Poziom płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marecki71
    Classic
    • 2014
    • 21
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #76
    Na razie mało km doszło, bo zaledwie 800km. Ale stan płynu na razie w normie, nie ubywa. Jazda głównie od święta i z reguły poza miastem. Wczoraj robiłem trasę do Wrocławia i sprawdzałem to "myszkowanie" po drodze przy większych prędkościach.
    Ps. Ja też wybrałem ten kolor.
    O3:
    R:

    Komentarz

    • polrob
      Rider
      • 2013
      • 535
      • Superb III (3V3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #77
      ruwado, marecki71,

      Właśnie mam to samo miałem poziom przy min i kupiłem nawet G13 żeby dolać (silnik praktycznie zimny może ok 30 st) i jak odkręciłem korek poziom wskoczył na stan niewiele niższy niż maks. Zrobione dzisiaj ok 250 i poziom nadal taki wysoki jak wczoraj. Mam nadzieje że nie będzie ubytków dalszych.
      jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

      Komentarz

      • marecki71
        Classic
        • 2014
        • 21
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #78
        No niestety po kolejnych km poziom płynu spadł do min. Po wystygnięciu i odkręceniu korka ponownie podniósł się do połowy między min i max. Podobnie zdarzało mi się w Hyundai Santa Fe (ale tam przebieg 230tys) i zajeżdżanej jeszcze Bravie. NA razie obserwuję, a płyn czeka w gotowości.
        O3:
        R:

        Komentarz

        • Maliniak
          Ambiente
          • 2014
          • 109
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #79
          U mnie poziom spadl znacznie ponizej minimum (przejechane 9k+). Okazalo sie, ze termostat do wymiany, bo plyn wycieka.

          Komentarz

          • marek106
            Ambiente
            • 2014
            • 221

            #80
            Ja za 4000 km mam serwis. Tez zauważyłem delikatne ubytki płynu chłodniczego. Rozumiem ze nie jest to groźne i monitorując to moge poczekać do wymiany oleju ze sprawdzeniem tego.

            Komentarz

            • Maliniak
              Ambiente
              • 2014
              • 109
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #81
              Pewnie, ze tak. U mnie zapalila sie juz kontrolka, ze plynu za malo, a i tak nie zauwazylem zeby sie przegrzewal - temp. byla w normnie. Natomiast jak widac to dosc czesty problem.

              Swoja droga wiecie ile czasu zajmuje wymiana termostatu? W ASO mowili o 5h w co troche srednio mi sie chce wierzyc. Daja sobie troche na zapas, ale 5h? Wszystko oczywiscie i tak na gwarancji.

              Komentarz

              • Karel
                Rider
                • 2014
                • 370
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #82
                Zamieszczone przez marek106
                Ja za 4000 km mam serwis. Tez zauważyłem delikatne ubytki płynu chłodniczego. Rozumiem ze nie jest to groźne i monitorując to moge poczekać do wymiany oleju ze sprawdzeniem tego.
                Nie jest groźne, póki jest "cokolwiek" w zbiorniku wyrównawczym. Po prostu układ ma mniejszą pojemność cieplną i musi nieco wydajniej pracować (głównie poprzez częstsze uruchamianie dużego obiegu).

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14885
                  • Octavia IV (NX3)

                  #83
                  Od pierwszego sprawdzenia i podniesienia sie płynu, o którym pisałem (3730 km) - zbliżam się do 5.000 km. Na razie nic nie ubyło.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • Hipolita
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 130

                    #84
                    Jak koledzy również nie zauważyłem aby coś ubywało z płynem jak miałem coś ok 3000 km to zeszło na kreskę z min po odkręceniu korka podeszło na środek i tak jest aktualnie mam już ponad 4000 km przejechane wiec raczej nie ubywa płynu nigdzie.
                    Octavia II Kombi 1.9 TDI BXE Ambiente była teraz Octavia III Liftback 1.4 TSI Ambition

                    Komentarz

                    • marecki71
                      Classic
                      • 2014
                      • 21
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #85
                      Na razie przejechane jedynie 6200km. Poziom od ostatniego razu jak zablokowany - dokładnie połowa zakresu - sprawdzany na drugi dzień po jeździe. Za to ubyło trochę oleju - jazda "na krawędzi" - wyjazd do Włocławka bocznymi drogami - nadrobione pół godziny na 180km-ej trasie (wg nawigacji).
                      O3:
                      R:

                      Komentarz

                      • piter_tm
                        Classic
                        • 2014
                        • 32

                        #86
                        U mnie to samo, dolalem 2 razy, zdenerwowalem się i pojechałem do aso, tez do wymiany ten regulator.
                        vRS

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14885
                          • Octavia IV (NX3)

                          #87
                          A u mnie tak jak pisałem poprzednio - po odkręceniu i podniesieniu się samoistnym płynu - dzisiaj 6.250 km i płyn trzyma poziom. na wszelki wypadek na wyjazd do Cro biorę 1 l rozrobionego.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • tadfi
                            Rider
                            • 2008
                            • 501
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            #88
                            Coś jest nie tak z pompą wody. W piątek (przed samym wyjazdem do Chorwacji) wymienili mi już drugi raz pompę (razem z pierwszego montażu, to już trzecia). Przebieg dopiero niewiele ponad 30 tys. km. Ta ma już inną końcówkę literową w numerze, więc być może coś poprawili. Jeśli komuś ubywa płynu, to proponuję to zgłaszać, dopóki jest gwarancja. Pompa kosztuje z tego co pamiętam 1200 albo 1400 zł a wymiana z odpowietrzaniem, to ponad pół dnia.
                            TadFi
                            Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                            Komentarz

