1,8 tfsi troszke dluzej trzymaja normy poboru oleju niz 2.0, ale jak juz zacznie brac to niestety w szybkim tempie rosnie, 2.0 tfsi juz robilem nawet przy 40-50tys km i braly 1litr na 600-1000km, ale tez byly 2.0 z przebiegiem 160tys km i braly 1l na 1000-1300km wiec normy nie ma, zalezy od uzytkowania itp, w 1.8 tfsi tak mniej wiecej zaczyna brac porzadnie olej miedzy 100-160tys km..
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
zaczynam swoją przygodę z 1.8tsi do tej pory samochód miał olej wymieniany w ASO 0W40
obecnie przeszedłem na olej Millers Oils EE Longlife 5W30 co mam nadzieję poprawi zużycie oleju.
Pytanie - czy poza dolewaniem i kontrolą stanu oleju jego zużycia ma wpływ na stan silnika i żywotność czy problem ogranicza się do dolewania oleju?
Komentarz
-
-
rok 11.2009 przebieg autentyczny 137tys km co do zuzycia nie jestem w stanie za duzo powiedziec bo dopiero kupilem auto i wymienilem na w/w olej. Pytam bardziej teoretycznie czy poza ubytkem oleju dzieje sie cos z silnikiem czy jego jedyna wada to dolewki i kontrolowanie stanu. Poprzedni wslasciciel mowil ze dolewal na 15tys km okolo 1-1,5l
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kamaswpisalem silnik losowo, a jaki mam faktycznie musze sprawdzic
W takim razie wątek, w którym piszemy (o zużyciu oleju)
oraz ten: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=43392&start=0
to lektura obowiązkowa :idea:
Komentarz
-
-
Kamas, dowiedz się, czy napinacz łańcucha rozrządu z wadliwej serii, który w tym czasie był montowany, został wymieniony (bo może narobić bałaganu) :!: kontroluj olej i ciesz się z osiągów
A jak zużycie oleju zacznie niepokojąco wzrastać, to odkładaj kasę na remont... wszystko znajdziesz w tym wątku...
Oprócz tych "drobiazgów" :twisted: silnik daje dużo frajdy...
Komentarz
-
-
wlasnie jestem po wizycie w ASO. Samochod z polskiego salonu z pelna historia serwisowa do konca. Serwis sprawdzil ze nie bylo i nie ma zadnych akcji serwisowych oraz samochod nie mial dokonywanych zadnych napraw. Na dziale czesci sprawdzono mi po vinie ze moj napinacz lancucha ma symbol 06H 109 467 L obecnie jest dla niego zamiennik 06H 109 467 AE koszt 200zl. Pytanie czy moj napinacz jest tym wadliwym jesli tak to czy wymieniac tylko napinacz czy komplet z lancuchem? Olej bede kontrolowal i uzywam podobno najlepszego wiec licze ze tutaj bedzie ok
[ Dodano: Czw 14 Lip, 16 12:03 ]
maly update w pazdzierniku 2011 na gwarancji wymieniany byl zawor sterujacy walka rozrzadu. Rozumiem ze to nie eliminuje problemu z napinaczem i rozrzadem?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kamas0W40
obecnie przeszedłem na olej Millers Oils EE Longlife 5W30 co mam nadzieję poprawi zużycie oleju.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kamasmoj napinacz lancucha ma symbol 06H 109 467 L (...) Pytanie czy moj napinacz jest tym wadliwym
Nie wiem też jaki symbol miał napinacz w moim szkodniku, wyprodukowanym dokładnie tak, jak twój, w listopadzie 2009 r.
Wiem tylko z historii serwisowej (bo rzecz stała się za poprzedniego właściciela), że po niecałych 3 latach i przejechanych niecałych 70 tys. km, nastąpiło BUM z powodu wadliwego napinacza.
Komentarz
-
-
jestem zdecydowany żeby wymienić ten napinacz tylko liczę, że ktoś kto się zna na rzeczy napisze mi czy wystarczy wymiana samego napinacza i ktorego, bo podobno są dwa tak jak i 2 łańcuchy, czy muszę wymienić jeszcze coś więcej? Wolę to teraz zrobić wliczyć to powiedzmy w koszt zakupu auta niż później szukać drugiego silnika.
Komentarz
-
-
Po naprawie, w okresie docierania przejechałem 3,5 kkm i nic nie ubyło. Następnie wymieniłem olej na Millers Trident LL 5W40 i zrobiłem trasę do Chorwacji. Prędkości autostradowe, temperatury powyżej 30 stopni, trasa ok. 3,0 kkm. Zerowe zużycie oleju. :lol:
Fabryka poprawiona, bo od nowości brał 0,5 l na 5,0 kkm.
Komentarz
-
-
Witam
W mnie też bierze olej ale dokładnie nie wiem ile, samochód nie posiadam zbyt długo.
Muszę obserwować ale dolewka już była.
Mam inna dziwną przypadłość
Jadę normalnie wszystko ok, wystartuje ze świateł ostro tak do 5000-5500 obr. to przy kolejnym odpalaniu pojawia się komunikat "check oil " , sprawdzam wyciągam bagnet olej w połowie. Wsadzam bagnet. Przekręcam kluczyk i już nic nie świeci.
O co chodzi??
Mieliście tak??[img]http://www.smajek.pl/rs1.jpg[img]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Zbyt niskie ciśnienie pow 4 tys obrotów, to i tak dobrze że to się jeszcze kręci na tym oleju, z tym poziomem i z tym przebiegiem od wymiany.
Wg mnie to raczej albo czujnik albo filtr oleju. Na początek zmieniłbym filtr oleju.
Komentarz
-
-
Panowie, mam jeszcze jedno pytanko nie chcę zakładać nowego wątku dlatego piszę tutaj.
Czy to normalne, że przy zimnym silniku i chwilę po rozgrzaniu w zakresie obrotów 1800-2200 podczas dodawania gazu samochód delikatnie poszarpuje, nie przyśpiesza płynnie? Po rozgrzaniu przypadłość praktycznie znika, podejrzewałem, że ma to związek z rozgrzaniem turbiny ale wolę dopytać pierwsze tsi po kilku tdi stąd wolę dopytać
z góry dzięki
Komentarz
-
Komentarz