Zamieszczone przez loyd
[O2] Benzyna do TSI, jednak 98?
Zwiń
X
-
Dla podsumowania zamieszczam odpowiedź, którą dziś dostałem ze Skoda Auto na pytanie, jakie paliwo powinno się stosować do Octavii II z silnikiem 1.8TSI:
"Szanowny Panie. W przypadku Pana samochodu, Producent w pierwszej kolejności zaleca stosowanie paliwa LO 95. Zastosowanie paliwa LO 98, dopuszczalne przez Producenta, nie spowoduje radykalnego wzrostu oczekiwanych z tego tytułu korzyści (polepszenia parametrów pracy silnika). Subiektywne odczucia użytkownika mogą być wówczas pozytywne (in plus), ale wcale takimi nie muszą być na pewno. Stąd, z racji różnic cenowych wspomnianych paliw, bardziej zasadnym byłoby korzystać z markowych stacji, które mogą/powinny gwarantować najwyższej jakości materiały pędne. Z wyrazami szacunku Zespół INFO"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekSubiektywne odczucia użytkownika mogą być wówczas pozytywne (in plus), ale wcale takimi nie muszą być na pewno.
nie ma to jak fachowa odpowiedź
dobrze, że nie pozytywne in minus :lol:
wg. teorii przecież wręcz lepiej powinno być na 95...
[ Dodano: Sro 07 Kwi, 10 07:57 ]
ja napisałem do VW, zobaczymy co tutajsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
poza tym co to znaczy:
Zamieszczone przez voytek...nie spowoduje radykalnego wzrostu oczekiwanych z tego tytułu korzyści...
VW na razie milczy :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodapoza tym co to znaczy:
Zamieszczone przez voytek...nie spowoduje radykalnego wzrostu oczekiwanych z tego tytułu korzyści...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaVW milczy, może to trudne pytanie :?: :szeroki_usmiech
Może coś w ich "wypróbowanym" stylu, gdy nie tak dawno temu szef Panzerwagena powiedział jawnym tekstem, że Polacy mają kupować Skodę, a VW będą sprzedawać w zachodniej EuropieMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothA czego się spodziewasz? Co Ci mają powiedzieć/napisać?
jakbym znał odpowiedź to chyba bym nie pytał, nieprawdaż :?: :!: :lol:
bo nie rozumiem...
lepiej wyjaśnij o co chodzi z tym "osprzętem", bo tam wyżej jakoś nie uchyliłeś rąbka tej tajemnej, dla szarych userów niedostępnej wiedzy :shock:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
dobra, nie mogąc doczekać się kontaktu mejlowego zadzwoniłem sobie na infolinię VW :lol:
(nadmieniam, że od początku chodzi mi o silnik CCZ z passata) i uzyskałem "informację", że do tej jednostki VW ZALECA benzynę 98 oktanów, ale oczywiście można używać 95 licząc się ze spadkiem osiągów (nieznacznym oczywiście :szeroki_usmiech ), po prostu potwierdził to co mówili sprzedawcy i to co widnieje w tych ich świstkach.
ale, informację taką uzyskałem po pięciominutowej konsultacji pana informatora z tajemniczym kimś i była ona tak mglista oraz wyrażona niepewnym głosem, że po prostu odpuszczam już sobie ten temat, po prostu miałem wrażenie, że moja (nikła i powierzchowna) wiedza w tej kwestii wielokrotnie przewyższa wiedzę infolinii VW :lol:
(strasznie się przestraszył, że miałby być może takiej informacji udzielić mi na piśmie)
wnioski są takie, każdy leje co chce a skoda do tego samego silnika ma inne zalecenia :lol:
podziękował, szerokości, bajosaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaMorgoth napisał/a:
A czego się spodziewasz? Co Ci mają powiedzieć/napisać?
że 98 albo 95 i jakie są ewentualne zady i walety jednego i drugiego, znowu nie przeczytałeś o co chodzi :?: :?
jakbym znał odpowiedź to chyba bym nie pytał, nieprawdaż :?: :!: :lol:
bo nie rozumiem...
