Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hexatron
    Classic
    • 2013
    • 10

    Wybaczcie panowie, że wtrącę się w dyskusję, nie będąc ani właścicielem Skody ani nie jeżdząc nigdy O3. Jestem właścicielem "prawie Octavii 2" czyli Golfa 6.
    Wydaje mi się, że popełniacie błąd doszukując się głośnej pracy tylnego zawieszenia w słabym wygłuszeniu tylnej części nadwozia. Wg. mnie winę za to ponoszą twarde elementy metalowo-gumowe przy mocowaniu belki skrętnej, być może swoje dokładają niezbyt szczęśliwie dobrane pod względem charakterystyki pracy amortyzatory tylnego zawieszenia. Możliwe że się mylę ale nie wydaje mi się aby cieńsza lub grubsza mata wygłuszająca na płycie podłogowej mogła coś w znaczący sposób zmienić. Świadczy o tym chociażby to, że wielu z was pisze o tym, że zawias pracuje kulturalniej przy częściowym obciążeniu bagażnika - choć przyznaję, że konieczność wożenia z tego powodu w bagażniku kilkudziesięciu kilogramów balastu wydaje mi się kuriozalna w świetle faktu szczycenia się przez koncern VAG urwania właśnie tych kilkudziesięciu kg masy w stosunku do poprzedników czyli obniżenia zużycia paliwa, poprawienia osiągów etc. Myślę, że i użytkownikom O3 i ciekawym problemu widzom nie pozostaje nic bardziej sensownego niż poczekać parę miesięcy aż do uzyskania wiarygodnych informacji na temat zakresu zmian jakie poczyniła Skoda i ich efektu.

    Komentarz

    • filips
      Classic
      • 2012
      • 23

      kochani prosta rzecz :
      PISZCIE SKARGĘ DO PRODUCENTA ja sie z nim pałuje od miesiąca i mnie zbywa jak śmiecia i nieudacznika, kupiłem nowe o3 za 94 tyś zł 2.0tdi i po miesiącu mam wstręt aby do niego wsiąść, nie kupiłem skody bo mam kryzys i nie stać mnie na audi ale za względu na patriotyzm lokalny w firmie ...

      poza tym wierny marce od 01 do 03

      Przykre fakty:
      główne strategie vw group na ten rok to wyhamowanie sprzedaży skody, po to właśnie powstała O3, sprzedaz spadła półrocze 12 do półrocza 13 o 46%!!!!!!!!!

      za to sprzedaż paszteta wzrosła, kupujący twierdzi jak mam kupić taką tandetną skodę za 90 tyś zł wolę dołóżyć i kupić paska - i tak się stało

      poza tym auto jest zepsute od nowości, mnie uwiodło urodą[czyt. design] i silnikiem 2.0tdi, zawieszenie nie nadaje sie nawet do taczki, jeżdżę w zausznikach od CATepillara a zrobiłem już 10 tyś km - jest do sprzedania, nie moge do niego wsiasc, mam wstręt!! z nerwów zamówiłem nowe RS

      do tego
      dałem zagwózdkę moim macherom aby zastanowili się nad konwersją wielo-wahacza od gola 7 - może się uda

      powodzenia
      PS 1 moje o3 do sprzedania w łodzi zapraszam
      PS 2 poza tym super auto

      najlepszego
      Jest: O3 2.0 TDI - amayzing znaczy belka skrętna !!!!!! szkoda, że nie resory ...

      Komentarz

      • kylo76
        Rider
        • 2013
        • 743
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        Zamieszczone przez filips
        PISZCIE SKARGĘ DO PRODUCENTA
        Jestem za, ale jak napiszą dwie osoby to nawet maili nie zauważą, O3 jest na razie mało popularna, za to kolejki do odbioru, podobno długie. RS albo 1,8TSI będą mało popularne, więc jeśli się uda kilkanaście osób skrzyknąć to można sobie pokorespondować ze Skodą. Czy to coś da czy nie, ale zawsze lżej na sercu.
        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

