Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • voctawias
    Ambiente
    • 2008
    • 191
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Muszę się przejechać octawiami które mają do jazdy próbnej, bo jak mcandy pisze że po wymianie amorków nic się nie zmieniło, to nie wiem czy jest sens coś w ogóle działać dalej w tym temacie odnośnie wymiany TPI. Pytanie dalsze jakie można postawić - co mogli zmienić w takim razie w modelu 2015 że nie ma dudnienia. W każdym razie przejechałem się na tym pięknym aucie i choć skonfigurowałem sobie auto jak chciałem pod siebie, cieszyłem się jak diabli jak go odbierałem, tak teraz po ponad rocznym użytkowaniu czar prysł choć w dalszym ciągu podoba mi się zajebiście, ale żałuję że nie pojeździłem z rok jeszcze moim starym poczciwym ceedem - człowiek jednak uczy się na błędach.
    Octavia 3 - 1.4TSI

    Komentarz

    • lukrys
      Rider
      • 2013
      • 435

      Panowie pisałem juz kiedyś o tym ale przypomnę po tym jak zauważyłem(usłyszałem) to dudnienie w O3 pojechałem do salonu skody i testowałem inne modele. W rapidzie bardzo było słychać, w O3 było już ciszej. W O3 RS było najgłośniejsze dudnienie.
      Potem z czystej ciekawości wybrałem sie do salonu obok czyli do volkswagena i tam najpierw zrobiłem jazdę passatem. Niestety załamałem sie bo również było słychać to o czym piszemy.. tylko że jakby ciszej.. i nie z tyłu tylko ogólnie z środka..
      Potem jescze karnąłem sie golfem variantem i też dudniło..
      Na koniec sprawdziłem to o czym piszecie : przy zamykaniu drzwi - takie dziwne przytykanie uszu.
      I też Was musze zmartwić ale volkswagen ma to samo co skoda..

      Nie twierdze tak tylko żeby sie pocieszyć możecie to również sami sprawdzić Pozdrawiam

      Komentarz

      • greg505
        L&K
        • 2013
        • 1239

        Zamieszczone przez mcandy
        Auto stoi, silnik wyłączony, pasażer zamyka drzwi i .... głuchy odgłos dudnienia z zanikającym echem.
        Popraw polke/rolete.
        U mnie byl taki efekt jak polka wypiela sie z jednego zaczepu.
        Black magic

        Komentarz

        • Cruiser
          Classic
          • 2014
          • 3

          Zamieszczone przez lockin
          To nie jest wątek do wylewania żali na ASO, są lepsze i gorsze i o tym każdy wie.
          W podpisie masz WRO, wiec tutaj polecam GALL-ICM, zgłosiłem chęć wymiany amortyzatorów w sobotę i wymianę mam w piątek (można było wcześniej ale czekamy na częsci po długim weekendzie).
          Skoro już rzuciłeś nazwę, to dodam tylko, że właśnie tam mnie olali. Mi też mówili, że czekają na części itd. Wczoraj minęły 2 miesiące. Mogę też powiedzieć kilka słów o salonie na Szybowcowej (jeździłem tam przez 4 lata), ale faktycznie to nie ten temat. :lol:

          Pozdrawiam
          Cruiser

          Komentarz

          • lukrys
            Rider
            • 2013
            • 435

            to nie przez półkę..

            Komentarz

            • jerol
              Ambiente
              • 2014
              • 188
              • Octavia III combi (5E5)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              a ja przypominam dla tych ktorzy nie sledza watku od poczatku, ze starsze roczniki mialy problem - moj MY2015 pieknie dudni

              Komentarz

              • lukrys
                Rider
                • 2013
                • 435

                Potem z czystej ciekawości wybrałem sie do salonu obok czyli do volkswagena i tam najpierw zrobiłem jazdę passatem. Niestety załamałem sie bo również było słychać to o czym piszemy.. tylko że jakby ciszej.. i nie z tyłu tylko ogólnie z środka..
                Potem jescze karnąłem sie golfem variantem i też dudniło..
                Na koniec sprawdziłem to o czym piszecie : przy zamykaniu drzwi - takie dziwne przytykanie uszu.
                I też Was musze zmartwić ale volkswagen ma to samo co skoda..


