[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Reptal
    Classic
    • 2015
    • 19
    • Superb II combi (3T5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    Melduję się po wykonanych 650 km (miasto 500, trasa 150) - niestety tylko tyle póki co. Brak ubytku oleju - przed remontem byłaby już dolewka 1 l

    gomar, przy założeniu 150 zł za bańkę oleju i trybie LL, to między wymianami zalewałbym oleju za około 2100 zł. Takie założenie wymaga uproszczenia, że zużycie już nie wzrośnie :wink:
    Przy takim maksymalnie uproszczonym liczeniu, koszt naprawy zwróci mi się po 70 tys. km.
    Dolicz do tego częstsze wymiany świec, płukanki, i pewny remont silnika - prawie 2 l oleju na 1000 km w całości w atmosferę nie idzie.
    Zakładam, że zużycie rosłoby dalej (trudno powiedzieć do jakiego poziomu), świece już z powodu zaolejenia i nagaru wymieniałem. W związku z tym oceniam, że koszt naprawy wróci się po ok. 30-40 tys. km.

    Komentarz

    • anonymous1123
      Classic
      • 2015
      • 1

      Witam,

      przymierzam się do zakupu Passata B7 z silnikiem 1.8 TSI 160 KM z lipca 2011 (data produkcji). Jutro wybieram się na oględziny... W między czasie natknąłem się na powyższy temat, który lekko mówiąc, mnie przestraszył.
      Zgodnie z linkiem poniżej większość produkowanych aut z tego okresu posiada jednostkę CDAA.



      Wiecie kiedy ta usterka została wyeliminowana i czy w ogóle pojawiała się w Passatach z podobnego okresu produkcji ?
      Dzięki

      Komentarz

      • EŁ
        L&K
        • 2004
        • 1168
        • Octavia III (5E3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        a co to niby Passaty to maja inne silniki? :wink: ....z etki wynika że w połowie 2011 roku zmieniono tłoki i korby.......wiec w Twoim przypadku to na dwoje babka wróżyła :szeroki_usmiech...sprawdź na wklejce datę produkcji silnika

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          W lipcu beda stare, bo zmiany zw MY sa od sierpnia/wrzesnia najczesciej. W ETCE podany jest tydzien roku, ale czesci sa z lekkim zapasem zawsze robione.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • metrotest
            Rider
            • 2006
            • 506
            • Volkswagen
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

            Często w okresie wakacji są przerwy w fabrykach. Stąd sie/wrz pewniejszy. Tak w sumie to tak najpewniejsze byłoby wyszukanie po konkretnym VIN, ale raczej takiej strony nie ma. W ASO z kolei powiedzą, że problem występuje incydentalnie :evil: więc nie ma co sprawdzać... A przy takiej normie 0.5l na 1000 km ciężko coś wywalczyć. Po okresie gwarancji uzyskać zaś częściowe poniesienie kosztów przez VW będzie jeszcze trudniejsze /to nie USA/, choć można próbować.

            Poniżej jak to wygląda wg tygodnika Motor:
            II połowa 2011 wygląda już na bezpieczną 3-cią generację EA888, najgorsza jest 1-sza 2007-2008, w 2-giej już poprawili ale problemy są dalej /choć w mniejszym stopniu/.


            Pozostaje:
            1/ zaufać sprzedającemu, można wpisać coś o zużyciu oleju do umowy sprzedaży, ale trudno z tego coś potem wyegzekwować,
            2/ kupić inne auto lub mocniejszy silnik 2.0 TSI /tu też mogą być problemy z olejem, ale nie wiem czy w takim stopniu jak w 1.8TSI , RS-ów TSI w O2 dużo nie było/,
            3/ negocjować cenę - koszty remontu podaje się różne 4-8 tys. zł, plus taki że po mamy odmłodzony silnik, przy okazji można zamówić trochę droższe elementy i wzmocnić od razu silnik, część osób kupuje 2.0 TDI PD z dużym rabatem i po naprawie jeżdżą dalej.


