[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kixi4
    Classic
    • 2016
    • 4

    1,8 tfsi troszke dluzej trzymaja normy poboru oleju niz 2.0, ale jak juz zacznie brac to niestety w szybkim tempie rosnie, 2.0 tfsi juz robilem nawet przy 40-50tys km i braly 1litr na 600-1000km, ale tez byly 2.0 z przebiegiem 160tys km i braly 1l na 1000-1300km wiec normy nie ma, zalezy od uzytkowania itp, w 1.8 tfsi tak mniej wiecej zaczyna brac porzadnie olej miedzy 100-160tys km..

    Komentarz

    • m.g
      Drive
      • 2014
      • 85
      • Superb III (3V3)

      Aktualnie ~164 tys. km na blacie, nadal czekam na kontrolkę oleju. Może mój przypadek przesunie górną granicę :wink:

      Komentarz

      • SS
        RS
        • 2010
        • 16209
        • Superb III (3V3)

        m.g, tego Tobie życzę
        Pisał Sebastian

        Komentarz

        • Kamas
          Classic
          • 2016
          • 22

          zaczynam swoją przygodę z 1.8tsi do tej pory samochód miał olej wymieniany w ASO 0W40
          obecnie przeszedłem na olej Millers Oils EE Longlife 5W30 co mam nadzieję poprawi zużycie oleju.
          Pytanie - czy poza dolewaniem i kontrolą stanu oleju jego zużycia ma wpływ na stan silnika i żywotność czy problem ogranicza się do dolewania oleju?

          Komentarz

          • klarus
            RS
            ModeratoRS
            • 2013
            • 5394
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            Kamas, który rocznik, jaki masz przebieg i ile zużywa oleju na 1000 km?

            Komentarz

            • Kamas
              Classic
              • 2016
              • 22

              rok 11.2009 przebieg autentyczny 137tys km co do zuzycia nie jestem w stanie za duzo powiedziec bo dopiero kupilem auto i wymienilem na w/w olej. Pytam bardziej teoretycznie czy poza ubytkem oleju dzieje sie cos z silnikiem czy jego jedyna wada to dolewki i kontrolowanie stanu. Poprzedni wslasciciel mowil ze dolewal na 15tys km okolo 1-1,5l

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5394
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                Jeżeli masz tak jak napisałeś w profilu silnik o oznaczeniu BZB, to tu nikt raczej większych problemów z tą jednostką nie sygnalizował... Wszelkie "zło" dotyczy głównie silnika o oznaczeniu CDAA.

                Komentarz

                • Kamas
                  Classic
                  • 2016
                  • 22

                  prawde mowiac wpisalem silnik losowo, a jaki mam faktycznie musze sprawdzic i ewentualnie zaktualizowac profil

                  Komentarz

                  • klarus
                    RS
                    ModeratoRS
                    • 2013
                    • 5394
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    Zamieszczone przez Kamas
                    wpisalem silnik losowo, a jaki mam faktycznie musze sprawdzic
                    końcówka 2009 roku, to prawdopodobnie zostałeś jednak "szczęśliwym" właścicielem auta z silnikiem CDAA...
                    W takim razie wątek, w którym piszemy (o zużyciu oleju)
                    oraz ten: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=43392&start=0
                    to lektura obowiązkowa :idea:

                    Komentarz

                    • Kamas
                      Classic
                      • 2016
                      • 22

                      zaktualizowałem dane w profilu i niestety jestem posiadaczem CDAA... a fora to zło, bo właśnie minęła mi euforia po zakupie nowego autka mam nadzieję, że nie przytrafi mi się jakaś niemiła niespodzianka, a ze swojej strony zawsze pedantycznie dbam o auta i może to mnie uchroni

                      Komentarz

                      • klarus
                        RS
                        ModeratoRS
                        • 2013
                        • 5394
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        Kamas, dowiedz się, czy napinacz łańcucha rozrządu z wadliwej serii, który w tym czasie był montowany, został wymieniony (bo może narobić bałaganu) :!: kontroluj olej i ciesz się z osiągów
                        A jak zużycie oleju zacznie niepokojąco wzrastać, to odkładaj kasę na remont... wszystko znajdziesz w tym wątku...
                        Oprócz tych "drobiazgów" :twisted: silnik daje dużo frajdy...