        Komentarz

        • memcio82
          Classic
          • 2013
          • 8

          Zamieszczone przez filips
          poza tym auto jest zepsute od nowości, mnie uwiodło urodą[czyt. design] i silnikiem 2.0tdi, zawieszenie nie nadaje sie nawet do taczki, jeżdżę w zausznikach od CATepillara a zrobiłem już 10 tyś km - jest do sprzedania, nie moge do niego wsiasc, mam wstręt!! z nerwów zamówiłem nowe RS
          Też przymierzam się do zakupu O3 z silnikiem 2.0TDI, gdzie myślałem że montowany jest wielowahacz - lecz wczoraj jakiś bardziej doinformowany sprzedawca zdementował to, mówiąc że 2.0TDI też ma niestety belkę (dla niektórych stety - bo jest bardziej "żywotna"). Ostatnio też wiele słyszałem, że cena nowej Octavi jest ciut zawyżona, na tyle aby była bliska cen np. jak wspomniałeś "paszteta", który jest troche lepiej uposażony niż skoda.

          Co według Ciebie, poza brakującym wielowahaczem z tyłu, jest też na minus dla O3 ? Jeździłeś może wcześniej O2, gdzie takowy był montowany w standardzie ?
          Napisz co oprócz wielowahaczy tak zniechęciło Cię do O3 ? Chyba że dudniło Ci z tyłu niesamowicie i masz tak wyczulone uszy że tylko z tego jednego powodu chcesz zrezygnować z tego auta
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            czytam ten watek z jednej strony z pewnym przerazeniem (jak mozna bylo spieprzyc to zawieszenie, skoro w O2 bylo tak dobre?!?!?!?!?) i wspolczuje osobom, ktore czuja sie oszukane - ze kupily nowe auto, a tu jakies dziadostwo wychodzi i halasuje, ale niestety z drugiej strony okazuje sie, ze moje obiekcje wyrazane od samego poczatku nawet przed wprowadzeniem O3 do sprzedazy a na podstawie samych informacji o jej technice, ktore zamieszczalem w glownym watku o O3 sie potwierdzily. Pisalem od samego poczatku, ze belka z tylu bedzie gorszym rozwiazaniem bo pewnie jakos dziadosko wykonanym, a sama O3 zaprojektowana jest jako TANSZE auto od O2. Ma slabsze materialy i na pewno jest tansza w produkcji (zreszta na samym poczatku produkcji VW sie chwalil, ze Golf 7 jest o 25% tanszy w produkcji od Golfa 6... ciekawe dlaczego... teraz sie juz tym nie chwali a ta info praktycznie zniknela z sieci). Co z tego ze ma kilka elektronicznych gadzetow wiecej, skoro sama elektronika pewnie produkcji chinskiej i tak kosztuje producenta niewiele w porownaniu z solidną mechaniką. Pisalem tez od poczatku roku, ze moze VAG postanowil zostac numero uno w Polsce (i nie tylko) a same wyroby Skody bardziej dostosowac do np. Chevroleta czy Dacii niz swoich nieziemskich wyrobow spod znaczka VW.
            Sam zawsze krytykowalem VW, dopoki na wlasnej skorze nie przekonalem sie, ze oni jakims cudem te samochody (VW/Skoda) robia naprawde roznie, ze chyba specjalnie robia tak, ze VW podrozuje sie odczuwalnie przyjemniej. Nie mam zielonego pojecia jak osiagaja ten cel, ale majac dwie Octavie II ktore uwazalem za auta wspaniale, z pewna wrecz przykroscia stwierdzam, ze choc tak bardzo mi sie podobaly to nie zamienilbym ich spowrotem na obecnego Golfera 6, ktorym jezdze.

            A moze zreszta to nie wina Niemcow, tylko pracownikow w czeskiej fabryce??? albo czeskich a nie niemieckich ksiegowych? Moze w sumie niesprawiedliwie sam czesto przypisuje zle intencje szefom z VAG... w sumie bez VW pewnie nie byloby juz Skody, tak jak nie ma FSO.

            Obawiam sie, ze niestety musicie sie pogodzic z tym, ze halasuje to tylne zawieszenie i podskakuje. Nie wierze ze Skoda cos z tym zrobi. Tak O3 po prostu jest zaprojektowana widac. Szkoda tylko, ze zaden z panow dziennikarzy nie raczyl o tym wspomniec w swoich "wspanialych" testach.