            P.S. Mam propozycję - może zamieścić na początku linku wykaz warsztatów, które dobrze zrobiły taką naprawę /tj. nie ma problemów ze zużyciem oleju i pracą silnika/.
            Załączone pliki

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              Trochę mnie tu nie było, więc tylko informacyjnie... Obecnie na szafie ponad 180 kkm ( remont robiony przy 150 kkm ). Wymiany oleju co 15 kkm; od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa jakieś 1-2 mm, olej Xado 5W40. Obecnie ( na zimę ) zalane jakieś nowe Xado 0W40 - zobaczymy czy zmiana wpłynie na zużycie.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • EŁ
                L&K
                • 2004
                • 1168
                • Octavia III (5E3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                metrotest, czym się różni EA888 gen1 od EA888 gen2? do tej pory mi się wydawało że np w Octaviach był EA113 a potem EA888 bez żadnych zmian aż do połowy 2011 r (tłoki, korby)

                Komentarz

                • metrotest
                  Rider
                  • 2006
                  • 506
                  • Volkswagen
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                  Wg tygodnika 1-sza generacja miała problemy z rozrządem dlatego szybko wprowadzono 2-gą.
                  Obie zaś mają problemy z nadmiernym zużyciem oleju /wada konstrukcyjna/.

                  Na przestrzenie lat produkcji wprowadzano też pewne modyfikacje poprawiające silnik jednak nie na tyle duże by określać to mianem kolejnej generacji.

                  Póki co w miarę pewna wydaje się być 3-cia generacja, najgorsza 1-sza. Nie wiadomo tylko dokładnie od kiedy była ona dostępna - mówi się o autach z 2-giej połowy 2011. Być może chodzi o to, że często po wakacjach zmienia się tzw. rok modelowy.

                  Póki co nie ma też uwag do nowych silników w O3 /wtrysk bezpośredni+pośredni/, choć dopiero przy większych przebiegach będzie to pewne.

                  W tym wątku jest już parę osób, które zleciły naprawę i pozbyły się problemu. Chociaż tyle, że usterka jest do usunięcia a silnik przy okazji zbliża się do pierwotnej sprawności.
                  W sumie poza tą istotną wadą silniki 1.8TSI są udane - dobre osiągi przy relatywnie umiarkowanym spalaniu.

                  Komentarz

                  • patryk23
                    L&K
                    • 2011
                    • 1105
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    Pamiętam jak czytałem ten artykuł , pokazywał jak to wygląda, ale nie nazwałbym go merytorycznym . Typowe ukazanie problemu .

                    Komentarz

                    • tom007
                      Rider
                      • 2011
                      • 536
                      • Octavia III (5E3)
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM
                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez metrotest
                      Póki co w miarę pewna wydaje się być 3-cia generacja, najgorsza 1-sza. Nie wiadomo tylko dokładnie od kiedy była ona dostępna - mówi się o autach z 2-giej połowy 2011.
                      Chyba jednak tak nie jest. Z tego co się orientuję to generacje 1.8/2.0 tsi wyglądają tak :
                      - EA113 - to był TFSI, czyli FSI z dołożoną turbiną (np. 2.0 w pierwszych O2RS)
                      - EA888 gen.1 - nowa konstrukcja TSI ( tylko w Audi dla celów marketingowych zostawiono TFSI), spełniała Euro 4. Z tą generacją nie było jakiś wielkich wpadek, tu się łapie m.in. BZB. standardowe problemy to pompa wody i czasami napinacz.
                      - EA888 gen. 2 - TSI po poprawkach "ekologicznych" pod Euro 5. Tu jest nawięcej problemów, do tej generacji należy CDAA niezależnie od rocznika.
                      - EA888 gen. 3 - najnowsze montowane m.in. w O3

                      Tu jest prezentacja z różnica pomiedzy silnikami TSI : http://www.cargroup.org/assets/speak...idt_oliver.pdf

                      Generacje ciężko odnosić do tego jak pojawiały się w Skodzie, bo np. gen. 3 w Audi pojawiła się dużo wcześniej.
                      Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                      Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                      Komentarz

                      • chaberr
                        Drive
                        • 2015
                        • 43

                        Czas na meldunek po kolejnym tysiącu, z poziomu w okolicach 3/4 tego wgłębienia na bagnecie zjechało mniej wiecej do połowy. I teraz pytanie, jakie jest przełożenie wskazań na bagnecie do ilości oleju? I pytanie co do dolewek. Mam zalane castrol Edge 5w30, co polecicie dolać?