                        Komentarz

                        • Kamas
                          Classic
                          • 2016
                          • 22

                          wlasnie jestem po wizycie w ASO. Samochod z polskiego salonu z pelna historia serwisowa do konca. Serwis sprawdzil ze nie bylo i nie ma zadnych akcji serwisowych oraz samochod nie mial dokonywanych zadnych napraw. Na dziale czesci sprawdzono mi po vinie ze moj napinacz lancucha ma symbol 06H 109 467 L obecnie jest dla niego zamiennik 06H 109 467 AE koszt 200zl. Pytanie czy moj napinacz jest tym wadliwym jesli tak to czy wymieniac tylko napinacz czy komplet z lancuchem? Olej bede kontrolowal i uzywam podobno najlepszego wiec licze ze tutaj bedzie ok

                          [ Dodano: Czw 14 Lip, 16 12:03 ]
                          maly update w pazdzierniku 2011 na gwarancji wymieniany byl zawor sterujacy walka rozrzadu. Rozumiem ze to nie eliminuje problemu z napinaczem i rozrzadem?

                          Komentarz

                          • Tippo
                            L&K
                            • 2009
                            • 1349
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            Zamieszczone przez Kamas
                            0W40
                            obecnie przeszedłem na olej Millers Oils EE Longlife 5W30 co mam nadzieję poprawi zużycie oleju.
                            Taa, porawi na pewno z litra na poltora :twisted: , do tego silnika kupuje sie tylko pelny syntetyk i z wysoka temp zaplonu i niska odparowalnoscia, zobacz watek o olejach. Porzedni wlasciciel widze byl jednak madrzejszy. Obczaj penrite 0w40, w cdaa znikalo mi go najmniej, choc moj wogole w porownaniu ze starymi cdaa nie lykal oleju.

                            Komentarz

                            • klarus
                              RS
                              ModeratoRS
                              • 2013
                              • 5394
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              Zamieszczone przez Kamas
                              moj napinacz lancucha ma symbol 06H 109 467 L (...) Pytanie czy moj napinacz jest tym wadliwym
                              Tego nie wiem... może ktoś bardziej zorientowany się wypowie...
                              Nie wiem też jaki symbol miał napinacz w moim szkodniku, wyprodukowanym dokładnie tak, jak twój, w listopadzie 2009 r.
                              Wiem tylko z historii serwisowej (bo rzecz stała się za poprzedniego właściciela), że po niecałych 3 latach i przejechanych niecałych 70 tys. km, nastąpiło BUM z powodu wadliwego napinacza.

                              Komentarz

                              • Kamas
                                Classic
                                • 2016
                                • 22

                                jestem zdecydowany żeby wymienić ten napinacz tylko liczę, że ktoś kto się zna na rzeczy napisze mi czy wystarczy wymiana samego napinacza i ktorego, bo podobno są dwa tak jak i 2 łańcuchy, czy muszę wymienić jeszcze coś więcej? Wolę to teraz zrobić wliczyć to powiedzmy w koszt zakupu auta niż później szukać drugiego silnika.