            Nastepnym razem pewnie zamiast Skody kupicie... Volkswagena - i pewnie o to wlasnie im chodzi... (sorry, ale znowu przypisalem zle intencje włodarzom z VAG ;-)
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • kylo76
              Rider
              • 2013
              • 743
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Jeżdżę O3 od 2 miesięcy i dla mnie właściwie jedyny mankament to belka z tyłu, ot taki strzał w kolano Skody, żeby było taniej (dla użytkownika), lżej (bo spalanie, ekologia ble-ble-ble) i żeby osłabić konkurencję dla właściwych wieśwagenów.
              Co do hałasu, to owszem hałasuje sobie zawieszenie (u mnie z 17 calowymi felgami), ale na naszych drogach mało co hałasuje, no może z wyjątkiem C5 z Hydroactive i segmentu premium. Podobno na 16 calowych felgach ciszej za bardzo nie jest. Może to kwestia doboru materiałów na elementy tłumiące (jak to ktoś wcześniej sugerował), a może samego zestrojenia zawieszenia (konkurencja ma belki bardziej cywilizowane - Corolla, Elantra), ale można się przyzwyczaić i trochę ująć gazu na dziurach.
              Hałas jest hałasem i można trochę podkręcić radio, ale gorsze jest to, że w szybkich zakrętach na nierównej nawierzchni czuć, że tyłek ucieka. A kupując O3 z 2,0TDI raczej nie będziesz jeździł powoli.

              [ Dodano: Wto 13 Sie, 13 08:18 ]
              Zamieszczone przez marlej108
              Szkoda tylko, ze zaden z panow dziennikarzy nie raczyl o tym wspomniec w swoich "wspanialych" testach.
              Bo panowie "pismacy", ups! "niezależni dziennikarze", są opłacani przez VW i w zasadzie każdy test auta koncernu VAG powinien być z podpisem "artykuł reklamowy".
              Poza tym Skoda jest postrzegana przez pryzmat kierowcy "kapelusznika", a w VW to już jest ktoś z etyliną zamiast krwi i dlatego kapelusznikowi wystarczy z tyłu belka.
              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

              Komentarz

              • ketivv
                L&K
                • 2011
                • 1155

                Zamieszczone przez marlej108
                A moze zreszta to nie wina Niemcow, tylko pracownikow w czeskiej fabryce??? albo czeskich a nie niemieckich ksiegowych?
                to "wina' pozycjonowania marki (brandu) czyli VAG na rynku, celowy zabieg i to wszytko

                Komentarz

                • tomekb1
                  Rider
                  • 2013
                  • 352

                  To jak? Ktoś jeszcze posiadający O3 narzeka na tę belkę? Bo w całym wątku naliczyłem 3 narzekających właścicieli O3, a reszta to posiadacze innych aut.
                  Pozdrawiam
                  Tomek

                  Komentarz

                  • Bogol
                    Drive
                    • 2010
                    • 99

                    Ja tez narzekam, Moja konfiguracji cennikowo kosztowała ponad 106tys., przyjechałem 8tys juz, i codziennie jak wsiadam do mojego auta, zastanawiał sie jaki projektant, technik, czy może księgowy mógł tak zje... Jednym elementem takie auto.

                    Naprawdę wiem i pamietam ze to jest Skoda, ale za ponad 100tys oczekiwałbym ze auto nie dostarcza takich audiofilskich odglosow z tylnego zawieszenia przy każdej nierówności na drodze przy tak niskim komforcie resorowania. Jak dla mnie przod i tyl tego auto z innej bajki pochodzi, bo praca przedniego zawieszenia to lekkie pukanie do drzwi zwiastujace ze zaraz tylne wywali je razem z futryna...

                    I na domiar złego, zamienilem O3 z O2FL, gorzej wyposażonym, ze słabszym silnikiem, ale naprawdę dużo nie zastanawialbym sie czy do niej wrócic, bo naprawdę jakoś mnie wkurza i przesłania wszystkie niepodważalne plusy tego auta te cholernie zawieszenie tylne... tak bardzo ze wszystkie te gazdżet które w moim aucie posiadam przestają mieć znaczenie w porównaniu z cisza i komfortem tylnej kanapy.
                    Jest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
                    Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
                    Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD

                    Komentarz

                    • tomekb1
                      Rider
                      • 2013
                      • 352