                w takim razie jak Tobie może nie dudnić jerol, ? :szeroki_usmiech

                Komentarz

                • Ralfik
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 225
                  • Octavia III (5E3)
                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                  Potwierdzam, u mnie z jednej strony wyskoczyła półka (chyba na dziurach) i już myślałem , że u mnie też występuje to dudnienie, ale poprawiłem i jest OK. A tak w ogóle ta półka wyskakuje zaraz za tylnymi siedzeniami i na pierwszy rzut oka nie widać, trzeba z góry docisnąć.

                  Komentarz

                  • jerol
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 188
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    lukrys, musze sie jakimis vw przejechac pod koniec miesiaca bede mial okazje, mam tez wtedy nadzieje przejechac sie nowym passatem podobno maja miec zobaczymy w styczniu bede probowal ponownie wyludzic wymiane amortyzatorow zawsze to nowe bede miec do dudnienia sie nawet przyzwyczailem, a najmniej to slysze kiedy mam duzo spraw na glowie

                    Komentarz

                    • lukrys
                      Rider
                      • 2013
                      • 435

                      no ja też już bardzo staram sie na to nie zwracać uwagi :diabelski_usmiech

                      [ Dodano: Sro 12 Lis, 14 23:33 ]


                      akurat tutaj przykład skoda RAPID głośne zawieszenie: zapraszam do oglądania od 3:37

                      Komentarz

                      • mcandy
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 115

                        odświeżę wątek, bo uważam go teraz za kluczowy:
                        KONIECZNIE TRZEBA WYJASNIC CO ZMIENILI PRZY PRODUKCJI OCTAVII
                        W angielskim magazynie "Autocar" z 22.10 na stronie 15ej jest wiadomość, że inżynierowie dopiero teraz wdrożyli do produkcji Octavię, która jest pozbawiona hałasu z tylnej osi.
                        cytat: "... Early versions of the new Octavia, which suffered from a poor ride and noise intrusion from the rear axle, triggered engineering updates now in production."

                        Swoją drogą zastanawia tytuł artykułu "CONFIDENTIAL" (poufne)
                        Załączone pliki
                        ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                        Komentarz

                        • Chris11
                          RS
                          • 2011
                          • 1587

                          Jak "Fakt" pisze "Poufne" to też Cię zastanawia?
                          Nie od dziś gazety wypisują niesprawdzone informację, więc nie ma się, co tak ekscytować.

                          Komentarz

                          • karpecik
                            Rider
                            • 2004
                            • 279

                            W mojej OII podczas KAŻDEGO zamykania drzwi słychać trzaśnięcie klapki w okolicy bagażnika. Kiedyś myślałem, ze to usterka, ale dochodzę do wniosku, że właśnie w tym momencie upuszczane jest powietrze z kabiny. Czekam na OIII, ale coraz bardziej się zastanawiam czy nie zrezygnować z powodu tego dudnienia. Przejeżdżam prawie 30 tys. km rocznie więc sporo i taki hałas mi nie potrzebny zwłaszcza, że nowe auta tez mają ten feler.

                            Komentarz

                            • JerzyM73
                              Rider
                              • 2010
                              • 602

                              Zamieszczone przez karpecik
                              W mojej OII podczas KAŻDEGO zamykania drzwi słychać trzaśnięcie klapki w okolicy bagażnika. Kiedyś myślałem, ze to usterka, ale dochodzę do wniosku, że właśnie w tym momencie upuszczane jest powietrze z kabiny. Czekam na OIII, ale coraz bardziej się zastanawiam czy nie zrezygnować z powodu tego dudnienia. Przejeżdżam prawie 30 tys. km rocznie więc sporo i taki hałas mi nie potrzebny zwłaszcza, że nowe auta tez mają ten feler.
                              Jak kupisz z takim silnikiem jak do tej pory, to będziesz miał wielowachacz i nie będzie tego problemu
                              O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                              Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Jak kupisz 1.8TSI to nic dudnic nie bedzie, bo tam jest przeciez wielowahacz.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • lukrys
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 435

                                  to nie jest przez zawieszenie!! Wielowachacz też dudni! Passat i Golf również ... taka konstrukcja;/ Może to przez inaczej umiejscowiony bak niż w starych modelach.. Zapraszam na jazdę próbną a nie wypisywać takich GŁUPOT!

