[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez voytek
    szkoda, że ten artykuł w AŚ nie ukazał się rok temu....
    jak go mogli napisać rok temu, jak nie było nic na ten temat na forach. Przecież podali źródła informacji

    Komentarz

    • howard
      Rider
      • 2014
      • 255

      Pewnie już wszyscy widzieli ale jakby ktoś jeszcze nie czytał http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,hf1s4l
      Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)

      Komentarz

      • klarus
        RS
        ModeratoRS
        • 2013
        • 5394
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        jo, jo... pojedyncze przypadki :shock: i wszystkie te przypadki skupiły się na tym forum? Poza tym, znam kilka przypadków osób, które przeprowadziły remont i nie opisywały tego na forum.. i z powodu tych pojedynczych przypadków vw po cichu zmienił konstrukcje tłoków i pierścieni w 2011r...? takie sranie w banie vw :evil: szkoda słów i nerwów...

        Komentarz

        • voytek
          Rider
          • 2010
          • 480
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Bezczelność VW zaczyna przechodzić wszelkie granice. I nie tylko ich to dotyczy. Rozpadające się rozrządy w BMW, rdzewiejące Mercedesy. Nawet japończycy zaliczają wpadki. Pamiętacie rozpadające się sprzęgła w Foresterach? Pamiętam cyniczną wypowiedź pana z Subaru w Turbo-Kamerze, że winni są użytkownicy, którzy poprzez złą technikę jazdy palą sprzęgła.
          Za jakiś czas trzeba będzie zmienić auto i bądź tu człowieku mądry i wybierz takie, żeby nie rozpadło się po kilku latach.

          Komentarz

          • rezon
            RS
            • 2006
            • 1894
            • Volvo
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez voytek
            bądź tu człowieku mądry i wybierz takie, żeby nie rozpadło się po kilku latach.
            Polonez?

            Komentarz

            • mirek_p11
              RS
              • 2010
              • 6630
              • Volkswagen
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez rezon
              Polonez?
              akurat zły przykład ( korozja i remont silnika co 100 tys km )

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz

              • arpo
                Classic
                • 2009
                • 37
                • Superb II combi (3T5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                Przykład może i nie najlepszy, ale przynajmniej tani - za cenę 1 remontu w grupie vw, w poldku zrobi się ich kilka

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez voytek
                  rdzewiejące Mercedesy
                  problemy z korozją były, ale silniki mają całkiem dobre


                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • fan
                    Elegance
                    • 2009
                    • 760

                    Kiedyś żałowałem,że nie kupiłem 1.8tsi, z czasem coraz mniej , a tak na poważnie to producent zaliczył wpadkę i powinien usunąć usterkę na swój koszt. Niestety mają ludzi w nosie,jedynym rozwiązaniem byłby pozew zbiorowy jak w USA,ale to raczej mało realne w PL.Jak będę zmieniał auto to będę rozglądał się dokładniej co jest u konkurencji a nie ślepo brnął dalej w auta VAG. p.s. Na pocieszenie dodam,że w nowych autach ciężarowych też zdarzają się wpadki producentów i podejście do klienta jest identyczne,czyli NO PROBLEM.
                    Respect All,Fear No One!

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez fan
                      będę rozglądał się dokładniej co jest u konkurencji
                      to samo niestety. może za wyjątkiem Hondy i Toyoty, ale tam też bez wpadek się nie obyło. Chociażby słynne pedały gazu w Priusach czy jedna seria diesli Hondy

                      Komentarz

                      • Grzegorz56
                        Rider
                        • 2010
                        • 266
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        Następny "pojedynczy przypadek" :evil:
                        - jestem po naprawie silnika - tłoki, głowica (Krasnobrodzka) - dodatkowo rozrząd i pompa wody. Przebieg 119 tys. km. Jak na razie przejechane 65 km - cisza i równa praca silnika.

                        Komentarz

                        • amipio
                          Drive
                          • 2010
                          • 40

                          Dla zainteresowanych z południa kraju w Niepołomicach koszt przeróbki tłoków ok 500 zł. Oczywiście jak już założyłem tłoki z Warszawy trafiłem do gościa który robi to seryjnie od kilku lat :|
                          Pierścienie poszerzane są wszystkie, jak dobrze zapamiętałem z 2.0 TSI. ( upewnie się jeszcze )
                          Ale co najważniejsze widziałem Seata 200 kkm po przeróbce od wymiany do wymiany w tej chwili spala 1l oleju. Ciekawe jakie przebiegi będą na pierścieniach z Warszawy.

                          Komentarz

                          • klarus
                            RS
                            ModeratoRS
                            • 2013
                            • 5394
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            Zamieszczone przez amipio
                            Ale co najważniejsze widziałem Seata 200 kkm po przeróbce od wymiany do wymiany w tej chwili spala 1l oleju.
                            To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich, którzy zrobili remont metodą (jak to określił Auto Świat) "na partyzanta"
                            Niby dlaczego na tych z Warszawy miałoby być gorzej?

