Zamieszczone przez spj
Wada fabryczna Octavii 3?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez EnriquezU mnie na razie zero problemu. Może faktycznie czarne słupki są inne.
Na Briskodzie też parę osób narzeka na to, ale jeszcze nie widziałem takiego czegoś w RS.
Tu macie wątek:
http://www.briskoda.net/forums/topic...r#entry4196435"Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezJakieś źródło tych wybuchów? Gdzieś można doczytać o problemie?"Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
Dzisiaj byłem na przeglądzie po 90.000 km i zgłosiłem nakładke pasa na gwaracji. Przy odbiorze otrzymałem odp że nowa zamówiona i będzie wymieniona na gwarancji. Serwis Autolellek Gliwice serwisuje już u nich czwartą Octavie z rzędu :wink:Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grad77Napisz proszę coś więcej. Czy jest to ostateczna decyzja? Czy masz to na piśmie? Czy wiesz może czy nowa osłona będzie taka sama czy może zmodyfikowana? Czy dealer sam podjął decyzję czy może jest to decyzja VGP?Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest
Komentarz
-
-
Witam,
Dziś otrzymałem oficjalną odpowiedź od UOKiK, nie będziecie zachwyceni...
Szanowny Panie,
odpowiadając na e-mail z 19 kwietnia br. dotyczący usterki konstrukcyjnej nadwozia w samochodach Skoda Octavia III, w wyniku której następują przetarcia obudowy słupka B, spowodowane ocieraniem się o słupek przednich pasów bezpieczeństwa, uprzejmie informujemy, że analiza materiału dowodowego zebranego podczas czynności wyjaśniających wskazuje na brak podstaw prawnych do podjęcia działań przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Z wyjaśnień przekazanych UOKiK przez Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. wynika, że przedmiotowa sprawa została poddana szczegółowej weryfikacji, w wyniku, której stwierdzono, że zgłaszane ww. modelu pojazdu uszkodzenia słupka B miały charakter eksploatacyjny, spowodowany nieprawidłową regulacją fotela i pasa bezpieczeństwa przez użytkowników, a także niewłaściwą pozycją kierowcy. Mając na uwadze powyższe, UOKiK przychylił się do wyjaśnień ww. spółki.
Zgodnie z § 3 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2005 r. w sprawie wzoru powiadomienia o produkcie, który nie jest bezpieczny (Dz. U. Nr 80, poz. 694), powiadomienie Prezesa UOKiK o produkcie niebezpiecznym nie jest wymagane w przypadku, gdy produkt nie spełnia wymagań określonych w ustawie z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275, ze zm.), lub przepisach odrębnych, ale producent jest w stanie udokumentować, że zgodnie z posiadanymi przez niego informacjami i doświadczeniem zawodowym produkt nie stwarza zagrożeń dla konsumentów.
Brak jest zatem przesłanek do uznania, że na Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. ciążył obowiązek wynikający z art. 12 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275, ze zm.), tj. powiadomienia Prezesa UOKiK o produkcie, który może nie być bezpieczny.
Ponadto informujemy, że analiza zgłoszeń w systemie RAPEX nie wykazała notyfikacji dotyczących przedmiotowych pojazdów.
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że o zgłoszonej przez Pana usterce został poinformowany Transportowy Dozór Techniczny, który zgodnie z ustawą z dnia 8 listopada 2013 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1611), jest organem właściwym do wykonywania czynności związanych z homologacją pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia lub części, dopuszczeniem jednostkowym pojazdu, czy też dopuszczeniem indywidualnym WE pojazdów.
Ponadto należy wskazać, że w sprawach indywidualnych konsumenci mogą dochodzić swoich praw korzystając z pomocy rzeczników konsumentów lub konsumenckich organizacji pozarządowych, np. Federacja Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl), Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (www.skp.pl), czy też z mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej (http://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595).
Z poważaniem,
Wydział Monitorowania Systemu Nadzoru Rynku
Departament Nadzoru Rynku
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
Tel.: 22 826 14 35, Fax: 22 827 03 04
Komentarz
-
-
Czyli
Zamieszczone przez HansHawkspowodowany nieprawidłową regulacją fotela i pasa bezpieczeństwa
Ale widać UOKIK ma takie rzeczy głęboko - Poznań oświadczył i oni te oświadczenia przyjmują.
A kupujący samochody się się .......pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Ja dzisiaj zgłosiłem przetarcie plastiku. Pan w serwisie powiedział że nie spotkał się jeszcze z takim przypadkiem :lol:
Próbował sam wyciągać pas żeby ten przecierał plastik ale mu nie szło. Porobił zdjęcia, wysłał zapytanie do skody i zobaczymy co odpiszą. Chociaż po odpowiedzi UOKiK marne szanse że wymienią plastik na gwarancji :|
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HansHawkDziś otrzymałem oficjalną odpowiedź od UOKiK, nie będziecie zachwyceni...
Odpowiedź Urzędu oznacza jedynie, że ten produkt nie stwarza zagrożenia dla konsumentów i nie można go było zaklasyfikować jako niebezpieczny. To chyba dobrze.
Tak jak napisano sprawa została skierowana do Transportowego Dozoru Technicznego.
Komentarz
-
Komentarz