zmiana roweru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mac_aaron
    Elegance
    • 2012
    • 984
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Chyba, że po prostu chodzi o dołożenie masy do roweru, żeby trening był cięższy.

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      Zamieszczone przez mac_aaron
      Chyba, że po prostu chodzi o dołożenie masy do roweru, żeby trening był cięższy.
      Z tą masą to nie tak do końca

      [ Dodano: Czw 18 Lut, 16 08:19 ]
      Zamieszczone przez AdamB
      Zamieszczone przez kazik4x4
      Przejedź sobie rano na vkach przez trawę z rosą i spróbuj vka hamować
      Nie tłumacz mi jak krowie na rowie , bo......... rowerem nie jeżdżę od wczoraj i nie tylko od święta. Mam V-ki jeżdżę głównie leśnymi drogami, szutrami czasami asfaltem po deszczu po błocie i naprawdę V-ki nie przeszkadzają mi w tym . Uważam jednak, że dla kobiety/dzieciaka jeżdżącego okazjonalnie po mieście/parkach hydraulika będzie zbytkiem albo lansem przed znajomymi.
      Kupując kilka lat temu auto do jazdy po mieście można było tak powiedzieć jeśli sprzedawca oferował dopłatę to tarcz z tyłu zamiast bębnów )))
      Przecież tarcze z tyłu w samochodzie na miasto to zbytek lub lans przeda znajomymi...

      Komentarz

      • piernik
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 975
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez leszekmw
        znajomy teraz sobie kupił..

        Obrazek
        Powiedz koledze niech wywali to plastikowe coś między kasetą a szprychami...do takiego roweru to nie przystoi

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          piernik, no zdjęcie było jak mu drugi kolega fachowiec składał go dopiero..tez mi sie ten plastik nie podoba , tym bardziej że nie był centralnie założony..
          ale sądzę ze znajomy go nie wyjmie , raczej nie przywiązuje spraw do takich rzeczy , czy w rowerach czy w samochodach..
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • kazik4x4
            RS
            • 2008
            • 2728

            Zamieszczone przez piernik
            Zamieszczone przez leszekmw
            znajomy teraz sobie kupił..

            Obrazek
            Powiedz koledze niech wywali to plastikowe coś między kasetą a szprychami...do takiego roweru to nie przystoi
            Kiedyś lansem było mieć w Wagancie/Kolarce take blache z dziurkami

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              noo..
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • kazik4x4
                RS
                • 2008
                • 2728

                Nowy sezon - nowy jowej. Dzisiaj DPD dostarczyło mi nową maszynę. Grand Canyon CF SL 8.9.
                Mimo że nówka sztuka i tak poszedł od razu do doktora na mały tune-up.
                Zmiana opon + mleko, zmiana kierownicy, zmiana kasety. I takie małe tam zabiegi - coś może jeszcze przyjdzie mi do głowy.
                Na debiut w Polandbike będzie gotowy. W czwartek mam odebrać.

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  Gratki fajnego bajka
                  Dlaczego zmieniałeś kierę i kasetę ?
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    Tuning w celu zbicia wagi do 9xxx g :twisted:

                    A tu kolejny trend 1x12 z kaseta, gdzie najwieksza koronka bedzie wielkosci blatu kilka lat temu w porzadnych rowerach :twisted:

                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      Maicroft, przednia przerzutka odchodzi już do lamusa, dzisiaj jest to 1x11, jutro 1x12 a za rok/dwa pewnie 1x13/14? Sam bym zamienił swój set 2x10 na takie 1x12 tylko ta cena :shock:

                      [ Dodano: Sob 26 Mar, 16 13:47 ]
                      około 1800 euro za set to tyle co prawie cena mojego roweru :szeroki_usmiech
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • looker
                        RS
                        • 2008
                        • 1886
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        Niech sobie odchodzi. Ja mam 3x10 i jest git :P Kiedyś może przejdę na 2x10 i to tyle wymagań. Tylko jeszcze nie wiem która zębatka musiałaby wylecieć ;-)
                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          Ja chętnie byzm zmienił na 1x11, jeżdżę głównie po górach więc nie potrzebuje dużej tarczy z przodu, za to trochę brakuje większych przełożeń z tyłu aby podjeżdżać swobodniej pod strome wzniesienia
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • kazik4x4
                            RS
                            • 2008
                            • 2728

                            Zamieszczone przez looker
                            Gratki fajnego bajka
                            Dlaczego zmieniałeś kierę i kasetę ?
                            Kierę zmieniam, bo oryginalna ma słaby kształt. I tylko dlatego. Będzie ritchey - nie pamiętam modelu, ale carbonium.
                            Kaseta - wejdzie 42 zamiast 40.
                            Korba tez do modyfikacji, bo ori jest 38/28 a będzie różnie. Na PB zostanie ori, ale na SLR będzie raczej 24/36.
                            Jak się dorobię drugiego pomiaru mocy to korby też wylecą.