                                  Komentarz

                                  • voctawias
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 191
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Fajnie się to czyta jerol ma 1.8TSI 4x4 i mu dudni, czajnior ma 1.8TSI też mu dudni, a tu koledzy mówią masz wielowahacz to ci dudnić nie będzie :shock: .
                                    Octavia 3 - 1.4TSI

                                    Komentarz

                                    • lukrys
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 435

                                      normalnie ręce opadają;D ale to piszą najczęsciej tacy co mają Octavie 2
                                      i pewnie w życiu nie jechali O3 :diabelski_usmiech

                                      [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 11:09 ]
                                      jak na dzień dzisiejszy ja radzę sobie z dudnieniem tak :
                                      -cały czas pełny bak
                                      -mata wygłuszjąca z tyłu owinięta półka
                                      -lekko otwarta klapa tak ze jest zatrzasnięta

                                      [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 11:10 ]
                                      i w oponach 2 bary a nie 2,5

                                      Komentarz

                                      • voctawias
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 191
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez mcandy
                                        odświeżę wątek, bo uważam go teraz za kluczowy:
                                        KONIECZNIE TRZEBA WYJASNIC CO ZMIENILI PRZY PRODUKCJI OCTAVII
                                        W angielskim magazynie "Autocar" z 22.10 na stronie 15ej jest wiadomość, że inżynierowie dopiero teraz wdrożyli do produkcji Octavię, która jest pozbawiona hałasu z tylnej osi.
                                        cytat: "... Early versions of the new Octavia, which suffered from a poor ride and noise intrusion from the rear axle, triggered engineering updates now in production."

                                        Swoją drogą zastanawia tytuł artykułu "CONFIDENTIAL" (poufne)
                                        No właśnie jak już wprowadzili do produkcji poprawki i wiedzą co było spieprzone to niech teraz naprawiają tym co już jeżdżą i się wqurwiają na nowe auta.
                                        Octavia 3 - 1.4TSI

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Moze inaczej. Jednym dudni innym nie. Ile dudniacych rsow jest na forum?
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • mcandy
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 115

                                            Podczas ferii trzeba wysłać "naszą" ekipę do Mlada Boleslav, napoić pracowników... i dowiedzieć się co i jak.
                                            Innej, mniej lub bardziej oficjalnej informacji od producenta raczej się nie doczekamy.
                                            Dwa lata już tłuką auta na MQB z ewidentnym felerem - przyznanie się do wtopy - za dużo kasy by ich to kosztowało.

                                            Pytanie co będzie bardziej kosztowne: marketingowa porażka rzutująca na sprzedaż następnych wersji modelu czy akcja serwisowa obejmująca wzmocnienie i wytłumienie kilku elementów nadwozia.

                                            ps
                                            Z tego, co przeczytałem na różnych forach, na całym świecie, przypadłość dudnienia obejmuje wszystkie wersje silnikowe i nie jest zależna od typu zawieszenia w Octavia 5e.
                                            Producent próbuje ratować się amortyzatorami, co potwierdza wdrożona ostanio akcja TPI 2038577/1
                                            ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                            Komentarz

                                            • JerzyM73
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 602

                                              Zamieszczone przez lukrys
                                              normalnie ręce opadają;D ale to piszą najczęsciej tacy co mają Octavie 2
                                              i pewnie w życiu nie jechali O3 :diabelski_usmiech

                                              [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 11:09 ]
                                              jak na dzień dzisiejszy ja radzę sobie z dudnieniem tak :
                                              -cały czas pełny bak
                                              -mata wygłuszjąca z tyłu owinięta półka
                                              -lekko otwarta klapa tak ze jest zatrzasnięta