                      Bogolpowinieneś zmienić swoje opisy w profilu i podpisie, bo z nich wynika , że nadal masz O2
                      Pozdrawiam
                      Tomek

                      Komentarz

                      • kylo76
                        Rider
                        • 2013
                        • 743
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez tomekb1
                        naliczyłem 3 narzekających właścicieli O3
                        Bo póki co O3 jest mało. W Lublinie oprócz swojej widuję salonowe demówki, jedną firmową z Warbudu i chyba tyle.
                        O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                        Komentarz

                        • maeri
                          Classic
                          • 2008
                          • 12

                          Ja czekam na dniach na odbiór 1.4 tsi w kombiaku, jak na razie nieźle się nastraszyłem tym co tutaj koledzy opisują. Na próbnej jeździłem 2.0 TDI DSG, bo w Kielcach nie mieli 1.4. Z tego na moją specjalną prośbę sprzedawca wiózł mnie z tyłu - zdezorientowany patrząc co chwila w tyle lusterko . Z jazdy testowej co mogę powiedzieć względem mojej 5 1/2 letniej O1 AXR - przy 140 km/h jest ciszej , nie jest to cisza absolutna , ale 'come on' : 1.9 na PD daje czadu na uszy. Potem poprosiłem o wjazd na jakąś trasę na ostrym za...piu. No i stuka ...... słychać tak jakby co najmniej kamienie o kilkucentrymetrowej średnicy waliły od spodu w auto.

                          Anyway - czekam na swoją i zobaczymy na ile nie/zmieni się poziom mojej tolerancji akustycznej.
                          Jest O3 1.4 TSI COMBI Elegance + amazing
                          Było O1 1.9 AXR COMBI

                          Komentarz

                          • kylo76
                            Rider
                            • 2013
                            • 743
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Po kilku tysiącach zrobisz się tolerancyjny, zaczniesz wybaczać, patrzeć na co najeżdżasz (co będzie z korzyścią dla felg i opon i w konsekwencji portfela), czasem polubisz głośniejszą muzykę. Da się wytrzymać co nie znaczy w pełni zaakceptować.
                            O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                            Komentarz

                            • Prekompilator
                              Rider
                              • 2013
                              • 420

                              kylo76,
                              Czy po swoich doświadczeniach byłbyś gotów dopłacić np. 15 tys. i kupić superba? Czy po prostu - da się przyzwyczaić?

                              Jeździłem wczoraj superbem - nie jest chyba dla nikogo zaskoczeniem, że objawów stuków i innych efektów wozu drabiniastego z tyłu nie stwierdziłem.

                              Komentarz

                              • kylo76
                                Rider
                                • 2013
                                • 743
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez Prekompilator
                                dopłacić np. 15 tys. i kupić superba
                                Na 90% nie, ponieważ:
                                - nie potrzebuję dodatkowych kilkunastu centymetrów samochodu, żeby je trzymać na parkingu pod blokiem,
                                - Superb z 2013 jest brzydszy od poprzednika (przynajmniej dla mnie)
                                - za 90 tys zł jest spory wybór innych aut, poza tym za 90 tys będziesz miał albo bogate wyposażenie albo mocniejszy silnik, bo chyba obydwu na raz nie da się uzyskać za tą sumę. Dodatkowo za 90 tyś. myślę, że byłaby już O3 1,8TSI, bo na RS chyba jeszcze za mało
                                - samochód to tylko samochód i po skończeniu leasingu (czyli za 3 lata) mogę go sprzedać, na kupca długo nie będę czekał
                                - żaden samochód nie jest idealny
                                - Superba chciałem na początku roku, ale były albo 1,4 tsi, albo 2,0 TDI 140KM (to nawet salon odradzał) albo wersje Platinum
                                Podsumowując nie dałbym dodatkowych 15 tys.zł za zmianę zawieszenia.
                                O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                Komentarz

                                • filips
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 23

                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  kylo76,
                                  Czy po swoich doświadczeniach byłbyś gotów dopłacić np. 15 tys. i kupić superba? Czy po prostu - da się przyzwyczaić?