                            [ Dodano: Sob 26 Mar, 16 16:28 ]
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Tuning w celu zbicia wagi do 9xxx g :twisted:

                            A tu kolejny trend 1x12 z kaseta, gdzie najwieksza koronka bedzie wielkosci blatu kilka lat temu w porzadnych rowerach :twisted:

                            https://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1-eagle
                            9.XX nie ma potrzeby. Mam jeszcze rezerwy w masie ciała.

                            12s - żywotność łańcucha 500-700km...

                            [ Dodano: Sob 26 Mar, 16 16:36 ]
                            Zamieszczone przez piramida
                            Ja chętnie byzm zmienił na 1x11, jeżdżę głównie po górach więc nie potrzebuje dużej tarczy z przodu, za to trochę brakuje większych przełożeń z tyłu aby podjeżdżać swobodniej pod strome wzniesienia
                            no to taka zmiana byłaby bez sensu.

                            Załóżmy, że z przodu miałbyś 32T a z tyłu 40.
                            Teraz masz dwa blaty. Z przodu 24 a z 36 i jest lepsze przełożenie niż 1x11.

                            Teraz niskim kosztem możesz sobie wrzucić kasetę sunrace 11-40T i przy przełożeniu 24/40 to już nie ma lewara, żeby pod coś nie podjechać. Przełożenie będzie tak wolne, że czasami będzie trudno o równowagę.

                            Już przy 24/32 przełożenie jest tak wolne, że jak kręcisz na nim to w zasadzie jedziesz z taką prędkością jak ci, którzy pchają rowery.

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              Przy 1x12 łańcuch jest minimalnie cieńszy a i przekosy większe, na pewno nie wpływa to na długowieczność łańcucha ale kto by się tym przejmował, podobnie jak dzisiaj z silnikami :lol:
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • kazik4x4
                                RS
                                • 2008
                                • 2728

                                Zamieszczone przez looker
                                Niech sobie odchodzi. Ja mam 3x10 i jest git :P Kiedyś może przejdę na 2x10 i to tyle wymagań. Tylko jeszcze nie wiem która zębatka musiałaby wylecieć ;-)
                                To zalezy jakie masz koła. Przy 26" najlepiej zostać przy 3x10, przy 27,5 można tak i można nie. Trzymanie napędu 3x10 przy 29" jest bez sensu.

                                Do 29" MTB zestawienie 2x11 jest optymalne. I do wyczynu i do relaksu.

                                [ Dodano: Sob 26 Mar, 16 16:43 ]
                                Zamieszczone przez piramida
                                Przy 1x12 łańcuch jest minimalnie cieńszy a i przekosy większe, na pewno nie wpływa to na długowieczność łańcucha ale kto by się tym przejmował, podobnie jak dzisiaj z silnikami :lol:
                                Może i tak. Z reszta wyczynowe MTB a w takich te sety będą mieć zastosowanie - mają przebiegi do 2000km rocznie, wiec zmienić 3 łańcuchy po 250-300 pln to nie ma tragedii jak ktoś się na prawdę ściga.

                                I tak 70-80% treningu robi się na szosie, a tam koszty kilka razy niższe. Kaseta 80pln, łańcuch 60 itp...

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  kazik4x4, ponoć napęd 1x12 srama ma wytrzymać do ośmu razy więcej niż klasyczny shimano :lol:



                                  Z tą wytrzymałością będzie chyba tak jak z wymianą oleju co 30kkm :wink:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • kazik4x4
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2728

                                    Zamieszczone przez piramida
                                    kazik4x4, ponoć napęd 1x12 srama ma wytrzymać do ośmu razy więcej niż klasyczny shimano :lol:



                                    Z tą wytrzymałością będzie chyba tak jak z wymianą oleju co 30kkm :wink:
                                    Nie wierzę w bajki. Żeby wytrzymał 8x dłużej musiałby byc z 8x lepszego materiału, który pewnie jest 80x droższy :shock:

                                    U mnie w MTB jeżdżę na 4 łańcuchach które zmieniam co tydzień. Kaseta także raz na tydzień myta w nafcie (lub jak złapię błota to czesciej), łańcuchy czyste, umyte leżakują także w kąpieli naftowej czekając na swoją kolej.
                                    Tym sposobem kaseta xt po sezonie wygląda doskonale, a żaden łańcuch nie wypada z przymiaru.