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Kamas, wymień napinacz, zawór sterujący, łańcuch

                                  Łańcuch sterujący 06K109158AD
                                  Napinacz 06K109467K
                                  Zawór sterujący 06H109257C

                                  Części związane z rozrządem i remontem silnika masz na 56 str. wątku

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • Kamas
                                    Classic
                                    • 2016
                                    • 22

                                    ok a ile mniej więcej taka przyjemność będzie mnie kosztować? Zawór też wymieniać? w 2011 był robiony w ASO na gwarancji

                                    Komentarz

                                    • mirek_p11
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 6630
                                      • Volkswagen
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Kamas, w 2011 roku był jeszcze stary zawór, więc lepiej wymień

                                      [ Dodano: Czw 14 Lip, 16 14:50 ]
                                      Zamieszczone przez Kamas
                                      06H 109 467 L
                                      napinacz wycofano 01.04.2011 i a zamiennik 06H 109 467 AE już zastąpiono nowszym z symbolem K

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz

                                      • klarus
                                        RS
                                        ModeratoRS
                                        • 2013
                                        • 5394
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        Kamas, kolega mirek_p11 dobrze prawi
                                        zarówno on jak i ja wymienialiśmy profilaktycznie wszystkie te rzeczy przy przebiegu ok 120 tys. km przy okazji remontu silnika, choć napinacze mieliśmy wymienione wcześniej w wyniku awarii...
                                        bezobsługowość rozrządu w tym silniku to mit :lol:

                                        Komentarz

                                        • crom.de
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1545
                                          • Superb II (3T4)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez klarus
                                          bezobsługowość rozrządu w tym silniku to mit
                                          Nie tylko w VAGu
                                          - Superb
                                          - Panda 1.2

                                          Komentarz

                                          • Wodnik
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 38

                                            Po naprawie, w okresie docierania przejechałem 3,5 kkm i nic nie ubyło. Następnie wymieniłem olej na Millers Trident LL 5W40 i zrobiłem trasę do Chorwacji. Prędkości autostradowe, temperatury powyżej 30 stopni, trasa ok. 3,0 kkm. Zerowe zużycie oleju. :lol:
                                            Fabryka poprawiona, bo od nowości brał 0,5 l na 5,0 kkm.

                                            Komentarz

                                            • Msm
                                              Classic
                                              • 2016
                                              • 27

                                              Witam

                                              W mnie też bierze olej ale dokładnie nie wiem ile, samochód nie posiadam zbyt długo.
                                              Muszę obserwować ale dolewka już była.

                                              Mam inna dziwną przypadłość

                                              Jadę normalnie wszystko ok, wystartuje ze świateł ostro tak do 5000-5500 obr. to przy kolejnym odpalaniu pojawia się komunikat "check oil " , sprawdzam wyciągam bagnet olej w połowie. Wsadzam bagnet. Przekręcam kluczyk i już nic nie świeci.
                                              O co chodzi??

                                              Mieliście tak??
                                              [img]http://www.smajek.pl/rs1.jpg[img]

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                Zbyt niskie ciśnienie pow 4 tys obrotów, to i tak dobrze że to się jeszcze kręci na tym oleju, z tym poziomem i z tym przebiegiem od wymiany.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  Zbyt niskie ciśnienie pow 4 tys obrotów, to i tak dobrze że to się jeszcze kręci na tym oleju, z tym poziomem i z tym przebiegiem od wymiany.
                                                  Przecież nie podał przebiegu całego ani od wymiany :roll:
                                                  Wg mnie to raczej albo czujnik albo filtr oleju. Na początek zmieniłbym filtr oleju.

                                                  Komentarz

                                                  • Kamas
                                                    Classic
                                                    • 2016
                                                    • 22

                                                    Panowie, mam jeszcze jedno pytanko nie chcę zakładać nowego wątku dlatego piszę tutaj.
                                                    Czy to normalne, że przy zimnym silniku i chwilę po rozgrzaniu w zakresie obrotów 1800-2200 podczas dodawania gazu samochód delikatnie poszarpuje, nie przyśpiesza płynnie? Po rozgrzaniu przypadłość praktycznie znika, podejrzewałem, że ma to związek z rozgrzaniem turbiny ale wolę dopytać pierwsze tsi po kilku tdi stąd wolę dopytać
                                                    z góry dzięki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...