Zamieszczone przez szkodalepiej wyjaśnij o co chodzi z tym "osprzętem", bo tam wyżej jakoś nie uchyliłeś rąbka tej tajemnej, dla szarych userów niedostępnej wiedzy :shock:
- poziom hałasu (nie tylko wyciszenie wpływa na słyszalne dB)
- trwałość (metalowe elementy vs plastikowe)
- nieco odmienny przebieg momentu/mocy
i takie tam podobne.
Być może z tego powodu VW zaleca "lepsze" paliwo niż Skoda, do tych samych silników. Może mnie wyprowadzisz z błędu.
Zamieszczone przez szkodawnioski są takie, każdy leje co chce a skoda do tego samego silnika ma inne zalecenia :lol:
podziękował, szerokości, bajoMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothZamieszczone przez szkodaMorgoth napisał/a:
A czego się spodziewasz? Co Ci mają powiedzieć/napisać?
że 98 albo 95 i jakie są ewentualne zady i walety jednego i drugiego, znowu nie przeczytałeś o co chodzi :?: :?
jakbym znał odpowiedź to chyba bym nie pytał, nieprawdaż :?: :!: :lol:
bo nie rozumiem...
Zamieszczone przez szkodalepiej wyjaśnij o co chodzi z tym "osprzętem", bo tam wyżej jakoś nie uchyliłeś rąbka tej tajemnej, dla szarych userów niedostępnej wiedzy :shock:
- poziom hałasu (nie tylko wyciszenie wpływa na słyszalne dB)
- trwałość (metalowe elementy vs plastikowe)
- nieco odmienny przebieg momentu/mocy
i takie tam podobne.
Być może z tego powodu VW zaleca "lepsze" paliwo niż Skoda, do tych samych silników. Może mnie wyprowadzisz z błędu.
Zamieszczone przez szkodawnioski są takie, każdy leje co chce a skoda do tego samego silnika ma inne zalecenia :lol:
podziękował, szerokości, bajo
Wydaje mi się, że to są opowieści z Narwii . Szmelcwagen, jak każda firma dąży do optymalizacji i oszczędności. Po co mieliby zamawiać dwa różne np. kolektory do tego samego silnika. To powoduje tylko wzrots kosztów logistyki, konieczność dodatkowych szkoleń, podpisywania dodatkowych umów (koszty prawne) itp. Pozatym jakby ta sprawa wyszła na jaw, to w jakim świetle by to stawiało całą korporację ?
To takie opowieści przy kieliszku u szwagra, którego kurwica bierze, że jeździsz nowym autem a łon ma Golfa GTDX z 1992 roku. Opowiada zatem, że cóż, może i silnik ten sam (nawet on to musi już przyznać), ale osprzęt inny (cokolwiek by to miało znaczyć).
[ Dodano: Pią 09 Kwi, 10 13:18 ]
PS - a jak O2 jest montowana na podwoziu Golfa V, to też osprzęt do podwozia jest gorszy ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothOd czasu do czasu porozmawia się z userami, przejedzie Skodą czy Panzem, coś wygrzebie w gazecie i necie. Otóż spotkałem się z informacjami z kilku źródeł (ale nigdy bezpośrednio od producenta/importera), że silniki VW i Skoda mają identyczne, ale różnią się osprzętem. Konkretnie chodziło o Audi+VW vs Skoda+Seat. Tenże osprzęt jest "lepsiejszy" (zgodnie z oczekiwaniami w Audi i VW) i gorszy, czy raczej tańszy (Skoda, Seat). W zależności od tego całość sprawuje się nieco inaczej, chodzi tu o :
- poziom hałasu (nie tylko wyciszenie wpływa na słyszalne dB)
- trwałość (metalowe elementy vs plastikowe)
- nieco odmienny przebieg momentu/mocy
i takie tam podobne.Tomek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydPozatym jakby ta sprawa wyszła na jaw, to w jakim świetle by to stawiało całą korporację ?