                                              [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 11:10 ]
                                              i w oponach 2 bary a nie 2,5
                                              Tak, mam od początku maja i w życiu nią nie jechałem.
                                              Pytałem się kiedyś na forum czy Ci co mają te dudnienie mają pusty czy pełny bagażnik- z tego co pamiętam nikt nie kwapił się odpowiedzieć. Może to jest problem tego dudnienia/rezonansu.
                                              Ja mam kombi (nie pamiętam ile osób z kombi ma ten problem w wielowachaczu) i praktycznie cały czas bagażnik załadowany i dźwięk jest tłumiony (na pusto też u mnie nic nie dudni).
                                              Może przy pustym bagażniku robi się pudło rezonansowe i tak jest ???
                                              O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                              Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                              Komentarz

                                              • mcandy
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 115

                                                Zamieszczone przez JerzyM73
                                                Może przy pustym bagażniku robi się pudło rezonansowe i tak jest ???
                                                Owszem, pudło rezonansowe powstaje, ale nie chodzi tu o sam bagażnik (superb jest przecież większy, a nie dudni).
                                                Obstawiałbym raczej sytuację, że winne są tu duże, płaskie powierzchnie blach w tylnej części karoserii, które są pozbawione odpowiednich wzmocnień.

                                                Sądzę, że właśnie przez brak wzmocnień, przetłoczeń i wygłuszeń blacha zaczyna robić za membranę głośnika niskotonowego. Jeśli dodamy dwie drgające blachy po przeciwnych stronach karoserii... mamy czasami podwójną amplitudę drgań powietrza czyli gwałtowny wzrost ciśnienia - czyli dudnienie.
                                                Takie są moje przypuszczenia.
                                                ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                                Komentarz

                                                • feels3
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 348

                                                  Dźwięk jest też dość niskiej częstotliwości więc stąd nie wszyscy to słyszą, być może też np ciśnienie atmosferyczne wpływa na odbiór tego w aucie bo ja sam łapie się na tym, że czasami tego nie słyszę, a czasami jest bardzo wyraźnie odczuwalne i dłuższa jazda objawia się zatkanymi uszami u mnie, jakbym pojechał wysoko w góry, więc wydaje mi się, że prywatne preferencje/odczucia grają tu pewną rolę, słuch, jakby nie było, każdy ma nieco inny.

                                                  Osobna sprawa, to kultura pracy samego zawieszenia, nie jest najlepsza, ale już wiem że z tym nic się nie zrobi, amortyzatory można wymienić w zasadzie tylko na twardsze.

                                                  Ostatnie jednak mało jeżdziłem, (przez pierwsze pół roku zrobiłem prawie 40k km O3 i byłem tym autem naprawdę zmęczony przez hałas - dudnienie, zawieszenie, szum powietrza) ale od kilku tygodni zrobiłem może kilka set km i radość z jazdy wróciła, a te mankamenty tak nie przeszkadzają, ba po jeździe kolegi Suzuki Swift, stwierdziłem że O3 nie jest taka zła , to naprawde dobre i funkcjonalne auto. (ale mogło być sporo lepiej, gdyby nie hałas)

                                                  Ale na hałas jest rozwiązanie, wygłuszenie auta w specjalistycznych warsztatach które przygotowują auta pod zaawansowane systemy audio. Droga sprawa, ale chyba się skuszę na lato.

                                                  Komentarz

                                                  • Chris11
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1587

                                                    Zamieszczone przez mcandy
                                                    Owszem, pudło rezonansowe powstaje, ale nie chodzi tu o sam bagażnik (superb jest przecież większy, a nie dudni).
                                                    Ile razy można pisać, że Superb został zaprojektowany do bycia dużym autem, a więc....

                                                    Zamieszczone przez mcandy
                                                    duże, płaskie powierzchnie blach w tylnej części karoserii,
                                                    w Superbie są zupełnie inaczej rozwiązane... Sam sobie odpowiadasz na pytanie.


                                                    Już dawno temu o tym, co Wy piszecie powyżej pisałem i ja - włącznie z obserwacją dotyczącą ciśnienia powietrza i... zostałem wyśmiany.

                                                    Zdecydujcie się i pomyślcie rozsądnie - skoro efekt ten słychać na postoju zamykając drzwi, to jaki wpływ może mieć zawieszenie??

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...