo nagaru z przepalonego oleju, denta tłoków wyglądały jak w powyższym linku na pierwszym zdjęciu, a zawory jak tutaj: (dwunaste zdjęcie)
Gładzie cylindrów nie wykazywały oznak zużycia. Rozrząd (w tym łańcuch i napinacz) wyglądał dobrze.
Rozebrano głowicę, wszystko wyczyszczono, wymieniono uszczelniacze zaworowe, na moją prośbę wymieniono rozrząd (łańcuch, komplet prowadnic, napinacz na ten o najnowszej konstrukcji - z liteką K na końcu numeru) - części kupiłem w ASO i dostarczyłem do warsztatu.
Niestety, mechanik namówił mnie, żeby nie wyjmować tłoków, bo jego zdaniem problemem były zużyte uszczelnienia zaworów. Niestety nie wiedziałem jeszcze wtedy o możliwości przerobienia tłoków. Silnik złożono. Po naprawie znacząco poprawiła się kultura pracy (usunięto tony nagaru), ale jak się domyślacie zużycie oleju pozostało na tym samym poziomie.
Zacząłem szukać dalej, i za poradą kolegi Konkon (dzięki!), u którego kupuję olej pojechałem do zakładu obróbki silników na warszawskim Bródnie. Okazało się, że tłoki można przerobić, a zakład ma już w przeróbce tłoków tego silnika pewne doświadczenie. Trzeba tylko było dostarczyć wyjęte z silnika tłoki.
I tu rozpoczyna się drugi etap, czyli ponowny demontaż silnika, tym razem razem z dołem, wyjęte tłoki zawiozłem do obróbki.
Przetoczono rowki pod pierścienie olejowe, wraz z naprawionymi tłokami otrzymałem komplet nowych pierścieni (wszystkich, w tym kompresyjnych i kompresyjno-zgarniających) firmy Mahle, w tym pierścienie olejowe o wymiarze i konstrukcji identycznej z tymi, jakie montuje teraz fabryka, wyglądało to dokładnie tak, jak na szóstym zdjęciu w pierwszym linku powyżej.
Tłoki i nowe pierścienie wróciły do mechanika, silnik złożony, działa.
Od naprawy przejechałem niecały tysiąc kilometrów, czyli niewiele, ale jak na razie zużycia oleju brak!
Na razie docieram silnik po naprawie, więc nie wypowiem się na przykład co do osiągów, bo jeżdżę delikatnie, a tym bardziej nic nie mogę powiedzieć o trwałości naprawy, ale wg zapewnień panów, którzy obrabiali tłoki, ma to wystarczyć do końca życia silnika. Po przekroczeniu 1000 km wymienię olej.
Za jakiś czas dam znać, jak sprawuje się silnik.
Komentarz
-
-
konkretnie i na temat
jest jeszcze jakiś inny zakład, który wysyłkowo przerabia tłoki...->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol, nie ma.
dodam tylko, że obecnie przerabiam temat u siebie i jutro wysyłam tłoki do Warszawy.
W trójmieście głowicę polecam zostawić u Hruzdowicza.
Hruzdowicz Włodzimierz. Mechanika pojazdowa
aleja Niepodległości 735B Sopot
58 551 01 94
a części w trójmieście zamawiać u kolegi marek_kloss
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekJako, że jestem chyba jednym z pionierów, którzy zdecydowali się (chyba) skutecznie powalczyć z problemem zużycia oleju w serwisach niezależnych (poza ASO) postanowiłem w kilku zdaniach napisać co i jak.
Problem nadmiernego zużycia pojawił się u mnie przy przebiegu ok. 90 tys.km i od tego czasu zużycie lawinowo rosło osiągając litr/1000 km, po czym wzrosło do 1.5 litra/1000 km. Oleju trzeba było dolewać co kilkaset kilometrów.
Ogólnie ile Cię to kosztowało z robocizną?