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          chaberr, od zagięcia do zagięcia jest ok. 1 litr więc zeszło ci jakieś 200-250 ml.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • chaberr
                            Drive
                            • 2015
                            • 43

                            Czyli zaczyna brać powoli;/

                            Komentarz

                            • EŁ
                              L&K
                              • 2004
                              • 1168
                              • Octavia III (5E3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              chaberr, podawaj jeszcze jaka jazda...miejska czy trasa bo to ma istotne znaczenie

                              [ Dodano: Pon 04 Sty, 16 13:20 ]
                              tom007, z tego co wynika z linku to EA888 gen 2 to tylko audi z valveliftem. w O2 wszystko podchodzi pod gen1.

                              Komentarz

                              • chaberr
                                Drive
                                • 2015
                                • 43

                                Okej teraz było większość w mieście.

                                Komentarz

                                • Frytek
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 57

                                  Ja od siebie dodam że po wymianie z castrol edge 5w30 na Millers 5w40 zuzycie spadło mi o połowę.
                                  W tej chwili średnio zużywa od 200-300 ml/1000km, w moim odczuciu wynik jest akceptowalny.

                                  Komentarz

                                  • SS
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 16209
                                    • Superb III (3V3)

                                    Frytek, ja mam takie od początku na 5W30 i dla mnie nie jest do zaakceptowania :evil:
                                    Pisał Sebastian

                                    Komentarz

                                    • xcracer
                                      Elegance
                                      • 2014
                                      • 851
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      Zamieszczone przez Frytek
                                      Ja od siebie dodam że po wymianie z castrol edge 5w30 na Millers 5w40 zuzycie spadło mi o połowę.
                                      W tej chwili średnio zużywa od 200-300 ml/1000km, w moim odczuciu wynik jest akceptowalny.
                                      To jest od 3 do 4,5 l oleju między wymianami co 15 kkm czyli praktycznie tyle co w całym układzie smarowania. Dla mnie to nie jest wartość akceptowalna w żadnym samochodzie...
                                      Moja FLka:

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                      Komentarz

                                      • chaberr
                                        Drive
                                        • 2015
                                        • 43

                                        A moge bezpiecznie pomieszać podczas dolewki 5w30 z 5w40?

                                        Komentarz

                                        • tom007
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 536
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          Zamieszczone przez
                                          tom007, z tego co wynika z linku to EA888 gen 2 to tylko audi z valveliftem. w O2 wszystko podchodzi pod gen1.
                                          Takie zestawienie jak podałem wcześniej znalazłem kiedyś na czeskim forum. Jednego jestem pewien BZB i BYT to były pierwsze silniki z rodziny EA888. Co do CDAA to nie jestem tak zorientowany żeby się przy czymkolwiek upierać.
                                          Jak ktoś ma ochotę poczytać różnicach w tsi ea888 to tutaj jest dużo informacji : http://www.vaglinks.com/vaglinks_com..._2.0L_TFSI.pdf
                                          Jak widać było dużo więcej wersji niż omawiane najczęściej u nas na forum.
                                          Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                          Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                          Komentarz

                                          • kowal 2002
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 5161

                                            Poszukajcie sobie w google pdf-a "SSP436_PL" , tam są ładnie rozpisane I i II generacje...
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz

                                            • metrotest
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 506
                                              • Volkswagen
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                              Jedna sprawa to która generacja, druga to która jest ta lepsza. :roll:

                                              Najlepszym testem byłby wypowiedzi użytkowników co do spalania oleju za dużo/czy raczej w normie w zależności od roku produkcji (czy też roku modelowego).