                                  Jeździłem wczoraj superbem - nie jest chyba dla nikogo zaskoczeniem, że objawów stuków i innych efektów wozu drabiniastego z tyłu nie stwierdziłem.
                                  nie da się przyzwyczaić ! mnie ogarnia przerażenie jak ide rano do auta i mam gdzieś jechać a jeżdżę dużo

                                  dlatego współczuje tym, którzy zamówili O3, mnie sprzedawcy zapewniali, że w 2.0 tdi jest wahacz jak podpisałem zamówienie dowiedziałem się coś innego :-(

                                  przykre ale prawdziwe, chcecie nie chcecie piszcie do Producenta/importera mi nawet odpisują ale mnie spuszczają na bambus - nie odpuszczę

                                  mam już 3 skodę oct - dla mnie koniec marki !!
                                  Jest: O3 2.0 TDI - amayzing znaczy belka skrętna !!!!!! szkoda, że nie resory ...

                                  Komentarz

                                  • Prekompilator
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 420

                                    Za 15 tys. drożej jest taki superb:


                                    wersja sprzed liftingu, dodatkowo oprócz tego co mam oferuje:
                                    - biksenony
                                    - podgrzewana przednia szyba
                                    - gsm
                                    - rolety przeciwsłoneczne
                                    - brak stuków i podskakiwania na poprzecznych nierównościach

                                    nie ma za to manetek przy kierownicy dla dsg

                                    Wkurzonych na belkę zapytuję: warto zamienić na ww. auto? Bo octavia 1.8 zbliża się już cenowo do tego superba, a jak się dołoży np. ksenony, to jest droższa.

                                    Komentarz

                                    • kylo76
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 743
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Najpierw zadzwoń i zapytaj bo na otomoto było na początku roku mnóstwo Superbow a jak dzwoniłem to były, ale do zamówienia albo dawno sprzedane ale nikt nie wycofał ogłoszenia.
                                      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                      Komentarz

                                      • tomekb1
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 352

                                        Ja spodziewam się odebrać moją o3 w przyszłym tygodniu. Już się nie mogę doczekać jak usłyszę te "stuki" z tyłu. Tą okropną, przeklętą itd. belkę skrętną mam w mojej prywatnej fabii i służbowym vw caddy. Za bardzo stuków nie słyszę. Ciekawe jak będzie w 03? Aż się cały trzęsę ze strachu
                                        Pozdrawiam
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • kylo76
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 743
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez filips
                                          piszcie do Producenta/importera mi nawet odpisują ale mnie spuszczają na bambus - nie odpuszczę
                                          Ale jak pisać to do nie do SAP czy producenta tylko do prasy motoryzacyjnej. Zresztą, może mi się wydaje, ale chyba się zachłystywali jaka to dobrze zestrojona belka jest z tyłu. Trzeba tylko poszukać, który to szmatławiec pisał i im odpisać, że jak piszą to niech piszą prawdę, albo zamieszczają informację, że artykuł reklamowy sponsorowany przez Skodę. A nie opisują jak to fajnie było w Hiszpanii na prezentacji nowej O3 i jak to się jeździło - po autostradach, torze i .... :wink: ale to już nie samochodem.
                                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                          Komentarz

                                          • Prekompilator
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 420

                                            kylo76, dzwoniłem, jest od ręki.

                                            Komentarz

                                            • kylo76
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 743
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Jak Ci potrzebny taki duży samochód, masz kasę i nie chcesz mieć belki z tyłu to bierz.
                                              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                              Komentarz

                                              • filips
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 23

                                                jak sie robi test na autostradzie to O3 jest super !

                                                szkoda, że nie zrobili testu na polskich drogach ...

                                                oby nikomu nic się nie stało na większą skale, samochód tych gabarytów z mocą powyżej 120km jest po prostu niebezpieczny

                                                pozdr
                                                Jest: O3 2.0 TDI - amayzing znaczy belka skrętna !!!!!! szkoda, że nie resory ...

                                                Komentarz

                                                • jar-pol
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 36

                                                  Po prostu producent nie przewidział że jego produkt będzie się poruszał po tak złych drogach
                                                  MOTUL, MILLERS, TANIE CZĘŚCI ZAMIENNE- BIAŁYSTOK!
                                                  511-265-453

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                                    Czy po swoich doświadczeniach byłbyś gotów dopłacić np. 15 tys. i kupić superba?
                                                    przy lepiej wyposażonych modelach różnica w cenie jest znaaaaacznie niższa

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...