Wydaje mi się że obroty im podskoczą diametralnie
Komentarz
-
-
amipio, koszt to 600-800 zł + przesyłka
Krasnobrodzka Racing Silniki Wyścigowe to jeden z największych zakładów w Polsce zajmujący się obróbką elementów silników spalinowych. Tel.: 22 674 15 11 lub 693 46 32 93
Krasnobrodzka Racing
ul. Krasnobrodzka 5
03-214 Warszawa
Tel.: 22 674 15 11
Kom.: 693 46 32 93
e-mail: [email protected]
Komentarz
-
-
mirek_p11,o to mi chodziło - coś nie zajarzyłem, że Wawa
w każdym razie to chyba najrozsądniejsza opcja->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
A ja dwa dni temu zamówiłem nowe tłoki firmy Kolbenschmidt do 1,8 tsi za pośrednictwem firmy Anek z Częstochowy... A tu najpierw telefon od mirek_p11, potem post vojtka, że nowe tłoki ze starymi korbowodami to nie za bardzo będą pasować... (dobrze być w OCP )...
zamówienie trzeba było odklepać, a tłoki pójdą do przeróbki...
Komentarz
-
-
pytanie brzmi czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Krakowie lub okolicy aby zdiagnozowali i wykonali naprawę silnika. Olej ostatnio CDAA zaczyna łykać więcej niż zwykle i wydaje mi się ze to może być ów wadliwy pierścień olejowy. moje CDAA jest z 2009r. Myślę o zabiegu Poszerzenia rowka i wymiany pierścieni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11jutro totalna rozbiórka silnika
[ Dodano: Czw 19 Mar, 15 00:07 ]
TO_MEK, jaki masz przebieg i ile łyka?
[ Dodano: Czw 19 Mar, 15 00:11 ]
Zamieszczone przez TO_MEKMyślę o zabiegu Poszerzenia rowka
Komentarz
-
-
voytek, gratki udanej naprawy!
Mój silnik też już rozebrany, tłoki odbieram dziś z Krasnobrodzkiej.
Jak na moje 150 tyś km to syfu nie było mega dużo ( porównując do fot z ruskich for to u nich tyle jest przy 50-70 tyś km - wygląda, że czyszczenie silnika różnymi wynalazkami Forte dało jakąś poprawę ).
Głowicę oddałem razem z tłokami na Krasnobrodzką - czyszczenie, wymiana prowadnic i uszczelniaczy zaworowych + dotarcie powierzchni zaworów, no i oczywiście planowanie.
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie standardowo do wymiany poszła jeszcze podpora/łożyskowanie wałków rozrządu ( ten aluminiowy element idący na wierzch całego rozrządu ), bo sitko było rozerwane ( jak na fotach u ruskich ). Zresztą z tego samego powodu do wymiany pójdą też wałki wyrównoważające ( ta sama sytuacja z sitkami na wałkach ).
Mam nadzieje na pierwszy rozruch na początku przyszłego tygodnia :diabelski_usmiechJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Głowicę oddałem razem z tłokami na Krasnobrodzką - czyszczenie, wymiana prowadnic i uszczelniaczy zaworowych + dotarcie powierzchni zaworów, no i oczywiście planowanie.
Komentarz
-
-
TO_MEK, w stolicy masz sprawdzony warsztat. Pod względem umiejętności mają odpowiednie "CV" :wink: Przy Twoim spalaniu oleju to chyba nie masz czasu na szukanie "miejscowego". Zresztą z tego co napisano to silnik rozbierasz na miejscu a tylko tłoki wysyłasz, części też na "miejscu" kupisz.Pisał Sebastian
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TO_MEKOd ostatniej wymiany dolałem w dwóch etapach 2,5 litra. a przebyłem 7 kkm. jak policzyłem 0,4L/1000 km. a czy ktoś moze ma kontakt na ogarniętego w TSI mechanika w Krakowie lub okolicach?
jakby auto było na gwarancji nic by nie robili przy takim zużyciu, usłyszałbyś MIEŚCI SIĘ W NOMIE
Sam szukam w Krakowie kogoś ogarniętego od kilku m-cy. Na razie nikogo takiego nie znalazłem. Jak ktoś mi to w końcu zrobi dam znać.
Tak z ciekawości zadzwoniłem do 3 ASO w Krakowie zapytałem o możliwość wykonania usługi.
Mówię rozbierzecie, dacie mi tłoki i głowicę , oddam do naprawy. Przywiozę, złożycie uszczelki i inne ew. drobiazgi kupię u Was. Nie chcę Waszej gwarancji mogę dać to na piśmie, tylko podania ceny za tę usługę.
Jak myślicie co powiedzieli??
Komentarz
-
Komentarz