Dlatego jestem pozytywnie nastawiony
Picie oleju
Zwiń
X
-
Raz zawołała w okolicy 17tys km - dolałem 0,5l.
Teraz przy kolejnej wymianie (na Magnatec 5w40) i ponad 3tys km na autostradach z dopuszczalnymi prędkościami (Polska, Czechy, Austria, Włochy) jak było w połowie miarki tak jest dalej.
P.S. W połowie miarki, bo ASO mówiło, że wchodzi 4l, więc im przywiozłem 4l (sami tak zaproponowali, bo liczą ponad 60zł za litr Magnateca), a potem stwierdzili, że mogło być ciut więcej.O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Patrzac po ostatnim weekendzie to potwierdzaja sie słowa o tym ze pali powyzej 140...
Wymiana oleju 2tyg temu, było kolo pol miarki.. powrot był w miare spokojny, 140 nie przekraczałem. Tydzien temu lecialem Berlin-Gizycko - w DE gdzie nie było ograniczenia i dało sie spokojnie, to ~200. W PL ustawione 160 na tempomacie do Wawy, dalej jak to na krajowce... Powrot spokojnie, kolo 140 na A2..
Wczoraj sprawdziłem i była z 1/4 miarki tylko.. Olej ten sam co ostatnio - Motul X-Clean. Zaloze sie ze teraz jezdzac spokojnie kolejne 3-4tys km nie wezmie juz nic...
Nie mniej cos musieli zepsuc w porownaniu do 2.0TDI BKD - tam nawet cisnac 160 regularnie jak zjadł pol bagnetu przez 15tys km to była rzadkosc...
Komentarz
-
-
Krychy,
Witam, miałem to samo w silniku 1,4tsi. wymiana głowicy na gwarancji i zapomniałem co to zużycie oleju. Problem doskonale znany przez VW group, wychodziły losowo wadliwe głowice bodajże w pazdzierniku 2013 problem usunięto. Głowice po modyfikacji. Męcz serwis, bo to nie jest normalne spalanie oleju.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
1.4 TSI (CHPA) (27500 km), machnąłem trasę 780 km z czego ok. 150 km zrobione z V=150-190 km, reszta trasy niestety dosyć agresywna w stylu jazdy. Oleju na całym dystansie ubyło o "jedną kropkę", czyli ok. 1/10-1/8 długości zakropkowanej części bagnetu. Olej 0w-40. Bardzo dobry wynik. Mam wrażenie, że na początku miał jakiś apetyt na oliwę, teraz praktycznie nic.
Komentarz
-
-
W mojej Octavce tak jakby problem znikania oleju też ustąpił . Żeby nie zapeszyć. Właśnie wróciłem z wakacji w Chorwacji (w sumie cała trasa prawie 3400 km) i nie zauważyłem różnicy na bagnecie olejowym ze stanem sprzed wyjazdu - przebieg obecny ponad 27 tys. km. W zeszłym roku przy bardzo podobnej trasie jednak delikatny ubytek dał się odnotować.
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Powiem Wam, że u mnie po zalaniu Motulem i częstotliwości wymian co 15tys km oleju nie pije. Ok - przez te 15tys km zejdzie może ze 200ml
Teraz przy następnej zmianie chcę zalać olej Penrite zgodny z VW 507 00. Mam kilka pozytywnych opinii co do tego oleju, przede wszystkim ma niższą temp przy szybkiej jeździe autostradowej Zobaczymy...
Komentarz
-
-
Co do prędkości przelotowych to wszystko zależy gdzie jadę: krajówki, S'ki, autostrady. Na S'kach i autostradach temp oleju przeważnie w granicach 110-115 stopni, więc wolno nie jest
Rozmawiałem z kumplem, który ma Golfa GTI i po zmianie oleju na ten co wspomniałem wcześniej temp oleju spadła mu znacznie podczas dynamicznej jazdy. Szkoda, że gadałem z nim jakiś tydzień po serwisie... No nic - za ok. 3 miesiące zmienię olej i powiem wtedy jak temp wygląda.
Komentarz
-
-
Też mogę potwierdzić, rośnie apetyt na olej przy szybkości powyżej 180 km/h ( autostrady u wroga )
Pozdrawiam MarcinCZARNA O3 VRS TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82482
Komentarz
-
Komentarz