Raz zawołała w okolicy 17tys km - dolałem 0,5l.
Teraz przy kolejnej wymianie (na Magnatec 5w40) i ponad 3tys km na autostradach z dopuszczalnymi prędkościami (Polska, Czechy, Austria, Włochy) jak było w połowie miarki tak jest dalej.
P.S. W połowie miarki, bo ASO mówiło, że wchodzi 4l, więc im przywiozłem 4l (sami tak zaproponowali, bo liczą ponad 60zł za litr Magnateca), a potem stwierdzili, że mogło być ciut więcej.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Patrzac po ostatnim weekendzie to potwierdzaja sie słowa o tym ze pali powyzej 140...
Wymiana oleju 2tyg temu, było kolo pol miarki.. powrot był w miare spokojny, 140 nie przekraczałem. Tydzien temu lecialem Berlin-Gizycko - w DE gdzie nie było ograniczenia i dało sie spokojnie, to ~200. W PL ustawione 160 na tempomacie do Wawy, dalej jak to na krajowce... Powrot spokojnie, kolo 140 na A2..
Wczoraj sprawdziłem i była z 1/4 miarki tylko.. Olej ten sam co ostatnio - Motul X-Clean. Zaloze sie ze teraz jezdzac spokojnie kolejne 3-4tys km nie wezmie juz nic...
Nie mniej cos musieli zepsuc w porownaniu do 2.0TDI BKD - tam nawet cisnac 160 regularnie jak zjadł pol bagnetu przez 15tys km to była rzadkosc...
Jestem własnie po wakacjach na których zrobiłem 5 tys. po autostradach w Niemczech, Austrii, Czechach, Włoszech i jeszcze innych i stwierdziłem że nic nie ubyło. Olej to Shell Helix 5w30. Jazda w granicach do 190km/h. Wcześniej tj. do wymiany przy 26tys. musiałem dolać 1 litr.
Moja Octavia pije około 0,7 litrów na 1000 km. Lekki szok był gdy po zrobieniu trasy ok. 2500 km na bagnecie była 1/4 miarki.. no ale z tego co czytam to każdy boryka się z tym problemem.
Witam, miałem to samo w silniku 1,4tsi. wymiana głowicy na gwarancji i zapomniałem co to zużycie oleju. Problem doskonale znany przez VW group, wychodziły losowo wadliwe głowice bodajże w pazdzierniku 2013 problem usunięto. Głowice po modyfikacji. Męcz serwis, bo to nie jest normalne spalanie oleju.
Dzisiaj jechałem z kumplem jego O3 z 1.4TSI. Przebieg 22tys km, przy 18tys km dolał 1l oleju. Przyznał, że auta nie oszczędza - firmówka. Kolega chce sprawdzić wytrzymałość 1.4TSI, bo nie chciał tak małego silnika
1.4 TSI (CHPA) (27500 km), machnąłem trasę 780 km z czego ok. 150 km zrobione z V=150-190 km, reszta trasy niestety dosyć agresywna w stylu jazdy. Oleju na całym dystansie ubyło o "jedną kropkę", czyli ok. 1/10-1/8 długości zakropkowanej części bagnetu. Olej 0w-40. Bardzo dobry wynik. Mam wrażenie, że na początku miał jakiś apetyt na oliwę, teraz praktycznie nic.
W mojej Octavce tak jakby problem znikania oleju też ustąpił . Żeby nie zapeszyć. Właśnie wróciłem z wakacji w Chorwacji (w sumie cała trasa prawie 3400 km) i nie zauważyłem różnicy na bagnecie olejowym ze stanem sprzed wyjazdu - przebieg obecny ponad 27 tys. km. W zeszłym roku przy bardzo podobnej trasie jednak delikatny ubytek dał się odnotować.
Pzdr
A pohamowac sie na pustej autobahnie w DE ciezko od jechania 140/160+....
Jezeli dobrze rozumuje to olej W40 by załatwił sprawe spalania.. Tym bardziej ze w O2 lane bylo W40 i problem ubytku oleju nie istniał, a jazda była podobna...
Powiem Wam, że u mnie po zalaniu Motulem i częstotliwości wymian co 15tys km oleju nie pije. Ok - przez te 15tys km zejdzie może ze 200ml
Teraz przy następnej zmianie chcę zalać olej Penrite zgodny z VW 507 00. Mam kilka pozytywnych opinii co do tego oleju, przede wszystkim ma niższą temp przy szybkiej jeździe autostradowej Zobaczymy...
Co do prędkości przelotowych to wszystko zależy gdzie jadę: krajówki, S'ki, autostrady. Na S'kach i autostradach temp oleju przeważnie w granicach 110-115 stopni, więc wolno nie jest
Rozmawiałem z kumplem, który ma Golfa GTI i po zmianie oleju na ten co wspomniałem wcześniej temp oleju spadła mu znacznie podczas dynamicznej jazdy. Szkoda, że gadałem z nim jakiś tydzień po serwisie... No nic - za ok. 3 miesiące zmienię olej i powiem wtedy jak temp wygląda.
Dzisiaj przy odbieraniu O3 kierownik działu serwisu polecił mi (jeśli juz mam zamiar zmieniać pierwszy raz olej po 5000) zmianę zalanego fabrycznie Castrol Edge Professional 5W30 na Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30. Wkrótce nowe auta mają być z nim fabrycznie.
Tippo, RS TDI ma pełna plyte pod silnikiem. przy 160km/h przez 1-2h trzyma temp w granicach 106-110stopni u mnie. Chyba ze olej ma za soba 15kkm i jest go blisko min, wtedy dobija do 114..
Komentarz