                                              Tak przy okazji to warto by było określić jaka norma spalania oleju jest ok, a jak już nie. Nie mam tu na myśli oficjalnej normy 0.5 l/ 1000 km :evil: . Na przykład silniki w Honda Type-R przy ostrzejszym traktowaniu potrafiły spalić więcej oleju choć nie było to traktowane jako wada.

                                              Przy okazji już pisze się o tym na tyle dużo, że trudno VW-i mówić o incydentalnym charakterze. Swoją drogą wszystko kontrolująca UE tu nie protestuje :shock: .

                                              Komentarz

                                              • tomek evo
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 474
                                                • Superb II combi (3T5)

                                                Zamieszczone przez chaberr
                                                A moge bezpiecznie pomieszać podczas dolewki 5w30 z 5w40?
                                                Podczas dolewki tak, choć oczywiście lepiej trzymać się jednego oleju.

                                                Komentarz

                                                • kiloscar
                                                  Drive
                                                  • 2015
                                                  • 82
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  generalnie nie można mieszać olejów,kiedyś kumpel pisał o tym prace dyplomową i mówił mi że przy mieszaniu oleju robi sie galaretka niż olej,nie mówię tutaj akurat miedzy 5W30 a 5W40,mówię np: o 0W30 a 5 W30
                                                  Kiloscar

                                                  Komentarz

                                                  • tomek evo
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 474
                                                    • Superb II combi (3T5)

                                                    ie wiem o jakich olejach pracę dyplomową pisał twój kolega ale nie słyszałem o czymś podobnym . Nowy czy przepracowany olej ma określone właściwości i dodając do niego innego oleju zmieniamy właściwości mieszaniny. Olej półsyntetyczny w dużym uproszczeniu jest mieszaniną oleju syntetycznego z olejem mineralnym (w PL jest takie prawo, że wystarczy kropla oleju syntetycznego zmieszanego z mineralnym aby nazwać olej półsyntetycznym). Mieszanie olejów może być szkodliwe w sytuacji, kiedy dolewamy dużo oleju o zupełnie innych parametrach od tego co powinniśmy mieć zgodnie z normą w silniku (np. dolanie 15w40 do 0w20). W przypadku 5w30 i 5w40 lepkość i parametry oleju są na zbliżonym poziomie to po pierwsze a po drugie przepracowany olej nie trzyma już parametrów więc nawet dodając identycznego oleju w pewnym stopniu zmieniamy parametry mieszaniny w silniku.
                                                    Kolejna sprawa to bazy olejowe, z których robione są oleje. Większość olejów na rynku to bazy hydrokrakowane (wysoko przetworzone bazy mineralne III grupa) a nie syntetyczne PAO (IV grupa). Ewentualnie bazy HC (hydrokrakowane) wymieszane z pewną ilością PAO. Reszta to odpowiednio dobrane dodatki. Chodzi o to, ze producent oleju dobiera bazę i dodatki wg. ściśle dobranej receptury i jak dolejemy czegoś innego (inny olej) to zmieniamy tą recepturę i finalnie właściwości oleju ale tylko w pewnym stopniu. Jak oba oleje spełniają określone wymagane normy to zmiana właściwości mieszaniny jest stosunkowo niewielka bo prawdopodobnie oba oleje mają podobne właściwości a nawet bardzo zbliżoną bazę i pakiet dodatków.
                                                    Innym tematem jest zmiana receptury oleju z zachowaniem identycznej nazwy handlowej. Kupujemy na dolewkę olej (np. Mobil 1) ten co zalany w silniku ale tak naprawdę lejemy zupełnie inny olej na bazie HC a nie na PAO bo producent zmienił technologię produkcji. I tym samym zmieniamy właściwości oleju lejąc teoretycznie ten sam olej.
                                                    Dolanie 1l jakiegokolwiek oleju o zbliżonych właściwościach na pewno jest mniejszym przewinieniem niż przeciąganie terminu wymiany oleju (stosowanie interwału long life) czy stosowanie nieodpowiedniego lub niskiej klasy oleju.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...