                                    [ Dodano: Sob 26 Mar, 16 20:41 ]
                                    Jeden minus nafty to taki, że trudno łańcuch dosmarować czymś innym bo nafta nie za bardzo pozwala, oraz to, że dosyć łatwo spłukuje się przy przejeździe przez wodę.
                                    Na maratonie w Łącznej po przejeździe przez potok łańcuch zaczął mi w denerwujący sposób zgrzytać/piszczeć. Sprawę uratowała woda z bidonu w której było w 0,7l rozpuszczone ok. 3 łyżek stołowych miodu.

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      Kaziu a ile trzeba dziennie zrobić km lub przejeździć czasu z daną prędkością żeby coś gubić wagę ?
                                      chodzi mi o normalną w miarę relaksacyjną jazdę a nie wścikanie się ..
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz

                                      • kazik4x4
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2728

                                        leszekmw, ile? To zależy od tego co i ile jesz oraz od tego czy w przeszlosci uprawiales jakis sport. Na poczatek proponuje przejazdzki ok 1godziny na rozruszanie się. Potem optymalnie będzie pojezdzic ok. 1,5h 4x w tygodniu. Wazne, zeby srednie tetno utrzymać w wartosciach 65-75tetna maksymalnego, wtedy najlepiej spalamy tluszcz. Przydalaby się jedna jazda w tygodniu min.2h. No i diete lekko zmodyfikowac

                                        [ Dodano: Nie 27 Mar, 16 07:45 ]
                                        leszekmw, z menu wyrzucic cukier i alkohol wieczorem. Piwo mozesz walnac zaraz po jezdzie rowerem, nic się nie stanie. Nie wiem co jesz, ale jesli lubisz sosy na mace lub okrase tluszczowa to odstaw to. Ziemniakow z wody z surowkami mozsz mozesz jesc i 3kg dziennie, ale ani jednego z okrasa. Nie jesc 3h przed snem, nie przekaszac nic miedzy posilkami bo podbijasz cukier i dziala to prawie tak, kak bys jadl cukierki.

                                        [ Dodano: Nie 27 Mar, 16 07:51 ]
                                        warzyw mozesz jesc do syta, owoce lepiej w niedużych ilościach do posilku. Czerwone buraki dzialaja jak EPO. Pytales o predkosc. Prędkośc nie jest ważna, tetmo kest najważniejsze. W LU masz fajne środowisko rowerowe - barancycling.pl, rowerowylublin, bikeboys, erkado. Warto dolaczyc do kogoś kto jezdzi relaksowo, będzie milej i lepsza motywacja.

                                        [ Dodano: Nie 27 Mar, 16 07:53 ]
                                        sorry za błędy, pisze z telefonu.

                                        Komentarz

                                        • looker
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1886
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez kazik4x4
                                          To zalezy jakie masz koła. Przy 26" najlepiej zostać przy 3x10, przy 27,5 można tak i można nie. Trzymanie napędu 3x10 przy 29" jest bez sensu.
                                          Ja akurat mam 26'' i nie planuję zmian w tej kwestii.
                                          Skąd powiązanie wielkości kół z ilością tarcz/przełożeń ? Nie spotkałem się wcześniej z tą koncepcją. Faktem jest, że takie konfiguracje w nowych rowerach są powszechne ale myślałem, że wynika to z "mody", chęci sprzedaży nowego produktu etc.
                                          Wydawałoby się, że bardziej wymagające podjazdowo 29'' będą potrzebowały szerszego zakresu przełożeń w górach a z kolei ich możliwości "prędkościowe" na płaskim wymagają większego blatu z przodu... Możesz coś więcej na ten temat napisać ?
                                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                          Komentarz

                                          • kazik4x4
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2728

                                            Zamieszczone przez looker
                                            Zamieszczone przez kazik4x4
                                            To zalezy jakie masz koła. Przy 26" najlepiej zostać przy 3x10, przy 27,5 można tak i można nie. Trzymanie napędu 3x10 przy 29" jest bez sensu.
                                            Ja akurat mam 26'' i nie planuję zmian w tej kwestii.
                                            Skąd powiązanie wielkości kół z ilością tarcz/przełożeń ? Nie spotkałem się wcześniej z tą koncepcją. Faktem jest, że takie konfiguracje w nowych rowerach są powszechne ale myślałem, że wynika to z "mody", chęci sprzedaży nowego produktu etc.
                                            Wydawałoby się, że bardziej wymagające podjazdowo 29'' będą potrzebowały szerszego zakresu przełożeń w górach a z kolei ich możliwości "prędkościowe" na płaskim wymagają większego blatu z przodu... Możesz coś więcej na ten temat napisać ?