- Skoda niby taka tania, a kosztuje więcej od VW (te same siniki Octy i Golfa, niemal identyczne wyposażenie)
- Seat niby sportowy, a ma gorsze silniki niż "budżetowa" Skoda (np. 1.8T w Exceo jest starej daty i ma tylko 150 KM, bo Hiszpanom zabrakło kasy na przebudowę komory silnika w starym Audi A4)
- VW na ogół kosztuje drożej od bezpośredniej konkurencji, praktycznie w każdej klasie.
PS - a jak O2 jest montowana na podwoziu Golfa V, to też osprzęt do podwozia jest gorszy ??
Zamieszczone przez zwirek75Bzdura. Silniki o identycznych kodach są identyczne co do części niezależnie od marki.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothDasz sobie palec uciąć, że silniki z Panzerwagena i Seata mają te same np. rozruszniki, cewki zapłonowe (np. osprzęt Marelli ma cewki Boscha, ale czy tylko?) , pompy, świece, czujniki, przepływomierze?
Komentarz
-
-
wklejam tekst z instrukcji od superba ze strony 222 ze względu na zapis który wytłuściłem :
• Do silników wymagających benzyny bezołowiowej super (LO 95) można użyć
również benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91. Spowoduje to jednak nieznaczny
spadek mocy.
Jeżeli benzyna użyta zastępczo ma niższą liczbę oktanową niż wymagana, nie
wolno przekraczać środkowego zakresu obrotomierza i znacznie obciążać silnika.
Benzyny o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana można używać bez ograniczeń.
Nie wiąże się to jednak z żadnymi korzyściami, takimi jak wzrost mocy silnika czy
mniejsze zużycie paliwa.
Równomierność pracy silnika, jego moc i trwałość są w dużej mierze zależne od
jakości paliwa. Do paliwa nie wolno dodawać żadnych dodatków. Należy używać
tylko paliwa zgodnego z odpowiednią normą.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekZatem, jeżeli ktoś ma na naklejce na wlewie 98 to bezwzględnie należy lać 98. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YarekZamieszczone przez tomekZatem, jeżeli ktoś ma na naklejce na wlewie 98 to bezwzględnie należy lać 98
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydZamieszczone przez MorgothDasz sobie palec uciąć, że silniki z Panzerwagena i Seata mają te same np. rozruszniki, cewki zapłonowe (np. osprzęt Marelli ma cewki Boscha, ale czy tylko?) , pompy, świece, czujniki, przepływomierze?
Wszystko nosi logo Audi. przynajmniej na wierzchu ... rozrusznika nie oglądałem ...
MichałNie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
hej widze ze gadki sie tocza
wzialem w rece instrukcje (mam scirocco ale to chyba bez roznicy bo to te same silniki) i napisane jest tak
przy kazdym tsi czyli 90KW, 118 KW i 147KW::
paliwo:
super plus LO 98 albo super LO95 (c)
przy 95 jest dopisana literka "c" a to znaczy:
przy niewielkim obnizeniu mocy silnika, lekko zwiekszonym zuzyciu paliwa i z metalicznym odglosem zaworow, az do uruchomienia sie regulacji spalania stukowego
mysle to rozwija wszelki niejasnosci ksiazeczka jest z scirocco 08/2009r
narazie lalem 95 ale zamierzam sprawdzic czy bedzie jakas roznica przy 98
pozdrawiamScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
tomek
wiesz ze nie wiem sprawdza dzis po pracy
[ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 18:06 ]
sprawdzilem
na wlepca mam bleifrei min LO95 czyli bez siarkowa min 95
czyli zgadza sie z tym co pisze w instrukcji min 95 ale oznacza to pogorszenie osiagow, wieksze zuzycie itp :P
wyjzezdze to co mam i zaleje 98 ewentualnie przesiade na neste tam cena 98 jest w cenie 95 np na BP
ciekwe tylko czy neste dobrej jakosci paliwaScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
Komentarz