                            • ruwado
                              RS
                              • 2009
                              • 14885
                              • Octavia IV (NX3)

                              #89
                              U mnie od 3700 km jak pisałem, po podniesieniu się poziomu po okręceniu korka - jest 13000 km i nie drgnęło. Czyli chyba jest dobrze.
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz

                              • mac_aaron
                                Elegance
                                • 2012
                                • 984
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                #90
                                49kkm i zużyłem pół butelki G13, z tym, że lałem raczej sam płyn bo nie miałem wody nigdy pod ręką. Dziś przy okazji oględzin klimatyzacji mechanik namierzył wyciek "gdzieś głęboko" i zlokalizują go dokładnie przy wymianie sprężarki klimy, żeby 2x nie rozbierać.

                                Komentarz


                                • #91
                                  Przez przypadek wpadłem na ten wątek. Mam przejechane prawie 15k, wyskoczył mi komunikat o niskim stanie płynu, zdziwiłem się, dolałem 0,30. Czyli TTTM.

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3773
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #92
                                    Zamieszczone przez namo
                                    zdziwiłem się, dolałem 0,30. Czyli TTTM
                                    Tu nie ma się co dziwić :!: Tak i jeszcze więcej już będzie :!:
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez endryu
                                      jeszcze więcej już będzie
                                      spoko wiedzieć. Trzeba kupić butlę płynu i postawić w garażu. Ja wpierw myślałem, że mi się układ rozszczelnił i po lawetę miałem dzwonić.

                                      Komentarz

                                      • ruwado
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 14885
                                        • Octavia IV (NX3)

                                        #94
                                        To u mnie jak pisałem spadło do min - odkręciłem korek i syknęło i :shock: poszło samo na 3/4. I tak zostało - 13.300 km. bez dolewki.
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz

                                        • mac_aaron
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 984
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          #95
                                          Zamieszczone przez namo
                                          Czyli TTTM.
                                          Nie TTTM tylko awaria do naprawy.

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #96
                                            0,3l na 1,5 roku ?? Daj spokoj. Plyn paruje z czasem, przeciez to nie jest uklad zamkniety. W kazdym aucie raz na rok/dwa dolewam troche plynu. Po drugie jaka pewnosc namo ma, ze po przyjechaniu do domu nowym autem bylo na max w zbiorniczku. Moglo byc do polowy i co wtedy.

                                            Problem jest jak te 0,3l wlewa sie raz w miesiacu albo na 1000km. Mi jak pompa wodna zaczela cieknac, to plyn wlasnie znikal do miesiaca caly zbiornik.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • ruwado
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 14885
                                              • Octavia IV (NX3)

                                              #97
                                              namo,
                                              Zamieszczone przez namo
                                              Mam przejechane prawie 15k, wyskoczył mi komunikat o niskim stanie płynu, zdziwiłem się, dolałem 0,30. Czyli TTTM.
                                              czyli zeszło do MIN? jak był komunikat?

                                              Wg. mnie na razie jak pisze Maicroft, - wiesz dokładnie jaki poziom był od początku po odbiorze? - bo ja np. nie pamiętam.

                                              Dolałeś, znasz teraz poziom i poobserwuj. Będziesz wiedział faktycznie ile schodzi. A wozić flaszki nie zaszkodzi na wszelki wypadek.
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz

                                              • krzyzakp
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1016
                                                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                #98
                                                ruwado, podejrzewam ze podobnie jak w O2 - czyli jak zbiornik jest prawie pusty, to wtedy wywala komunikat... Zreszta łætwo sprawdzic - odkrec korek, rzuc okiem dokad siegaja wasy czujnika. W momencie gdy one nie beda w ogole zanurzone, pojawi sie komunikat - bardzo prosty ukłæd przewodzenia pradu po prostu

                                                Moja O3 RS

                                                Komentarz

                                                • mac_aaron
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 984
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                  #99
                                                  Maicroft, specjalnie for U cytat z instrukcji :diabelski_usmiech

                                                  "Ubytki płynu chłodzącego
                                                  Przyczyną ubytków płynu chłodzącego są najczęściej nieszczelności. Nie należy
                                                  się ograniczać wyłącznie do dolania płynu chłodzącego. Zlecić sprawdzenie układu
                                                  chłodzenia w specjalistycznej stacji obsługi ©KODA."

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez ruwado
                                                    czyli zeszło do MIN? jak był komunikat?
                                                    ostatnio jak patrzyłem na jesieni 2014 kiedy wymieniałem pozycyjne na ledy było trochę ponad kreskę "min". Teraz decha wywaliła komunikat termometru żeby sprawdził poziom płynu, było trochę na dnie, nie widać było z zewnątrz różowego płynu, jakby zbiornik był pusty.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...