                                            Skąd powiązanie wielkości kół z ilością tarcz/przełożeń? Z geometrii, kinematyki itp.

                                            Obwód koła 26x2.1 to 207cm, obwód koła 29x2.1 to 229cm, czyli 29cali ma ca. 10% większy obwód niż 26".
                                            Co za tym idzie, żeby porównywalną prędkość potrzeba 10% obrotów koła mniej.
                                            W związku z tym w zestawach 2x10/11 tarcze na korbie mają 36-38 zębów a nie 42-44 zeby jak z zestawach 3x9/10. Czyli ile procent różnicy? Ok. 10%.

                                            W kołach 29" kaseta z tyłu ma zazwyczaj zakres 11/36 a w kołach 26" mają zakres 11/32, czyli zmów się kręcimy ok. 10%.

                                            Taka różnica ma na celu uzyskiwanie podobnych prędkości przy utrzymaniu podobnej kadencji - kadencja: prędkość obrotowa z jaką pedałujemy.


                                            Rzekomo problematyczne podjazdowo 29 mają dlatego z tyłu większe kasety 36-42, co niweluje niuton na kołach.

                                            A możliwości prędkościowe? No właśnie nie potrzebują większego blatu, bo wystarczy mniejszy.

                                            Komentarz

                                            • looker
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1886
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              W sumie ma to sens... Ale w takim razie dlaczego nadal np. Kross ma sporo rowerów z kolekcji 2016 na kołach 29'' z 3 tarczami z przodu i 9/10 z tyłu ? Mam tu na myśli rowery dla mniej więcej przeciętnego zjadacza chleba czyli w kwotach rzędu 2200-3500zł. U Kellysa i Rometa podobnie.
                                              Musi to mieć jednak związek z targetowym odbiorcą i jego potencjalnymi możliwościami/kondycją/formą/potrzebami, które nie zawsze są "zawodnicze"...
                                              Matematycznie/obliczeniowo masz rację a życie sobie...
                                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                              Komentarz

                                              • kazik4x4
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2728

                                                looker, dlatego, że korby 3x są po prostu tańsze, bo są wykonywane ze słabszych materiałów. Korby 2x pojawiły się w sporcie i na ogół sa dostępne w wyższych modelach XT, XTR, GX, X itp.
                                                Poza tym na zjadacza chleba który jeździł wigry lub wagantem 2x5 zajebiście działa fakt posiadania w rowerze 27 lub 30 przełożeń.
                                                Jak mu sie powie że ma do dyspozycji tylko 20 lub 22 to nie kupi roweru, wybierze ten 27/30. Tak jak z Fiatem 125p i skrzyniami 4 i 5b.

                                                [ Dodano: Nie 27 Mar, 16 23:23 ]
                                                Jeszcze w temacie probelmatyczności 29" na podjazdach. Są mniej problematyczne niż 26 czy 27,5 ponieważ większa średnica koła to większa powierzchnia styku koła z podłożem, a co za tym idzie lepsze przełożenie mocy z koła na teren, mniejsze ślizganie się, mniejsza wrażliwość przy przejeżdzaniu przez poprzeczne garby np. korzenie itp.
                                                A że masa wirujaca trochę większa? Dla amatora bez różnicy, a dla ścigającego w zasadzie podobnie, bo koła wyczynowe są na prawdę dosyć lekkie.

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  Zamieszczone przez kazik4x4
                                                  To zalezy jakie masz koła. Przy 26" najlepiej zostać przy 3x10, przy 27,5 można tak i można nie. Trzymanie napędu 3x10 przy 29" jest bez sensu.
                                                  I to jest powod, po co powstaja te nowe napedy. Poszly kola 29", za chwile pewnie urosna do 30-31" i wtedy taki naped 1x14 bedzie idealny :lol:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Wy tu pitu, pitu, a tym czasem 15 stopni za oknem, czas na rower spalić trochę poświątecznych kalorii
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...