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              Bo tu poszerzany jest jeden pierscien, a tam trzy. Pytanie czy inne tez roznia sie gruboscia, bo tu problemem jest zbierajacy olej
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • amipio
                                Drive
                                • 2010
                                • 40

                                Zamieszczone przez Maicroft

                                . Pytanie czy inne tez roznia sie gruboscia, bo tu problemem jest zbierajacy olej
                                Tak na 100% podawał mi nawet wymiary ale przez telefon nie dosłyszałem. Pogadam na spokojnie z gościem i napisze bo mam wrażenie że tajemnicy nie będzie robił jak ci z Warszawy.

                                Komentarz

                                • klarus
                                  RS
                                  ModeratoRS
                                  • 2013
                                  • 5394
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  Poszerzyć można wszystko . O pierścieniu zgarniającym olej, wiemy że był wadliwy, za cienki, i vw sam go poprawił w 2011 roku. Czy pozostałe pierścienie również były wadliwe, przysporzyły komuś problemów, spowodowały jakąś awarię, czy vw też je poprawiał w 2011 r, że wskazane byłoby takie poszerzanie?

                                  Komentarz

                                  • amipio
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 40

                                    Zamieszczone przez klarus
                                    Poszerzyć można wszystko . O pierścieniu zgarniającym olej, wiemy że był wadliwy, za cienki, i vw sam go poprawił w 2011 roku. Czy pozostałe pierścienie również były wadliwe, przysporzyły komuś problemów, spowodowały jakąś awarię, czy vw też je poprawiał w 2011 r, że wskazane byłoby takie poszerzanie?
                                    VW poszerzył wszystkie pierścienie w tym silniku z tego co się dowiedziałem i właśnie te pierścienie zakłada podczas naprawy. Czy były wadliwe? No coś na rzeczy musi być skoro to zmienili.

                                    Komentarz

                                    • klarus
                                      RS
                                      ModeratoRS
                                      • 2013
                                      • 5394
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      Zamieszczone przez amipio
                                      Czy były wadliwe? No coś na rzeczy musi być skoro to zmienili.
                                      No tak, ale idąc tym torem myślenia, najbezpieczniej byłoby wymienić kompletne tłoki wraz z korbowodami, bo te też zostały zmienione...

                                      Komentarz

                                      • amipio
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 40

                                        Zamieszczone przez klarus
                                        Zamieszczone przez amipio
                                        Czy były wadliwe? No coś na rzeczy musi być skoro to zmienili.
                                        No tak, ale idąc tym torem myślenia, najbezpieczniej byłoby wymienić kompletne tłoki wraz z korbowodami, bo te też zostały zmienione...
                                        Tylko z korbami problemu nie ma z tego co wiem :lol:
                                        Zakładają pierścienie z 2.0 TFSI, dziś właśnie z gościem rozmawiałem.

                                        Komentarz

                                        • klarus
                                          RS
                                          ModeratoRS
                                          • 2013
                                          • 5394
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          Zamieszczone przez amipio
                                          Tylko z korbami problemu nie ma z tego co wiem :lol:
                                          Zakładają pierścienie z 2.0 TFSI, dziś właśnie z gościem rozmawiałem.
                                          amipio, ale o problemach z pozostałymi pierścieniami w 1,8 tsi też nie słyszałem :lol: ale może jest coś, czego nie wiem...
                                          A tu wymiana z 2,0 tsi :?: :niewiem

                                          Komentarz

                                          • voytek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 480
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Pozostałe pierścienie odpowiadają za: górny za szczelność komory spalania i kompresję, środkowy za to samo plus zgarnianie oleju. Z kompresją problemu nie ma żadnego, a po zmianie samego pierścienia olejowego zużycie oleju znika całkowicie. Po co więc wymieniać pozostałe pierścienie na szersze? Trzeba przetoczyć do tego pozostałe rowki, każde przetoczenie to jednak ubytek materiału i w jakimś tam stopniu zmniejsza się wytrzymałość tłoka. Działanie trochę na wyrost moim zdaniem.
                                            A tak na oko ze zdjęć, to nie widać różnicy między pozostałymi pierścieniami ze starego i nowego, poprawionego tłoka, no chyba, że to różnica rzędu 0.1 mm.

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5394
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              Zamieszczone przez voytek
                                              Działanie trochę na wyrost moim zdaniem.
                                              Podzielam twoje zdanie...

                                              Komentarz

                                              • mirek_p11
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 6630
                                                • Volkswagen
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Zamieszczone przez klarus
                                                Zamieszczone przez voytek
                                                Działanie trochę na wyrost moim zdaniem.
                                                Podzielam twoje zdanie...
                                                ja również

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz

                                                • SS
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 16209
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  ale zrobił 200kkm :wink: Czyli można :diabelski_usmiech
                                                  Pisał Sebastian

                                                  Komentarz

                                                  • klarus
                                                    RS
                                                    ModeratoRS
                                                    • 2013
                                                    • 5394
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    SS, i tego się trzymajmy niech mój zrobi 150 kkm po remoncie, też będę zadowolony, dłużej go raczej trzymać nie będę to nie żona... :szeroki_usmiech jest tyle nowości

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...